Tema 1: Mislimo zeleno - Ishodi učenja: računati s nenegativnim racionalnim brojevima, prikazati podatke tablično te linijskim i stupčastim dijagramom frekvencija, slušati tekst, sažimati podatke u bilješke i objašnjavati značenje teksta, čitati tekst, uspoređivati podatke prema važnosti i objašnjavati značenje teksta, uspoređivati različito predstavljanje istih medijskih sadržaja i njihov utjecaj na razvoj mišljenja i stavova, prikazivati i primjenjivati cijele brojeve, računati s cijelim brojevima, konstruirati trokute, analizirati njihova svojstva i odnose, konstruirati četverokute, analizirati njihova svojstva i odnose, odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, računati i primjeniti opseg i površinu trokuta i četverokuta te mjeru kuta, objašnjavati međusobne odnose živih bića s obzirom na zajedničko stanište, raspravljati o važnosti održavanja uravnoteženog stanja u prirodi i uzrocima njegova narušavanja, objašnjavati značenje ciklusa na primjerima iz žive i nežive prirode, analizirati prijenos i pretvorbu energije u živim i neživim sustavima, razlikovati kategorije zaštite prirode, navoditi primjere zaštićene prirodne i kulturne baštine u Hrvatskoj, objašnjavati važnost zaštićenih područja i lokaliteta kao gospodarskoga potencijala i elementa identiteta te sudjelovati u aktivnostima čuvanja i adekvatnoga vrednovanja baštine na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, objašnjavati međuovisnost klime, tla i živoga svijeta te utjecaj čovjeka na promjenu bioraznolikosti na primjerima iz zavičaja i Hrvatske, navoditi i opisivati prirodna bogatstva, sirovine i izvore energije, navoditi vrste onečišćenja i mjere zaštite te objašnjavati važnost selektiranja otpada
Videolekcija 1.2: Svjetski dan voda - Ishodi učenja: razlikovati tiskane medijske tekstove i izdvajati tekstove/sadržaje koji promiču pozitivne vrijednost, prikazati podatke tablično te linijskim i stupčastim dijagramom frekvencija, čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta
Videolekcija 1.3: Razvrstavajmo otpad - Ishodi učenja: objašnjavati značenje ciklusa na primjerima iz žive i nežive prirode, objašnjavati načine zbrinjavanja različitih vrsta otpada, raspravljati o važnosti održavanja uravnoteženog stanja u prirodi i uzrocima njegova narušavanja, opisivati važnost selektiranja i recikliranja otpada, prikazivati i primjenjivati cijele brojeve, računati s cijelim brojevima, objašnjavati da u prirodi postoje pojave koje se ponavljaju ciklički, navoditi i opisivati prirodna bogatstva, sirovine i izvore energije, navoditi vrste onečišćenja i mjere zaštite te objašnjavati važnost selektiranja otpada
Videolekcija 1.4: Zaštićena područja - Ishodi učenja: raspravljati o važnosti održavanja uravnoteženog stanja u prirodi i uzrocima njegova narušavanja, razmatrati važnost promišljenoga gospodarenja prirodnim dobrima, istraživati bioraznolikost te raspravljati o važnosti njezina očuvanja, računati s nenegativnim racionalnim brojevima, odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, razlikuje oblike zaštite prirode i imenuje na slijepoj karti stroge rezervate (SR), nacionalne parkove (NP), parkove prirode (PP), regionalne parkove (RP) i geoparkove (GP) u Hrvatskoj, računati i primjenjivati opseg i površinu trokuta i četverokuta te mjeru kuta, razlikovati kategorije zaštite prirode, navoditi primjere zaštićene prirodne i kulturne baštine u Hrvatskoj, objašnjavati važnost zaštićenih područja i lokaliteta kao gospodarskoga potencijala i elementa identiteta te sudjelovati u aktivnostima čuvanja i adekvatnog vrednovanja baštine na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini
Videolekcija 1.5: Obnovljivi izvori energije - Ishodi učenja: objašnjavati utjecaj pojedinih klimatskih čimbenika na obilježja klime, objašnjavati da u prirodi postoje pojave koje se ponavljaju ciklički, objašnjavati značenje ciklusa na primjerima iz žive i nežive prirode, razmatrati važnost promišljenoga gospodarenja prirodnim dobrima, analizirati prijenos i pretvorbu energije u živim i neživim sustavima, uspoređivati prijenos i pretvorbu energije u živome i neživome sustavu, navoditi i opisivati prirodna bogatstva, sirovine i izvore energije, razlikovati obnovljive od neobnovljivih izvora energije i objašnjavati utjecaj njihova korištenja na okoliš, objašnjavati složene utjecaje na obilježja klime, uspoređivati klimatske dijagrame te čitati kartu klasifikacija klima, očitavati/čitati klimatski dijagram, razlikovati klimatske razrede i na klimatskoj karti analizirati njihov prostorni raspored, analizirati i uspoređivati tipove klima u Hrvatskoj s pomoću klimatskih dijagrama i tematske karte, raspravljati o važnosti održavanja uravnoteženog stanja u prirodi i uzrocima njegova narušavanja, navoditi i opisivati prirodna bogatstva, sirovine i izvore energije, navoditi vrste onečišćenja i mjere zaštite te objašnjavati važnost selektiranja otpada
Videolekcija 1.6: Nafta - neobnovljivi izvor energije - Ishodi učenja: raspravljati o važnosti održavanja uravnoteženog stanja u prirodi i uzrocima njegova narušavanja, razmatrati važnost promišljenoga gospodarenja prirodnim dobrima, analizirati svoje postupke u kontekstu održivoga razvoja te predlagati osobni doprinos, navoditi i opisivati prirodna bogatstva, sirovine i izvore energije, navoditi vrste onečišćenja i mjere zaštite te objašnjavati važnost selektiranja otpada, razlikovati obnovljive od neobnovljivih izvora energije i objašnjavati utjecaj njihova korištenja na okoliš
Videolekcija 1.7: Bioraznolikost - Ishodi učenja: raspravljati o važnosti održavanja uravnoteženog stanja u prirodi i uzrocima njegova narušavanja, objašnjavati međuovisnost klime, tla i živoga svijeta te utjecaj čovjeka na promjenu bioraznolikosti na primjerima iz zavičaja i Hrvatske, objašnjavati na temelju terenskoga istraživanja u zavičaju antropogeni utjecaj na tlo i živi svijet, slušati tekst, sažimati podatke u bilješke i objašnjavati značenje teksta, razlikovati svrhu čitanja: osobna i javna, objašnjavati međusobne odnose živih bića s obzirom na zajedničko stanište, raspravljati o nadmetanju živih bića (iste vrste i različitih vrsta) pri zadovoljavanju životnih potreba, istraživati bioraznolikost te raspravljati o važnosti njezinog očuvanja, objašnjavati međusobnu povezanost klime, tla, biljnoga i životinjskoga svijeta na primjerima iz Hrvatske, navoditi načine očuvanja bioraznolikosti, sažimati podatke o slušanome tekstu u bilješke i objašnjavati značenje teksta, razlikovati slušanje usmjereno na cjelovit sadržaj i njegovo razumijevanje i slušanje usmjereno na određene podatke ili poruke, čitati tekst, uspoređivati podatke prema važnosti i objašnjavati značenje teksta, dovoditi u vezu elemente grafičke strukture sa sadržajem teksta, izdvajati važne podatke iz čitanoga teksta, oblikovati bilješke o čitanome tekstu, sažeto prepričavati pročitani tekst na temelju izdvojenih podataka