Učitavanje

4. Mijenjam se

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • opisivati pubertet kao razdoblje spolnog sazrijevanja te naglih tjelesnih i psihičkih promjena
  • objašnjavati značenje ciklusa na primjerima iz žive i nežive prirode
  • obrazlagati značenje književnoga teksta na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti
  • otkrivati značenje teksta na temelju suodnosa motiva i teme
  • objašnjavati događaj, opisivati ulogu likova te mjesto i vrijeme radnje u književnome tekstu – razlikovati pripovjedača u 1. i 3. licu
  • objašnjavati vlastito razumijevanje prenesenoga značenja pridajući mu vlastito značenje
  • opisivati procese i promjene u životnim razdobljima čovjeka

Procjena znanja

#1 Zadatak

Označite nazive.

INTERAKTIVNI SADRŽAJ NIŽE RAZINE – označavanje slike nazivima
sjemenik
sjemenovod
mokraćno spolna cijev
spolni ud
jajnik
jajovod
maternica
rodnica
vanjski sponi organ

Dopuni sljedeće tvrdnje.

Razlikujemo sljedeće dijelove fabule: uvod,
,
, rasplet i završetak. 

Dopuni sljedeće tvrdnje.

 Pripovjedač je najčešće u
 
ili 
licu. Nizanje događaja na način kako bi se vremenski u stvarnosti mogli dogoditi zove se
slijed. 

Procjena znanja

Razvrstajte navedene promjene u pubertetu na one u dječaka, na one u djevojčica i na one koje se događaju i dječacima i djevojčicama. Opise dovucite u odgovarajući dio dijagrama.

vredovanje
rast brkova i brade
širenje ramena
mutiranje
pojava polucije
pojava menstruacije
rast grudi
širenje bokova
nagli rast tijela u visinu
rast dlačica ispod pazuha
pojačano lučenje žlijezda lojnica
pojačano lučenje žlijezda znojnica
rast dlačica oko vanjskog spolnog organa

Povežite nazive spolnih organa s njihovim ulogama. Za neke su organe navedene po dvije uloge.

kroz nju sperma izlazi iz tijela
izlučuju muške spolne hormone
u njima se zbiva oplodnja
u njima sazrijevaju jajne stanice
izlučuju ženske spolen hormone
u njoj se razvija novi organizam
u njima nastaju spermiji
mokraćno-spolna cijev 
jajnici
jajovodi
sjemenici
maternica

Dopunite rečenice pojmovima koji nedostaju.

Djevojčice i dječaci tijekom
sazrijevaju spolno, fizički i psihički. Do naglog rasta u visinu dolazi zbog pojačanog lučenja
. Pojava koja označava spolnu zrelost u djevojčica naziva se
. Nekontrolirano izbacivanje sperme koje se dječacima najčešće događa noću naziva se 
.

Poveži pojmove s objašnjenjima.

karakterizacija ono o čemu se u tekstu radi
tema najmanji dijelovi teme
motivi prostor u kojem se odvija radnja
pripovjedne tehnike opisivanje likova
mjesto radnje  opisivanje, pripovijedanje, dijalog/monolog

Dopuni tvrdnju.

Dobro stablo pripada književnome rodu koje se zove
 i književnoj vrsti koja se zove
.

