Učitavanje

34. Minus i plus

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • FIZ1 Naučit ćete koje materijale privlače magneti.
  • FIZ 2 Naučit ćete opisati magnet.
  • FIZ 3 Naučit ćete kakvo može biti magnetsko međudjelovanje.
  • FIZ 4 Naučit ćete što je magnetsko polje.
  • FIZ 5 Naučit ćete na koji način elektriziramo tijelo.
  • FIZ 6 Naučit ćete kakvo može biti električno međudjelovanje.
  • HJ 1 Naučit ćete razlikovati riječi s obzirom na njihovu službu u rečenici.
  • HJ 2 Naučit ćete što su predikat i subjekt, objekt i priložne oznake, atribut i apozicija.
  • HJ 3 Naučit ćete primijeniti znanja o sintaktičkom ustrojstvu rečenice.
Minus i plus. Transkript: Što će se dogoditi kad se blizu nađu dva magneta? Približimo li dva istoimena pola magneta,sjeverni i sjeverni magnetski pol,jedan drugom, možete uočiti da se magneti međusobno odbijaju. Magnetska je sila odbojna. Isto tako, približimo li južni i južni magnetski pol jedan drugome,uočavate odbojno magnetsko međudjelovanje. Približimo sada sjevernom magnetskom polu južni. Uočavate da između raznoimenih magnetskih polova djeluje privlačno magnetsko djelovanje. Magnetska sila je privlačna..

Riješite zadatak s pomoću ilustracije. Odaberite točan odgovor.

Magnetska igla na kompasu uvijek se postavlja u smjeru istoka. 

Riješite zadatak s pomoću ilustracije. Odaberite točan odgovor.

Djevojčičina neobična frizura posljedica je električnog međudjelovanja. 

Riješite zadatak s pomoću ilustracije. Odaberite točan odgovor.

Zemljini geografski i magnetski polovi nalaze se na istome mjestu. 

Riješite zadatak s pomoću ilustracije. Odaberite točne tvrdnje.

Na slici je prikazan magnet koji privlači čavliće izrađene od različita materijala.

Riješite zadatak s pomoću ilustracije. Promotrite sliku i postavite simbol za pozitivni naboj (+) na određenu kuglicu tako da električno međudjelovanje prikazano na slici bude točno.  

slika
+

Riješite zadatak s pomoću ilustracije. Odaberite točan odgovor.

Odaberite sliku na kojoj je prikazano privlačno magnetsko međudjelovanje.

Razvrstajte rečenice, s obzirom na vrstu predikata, u skupinu kojoj pripadaju. 

Prihvatili su sve naše prijedloge.
Vi ste moji.
Prozor je visoko iznad nas. 
Pada kiša gotovo cijeli tjedan. 
Vi ste sudjelovali u svim aktivnostima?
Svaki dan dogodi se nešto novo.  
Ovdje je svaki dan sunčan!
Spremni smo za putovanje. 
Petar je drugi na natjecanju iz Fizike. 
Krenuli smo hrabro naprijed!
IMENSKI PREDIKAT
GLAGOLSKI PREDIKAT  

U sljedećem zadatku dopunite rečenice ponuđenim predikatima tako da rečenica ima smisla. To ćete učiniti tako da pojmove smjestite na točno mjesto u rečenici. 

Najviše  prirodu.  Mačići iza grma.    Cesta kroz šumu.  Uopće trčeći preko livade.  Gotovo svaki dan   sladoled.   Marija Djed na velikom brodu. 

je vijugala
volim
se nisu umorili
je bio kuhar
su bili skriveni
jedem
je učenica.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Subjekt je vršitelj radnje u rečenici.  

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Subjekt je jezgra rečenice.   

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Svaka rečenica mora imati subjekt. 

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Rečenica može imati samo jedan subjekt.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Subjekt odgovara na pitanje tko / što.                                       

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Subjekt je najčešće izrečen imenicom u genitivu.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Rečenica bez subjekta zove se neoglagoljena rečenica.          

U sljedećem zadatku označite točan odgovor. 

