Tema 2: O vremenu - Ishodi učenja: prikazivati i primjenjivati cijele brojeve, konstruirati kut i njegovu simetralu, odabirati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, pridruživati cijele i pozitivne racionalne brojeve točkama brojevnoga pravca, oblikovati tekst i primjenjivati jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima, obrazlagati značenje književnoga teksta na temelju vlastitog čitateljskog iskustva i znanja o književnosti, objašnjavati organiziranost prirode uspoređujući cjelinu i sastavne dijelove, objašnjavati međusobne odnose živih bića s obzirom na zajedničko stanište, raspravljati o važnosti održavanja uravnoteženog stanja u prirodi i uzrocima njegova narušavanja, objašnjavati značenje ciklusa na primjerima iz žive i nežive prirode, analizirati prijenos i pretvorbu energije u živim i neživim sustavima, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati osnovne principe znanosti te odnose znanosti, tehnologije i društvenoga napretka, opisivati atmosferu i vrijeme, objašnjavati najvažnije klimatske elemente, prikupljati i analizirati podatke o vremenu te obrazlagati važnost vremenske prognoze, objašnjavati složene utjecaje na obilježja klime, uspoređivatit klimatske dijagrame te čitati kartu klasifikacija klima
Videolekcija 2.1: Danas, jučer, sutra - Ishodi učenja: objašnjavati osnovne principe znanosti te odnose znanosti, tehnologije i društvenoga napretka, oblikovati tekst i primjenjivati jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima, objašnjavati značenje ciklusa na primjerima iz žive i nežive prirode, opisivati procese i promjene u životnim razdobljima čovjeka
Videolekcija 2.2: Mjerimo vremenske uvjete - Ishodi učenja: prikazivati i primjenjivati cijele brojeve, pridruživati cijele i pozitivne racionalne brojeve točkama brojevnoga pravca, opisivati vrijeme subjektivno i objektivno, objašnjavati najvažnije klimatske elemente, opisivati atmosferu i vrijeme, objašnjavati najvažnije klimatske elemente, prikuplja i analizirati podatke o vremenu te obrazlagati važnost vremenske prognoze
Videolekcija 2.3: Toplinski pojasevi - Ishodi učenja: imenovati na crtežu i određivati na geografskoj karti i globusu toplinske pojaseve te navoditi njihove specifičnosti i povezivati ih s klimatskim obilježjima, konstruirati kut i njegovu simetralu, objašnjavati složene utjecaje na obilježja klime, uspoređivati klimatske dijagrame te čitati kartu klasifikacija klima, opisivati revoluciju Zemlje, navoditi trajanje i posljedice revolucije i nagnutosti Zemljine osi te njihov utjecaj na klimu, opisivati obilježja godišnjih doba prostora u kojemu živi, pokazivati na geografskoj karti obratnice i polarnice
Videolekcija 2.4: Mijenjam se - Ishodi učenja: opisivati pubertet kao razdoblje spolnog sazrijevanja te naglih tjelesnih i psihičkih promjena, objašnjavati značenje ciklusa na primjerima iz žive i nežive prirode, obrazlagati značenje književnoga teksta na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti, otkrivati značenje teksta na temelju suodnosa motiva i teme, objašnjavati događaj, opisivati ulogu likova te mjesto i vrijeme radnje u književnome tekstu – razlikovati pripovjedača u 1. i 3. licu, objašnjavati vlastito razumijevanje prenesenoga značenja pridajući mu vlastito značenje, opisivati procese i promjene u životnim razdobljima čovjeka
Videolekcija 2.5: Klimatske promjene - Ishodi učenja: odgovorno se i prema uputama koristi različitim laboratorijskim posuđem, priborom, uređajima i kemikalijama uz primjenu mjera opreza i zaštite, objašnjavati složene utjecaje na obilježja klime, uspoređivati klimatske dijagrame te čitati kartu klasifikacija klima, razlikovati vrijeme i klimu, objašnjavati utjecaj pojedinih klimatskih čimbenika na obilježja klime, opisivati atmosferu i vrijeme, objašnjavati najvažnije klimatske elemente, prikupljati i analizirati podatke o vremenu te obrazlagati važnost vremenske prognoze, opisivati atmosferu te položaj i važnost troposfere, raspravljati o važnosti održavanja uravnoteženog stanja u prirodi i uzrocima njegova narušavanja, razmatrati važnost promišljenoga gospodarenja prirodnim dobrima, analizirati svoje postupke u kontekstu održivoga razvoja te predlagati osobni doprinos, istraživati bioraznolikost te raspravljati o važnosti njezinog očuvanja, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, bilježiti i prikazivati rezultate mjerenja i opažanja te iz njih izvoditi zaključke, uočavati uzročno-posljedične veze i obrasce te na njihovoj osnovi predviđati pojave i događaje, raspravljati o svojim rezultatima i uspoređivati ih s rezultatima drugih učenika i ostalim izvorima
Videolekcija 2.7: Stalno u krug - Ishodi učenja: odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, objašnjavati značenje ciklusa na primjerima iz žive i nežive prirode, objašnjavati životne cikluse na primjerima biljaka i životinja