4. Mijenjam se

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • opisivati pubertet kao razdoblje spolnog sazrijevanja te naglih tjelesnih i psihičkih promjena
  • objašnjavati značenje ciklusa na primjerima iz žive i nežive prirode
  • obrazlagati značenje književnoga teksta na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti
  • otkrivati značenje teksta na temelju suodnosa motiva i teme
  • objašnjavati događaj, opisivati ulogu likova te mjesto i vrijeme radnje u književnome tekstu – razlikovati pripovjedača u 1. i 3. licu
  • objašnjavati vlastito razumijevanje prenesenoga značenja pridajući mu vlastito značenje
  • opisivati procese i promjene u životnim razdobljima čovjeka
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 2: O vremenu - Ishodi učenja: prikazivati i primjenjivati cijele brojeve, konstruirati kut i njegovu simetralu, odabirati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, pridruživati cijele i pozitivne racionalne brojeve točkama brojevnoga pravca, oblikovati tekst i primjenjivati jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima, obrazlagati značenje književnoga teksta na temelju vlastitog čitateljskog iskustva i znanja o književnosti, objašnjavati organiziranost prirode uspoređujući cjelinu i sastavne dijelove, objašnjavati međusobne odnose živih bića s obzirom na zajedničko stanište, raspravljati o važnosti održavanja uravnoteženog stanja u prirodi i uzrocima njegova narušavanja, objašnjavati značenje ciklusa na primjerima iz žive i nežive prirode, analizirati prijenos i pretvorbu energije u živim i neživim sustavima, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati osnovne principe znanosti te odnose znanosti, tehnologije i društvenoga napretka, opisivati atmosferu i vrijeme, objašnjavati najvažnije klimatske elemente, prikupljati i analizirati podatke o vremenu te obrazlagati važnost vremenske prognoze, objašnjavati složene utjecaje na obilježja klime, uspoređivatit klimatske dijagrame te čitati kartu klasifikacija klima
    1. Videolekcija 2.1: Danas, jučer, sutra - Ishodi učenja: objašnjavati osnovne principe znanosti te odnose znanosti, tehnologije i društvenoga napretka, oblikovati tekst i primjenjivati jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima, objašnjavati značenje ciklusa na primjerima iz žive i nežive prirode, opisivati procese i promjene u životnim razdobljima čovjeka
    2. Videolekcija 2.2: Mjerimo vremenske uvjete - Ishodi učenja: prikazivati i primjenjivati cijele brojeve, pridruživati cijele i pozitivne racionalne brojeve točkama brojevnoga pravca, opisivati vrijeme subjektivno i objektivno, objašnjavati najvažnije klimatske elemente, opisivati atmosferu i vrijeme, objašnjavati najvažnije klimatske elemente, prikuplja i analizirati podatke o vremenu te obrazlagati važnost vremenske prognoze
    3. Videolekcija 2.3: Toplinski pojasevi - Ishodi učenja: imenovati na crtežu i određivati na geografskoj karti i globusu toplinske pojaseve te navoditi njihove specifičnosti i povezivati ih s klimatskim obilježjima, konstruirati kut i njegovu simetralu, objašnjavati složene utjecaje na obilježja klime, uspoređivati klimatske dijagrame te čitati kartu klasifikacija klima, opisivati revoluciju Zemlje, navoditi trajanje i posljedice revolucije i nagnutosti Zemljine osi te njihov utjecaj na klimu, opisivati obilježja godišnjih doba prostora u kojemu živi, pokazivati na geografskoj karti obratnice i polarnice
    4. Videolekcija 2.5: Klimatske promjene - Ishodi učenja: odgovorno se i prema uputama koristi različitim laboratorijskim posuđem, priborom, uređajima i kemikalijama uz primjenu mjera opreza i zaštite, objašnjavati složene utjecaje na obilježja klime, uspoređivati klimatske dijagrame te čitati kartu klasifikacija klima, razlikovati vrijeme i klimu, objašnjavati utjecaj pojedinih klimatskih čimbenika na obilježja klime, opisivati atmosferu i vrijeme, objašnjavati najvažnije klimatske elemente, prikupljati i analizirati podatke o vremenu te obrazlagati važnost vremenske prognoze, opisivati atmosferu te položaj i važnost troposfere, raspravljati o važnosti održavanja uravnoteženog stanja u prirodi i uzrocima njegova narušavanja, razmatrati važnost promišljenoga gospodarenja prirodnim dobrima, analizirati svoje postupke u kontekstu održivoga razvoja te predlagati osobni doprinos, istraživati bioraznolikost te raspravljati o važnosti njezinog očuvanja, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, bilježiti i prikazivati rezultate mjerenja i opažanja te iz njih izvoditi zaključke, uočavati uzročno-posljedične veze i obrasce te na njihovoj osnovi predviđati pojave i događaje, raspravljati o svojim rezultatima i uspoređivati ih s rezultatima drugih učenika i ostalim izvorima
    5. Videolekcija 2.6: Vremenske prilike u Hrvatskoj - Ishodi učenja: objašnjavati međusobne odnose živih bića s obzirom na zajedničko stanište, povezivati zadovoljavanje potreba, ponašanje i preživljavanje živih bića s uvjetima u okolišu, objašnjavati značenje ciklusa na primjerima iz žive i nežive prirode, istraživati utjecaj ciklusa u prirodi na ponašanje živih bića, analizirati prijenos i pretvorbu energije u živim i neživim sustavima, uspoređivati prijenos i pretvorbu energije u živome i neživome sustavu, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, bilježiti i prikazivati rezultate mjerenja i opažanja te iz njih izvoditi zaključke, raspravljati o svojim rezultatima i uspoređivati ih s rezultatima drugih učenika i ostalim izvorima, objašnjavati složene utjecaje na obilježja klime, uspoređivati klimatske dijagrame te čitati kartu klasifikacija klima, analizirati i uspoređivati tipove klima u Hrvatskoj s pomoću klimatskih dijagrama i tematske karte
    6. Videolekcija 2.7: Stalno u krug - Ishodi učenja: odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, objašnjavati značenje ciklusa na primjerima iz žive i nežive prirode, objašnjavati životne cikluse na primjerima biljaka i životinja