Učitavanje

5. Klimatske promjene

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • odgovorno se i prema uputama koristi različitim laboratorijskim posuđem, priborom, uređajima i kemikalijama uz primjenu mjera opreza i zaštite
  • objašnjavati složene utjecaje na obilježja klime, uspoređivati klimatske dijagrame te čitati kartu klasifikacija klima
  • razlikovati vrijeme i klimu
  • objašnjavati utjecaj pojedinih klimatskih čimbenika na obilježja klime
  • opisivati atmosferu i vrijeme, objašnjavati najvažnije klimatske elemente, prikupljati i analizirati podatke o vremenu te obrazlagati važnost vremenske prognoze
  • opisivati atmosferu te položaj i važnost troposfere
  • raspravljati o važnosti održavanja uravnoteženog stanja u prirodi i uzrocima njegova narušavanja
  • razmatrati važnost promišljenoga gospodarenja prirodnim dobrima
  • analizirati svoje postupke u kontekstu održivoga razvoja te predlagati osobni doprinos
  • istraživati bioraznolikost te raspravljati o važnosti njezinog očuvanja
  • tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja
  • bilježiti i prikazivati rezultate mjerenja i opažanja te iz njih izvoditi zaključke
  • uočavati uzročno-posljedične veze i obrasce te na njihovoj osnovi predviđati pojave i događaje
  • raspravljati o svojim rezultatima i uspoređivati ih s rezultatima drugih učenika i ostalim izvorima

#1 Zadatak

Koji od navedenih čimbenika NE utječe na temperaturu i padaline?

Umetnite riječ koja nedostaje.

Dva najvažnija klimatska elementa su 
 i padaline.

Označite točne odgovore.

Na koje načine invazivne strane vrste koje zbog klimatskih promjena dolaze na nova staništa utječu na bioraznolikost?

Označite jesu li sljedeće tvrdnje točne.

Zbog klimatskih promjena mijenjaju se životni uvjeti na određenom staništu.

Gospodarski i društveni razvoj koji ne utječu negativno na prirodu nazivamo održivi razvoj.

Odaberite jedan točan odgovor.

U kojim je dijelovima Zemlje zabilježen najveći porast temperature?

Umetnite riječ koja nedostaje.

Najvažnija posljedica topljenja ledenjaka je izdizanje razine 
.

Procjena znanja

Dopunite rečenice ponuđenim pojmovima.

Gorenjem fosilnih goriva oslobađa se plin  .
Taj plin zajedno s metanom, vodenom parom i nekim drugim plinovima u Zemljinoj atmosferi nazivamo
.
Povećana količina stakleničkih plinova dovodi do pojave koju nazivamo pojačani 
.
On pridonosi globalnom zagrijavanju koje uzrokuje 
.

ugljikov dioksid
staklenički plinovi
klimatske promjene
učinak staklenika

Označite jesu li tvrdnje točne ili ne.

 

Razvrstavanjem otpada možemo utjecati na količinu stakleničkih plinova.

Klimatske promjene utječu na bioraznolikost.

Klimatske promjene ne mogu utjecati na zdravlje čovjeka.

Umetnite riječ koja nedostaje.

Prosječno stanje atmosfere nad nekim mjestom naziva se 
.

Odaberite jedan točan odgovor.

Koji dio Hrvatske će najviše biti pogođen izdizanjem razine mora?

