Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
objašnjavati značenje ciklusa na primjerima iz žive i nežive prirode
objašnjavati načine zbrinjavanja različitih vrsta otpada
raspravljati o važnosti održavanja uravnoteženog stanja u prirodi i uzrocima njegova narušavanja
opisivati važnost selektiranja i recikliranja otpada
prikazivati i primjenjivati cijele brojeve
računati s cijelim brojevima
objašnjavati da u prirodi postoje pojave koje se ponavljaju ciklički
navoditi i opisivati prirodna bogatstva, sirovine i izvore energije, navoditi vrste onečišćenja i mjere zaštite te objašnjavati važnost selektiranja otpada
Podijeli ovu lekciju
Mrežna adresa je kopirana u međuspremnik
Odaberite jedan točan odgovor.
Recikliranjem kojeg materijala se štedi najviše energije?
Recikliranjem kojeg materijala se najviše smanjuje proizvodnja ugljikovog dioksida?
Pročitajte tvrdnje i odredite jesu li one točne ili netočne.
Recikliranjem starog papira uštedi se dvostruko više energije nego recikliranjem metala
Recikliranjem plastike uštedi se preko 5 puta više energije nego recikliranjem metala
Recikliranjem plastike uštedi se preko 5 puta više energije nego recikliranjem metala
Prema rješenjima prethodnih zadataka nadopuni rečenicu unosom broja:
Recikliranjem 10 tona starog papira uštedi se
GJ energije. Recikliranjem 10 tona plastike proizvodnja ugljikovog dioksida smanjuje se
put.
Procjena znanja
#1 Zadatak
Pažljivo pročitajte, a zatim nadopunite rečenice točnim odgovorima.
Ako je Europska unija proizvela 2.5 milijardi tona otpada, a 8.5 % je napravilo kućanstvo, tada je kućanstvo napravilo
tona otpada. Izgradnja je proizvela 36.4 % otpada, što je
tona otpada. To je za
tona više od kućanstva.
ili % točno odgovorenih pitanja
Procijenili ste svoje znanje o sljedećim ishodima:
Uspješno ste naučili:
Potrudite se još malo kako biste bolje naučili:
#2 Zadatak
Pokušajte u tekstu označiti što više otpada.
Marko je ustao u 8 sati. Doručkovao je kruh s maslacem i bočicu jogurta. Budući da mu je bio rođendan, u školu je ponio 2 vrećice bombona i 2 kutije keksa te po 2 litre soka od jabuke i naranče u tetrapaku, plastične čaše, papirnate tanjure i salvete. Kad se vratio iz škole, ručao je juneće odreske s umakom od povrća (luk, mrkva i celer) te salatu. Popio je bočicu vode. Kada su se roditelji vratili s posla, otac mu je pomogao napisati zadaću, a majka je oprala suđe. Dok je pisao zadaću, pojeo je naranču i jabuku. Večerali su jaja na oko. Prije spavanja pogledao je film dok je majka čitala novine, a otac peglao.
luk
salatu
jaja
plastične čaše
jabuku
vrećice bombona
kutije keksa
celer
bočicu jogurta
kruh
mrkva
bočicu vode
tetrapaku
papirnate tanjure
naranču
salvete
PAPIR
PLASTIKA
BIOOTPAD
Procjena znanja
Označite tvrdnje koje su točne.
Dopunite rečenice pojmovima koji nedostaju.
Ako slijedimo 3R koncept
količine prirodnih resursa i energije koji se koriste u proizvodnji novih proizvoda. Biootpad odlažemo u spremnike
boje, papir u spremnike
boje, a plastiku u spremnike
boje.
Pročitajte tvrdnje i odredite jesu li one točne ili netočne. Ako je tvrdnja točna – označite DA, a ako je netočna – označite NE.
Najzastupljenija vrsta otpada u kućanstvu je staklo.
Recikliranjem izbjegavamo proizvodnju ugljikova dioksida.
Pažljivo pročitajte zadatak, a zatim označite točan odgovor.
Koliko mikroplastike prosječan čovjek unese u organizam tijekom tjedan dana?
To odgovara masi jedne:
Pažljivo pročitajte, a zatim nadopunite rečenice točnim odgovorima.
