Učitavanje

2. Kružim i služim

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • MAT 2 Naučit ćete rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu.
  • MAT 3 Naučit ćete organizirati i analizirati podatke prikazane dijagramom relativnih frekvencija.
  • HJ 1 Naučit ćete navesti obilježja književnoga i neknjiževnoga teksta.
  • KEM 1 Naučit ćete objasniti prirodni proces kruženja vode u prirodi.
  • KEM 2 Naučit ćete opisati svojstva vode za piće.
  • KEM 3 Naučit ćete prepoznati moguće izvore onečišćenja pitke vode.
  • MAT 1 Naučit ćete računati postotak i primjenjivati postotni račun.
  • HJ 2 Naučit ćete razlikovati književni i neknjiževni tekst.
  • HJ 3 Naučit ćete čitati grafički prikaz podataka.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.


Mijenja li se količina vode na Zemlji tijekom tisućljeća?

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.


Koliki je ukupan udio vode na Zemlji?

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.


Udio slatke vode na Zemlji je 2,5 %. Koliki je udio pitke vode u ukupnoj količini slatke vode?

Sljedeći zadatak riješite uparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca. To učinite tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknite na polje u koje ga želite smjestiti.


Navedene procese povežite s promjenama agregacijskih stanja vode.

isparavanje promjena stanja vode iz tekućeg u plinovito agregacijsko stanje
kondenzacija u tekuće stanje promjena stanja vode iz plinovitog u tekuće agregacijsko stanje
transpiracija promjena stanja vode iz tekućeg u čvrsto agregacijsko stanje
kondenzacija u čvrsto stanje promjena stanja vode iz tekućeg u plinovito agregacijsko stanje

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Dva su odgovora točna.


Koja su svojstva vodene pare?

Za one koji žele znati više

Mnogi otoci nemaju dovoljno izvora pitke vode, a to može predstavljati ozbiljan problem za lokalno stanovništvo i turiste. Nedostatak pitke vode izraženiji je u ljetnim mjesecima.
Kako bi se riješio taj problem, mnogi su se otoci okrenuli desalinizaciji morske vode. Tim se procesom uklanjaju soli i druge nečistoće iz morske vode kako bi se proizvela pitka voda. Ta je tehnologija posebno važna na otocima koji imaju ograničene izvore pitke vode i nemaju druge mogućnosti za opskrbu vodom.
Zahvaljujući desalinizaciji, otoci mogu proizvesti dovoljno pitke vode za svoje potrebe, što im pruža stabilnost i sigurnost. Međutim, desalinizacija je skup proces i zahtijeva velike količine energije, što često predstavlja financijski teret za otočne zajednice.
Bez obzira na to, desalinizacija morske vode ostaje jedan od najučinkovitijih načina rješavanja nestašice pitke vode na otocima i osigurava održivost stanovništva i turistički razvoj. Primjer je otok Susak čiji se stanovnici i turisti opskrbljuju pitkom vodom procesom desalinizacije morske vode.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.


50 % od 60 je 30. 

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.


25 % od 120 je 30.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.


10 % od 90 je 40. 

#3 Zadatak

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.


Mrtvo more jest more koje se nalazi između Izraela i Jordana. Salinitet Mrtvog mora iznimno je visok i iznosi oko 34 %. To znači da u jednoj litri vode iz Mrtvog mora ima mnogo više soli nego u drugim oceanima i morima.

Izračunajte koliko je soli u litri vode Mrtvog mora.

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženoga grafičkog prikaza. 


U kojem životnom razdoblju čovjek ima najveću količinu vode u tijelu? Označite jedan točan odgovor.

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženoga grafičkog prikaza. 


U kojem životnom razdoblju čovjek ima najmanju količinu vode u tijelu? Označite jedan točan odgovor.

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženoga grafičkog prikaza. 


Na što se u kućanstvima troši najveća količina vode? U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Tri su odgovora točna.

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženoga grafičkog prikaza.


Na što se u kućanstvu troši najmanja količina vode? Označite jedan točan odgovor.

Procjena znanja

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Pitka voda sastavni je dio hidrosfere.

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Tri su odgovora točna.

Koja su fizikalna svojstva vode za piće? 

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Je li naizgled čista i bistra voda sigurna za piće?

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Dva su odgovora točna.

Što može sadržavati naizgled čista i bistra voda, a može prouzročiti zdravstvene tegobe? 

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Kakav je proces hidrološkog ciklusa?

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženih fotografija. Označite polje uz fotografiju koja prikazuje točan odgovor.

Koja fotografija prikazuje proces transpiracije?

Sljedeći zadatak riješite s pomoću ilustracije.

Pojmovima su pridruženi brojevi koji se nalaze ispod ilustracije.

Brojeve koji se nalaze ispod ilustracije, smjestite na točno mjesto na ilustraciji.

