Učitavanje

6. Vremenske prilike u Hrvatskoj

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • objašnjavati međusobne odnose živih bića s obzirom na zajedničko stanište
  • povezivati zadovoljavanje potreba, ponašanje i preživljavanje živih bića s uvjetima u okolišu
  • objašnjavati značenje ciklusa na primjerima iz žive i nežive prirode
  • istraživati utjecaj ciklusa u prirodi na ponašanje živih bića
  • analizirati prijenos i pretvorbu energije u živim i neživim sustavima
  • uspoređivati prijenos i pretvorbu energije u živome i neživome sustavu
  • tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja
  • bilježiti i prikazivati rezultate mjerenja i opažanja te iz njih izvoditi zaključke
  • raspravljati o svojim rezultatima i uspoređivati ih s rezultatima drugih učenika i ostalim izvorima
  • objašnjavati složene utjecaje na obilježja klime, uspoređivati klimatske dijagrame te čitati kartu klasifikacija klima
  • analizirati i uspoređivati tipove klima u Hrvatskoj s pomoću klimatskih dijagrama i tematske karte

#1 Zadatak

Kako se dobiva podatak o srednjoj dnevnoj temperaturi za stručne ili znanstvene izračune ili istraživanja?

Procjena znanja

Označite jesu li sljedeće tvrdnje točne.

Zbog smještaja u sjevernom umjerenom pojasu u Hrvatskoj prevladava umjereno topla klima.

U cijeloj gorskoj Hrvatskoj raširena je snježno-šumska klima.

Razvrstajte životinje prema tome imaju li stalnu ili promjenjivu tjelesnu temperaturu.

Kornjača
Pčela
Riba
Pas
Galeb
Delfin
Gušter
Šišmiš
Stalna tjelesna temperatura
Promjenjiva tjelesna temperatura

Dopunite rečenice pojmovima koji nedostaju.

 

Potkožni sloj masti životinjama služi kao zaliha
zimi.
Dlačice po listovima prilagodba su nekih biljaka na
temperature.
U većih je životinja
gubitak toplinske energije nego što je u manjih životinja.

Koje obilježje vežemo za sredozemnu klimu:

U kojem je dijelu Hrvatske raširena sredozemna klima:

Umetnite broj koje nedostaju.