U rečenici Nisu došli na vrijeme. subjekt je:

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

U rečenici Prvi stiže u školu. subjekt je: 

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

U rečenici Vježbati je važno. subjekt je: 

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

U rečenici Mlada i mladoženja došli su u kočiji. subjekt je: 

Odaberite odgovarajući pojam u padajućem izborniku tako da rečenica bude točna.  

jezgra je rečenice.

Odaberite odgovarajući pojam u padajućem izborniku tako da rečenica bude točna. 
 

Predmet glagolske radnje u rečenici naziva se

.

Odaberite odgovarajući pojam u padajućem izborniku tako da rečenica bude točna. 

Objekt može biti

.

Odaberite odgovarajući pojam u padajućem izborniku tako da rečenica bude točna.

objekt u akuzativu je bez prijedloga.

Odaberite odgovarajući pojam u padajućem izborniku tako da rečenica bude točna. 

Objekt je dopuna

.

Odaberite odgovarajući pojam u padajućem izborniku tako da rečenica bude točna. 

Objekt se najčešće izriče

.

Odaberite odgovarajući pojam u padajućem izborniku tako da rečenica bude točna. 

Objekt ne može biti u

.

Za one koji žele znati više

Priložna oznaka mjesta odgovara na pitanja Gdje?, Kamo?, Kuda?, Odakle?, Dokle?.
Na temelju postavljenih pitanja treba razlikovati mjesto, smjer kretanja i cilj, odnosno odredište.
Pitanje Gdje? postavlja se kada se želi doznati mjesto na kojemu se netko ili nešto nalazi; pitanje Kamo? postavlja se kada se pita za cilj ili odredište kretanja, a pitanje Kuda? za smjer.
U uporabi tih pitanja, koja su prema vrsti riječi prilozi, često se griješi pa se može čuti: „Gdje ideš poslije škole?“ ili „Kuda ideš poslije škole?“ Pravilno bi bilo pitati: „Kamo ideš poslije škole?“
Pitanje Kuda? označava put kojim se ili kroz koji se obavlja kretanje pa se tako na pitanje „Kuda ideš?“ može odgovoriti, primjerice, „Kroz park pa uz rijeku!“ ili „Idem preko trga.“
Pitanje Gdje? ne treba upotrebljavati uz glagole koji označavaju kretanje, nego kako bi se doznalo mjesto neke radnje, pa se može pitati: „Gdje si bio?“ ili „Gdje si našla mobitel?“

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Priložna je oznaka rečenični dio koji izriče okolnosti radnje. 

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Subjekt otvara mjesto priložnoj oznaci.  

 

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Priložna oznaka uvijek je izrečena jednom riječju. 

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Kad / otkad / dokad pitanja su za priložnu oznaku vremena.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Priložna oznaka uzroka odgovara na pitanje gdje. 

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Priložna oznaka mjesta izriče mjesto i uzrok radnje.   

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Pravilno je pitati: Kamo ideš?

#7 Zadatak

Razvrstajte rečenice s obzirom na to pojavljuje li se u njima atribut ili apozicija. 

Iznenada je dotrčao Marijin otac. 
Ostala sam bez svojega glasa.
Martin i Valent Sinković, veslači, obranili su naslov. 
Obavijest nam je poslala razrednica Vesna. 
Crnokosa djevojka zakasnila je na autobus. 
To je soba moje sestre.  
Izgubila sam maminu ogrlicu.  
Pečem kolač prema bakinom receptu. 
Brod je polako uplovio u splitsku luku. 
Čak četiri rijeke teku kroz grad Karlovac.
Pročitali smo roman pisca Pavla Pavličića. 
Rijeka Drava teče pokraj grada Osijeka.
Djed redovito čita novine Glas Slavonije. 
Tamara, učenica, poslala je članak novinama. 
ATRIBUT
APOZICIJA 

Procjena znanja

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Dva su odgovora točna.

Magnet privlači predmete od:

U sljedećem zadatku dopunite rečenice tako da odaberete točnu riječ u padajućem izborniku.