1 – isparavanje

2 – transpiracija

3 – kondenzacija

4 – otjecanje

Vrednovanje
1
2
3
4

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Dva su odgovora točna.

Koji su glavni izvori onečišćenja vode?

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Može li isušivanje močvara utjecati na hidrološki ciklus regije i šireg područja?

U sljedećem zadatku dopunite rečenice tako da odaberete točan broj u padajućem izborniku.

20 % od 50 je

.
25 % od 160 je
 

.
50 % od 200 je

.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Kojom je jednadžbom zapisan sljedeći zadatak? 

30 % slatke vode je podzemna voda. Procjenjuje se da je na Zemlji 1.4 milijuna kubičnih kilometara slatke vode. Koliki je obujam podzemnih voda (izražen u kubičnim kilometrima) na Zemlji?

Sljedeći zadatak riješite s pomoću grafičkog prikaza. Upišite pojmove koji nedostaju.

Dijagram prikazuje dostupnost pitke vode u pojedinim zemljama svijeta. 

Najbolji pristup pitkoj vodi ima
.
Više od 60 % stanovnika
 
nema pristup pitkoj vodi.
Polovica stanovnika
nema pristup pitkoj vodi.
Nešto više od 80 % stanovnika
 
ima pristup pitkoj vodi.
Manje od 10 % stanovnika
nema pristup pitkoj vodi.

U sljedećem zadatku razvrstajte pojmove prema uputi.

Razvrstajte pojmove koji se odnose na književne i neknjiževne tekstove. Označite pojam i smjestite ga u odgovarajući stupac.

novine
enciklopedija
likovi i mjesto radnje
znanstveno utemeljeni podatci
maštovitost
drama
stručni časopisi
stilski prepoznatljivi tekstovi 
lirika
obavijesti
grafički prikaz podataka
učenje 
epika
izmišljeni i stvarni događaji
originalni autorski tekstovi
zabava
KNJIŽEVNI TEKSTOVI
NEKNJIŽEVNI TEKSTOVI 

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženoga grafičkog prikaza. 

Što se može zaključiti iz podataka prikazanih grafičkim prikazom? Označite jedan točan odgovor.

U sljedećem zadatku razvrstajte pojmove prema uputi. 

Označite pojam koji opisuje vrstu teksta i smjestite ga u odgovarajući stupac.

književni tekst
neknjiževni tekst
Teče i teče, teče jedan slap; Što u njem znači moja mala kap? Gle, jedna duga u vodi se stvara, I sja i dršće u hiljadu šara. Taj san u slapu da bi mogo sjati, I moja kaplja pomaže ga tkati.
Voda je jedina tvar koja se u prirodi nalazi u sva tri agregacijska stanja – u čvrstom, tekućem i plinovitom. Bez obzira na agregacijsko stanje, svi oblici vode imaju isti kemijski sastav koji opisujemo formulom H2O.