Temperatura zraka se porastom visine uobičajeno smanjuje - svakih 200 metara
⁰C

6. Vremenske prilike u Hrvatskoj

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • objašnjavati međusobne odnose živih bića s obzirom na zajedničko stanište
  • povezivati zadovoljavanje potreba, ponašanje i preživljavanje živih bića s uvjetima u okolišu
  • objašnjavati značenje ciklusa na primjerima iz žive i nežive prirode
  • istraživati utjecaj ciklusa u prirodi na ponašanje živih bića
  • analizirati prijenos i pretvorbu energije u živim i neživim sustavima
  • uspoređivati prijenos i pretvorbu energije u živome i neživome sustavu
  • tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja
  • bilježiti i prikazivati rezultate mjerenja i opažanja te iz njih izvoditi zaključke
  • raspravljati o svojim rezultatima i uspoređivati ih s rezultatima drugih učenika i ostalim izvorima
  • objašnjavati složene utjecaje na obilježja klime, uspoređivati klimatske dijagrame te čitati kartu klasifikacija klima
  • analizirati i uspoređivati tipove klima u Hrvatskoj s pomoću klimatskih dijagrama i tematske karte
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 2: O vremenu - Ishodi učenja: prikazivati i primjenjivati cijele brojeve, konstruirati kut i njegovu simetralu, odabirati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, pridruživati cijele i pozitivne racionalne brojeve točkama brojevnoga pravca, oblikovati tekst i primjenjivati jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima, obrazlagati značenje književnoga teksta na temelju vlastitog čitateljskog iskustva i znanja o književnosti, objašnjavati organiziranost prirode uspoređujući cjelinu i sastavne dijelove, objašnjavati međusobne odnose živih bića s obzirom na zajedničko stanište, raspravljati o važnosti održavanja uravnoteženog stanja u prirodi i uzrocima njegova narušavanja, objašnjavati značenje ciklusa na primjerima iz žive i nežive prirode, analizirati prijenos i pretvorbu energije u živim i neživim sustavima, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati osnovne principe znanosti te odnose znanosti, tehnologije i društvenoga napretka, opisivati atmosferu i vrijeme, objašnjavati najvažnije klimatske elemente, prikupljati i analizirati podatke o vremenu te obrazlagati važnost vremenske prognoze, objašnjavati složene utjecaje na obilježja klime, uspoređivatit klimatske dijagrame te čitati kartu klasifikacija klima
    1. Videolekcija 2.1: Danas, jučer, sutra - Ishodi učenja: objašnjavati osnovne principe znanosti te odnose znanosti, tehnologije i društvenoga napretka, oblikovati tekst i primjenjivati jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima, objašnjavati značenje ciklusa na primjerima iz žive i nežive prirode, opisivati procese i promjene u životnim razdobljima čovjeka
    2. Videolekcija 2.2: Mjerimo vremenske uvjete - Ishodi učenja: prikazivati i primjenjivati cijele brojeve, pridruživati cijele i pozitivne racionalne brojeve točkama brojevnoga pravca, opisivati vrijeme subjektivno i objektivno, objašnjavati najvažnije klimatske elemente, opisivati atmosferu i vrijeme, objašnjavati najvažnije klimatske elemente, prikuplja i analizirati podatke o vremenu te obrazlagati važnost vremenske prognoze
    3. Videolekcija 2.3: Toplinski pojasevi - Ishodi učenja: imenovati na crtežu i određivati na geografskoj karti i globusu toplinske pojaseve te navoditi njihove specifičnosti i povezivati ih s klimatskim obilježjima, konstruirati kut i njegovu simetralu, objašnjavati složene utjecaje na obilježja klime, uspoređivati klimatske dijagrame te čitati kartu klasifikacija klima, opisivati revoluciju Zemlje, navoditi trajanje i posljedice revolucije i nagnutosti Zemljine osi te njihov utjecaj na klimu, opisivati obilježja godišnjih doba prostora u kojemu živi, pokazivati na geografskoj karti obratnice i polarnice
    4. Videolekcija 2.4: Mijenjam se - Ishodi učenja: opisivati pubertet kao razdoblje spolnog sazrijevanja te naglih tjelesnih i psihičkih promjena, objašnjavati značenje ciklusa na primjerima iz žive i nežive prirode, obrazlagati značenje književnoga teksta na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti, otkrivati značenje teksta na temelju suodnosa motiva i teme, objašnjavati događaj, opisivati ulogu likova te mjesto i vrijeme radnje u književnome tekstu – razlikovati pripovjedača u 1. i 3. licu, objašnjavati vlastito razumijevanje prenesenoga značenja pridajući mu vlastito značenje, opisivati procese i promjene u životnim razdobljima čovjeka
    5. Videolekcija 2.5: Klimatske promjene - Ishodi učenja: odgovorno se i prema uputama koristi različitim laboratorijskim posuđem, priborom, uređajima i kemikalijama uz primjenu mjera opreza i zaštite, objašnjavati složene utjecaje na obilježja klime, uspoređivati klimatske dijagrame te čitati kartu klasifikacija klima, razlikovati vrijeme i klimu, objašnjavati utjecaj pojedinih klimatskih čimbenika na obilježja klime, opisivati atmosferu i vrijeme, objašnjavati najvažnije klimatske elemente, prikupljati i analizirati podatke o vremenu te obrazlagati važnost vremenske prognoze, opisivati atmosferu te položaj i važnost troposfere, raspravljati o važnosti održavanja uravnoteženog stanja u prirodi i uzrocima njegova narušavanja, razmatrati važnost promišljenoga gospodarenja prirodnim dobrima, analizirati svoje postupke u kontekstu održivoga razvoja te predlagati osobni doprinos, istraživati bioraznolikost te raspravljati o važnosti njezinog očuvanja, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, bilježiti i prikazivati rezultate mjerenja i opažanja te iz njih izvoditi zaključke, uočavati uzročno-posljedične veze i obrasce te na njihovoj osnovi predviđati pojave i događaje, raspravljati o svojim rezultatima i uspoređivati ih s rezultatima drugih učenika i ostalim izvorima
    6. Videolekcija 2.7: Stalno u krug - Ishodi učenja: odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, objašnjavati značenje ciklusa na primjerima iz žive i nežive prirode, objašnjavati životne cikluse na primjerima biljaka i životinja