Učitavanje

3. Prilagođena mreža

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • BIO 1 Naučit ćete opisati svojstva vode.
  • BIO 2 Naučit ćete povezati svojstva vode s prilagodbama organizama.
  • BIO 3 Naučit ćete razlikovati različite prilagodbe organizama na životne uvjete u vodi.
  • MAT 1 Naučit ćete razlikovati proporcionalne i obrnuto proporcionalne veličine.
  • MAT 2 Naučit ćete primijeniti koeficijent proporcionalnosti i obrnute proporcionalnosti za izračun vrijednosti veličina.
  • MAT 3 Naučit ćete kako primijeniti koordinatni sustav za lociranje objekata na moru.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.


Kako nazivamo otvore na listovima za izmjenu plinova?

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Puči su u većine biljaka s donje strane lista.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Je li moguća izmjena plinova kroz puči ako je donji dio lista na vodi?

#2 Zadatak

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Ako nekoliko slojeva perja omogućuje divljoj patki plutanje, je li njezina gustoća u odnosu prema gustoći vode veća ili manja?

#3 Zadatak

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Dva su odgovora točna.

Koja su obilježja zajednička morskim i slatkovodnim ribama?

#4 Zadatak

U sljedećem zadatku dopunite rečenicu tako da odaberete točnu riječ u padajućem izborniku.

Ribe su organizmi koji dišu 

, a kitovi su sisavci pa dišu

Intervju. Transkript: .
#5 Zadatak

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Ako hidrostatski tlak pri ronjenju u moru iznosi 300 000 Pa, na kojoj je dubini ronilac?

Za one koji žele znati više

Nautičke milje i brzina u čvorovima
Jedna nautička milja (nm) iznosi 1852 metra.
Jedan čvor jest brzina od jedne nautičke milje na sat. Brzina u čvorovima upotrebljava se i za brzine kretanja plovila i za brzine vjetrova koji pušu na moru.

Za one koji žele znati više

GPS
Globalni položajni sustav (GPS, engl. Global Positioning System) satelitski je radionavigacijski sustav za orijentaciju na Zemlji te mjerenje udaljenosti i brzine kretanja na moru, kopnu i u zraku.

#6 Zadatak

Sljedeći zadatak riješite s pomoću grafičkog prikaza. 

Točke A, B, C, D i E zadane koordinatama smjestite na odgovarajuće mjesto u koordinatnom sustavu.


A (1, 4)


B (–3, 2)


C (4, 0)


D (–5, –3)


E (1, –2)

Slika
A
B
C
D
E

Procjena znanja

Sljedeći zadatak riješite nakon što pogledate videozapis. Označite točan odgovor.

Koje svojstvo vode dokazujemo ovim pokusom?

U sljedećem zadatku dopunite rečenicu tako da odaberete točnu riječ u padajućem izborniku.

Što je kit dublje u moru, na njega djeluje veći 

. Iako su kitovi najteže životinje na svijetu, uspješno plivaju jer na njih djeluje 

.

Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca. To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.

Sparite prilagodbe organizama sa svojstvima vode.

debeli sloj perja gustoća
duge noge s dlačicama površinska napetost
uspješno plivanje kitova tlak
prilagođena pluća i disanje uzgon

U sljedećem zadatku odgovorite na pitanja odabirom riječi u padajućem izborniku.

Maja i Lara treniraju plivanje te plivaju podjednakom brzinom i u jednakoj su formi. Odlučile su mjeriti koliko će metara preplivati u istom vremenu.
Maja je plivala u moru, a Lana u bazenu. Maja je preplivala 900 metara, a Lana 700 metara.
  • Koji medij ima veću gustoću?

  • Kojoj je djevojci bilo lakše plivati?

  • U kojem bi mediju kamen koji želimo podignuti s dna bio lakši?

Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca. To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.

Sparite organizme i njihove prilagodbe na životne uvjete u vodi.

lopoč vodootporno perje
gazivoda puči s gornje strane lista
divlja patka uvlačenje lovki
kit masne naslage
crvena moruzgva duge noge

U sljedećem zadatku razvrstajte pojmove prema uputi. Označite pojam i smjestite ga u odgovarajući stupac.

