Učitavanje

2. Sakralne, povijesne, mitološke i fantastične teme

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći prepoznati likovne elemente, načine oblikovanja i kompozicijska načela umjetničkog djela.
  • U potpunosti ću moći razvrstati umjetnička djela prema temi koju prikazuju.
  • U potpunosti ću moći razmatrati utjecaj društvenog konteksta na odabir teme, sadržaja i motiva umjetničkih djela.
  • Djelomično ću moći povezati umjetničko djelo s vrstom pisanog izvora prema kojem je nastalo (sakralne, povijesne i mitološke teme).
  • U potpunosti ću moći usporediti odnos teme i sadržaja umjetničkih djela različitih stilskih razdoblja.
#1 Zadatak

Promotrite primjere i usporedite sličnosti i razlike te pridružite izjave skulpturi koju opisuju.

realističan prikaz požrtvovnosti i dobrote
simbol dobrote
simbol ljepote
zavjetni dar Apolonu kao zalog za pobjedu na natjecanju
stiliziran prikaz idealne ljepote tijela
idealizirana mladenačka ljepota ukazuje na preranu smrt
Moskofor, Delfi, 6. st. pr. Kr.
Dobri pastir, Rim, 4. st.
#2 Zadatak

Promotrite i analizirajte primjer koji ilustrira Ivanovo evanđelje 13:21. Odaberite tvrdnje koje smatrate točnim.

Monumentalno Michelangelovo djelo „Posljednji sud”. Transkript: Monumentalno Michelangelovo djelo „Posljednji sud”.
Profesionalni video. Transkript: Profesionalni video.

Procjena znanja

Povežite ime autora sa stilom kojem pripada.

Gislebertus gotika
Caravaggio renesansa
Tizian romanika
Jacques-Louis David barok
Giotto klasicizam

Neki se likovni sadržaji i motivi mogu pojaviti u različitim temama.

Kentauromahija je povijesna tema antičke Grčke.

Pitanje moralne odgovornosti isključivo je kršćanska tematika.

Fantastični prikazi mogu nositi skrivenu moralnu pouku.

Povijesna tematika prikazuje isključivo ratne pohode.

Na koji način barokno slikarstvo postiže dramatiku prizora?

U djelima koje je umjetnosti vidljiv zlatni rez kao kompozicijsko načelo skulpture?

Pod utjecajem kojeg je razdoblja nastala svijetla paleta tzv. zagrebačke šarene škole?

Dopunite rečenicu.

Političke okolnosti često potenciraju 
 tematiku u umjetnosti. 
 ličnosti često su poticaj na usporedbu suvremenim osvajačima. Primjer toga je prikaz 
 koji se uspoređuje s Hanibalom i Karlom Velikim. Povijesne teme u 
 umjetnosti s kraja 
 stoljeća odgovor su na politički i 
 pritisak Mađara. Stil koji poseže za povijesnim temama nazivamo 
.

Kentauromahija pripada 

 temama. 

Posljednja večera pripada 

 temama. 

Vrt zemaljskih naslada pripada 

 temama. 

2. Sakralne, povijesne, mitološke i fantastične teme

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći prepoznati likovne elemente, načine oblikovanja i kompozicijska načela umjetničkog djela.
  • U potpunosti ću moći razvrstati umjetnička djela prema temi koju prikazuju.
  • U potpunosti ću moći razmatrati utjecaj društvenog konteksta na odabir teme, sadržaja i motiva umjetničkih djela.
  • Djelomično ću moći povezati umjetničko djelo s vrstom pisanog izvora prema kojem je nastalo (sakralne, povijesne i mitološke teme).
  • U potpunosti ću moći usporediti odnos teme i sadržaja umjetničkih djela različitih stilskih razdoblja.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 2: Pogled na svijet kroz teme - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati djelo koje se uklapa u temu te izrazizi kritički stav., U potpunosti ću moći procijeniti važnost i društvenu odgovornost očuvanja nacionalne kulturne/ umjetničke baštine koja se uklapa u temu., U potpunosti ću moći prosuditi međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila., Djelomično ću moći istražiti odabrani problem u sklopu teme te prezentirati/ izložiti rezultat istraživanja praktičnim radom u odabranome mediju., Djelomično ću moći raspraviti o različitim umjetničkim pristupima ljudskome tijelu i vizualnoj stvarnosti te argumentirati vlastiti kritički stav., Djelomično ću moći analizirati i kritički prosuditi umjetničko djelo na temelju neposrednoga kontakta.
    1. Videolekcija 2.1: Teme u povijesti umjetnosti - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći prepoznavati različite interpretacije iste teme (animalizam, mrtva priroda, krajolik) u različitim povijesnim periodima., U potpunosti ću moći prepoznavati likovne elemente i kompozicijska načela u zadanim umjetničkim djelima različitih tema., U potpunosti ću moći razvrstavati zadane teme prema povijesnim razdobljima i stilovima., Moći ću iznositi kritički stav o zastupljenosti pojedinih tema u određenim povijesno-umjetničkim periodima, te zaključivati kako je društveno-povijesni kontekst odredio specifične teme., U potpunosti ću moći zaključiti kako je društveno-povijesni kontekst odredio specifične teme.
    2. Videolekcija 2.3: Portret i autoportret - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći odrediti kako su likovni materijali i tehnike uvjetovali likovna i stilska obilježja umjetničkog djela., U potpunosti ću moći usporediti pristup istoj temi u umjetničkim djelima različitih stilova, pravaca i razdoblja., U potpunosti ću moći iznositi pozitivne i negativne argumente o ulozi selfija u današnjem društvu., U potpunosti ću moći utvrditi razliku ili povezanost između načina oblikovanja portreta i stvarnog izgleda osobe u kontekstu umjetničke ideje., U potpunosti ću moći usporediti elemente konceptualnog, modernog i tradicionalnog pristupa u hrvatskom autoportretu., Djelomično ću moći kritički vrednovati odnos pojedinca i društva prema pojedinim djelima nacionalne umjetničke baštine., Moći ću istražiti obrnutom kronologijom povijest svjetskog autoportreta.