2. Kružim i služim

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • MAT 2 Naučit ćete rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu.
  • MAT 3 Naučit ćete organizirati i analizirati podatke prikazane dijagramom relativnih frekvencija.
  • HJ 1 Naučit ćete navesti obilježja književnoga i neknjiževnoga teksta.
  • KEM 1 Naučit ćete objasniti prirodni proces kruženja vode u prirodi.
  • KEM 2 Naučit ćete opisati svojstva vode za piće.
  • KEM 3 Naučit ćete prepoznati moguće izvore onečišćenja pitke vode.
  • MAT 1 Naučit ćete računati postotak i primjenjivati postotni račun.
  • HJ 2 Naučit ćete razlikovati književni i neknjiževni tekst.
  • HJ 3 Naučit ćete čitati grafički prikaz podataka.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 1: Svemoguća voda - Ishodi učenja: KEM OŠ A.7.1. Istražuje svojstva i vrstu tvari., KEM OŠ A.7.2. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari., KEM OŠ B.7.1. Analizira fizikalne i kemijske promjene., KEM OŠ D.7.1. Povezuje rezultate i zaključke istraživanja s konceptualnim spoznajama., KEM OŠ D.7.3. Uočava zakonitosti uopćavanjem podataka prikazanih tekstom, crtežom modelima, tablicama i grafovima., FIZ OŠ A.7.1. Uspoređuje dimenzije, masu i gustoću različitih tijela i tva, FIZ OŠ A.7.7. Objašnjava agregacijska stanja i svojstva tvari na temelju njihove čestične građe., FIZ OŠ C.7.10. Istražuje fizičke pojave, KEM OŠ A.7.1. Istražuje svojstva i vrstu tvari., KEM OŠ A.7.3. Kritički razmatra upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš., KEM OŠ B.7.1. Analizira fizikalne i kemijske promjene., KEM OŠ D.7.1. Povezuje rezultate i zaključke istraživanja s konceptualnim spoznajama., KEM OŠ D.7.2. Primjenjuje matematička znanja i vještine., KEM OŠ D.7.3. Uočava zakonitosti uopćavanjem podataka prikazanih tekstom, crtežom modelima, tablicama i grafovima., MAT OŠ A.7.1., MAT OŠ D.7.6. Računa postotak i primjenjuje postotni račun., MAT OŠ B.7.2. Rješava i primjenjuje linearnu jednadžbu., MAT OŠ E.7.1. Organizira i analizira podatke prikazane dijagramom relativnih frekvencija., OŠ HJ A.7.3. Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta., OŠ HJ A.7.3. Učenik pojednostavnjuje složene podatke iz čitanoga teksta, OŠ HJ A.7.3. Učenik organizira i interpretira podatke iz čitanoga teksta i sažima ih urazličite vrste bilježaka, OŠ HJ A.7.3. Učenik pronalazi dokaze i potkrepljuje zaključke do kojih je došao čitanjem, MAT OŠ B.7.3. Primjenjuje proporcionalnost i obrnutu proporcionalnost., MAT OŠ D.7.2. U pravokutnome koordinatnom sustavu u ravnini crta točke s racionalnim koordinatama i stvara motive koristeći se njima., BIO OŠ B.7.1. Uspoređuje osnovne životne funkcije pripadnika različitih skupina živoga svijeta., BIO OŠ B.7.3. Stavlja u odnos prilagodbe živih bića i životne uvjete., OŠ LK A.7.1. Učenik istražuje i interpretira različite sadržaje oblikujući ideje koje izražava služeći se likovnim i vizualnim jezikom., OŠ LK B.7.1. Učenik raspravlja o likovnom i vizualnom umjetničkom djelu povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., OŠ GK A.7.1. Učenik poznaje određeni broj skladbi, OŠ GK A.7.3. Učenik na temelju slušanja, prepoznaje različite glazbene vrste., OŠ HJ B.7.2. Učenik tumači književni tekst na temelju čitateljskoga iskustva i usporedbe s drugim tekstovima primjenjujući znanja o književnosti., OŠ HJ B.7.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta.
    1. Videolekcija 1.1: Što sve voda može - Ishodi učenja: FIZ 2 Naučit ćete uspoređivati gustoću različitih tijela i tvari., FIZ 3 Naučit ćete odrediti djelovanje sile uzgona., KEM 1 Naučit ćete opisati građu i svojstva vode u svim trima agregacijskim stanjima., KEM 2 Naučit ćete opisati promjene agregacijskih stanja vode., KEM 3 Naučit ćete objasniti što je anomalija vode i koje je njezino značenje za život na Zemlji., KEM 4 Naučit ćete navesti koje su tvari dobro topljive u vodi., FIZ 1 Naučit ćete uspoređivati dimenzije tijela., FIZ 4 Naučit ćete povezati gustoću tekućine i gustoću tijela s ponašanjem tijela u vodi, odnosno odrediti hoće li tijelo plutati ili tonuti.
    2. Videolekcija 1.3: Prilagođena mreža - Ishodi učenja: BIO 1 Naučit ćete opisati svojstva vode., BIO 2 Naučit ćete povezati svojstva vode s prilagodbama organizama., BIO 3 Naučit ćete razlikovati različite prilagodbe organizama na životne uvjete u vodi., MAT 1 Naučit ćete razlikovati proporcionalne i obrnuto proporcionalne veličine., MAT 2 Naučit ćete primijeniti koeficijent proporcionalnosti i obrnute proporcionalnosti za izračun vrijednosti veličina., MAT 3 Naučit ćete kako primijeniti koordinatni sustav za lociranje objekata na moru.
    3. Videolekcija 1.4: Voda kao inspiracija - Ishodi učenja: GK 1 Naučit ćete obilježja programnosti i prepoznati ista obilježja na konkretnim skladbama., GK 2 Naučit ćete prepoznati i razlikovati simfonijsku pjesmu od ostalih instrumentalnih vrsta., GK 3 Naučit ćete prepoznati simfonijsku pjesmu Vltava skladatelja Bedřicha Smetane., LK 1 Naučit ćete prepoznati i usporediti likovne tehnike lavirani tuš, akvarel i gvaš., LK 2 Naučit ćete prepoznati njihove specifične efekte dobivene razrjeđivanjem i razlijevanjem., LK 3 Naučit ćete razlikovati tonsku modelaciju i kolorističku modulaciju u slikarskom žanru pejzaža u umjetničkim djelima i u svakodnevnom životu., HJ 1 Naučit ćete prepoznati strukturu književnoga teksta prema žanrovskoj pripadnosti., HJ 2 Naučit ćete kritički razmotriti književne tekstove (inspirirane vodom).