Razvrstajte prilagodbe kitova i riba.

pluća
držanje daha
ljuske
plivaći mjehur
škrge
nosnice s poklopcima
masne naslage
KITOVI
RIBE

Koja slika prikazuje crvenu moruzgvu u vrijeme plime?

U sljedećem zadatku dopunite rečenicu tako da odaberete točnu riječ u padajućem izborniku.

Kad se plivaći mjehur ribe napuni plinom, ona ide prema

. Kad se plivaći mjehur isprazni, riba ide prema

.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Koju silu divlje patke moraju svladati pri uranjanju kako bi uspješno zaronile?

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Dva su odgovora točna.

Koja obilježja divlje patke gube ako se nađu u vodi onečišćenoj naftom?

U sljedećem zadatku odredite koje su veličine proporcionalne, a koje obrnuto proporcionalne pa prema tome odaberite ponuđeno u padajućem izborniku kako bi rečenica bila točna.

U morskoj je vodi većeg volumena

soli.
Cijena izleta brodom za svakog bi učenika bila manja ako bi ih bilo

. Plivač koji pliva manjom brzinom preplivat će

metara u istom vremenu.
Čamac koji prijeđe više kilometara imat će

goriva u spremniku.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Obitelj iz Čazme planira ići na more na otok Vir. Koliko će platiti gorivo ako njihov auto troši 6 litara na 100 kilometara? Litra benzina stoji 1.30 eura, a udaljenost između tih dvaju mjesta iznosi 366 km.

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije i geograskog atlasa. U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Ako je lokacija na kojoj se nalazi ribarska barka jedan stupanj istočno te četvrt stupnja južno od najsjevernije točke otoka Biševa, barka je u: 

