Učitavanje

1. Zlatni rez – od proporcije do filozofije

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći istražiti konstrukcije zlatnog reza na formatima umjetničkih djela i na vlastitom tijelu.
  • U potpunosti ću moći obilježiti zlatni rez u kompozicijama slika i skulptura.
  • U potpunosti ću moći odrediti značenje zlatnog reza u religijskom i znanstvenom kontekstu.
  • U potpunosti ću moći zaključiti kakav je utjecaj zlatnog reza na komponiranje u arhitekturi.
  • Djelomično ću moći istražiti konstrukcije zlatnog reza na formatima umjetničkih djela.
  • Djelomično ću moći iznositi argumente o simboličkoj ulozi proporcija zlatnog reza.
  • Moći ću analizirati umjetničko djelo koje se uklapa u teme Ljudsko tijelo u likovnoj umjetnosti i Pogled na svijet te ćete izražavati kritički stav.
  • U potpunosti ću moći istražiti podrijetlo zlatnog reza u znanosti i umjetnosti.
  • Moći ću prosuđivati međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila.
Proces konstrukcije zlatnog pravokutnika – Aurona. Transkript: Proces konstrukcije zlatnog pravokutnika – Aurona.
Video profesionalne produkcije. Transkript: Video profesionalne produkcije.
#1 Zadatak

Djela arhitekture razvrstajte po stilskom razdoblju kojem pripadaju.

egipatska umjetnost
renesansa
antika

Za one koji žele znati više

Istražite što je Modulor arhitekta Le Corbusiera i predstavite rezultate.

Procjena znanja

Dopunite rečenice.

Arhitekturu koja svojim elementima prati proporcije ljudskoga tijela nazivamo
. Rimska je antička baština izravno utjecala na pojavu likovno-povijesnog razdoblja
. Zlatnim su se rezom prilikom gradnje monumentalnih grobnica koristili
.

Primjena razmjera zlatnog reza vidljiva je isključivo u sakralnoj umjetnosti.

Fibonacci osmišljava brojčani niz proučavanjem rimske arhitektonske baštine.

Svijet je prema Michelangelu nastao prema zakonima prirode.

Dijeljenjem brojeva Fibonaccijeva niza rezultat je uvijek različit.

Odaberite točan odgovor. Kako nazivamo nepromjenjiv sustav pravila i vrijednosti?

Na vremensku crtu uvrstite kronološkim redom imena umjetnika.

1. Hepworth, 1946.
2. Vitruvije, 1. st.
3. Leonardo, 1492.
4. Poliklet, 5.  st. pr. Kr.
5. Michelangelo, 1512.

Razmjer zlatnog reza postaje mjerilo ljepote ljudskog tijela u vrijeme

. Osim skladno oblikovanog tijela, i arhitektura je poprimila mjere čovjeka i to zovemo