5. Klimatske promjene

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • odgovorno se i prema uputama koristi različitim laboratorijskim posuđem, priborom, uređajima i kemikalijama uz primjenu mjera opreza i zaštite
  • objašnjavati složene utjecaje na obilježja klime, uspoređivati klimatske dijagrame te čitati kartu klasifikacija klima
  • razlikovati vrijeme i klimu
  • objašnjavati utjecaj pojedinih klimatskih čimbenika na obilježja klime
  • opisivati atmosferu i vrijeme, objašnjavati najvažnije klimatske elemente, prikupljati i analizirati podatke o vremenu te obrazlagati važnost vremenske prognoze
  • opisivati atmosferu te položaj i važnost troposfere
  • raspravljati o važnosti održavanja uravnoteženog stanja u prirodi i uzrocima njegova narušavanja
  • razmatrati važnost promišljenoga gospodarenja prirodnim dobrima
  • analizirati svoje postupke u kontekstu održivoga razvoja te predlagati osobni doprinos
  • istraživati bioraznolikost te raspravljati o važnosti njezinog očuvanja
  • tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja
  • bilježiti i prikazivati rezultate mjerenja i opažanja te iz njih izvoditi zaključke
  • uočavati uzročno-posljedične veze i obrasce te na njihovoj osnovi predviđati pojave i događaje
  • raspravljati o svojim rezultatima i uspoređivati ih s rezultatima drugih učenika i ostalim izvorima
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 2: O vremenu - Ishodi učenja: prikazivati i primjenjivati cijele brojeve, konstruirati kut i njegovu simetralu, odabirati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, pridruživati cijele i pozitivne racionalne brojeve točkama brojevnoga pravca, oblikovati tekst i primjenjivati jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima, obrazlagati značenje književnoga teksta na temelju vlastitog čitateljskog iskustva i znanja o književnosti, objašnjavati organiziranost prirode uspoređujući cjelinu i sastavne dijelove, objašnjavati međusobne odnose živih bića s obzirom na zajedničko stanište, raspravljati o važnosti održavanja uravnoteženog stanja u prirodi i uzrocima njegova narušavanja, objašnjavati značenje ciklusa na primjerima iz žive i nežive prirode, analizirati prijenos i pretvorbu energije u živim i neživim sustavima, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati osnovne principe znanosti te odnose znanosti, tehnologije i društvenoga napretka, opisivati atmosferu i vrijeme, objašnjavati najvažnije klimatske elemente, prikupljati i analizirati podatke o vremenu te obrazlagati važnost vremenske prognoze, objašnjavati složene utjecaje na obilježja klime, uspoređivatit klimatske dijagrame te čitati kartu klasifikacija klima
    1. Videolekcija 2.1: Danas, jučer, sutra - Ishodi učenja: objašnjavati osnovne principe znanosti te odnose znanosti, tehnologije i društvenoga napretka, oblikovati tekst i primjenjivati jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima, objašnjavati značenje ciklusa na primjerima iz žive i nežive prirode, opisivati procese i promjene u životnim razdobljima čovjeka
    2. Videolekcija 2.2: Mjerimo vremenske uvjete - Ishodi učenja: prikazivati i primjenjivati cijele brojeve, pridruživati cijele i pozitivne racionalne brojeve točkama brojevnoga pravca, opisivati vrijeme subjektivno i objektivno, objašnjavati najvažnije klimatske elemente, opisivati atmosferu i vrijeme, objašnjavati najvažnije klimatske elemente, prikuplja i analizirati podatke o vremenu te obrazlagati važnost vremenske prognoze
    3. Videolekcija 2.3: Toplinski pojasevi - Ishodi učenja: imenovati na crtežu i određivati na geografskoj karti i globusu toplinske pojaseve te navoditi njihove specifičnosti i povezivati ih s klimatskim obilježjima, konstruirati kut i njegovu simetralu, objašnjavati složene utjecaje na obilježja klime, uspoređivati klimatske dijagrame te čitati kartu klasifikacija klima, opisivati revoluciju Zemlje, navoditi trajanje i posljedice revolucije i nagnutosti Zemljine osi te njihov utjecaj na klimu, opisivati obilježja godišnjih doba prostora u kojemu živi, pokazivati na geografskoj karti obratnice i polarnice
    4. Videolekcija 2.4: Mijenjam se - Ishodi učenja: opisivati pubertet kao razdoblje spolnog sazrijevanja te naglih tjelesnih i psihičkih promjena, objašnjavati značenje ciklusa na primjerima iz žive i nežive prirode, obrazlagati značenje književnoga teksta na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti, otkrivati značenje teksta na temelju suodnosa motiva i teme, objašnjavati događaj, opisivati ulogu likova te mjesto i vrijeme radnje u književnome tekstu – razlikovati pripovjedača u 1. i 3. licu, objašnjavati vlastito razumijevanje prenesenoga značenja pridajući mu vlastito značenje, opisivati procese i promjene u životnim razdobljima čovjeka
    5. Videolekcija 2.6: Vremenske prilike u Hrvatskoj - Ishodi učenja: objašnjavati međusobne odnose živih bića s obzirom na zajedničko stanište, povezivati zadovoljavanje potreba, ponašanje i preživljavanje živih bića s uvjetima u okolišu, objašnjavati značenje ciklusa na primjerima iz žive i nežive prirode, istraživati utjecaj ciklusa u prirodi na ponašanje živih bića, analizirati prijenos i pretvorbu energije u živim i neživim sustavima, uspoređivati prijenos i pretvorbu energije u živome i neživome sustavu, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, bilježiti i prikazivati rezultate mjerenja i opažanja te iz njih izvoditi zaključke, raspravljati o svojim rezultatima i uspoređivati ih s rezultatima drugih učenika i ostalim izvorima, objašnjavati složene utjecaje na obilježja klime, uspoređivati klimatske dijagrame te čitati kartu klasifikacija klima, analizirati i uspoređivati tipove klima u Hrvatskoj s pomoću klimatskih dijagrama i tematske karte
    6. Videolekcija 2.7: Stalno u krug - Ishodi učenja: odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, objašnjavati značenje ciklusa na primjerima iz žive i nežive prirode, objašnjavati životne cikluse na primjerima biljaka i životinja