3. Prilagođena mreža

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • BIO 1 Naučit ćete opisati svojstva vode.
  • BIO 2 Naučit ćete povezati svojstva vode s prilagodbama organizama.
  • BIO 3 Naučit ćete razlikovati različite prilagodbe organizama na životne uvjete u vodi.
  • MAT 1 Naučit ćete razlikovati proporcionalne i obrnuto proporcionalne veličine.
  • MAT 2 Naučit ćete primijeniti koeficijent proporcionalnosti i obrnute proporcionalnosti za izračun vrijednosti veličina.
  • MAT 3 Naučit ćete kako primijeniti koordinatni sustav za lociranje objekata na moru.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 1: Svemoguća voda - Ishodi učenja: KEM OŠ A.7.1. Istražuje svojstva i vrstu tvari., KEM OŠ A.7.2. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari., KEM OŠ B.7.1. Analizira fizikalne i kemijske promjene., KEM OŠ D.7.1. Povezuje rezultate i zaključke istraživanja s konceptualnim spoznajama., KEM OŠ D.7.3. Uočava zakonitosti uopćavanjem podataka prikazanih tekstom, crtežom modelima, tablicama i grafovima., FIZ OŠ A.7.1. Uspoređuje dimenzije, masu i gustoću različitih tijela i tva, FIZ OŠ A.7.7. Objašnjava agregacijska stanja i svojstva tvari na temelju njihove čestične građe., FIZ OŠ C.7.10. Istražuje fizičke pojave, KEM OŠ A.7.1. Istražuje svojstva i vrstu tvari., KEM OŠ A.7.3. Kritički razmatra upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš., KEM OŠ B.7.1. Analizira fizikalne i kemijske promjene., KEM OŠ D.7.1. Povezuje rezultate i zaključke istraživanja s konceptualnim spoznajama., KEM OŠ D.7.2. Primjenjuje matematička znanja i vještine., KEM OŠ D.7.3. Uočava zakonitosti uopćavanjem podataka prikazanih tekstom, crtežom modelima, tablicama i grafovima., MAT OŠ A.7.1., MAT OŠ D.7.6. Računa postotak i primjenjuje postotni račun., MAT OŠ B.7.2. Rješava i primjenjuje linearnu jednadžbu., MAT OŠ E.7.1. Organizira i analizira podatke prikazane dijagramom relativnih frekvencija., OŠ HJ A.7.3. Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta., OŠ HJ A.7.3. Učenik pojednostavnjuje složene podatke iz čitanoga teksta, OŠ HJ A.7.3. Učenik organizira i interpretira podatke iz čitanoga teksta i sažima ih urazličite vrste bilježaka, OŠ HJ A.7.3. Učenik pronalazi dokaze i potkrepljuje zaključke do kojih je došao čitanjem, MAT OŠ B.7.3. Primjenjuje proporcionalnost i obrnutu proporcionalnost., MAT OŠ D.7.2. U pravokutnome koordinatnom sustavu u ravnini crta točke s racionalnim koordinatama i stvara motive koristeći se njima., BIO OŠ B.7.1. Uspoređuje osnovne životne funkcije pripadnika različitih skupina živoga svijeta., BIO OŠ B.7.3. Stavlja u odnos prilagodbe živih bića i životne uvjete., OŠ LK A.7.1. Učenik istražuje i interpretira različite sadržaje oblikujući ideje koje izražava služeći se likovnim i vizualnim jezikom., OŠ LK B.7.1. Učenik raspravlja o likovnom i vizualnom umjetničkom djelu povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., OŠ GK A.7.1. Učenik poznaje određeni broj skladbi, OŠ GK A.7.3. Učenik na temelju slušanja, prepoznaje različite glazbene vrste., OŠ HJ B.7.2. Učenik tumači književni tekst na temelju čitateljskoga iskustva i usporedbe s drugim tekstovima primjenjujući znanja o književnosti., OŠ HJ B.7.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta.
    1. Videolekcija 1.1: Što sve voda može - Ishodi učenja: FIZ 2 Naučit ćete uspoređivati gustoću različitih tijela i tvari., FIZ 3 Naučit ćete odrediti djelovanje sile uzgona., KEM 1 Naučit ćete opisati građu i svojstva vode u svim trima agregacijskim stanjima., KEM 2 Naučit ćete opisati promjene agregacijskih stanja vode., KEM 3 Naučit ćete objasniti što je anomalija vode i koje je njezino značenje za život na Zemlji., KEM 4 Naučit ćete navesti koje su tvari dobro topljive u vodi., FIZ 1 Naučit ćete uspoređivati dimenzije tijela., FIZ 4 Naučit ćete povezati gustoću tekućine i gustoću tijela s ponašanjem tijela u vodi, odnosno odrediti hoće li tijelo plutati ili tonuti.
    2. Videolekcija 1.2: Kružim i služim - Ishodi učenja: MAT 2 Naučit ćete rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu., MAT 3 Naučit ćete organizirati i analizirati podatke prikazane dijagramom relativnih frekvencija., HJ 1 Naučit ćete navesti obilježja književnoga i neknjiževnoga teksta., KEM 1 Naučit ćete objasniti prirodni proces kruženja vode u prirodi., KEM 2 Naučit ćete opisati svojstva vode za piće., KEM 3 Naučit ćete prepoznati moguće izvore onečišćenja pitke vode., MAT 1 Naučit ćete računati postotak i primjenjivati postotni račun., HJ 2 Naučit ćete razlikovati književni i neknjiževni tekst., HJ 3 Naučit ćete čitati grafički prikaz podataka.
    3. Videolekcija 1.4: Voda kao inspiracija - Ishodi učenja: GK 1 Naučit ćete obilježja programnosti i prepoznati ista obilježja na konkretnim skladbama., GK 2 Naučit ćete prepoznati i razlikovati simfonijsku pjesmu od ostalih instrumentalnih vrsta., GK 3 Naučit ćete prepoznati simfonijsku pjesmu Vltava skladatelja Bedřicha Smetane., LK 1 Naučit ćete prepoznati i usporediti likovne tehnike lavirani tuš, akvarel i gvaš., LK 2 Naučit ćete prepoznati njihove specifične efekte dobivene razrjeđivanjem i razlijevanjem., LK 3 Naučit ćete razlikovati tonsku modelaciju i kolorističku modulaciju u slikarskom žanru pejzaža u umjetničkim djelima i u svakodnevnom životu., HJ 1 Naučit ćete prepoznati strukturu književnoga teksta prema žanrovskoj pripadnosti., HJ 2 Naučit ćete kritički razmotriti književne tekstove (inspirirane vodom).