Jedna škola pokrenula je akciju prikupljanja papira. Svaku kilu papira mijenjali bi za 7 centi. Razred 6. a prikupio je 4 tone papira, a 6. b 7 tona papira. 6.a je pritom zaradi
€, a 6.b je zaradio
€.
ili % točno odgovorenih pitanja
Procijenili ste svoje znanje o sljedećim ishodima:
Uspješno ste naučili:
Potrudite se još malo kako biste bolje naučili:
3. Razvrstavajmo otpad
Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
objašnjavati značenje ciklusa na primjerima iz žive i nežive prirode
objašnjavati načine zbrinjavanja različitih vrsta otpada
raspravljati o važnosti održavanja uravnoteženog stanja u prirodi i uzrocima njegova narušavanja
opisivati važnost selektiranja i recikliranja otpada
prikazivati i primjenjivati cijele brojeve
računati s cijelim brojevima
objašnjavati da u prirodi postoje pojave koje se ponavljaju ciklički
navoditi i opisivati prirodna bogatstva, sirovine i izvore energije, navoditi vrste onečišćenja i mjere zaštite te objašnjavati važnost selektiranja otpada
Tema 1: Mislimo zeleno - Ishodi učenja: računati s nenegativnim racionalnim brojevima, prikazati podatke tablično te linijskim i stupčastim dijagramom frekvencija, slušati tekst, sažimati podatke u bilješke i objašnjavati značenje teksta, čitati tekst, uspoređivati podatke prema važnosti i objašnjavati značenje teksta, uspoređivati različito predstavljanje istih medijskih sadržaja i njihov utjecaj na razvoj mišljenja i stavova, prikazivati i primjenjivati cijele brojeve, računati s cijelim brojevima, konstruirati trokute, analizirati njihova svojstva i odnose, konstruirati četverokute, analizirati njihova svojstva i odnose, odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, računati i primjeniti opseg i površinu trokuta i četverokuta te mjeru kuta, objašnjavati međusobne odnose živih bića s obzirom na zajedničko stanište, raspravljati o važnosti održavanja uravnoteženog stanja u prirodi i uzrocima njegova narušavanja, objašnjavati značenje ciklusa na primjerima iz žive i nežive prirode, analizirati prijenos i pretvorbu energije u živim i neživim sustavima, razlikovati kategorije zaštite prirode, navoditi primjere zaštićene prirodne i kulturne baštine u Hrvatskoj, objašnjavati važnost zaštićenih područja i lokaliteta kao gospodarskoga potencijala i elementa identiteta te sudjelovati u aktivnostima čuvanja i adekvatnoga vrednovanja baštine na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, objašnjavati međuovisnost klime, tla i živoga svijeta te utjecaj čovjeka na promjenu bioraznolikosti na primjerima iz zavičaja i Hrvatske, navoditi i opisivati prirodna bogatstva, sirovine i izvore energije, navoditi vrste onečišćenja i mjere zaštite te objašnjavati važnost selektiranja otpada
Videolekcija 1.1: Biološka zaštita biljaka - Ishodi učenja: analizirati svoje postupke u kontekstu održivoga razvoja te predlagati osobni doprinos, razmatrati važnost promišljenoga gospodarenja prirodnim dobrima, objašnjavati međusobne odnose živih bića s obzirom na zajedničko stanište, objašnjavati važnost međusobnih odnosa živih bića (iste vrste i različitih vrsta) koja dijele zajedničko stanište, razmatrati važnost promišljenoga gospodarenja prirodnim dobrima, objašnjavati značenje ciklusa na primjerima iz žive i nežive prirode, konstruirati trokute, analizirati njihova svojstva i odnose, konstruirati četverokute, analizirati njihova svojstva i odnose, objašnjavati životne cikluse na primjerima biljaka i životinja, raspravljati o važnosti održavanja uravnoteženog stanja u prirodi i uzrocima njegova narušavanja
Videolekcija 1.2: Svjetski dan voda - Ishodi učenja: razlikovati tiskane medijske tekstove i izdvajati tekstove/sadržaje koji promiču pozitivne vrijednost, prikazati podatke tablično te linijskim i stupčastim dijagramom frekvencija, čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta
Videolekcija 1.4: Zaštićena područja - Ishodi učenja: raspravljati o važnosti održavanja uravnoteženog stanja u prirodi i uzrocima njegova narušavanja, razmatrati važnost promišljenoga gospodarenja prirodnim dobrima, istraživati bioraznolikost te raspravljati o važnosti njezina očuvanja, računati s nenegativnim racionalnim brojevima, odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, razlikuje oblike zaštite prirode i imenuje na slijepoj karti stroge rezervate (SR), nacionalne parkove (NP), parkove prirode (PP), regionalne parkove (RP) i geoparkove (GP) u Hrvatskoj, računati i primjenjivati opseg i površinu trokuta i četverokuta te mjeru kuta, razlikovati kategorije zaštite prirode, navoditi primjere zaštićene prirodne i kulturne baštine u Hrvatskoj, objašnjavati važnost zaštićenih područja i lokaliteta kao gospodarskoga potencijala i elementa identiteta te sudjelovati u aktivnostima čuvanja i adekvatnog vrednovanja baštine na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini
Videolekcija 1.5: Obnovljivi izvori energije - Ishodi učenja: objašnjavati utjecaj pojedinih klimatskih čimbenika na obilježja klime, objašnjavati da u prirodi postoje pojave koje se ponavljaju ciklički, objašnjavati značenje ciklusa na primjerima iz žive i nežive prirode, razmatrati važnost promišljenoga gospodarenja prirodnim dobrima, analizirati prijenos i pretvorbu energije u živim i neživim sustavima, uspoređivati prijenos i pretvorbu energije u živome i neživome sustavu, navoditi i opisivati prirodna bogatstva, sirovine i izvore energije, razlikovati obnovljive od neobnovljivih izvora energije i objašnjavati utjecaj njihova korištenja na okoliš, objašnjavati složene utjecaje na obilježja klime, uspoređivati klimatske dijagrame te čitati kartu klasifikacija klima, očitavati/čitati klimatski dijagram, razlikovati klimatske razrede i na klimatskoj karti analizirati njihov prostorni raspored, analizirati i uspoređivati tipove klima u Hrvatskoj s pomoću klimatskih dijagrama i tematske karte, raspravljati o važnosti održavanja uravnoteženog stanja u prirodi i uzrocima njegova narušavanja, navoditi i opisivati prirodna bogatstva, sirovine i izvore energije, navoditi vrste onečišćenja i mjere zaštite te objašnjavati važnost selektiranja otpada
Videolekcija 1.6: Nafta - neobnovljivi izvor energije - Ishodi učenja: raspravljati o važnosti održavanja uravnoteženog stanja u prirodi i uzrocima njegova narušavanja, razmatrati važnost promišljenoga gospodarenja prirodnim dobrima, analizirati svoje postupke u kontekstu održivoga razvoja te predlagati osobni doprinos, navoditi i opisivati prirodna bogatstva, sirovine i izvore energije, navoditi vrste onečišćenja i mjere zaštite te objašnjavati važnost selektiranja otpada, razlikovati obnovljive od neobnovljivih izvora energije i objašnjavati utjecaj njihova korištenja na okoliš
Videolekcija 1.7: Bioraznolikost - Ishodi učenja: raspravljati o važnosti održavanja uravnoteženog stanja u prirodi i uzrocima njegova narušavanja, objašnjavati međuovisnost klime, tla i živoga svijeta te utjecaj čovjeka na promjenu bioraznolikosti na primjerima iz zavičaja i Hrvatske, objašnjavati na temelju terenskoga istraživanja u zavičaju antropogeni utjecaj na tlo i živi svijet, slušati tekst, sažimati podatke u bilješke i objašnjavati značenje teksta, razlikovati svrhu čitanja: osobna i javna, objašnjavati međusobne odnose živih bića s obzirom na zajedničko stanište, raspravljati o nadmetanju živih bića (iste vrste i različitih vrsta) pri zadovoljavanju životnih potreba, istraživati bioraznolikost te raspravljati o važnosti njezinog očuvanja, objašnjavati međusobnu povezanost klime, tla, biljnoga i životinjskoga svijeta na primjerima iz Hrvatske, navoditi načine očuvanja bioraznolikosti, sažimati podatke o slušanome tekstu u bilješke i objašnjavati značenje teksta, razlikovati slušanje usmjereno na cjelovit sadržaj i njegovo razumijevanje i slušanje usmjereno na određene podatke ili poruke, čitati tekst, uspoređivati podatke prema važnosti i objašnjavati značenje teksta, dovoditi u vezu elemente grafičke strukture sa sadržajem teksta, izdvajati važne podatke iz čitanoga teksta, oblikovati bilješke o čitanome tekstu, sažeto prepričavati pročitani tekst na temelju izdvojenih podataka