Trljate li plastični štap o vunenu krpicu, elektroni s

prelaze na

.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Magnetsko polje jest prostor oko magneta u kojem djeluje električna sila.  

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije. Označite točnu tvrdnju.

Na slici je prikazano privlačno međudjelovanje naboja. 
Naboji su:

Odaberite riječ u padajućem izborniku tako da rečenica bude točna.

Naboje tijela možemo pobuditi

, pri čemu se premještaju

.

U sljedećem zadatku označite točnu tvrdnju.


Svaki magnet ima dva magnetska pola. To su:

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Dva su odgovora točna.

Na slikama vidimo dva magneta koji su jedan blizu drugoga. Na kojim je slikama prikazano privlačno međudjelovanje magneta? 

Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca. To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.

Navedene rečenične dijelove povežite s njihovim objašnjenjem. 

PREDIKAT Rečenični dio koji dopunjava i pobliže označava imenicu na koju se odnosi, može biti imenički i pridjevni.
SUBJEKT Temeljni dio rečenice koji u rečenici otvara mjesto samome sebi i ostalim rečeničnim dijelovima.
OBJEKT Imenica koja dopunjava drugu imenicu. 
PRILOŽNA OZNAKA     Rečenični dio koji označava vršitelja radnje u rečenici, obično je imenica u nominativu.
ATRIBUT Rečenični dio koji izriče različite okolnosti glagolske radnje. 
APOZICIJA Rečenični dio kojim se izriče predmet glagolske radnje.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.


U rečenici Bilo je zabavno. predikat je:

U sljedećem zadatku označite točan odgovor. 

U rečenici Večeras ću gledati akcijski film. predikat je:

U sljedećem zadatku označite točan odgovor. 

U rečenici Još samo deset minuta! predikat je:

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

U rečenici Marko, Mateo i ja učenici smo iste škole. predikat je: 

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Dva su odgovora točna.  

U kojim su rečenicama atributi točno upotrijebljeni?

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Dva su odgovora točna.  

U kojim su rečenicama atributi točno upotrijebljeni?

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Koja je rečenica, s obzirom na pisanje apozicije, točno napisana?

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Koja je rečenica, s obzirom na pisanje apozicije, točno napisana?

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Koja je rečenica, s obzirom na pisanje apozicije, točno napisana?

U sljedećem zadatku označite točan odgovor. 

U kojoj je rečenici riječ vedro u službi atributa?

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

U kojoj je rečenici riječ lijepo u službi atributa?