. Pravila oblikovanja skulpture prema proporcijama čovjeka zapisao je

, a za oblikovanje prostora to je bio

. Matematički je razmjer brojeva zlatnoga reza dokazao

1. Zlatni rez – od proporcije do filozofije

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći istražiti konstrukcije zlatnog reza na formatima umjetničkih djela i na vlastitom tijelu.
  • U potpunosti ću moći obilježiti zlatni rez u kompozicijama slika i skulptura.
  • U potpunosti ću moći odrediti značenje zlatnog reza u religijskom i znanstvenom kontekstu.
  • U potpunosti ću moći zaključiti kakav je utjecaj zlatnog reza na komponiranje u arhitekturi.
  • Djelomično ću moći istražiti konstrukcije zlatnog reza na formatima umjetničkih djela.
  • Djelomično ću moći iznositi argumente o simboličkoj ulozi proporcija zlatnog reza.
  • Moći ću analizirati umjetničko djelo koje se uklapa u teme Ljudsko tijelo u likovnoj umjetnosti i Pogled na svijet te ćete izražavati kritički stav.
  • U potpunosti ću moći istražiti podrijetlo zlatnog reza u znanosti i umjetnosti.
  • Moći ću prosuđivati međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 2: Umjetnost i znanost - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati djela te izražavati kritički stav., U potpunosti ću moći procijeniti važnost i društvenu odgovornost očuvanja nacionalne kulturne/ umjetničke baštine., U potpunosti ću moći prosuditi međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila., Djelomično ću moći istražiti odabrani problem te prezentirati/izlagati rezultate istraživanja praktičnim radom u odabranome mediju., Djelomično ću moći raspraviti o utjecaju kulta, vjere, duhovnosti, filozofije, znanosti i tehnologije na umjetničko stvaralaštvo te argumentirati vlastiti kritički stav., Djelomično ću moći analizirati i kritički prosuditi umjetničko djelo na temelju neposrednog kontakta.
    1. Videolekcija 2.2: Utjecaj znanosti na razvoj tehnologije u arhitekturi - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istraživati teorije o prapovijesnim i starovjekovnim tehnologijama., U potpunosti ću moći prepoznati jedinstvenost konstruktivnih rješenja na primjeru šibenske katedrale i važnost za svijet., U potpunosti ću moći zaključiti kako je određena tehnologija omogućila određene konstrukcije i oblike prostora., U potpunosti ću moći odrediti utjecaj društveno-povijesnog konteksta i znanosti na primjenu novih tehnologija u gradnji., Djelomično ću moći izraziti kritički stav o primjeni suvremenih konstruktivnih rješenja u arhitekturi vlastitog grada., U potpunosti ću moći analizirati materijale, tehnike i postupke koji omogućuju nova konstruktivna i oblikovna rješenja arhitekture.
    2. Videolekcija 2.3: Utjecaj znanosti na umjetnički proces - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći utvrditi utjecaj znanstvenih otkrića na proizvodnju boja i primjenu kemijskih postupaka u slikarstvu., U potpunosti ću moći odrediti utjecaj znanosti i novih tehnologija na kiparstvo, slikarstvo i druge medije., U potpunosti ću moći istražiti povijest fotografije kroz razvoj kemijskih fotografskih postupaka., U potpunosti ću moći iznositi kritički stav o utjecaju pojedinih umjetnika i umjetničkih djela na daljnji tijek umjetničkoga stvaralaštva u nacionalnom kontekstu., Djelomično ću moći analizirati vizualne karakteristike umjetničkih djela različitih povijesnih razdoblja nastale upotrebom različitih materijala., U potpunosti ću moći upoznati različita optička pomagala koja su oblikovala prikazivanje prostora i pogled., U potpunosti ću moći istražiti društveno-povijesni kontekst u kojem znanost utječe na promjenu upotrebe umjetničkih materijala.
    3. Videolekcija 2.4: Znanost kao umjetnost - Ishodi učenja: Djelomično ću moći donositi zaključke o utjecaju umjetničkih tehnika i postupaka na oblikovanje umjetničke ideje., U potpunosti ću moći istražiti korištenje znanstvenih eksperimenata u umjetničkom procesu., U potpunosti ću moći odrediti utjecaj znanstvenih otkrića na karakteristike likovnih prikaza., U potpunosti ću moći utvrditi interakciju znanosti i likovnosti na primjerima., U potpunosti ću moći analizirati likovne elemente kojima se postiže iluzija boje, volumena, prostora i kretanja., U potpunosti ću moći iznositi argumente o relativnosti percepcije i njezinu korištenju u umjetnosti.
    4. Videolekcija 2.5: Umjetnost u tehnosferi - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći iznositi argumente o različitim oblicima pojavljivanja umjetnosti u tehnološki posredovanoj kulturi., U potpunosti ću moći iznositi kritički stav o utjecaju imerzivnih iskustava na doživljaj umjetničkog djela., U potpunosti ću moći uspostavljati vezu između pojave digitalne umjetnosti i današnjeg društva., U potpunosti ću moći donositi zaključke o prožimanju digitalne tehnologije i umjetnosti u novim medijima., U potpunosti ću moći odrediti važnost vizualnog oblikovanja za digitalni dizajn u industriji računalnih igara., U potpunosti ću moći istražiti umjetnost u virtualnom prostoru galerija i muzeja.