Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
U potpunosti ću moći odrediti kako su likovni materijali i tehnike uvjetovali likovna i stilska obilježja umjetničkog djela.
U potpunosti ću moći usporediti pristup istoj temi u umjetničkim djelima različitih stilova, pravaca i razdoblja.
U potpunosti ću moći iznositi pozitivne i negativne argumente o ulozi selfija u današnjem društvu.
U potpunosti ću moći utvrditi razliku ili povezanost između načina oblikovanja portreta i stvarnog izgleda osobe u kontekstu umjetničke ideje.
U potpunosti ću moći usporediti elemente konceptualnog, modernog i tradicionalnog pristupa u hrvatskom autoportretu.
Djelomično ću moći kritički vrednovati odnos pojedinca i društva prema pojedinim djelima nacionalne umjetničke baštine.
Moći ću istražiti obrnutom kronologijom povijest svjetskog autoportreta.
Podijeli ovu lekciju
Mrežna adresa je kopirana u međuspremnik
Video profesionalne produkcije. Transkript: Video profesionalne produkcije.
Razgovor sa stručnjakom. Transkript: Razgovor sa stručnjakom.
Procjena znanja
Vidjeli smo portrete i autoportrete izvedene u različitim medijima, stilovima i razdobljima. Što je zajedničko svim tim djelima?
Sjetite se Holbeinova i i Velazquezova rada pa povežite djela s tvrdnjama koje se mogu primijeniti na njih.
Kontrasti odjeljuju i definiraju oblike.
Linijom su definirani oblici.
Potezi su kista skriveni.
Rad je izveden temperom na dasci.
Potezi su kista vidljivi.
Rad je izveden uljem na platnu.
Holbeinov portret Nikolasa Kratzera
Velazquezov portret pape Inocenta X.
Što bismo mogli zaključiti kad bismo izdvojili prikaze ruku na portretima Holbeina, Velazqueza, Poussina i Vanke?
Ponovno pogledajte autoportrete Milivoja Uzelca, Maksimilijana Vanke i Julija Knifera. Niže navedene karakteristike povežite s karakteristikama tradicionalnog, modernog i konceptualnog pristupa.
Tradicionalni pristup
ponavljanje i umnožavanje istog motiva, redefiniranje djela kroz postav
Moderni pristup
naglašene linije i potezi, mnoštvo kontrasta, nejednaka razrada detalja
Konceptualni pristup
pozicioniranje figure unutar krajolika s jasno naznačenim prostornim odnosima
Razmislite o fenomenu selfija u našem vremenu i označite tvrdnje koje smatrate valjanima.
Što nam Vanka sugerira svojim autoportretom?
ili % točno odgovorenih pitanja
Procijenili ste svoje znanje o sljedećim ishodima:
Uspješno ste naučili:
Potrudite se još malo kako biste bolje naučili:
3. Portret i autoportret
Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
U potpunosti ću moći odrediti kako su likovni materijali i tehnike uvjetovali likovna i stilska obilježja umjetničkog djela.
U potpunosti ću moći usporediti pristup istoj temi u umjetničkim djelima različitih stilova, pravaca i razdoblja.
U potpunosti ću moći iznositi pozitivne i negativne argumente o ulozi selfija u današnjem društvu.
U potpunosti ću moći utvrditi razliku ili povezanost između načina oblikovanja portreta i stvarnog izgleda osobe u kontekstu umjetničke ideje.
U potpunosti ću moći usporediti elemente konceptualnog, modernog i tradicionalnog pristupa u hrvatskom autoportretu.
Djelomično ću moći kritički vrednovati odnos pojedinca i društva prema pojedinim djelima nacionalne umjetničke baštine.
Moći ću istražiti obrnutom kronologijom povijest svjetskog autoportreta.
Tema 2: Pogled na svijet kroz teme - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati djelo koje se uklapa u temu te izrazizi kritički stav., U potpunosti ću moći procijeniti važnost i društvenu odgovornost očuvanja nacionalne kulturne/ umjetničke baštine koja se uklapa u temu., U potpunosti ću moći prosuditi međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila., Djelomično ću moći istražiti odabrani problem u sklopu teme te prezentirati/ izložiti rezultat istraživanja praktičnim radom u odabranome mediju., Djelomično ću moći raspraviti o različitim umjetničkim pristupima ljudskome tijelu i vizualnoj stvarnosti te argumentirati vlastiti kritički stav., Djelomično ću moći analizirati i kritički prosuditi umjetničko djelo na temelju neposrednoga kontakta.
Videolekcija 2.1: Teme u povijesti umjetnosti - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći prepoznavati različite interpretacije iste teme (animalizam, mrtva priroda, krajolik) u različitim povijesnim periodima., U potpunosti ću moći prepoznavati likovne elemente i kompozicijska načela u zadanim umjetničkim djelima različitih tema., U potpunosti ću moći razvrstavati zadane teme prema povijesnim razdobljima i stilovima., Moći ću iznositi kritički stav o zastupljenosti pojedinih tema u određenim povijesno-umjetničkim periodima, te zaključivati kako je društveno-povijesni kontekst odredio specifične teme., U potpunosti ću moći zaključiti kako je društveno-povijesni kontekst odredio specifične teme.
Videolekcija 2.2: Sakralne, povijesne, mitološke i fantastične teme - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći prepoznati likovne elemente, načine oblikovanja i kompozicijska načela umjetničkog djela., U potpunosti ću moći razvrstati umjetnička djela prema temi koju prikazuju., U potpunosti ću moći razmatrati utjecaj društvenog konteksta na odabir teme, sadržaja i motiva umjetničkih djela., Djelomično ću moći povezati umjetničko djelo s vrstom pisanog izvora prema kojem je nastalo (sakralne, povijesne i mitološke teme)., U potpunosti ću moći usporediti odnos teme i sadržaja umjetničkih djela različitih stilskih razdoblja.