34. Minus i plus

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • FIZ1 Naučit ćete koje materijale privlače magneti.
  • FIZ 2 Naučit ćete opisati magnet.
  • FIZ 3 Naučit ćete kakvo može biti magnetsko međudjelovanje.
  • FIZ 4 Naučit ćete što je magnetsko polje.
  • FIZ 5 Naučit ćete na koji način elektriziramo tijelo.
  • FIZ 6 Naučit ćete kakvo može biti električno međudjelovanje.
  • HJ 1 Naučit ćete razlikovati riječi s obzirom na njihovu službu u rečenici.
  • HJ 2 Naučit ćete što su predikat i subjekt, objekt i priložne oznake, atribut i apozicija.
  • HJ 3 Naučit ćete primijeniti znanja o sintaktičkom ustrojstvu rečenice.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 7: Sitno, a bitno - Ishodi učenja: FIZ OŠ B.7.2. Analizira međudjelovanje tijela te primjenjuje koncept sile., OŠ HJ A.7.4. Učenik piše objektivne pripovjedne tekstove u skladu s temom i prema planu (obavijesni tekstovi)., OŠ HJ A.7.5. Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o sintaktičkom ustrojstvu rečenice naoglednim i čestim primjerima., BIO OŠ B.7.3. Stavlja u odnos prilagodbe živih bića i životne uvjete., BIO OŠ C.7.1. Uspoređuje načine prehrane te procese vezanja i oslobađanja energije u različitih organizama., KEM OŠ A.7.1. Istražuje svojstva i vrstu tvari., KEM OŠ A.7.2. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari., KEM OŠ B.7.1. Analizira fizikalne i kemijske promjene., OŠ HJ A.7.5. Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o sintaktičkom ustrojstvu rečenice na oglednim i čestim primjerima., MAT OŠ C.7.2. Crta, zbraja i oduzima vektore., MAT OŠ C.7.3. Translatira skupove točaka u ravnini., MAT OŠ D.7.2. U pravokutnome koordinatnom sustavu u ravnini crta točke s racionalnim koordinatama i stvara motive koristeći se njima., FIZ OŠ B.7.2. Analizira međudjelovanje tijela te primjenjuje koncept sile., FIZ OŠ B.7.5. Analizira utjecaj tlaka., BIO OŠ A.7.2. Povezuje usložnjavanje građe s razvojem novih svojstava u različitih organizama., BIO OŠ B.7.2. Analizira utjecaj životnih navika i rizičnih čimbenika na zdravlje organizma ističući važnost prepoznavanja simptoma bolesti i pravovremenoga poduzimanja mjera zaštite., BIO OŠ B.7.2. Analizira utjecaj životnih navika i rizičnih čimbenika na zdravlje organizma ističući važnost prepoznavanja simptoma bolesti i pravovremenoga poduzimanja mjera zaštite, BIO OŠ D.7.2. Objašnjava važnost i utjecaj bioloških otkrića na svakodnevni život., OŠ HJ A.7.4. Učenik piše objektivne pripovjedne tekstove u skladu s temom i prema planu pritom pravilno upotrebljavajući pravopisne znakove.
    1. Videolekcija 7.2: Nevidljivo, a važno - Ishodi učenja: BIO 1 Naučit ćete razlikovati prilagodbe različitim načinima disanja ovisno o načinu života., BIO 2 Naučit ćete usporediti opće principe i ulogu procesa fotosinteze i staničnog disanja izdvajajući organele u kojima se zbivaju ti procesi., BIO 3 Naučit ćete objasniti povezanost procesa fotosinteze i staničnoga disanja., KEM 1 Naučit ćete primijeniti kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje građe i svojstava plinovitih sastojaka zraka., KEM 2 Naučit ćete opisati procese fotosinteze i staničnog disanja., HJ 1 Naučit ćete četiri vrste naglaska u hrvatskom jeziku te kako ih zapisati znakovima., HJ 2 Naučit ćete koja su pravila naglašavanja i važnost naglašavanja riječi., HJ 3 Naučit ćete razlikovati riječi i njihova značenja prema naglasku.
    2. Videolekcija 7.3: Ruža vjetrova - Ishodi učenja: FIZ 1 Naučit ćete načelo nastajanja vjetrova na temelju razlike u tlakovima., FIZ 2 Naučit ćete razlikovati mehanička svojstva vjetra, uključujući smjer i orijentaciju., FIZ 3 Naučit ćete da su vjetrovi jedan od najvažnijih obnovljivih izvora energije i kako se upotrebljavaju u vjetroelektranama., FIZ 4 Naučit ćete koje sile djeluju na zrakoplov i njegov teret za vrijeme leta., MAT 1 Naučit ćete crtati, zbrajati i oduzimati vektore., MAT 2 Naučit ćete translatirati skupove točaka u ravnini., MAT 3 Naučit ćete u pravokutnome koordinatnom sustavu u ravnini crtati točke s racionalnim koordinatama i stvarati motive koristeći se njima.
    3. Videolekcija 7.4: Mali poticaj, a veliki učinak - Ishodi učenja: BIO 1 Naučit ćete opisati bakterijsku stanicu., BIO 2 Naučit ćete opisati viruse kao infektivne čestice koji se umnažaju samo u živom biću., BIO 3 Naučit ćete opisati epidemiološki lanac i staviti ga u odnos s mjerama za sprečavanje širenja zaraze., BIO 4 Naučit ćete objasniti važnost bioloških otkrića za svakodnevni život čovjeka., HJ 1 Naučit ćete pisati objektivne pripovjedne tekstove u skladu s temom i prema planu pritom pravilno upotrebljavajući pravopisne znakove.