Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
analizirati podatke o gospodarskoj razvijenosti i procjenjuje stupanj razvijenosti države te objašnjavati važnost usklađivanja gospodarskoga napretka i održivoga razvoja Hrvatske
objašnjavati stvaranje suvremene hrvatske države, opisivati političko uređenje i upravno--teritorijalnu organizaciju Republike Hrvatske
govoriti i razgovarati o pročitanim i poslušanim tekstovima
čitati tekst, uspoređivati podatke prema važnosti i objašnjavati značenje teksta
razlikovati kategorije zaštite prirode, navoditi primjere zaštićene prirodne i kulturne baštine u Hrvatskoj, objašnjavati važnost zaštićenih područja i lokaliteta kao gospodarskoga potencijala i elementa identiteta te sudjelovati u aktivnostima čuvanja i adekvatnoga vrednovanja baštine na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini
Podijeli ovu lekciju
Mrežna adresa je kopirana u međuspremnik
U kojoj se europskoj prirodnoj cjelini pripravlja brudet?
Umetnite riječ koja nedostaje.
Jušno jelo slično gulašu koje se pripravlja u Slavoniji i Baranji naziva se
.
Pročitajte tvrdnju i odredite je li ona točna ili netočna.
Štrukli su specijalitet Istre i Kvarnera.
Umetnite riječ koja nedostaje.
Smotuljci od kiselog kupusa punjeni mesom i rižom nazivaju se
koja se tiska na papiru formata A4 i može se presaviti na
dijela.
Kad je presavijen, prikladan je za stavljanje u klasičnu poslovnu
.
#3 Zadatak
Koliko kompozicijskih dijelova sadrži letak o mediteranskoj prehrani?
Procjena znanja
Odaberite jedan točan odgovor.
Koju je vrstu prehrane zaštitio UNESCO?
Odaberite jedan točan odgovor.
Iz koje Hrvatskoj susjedne zemlje potječe gulaš?
Dopunite rečenicu.
U pripravi brudeta izvor masnoća je
ulje.
Pročitajte tvrdnju i odredite je li ona točna ili netočna.
Priprava štrukli dio je kulturnog utjecaja Srednje Europe.
Pročitajte tvrdnju i odredite je li ona točna ili netočna.
Sarma je u Hrvatsku stigla s područja Sredozemlja.
Odredite točnost sljedećih tvrdnji koje se odnose na tekst o mediteranskoj prehrani.
Tekst je namijenjen javnosti.
Odredite točnost sljedećih tvrdnji koje se odnose na tekst o mediteranskoj prehrani.
Svrha teksta je komentiranje.
Odredite točnost sljedećih tvrdnji koje se odnose na tekst o mediteranskoj prehrani.
Radi se o književnom tekstu.
Povežite dijelove strukture izlaganja s njihovim objašnjenjima.
uvod
ističe glavne ideje i ostavlja dojam na slušatelje
tijelo izlaganja
služi privlačenju pažnje slušatelja i pruža osnovne informacije
zaključak
iznijeti ključne pojmove, njihova pojašnjenja, detalje i primjere
ili % točno odgovorenih pitanja
Procijenili ste svoje znanje o sljedećim ishodima:
Uspješno ste naučili:
Potrudite se još malo kako biste bolje naučili:
2. Hrana kao dio kulturnog identiteta
Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
analizirati podatke o gospodarskoj razvijenosti i procjenjuje stupanj razvijenosti države te objašnjavati važnost usklađivanja gospodarskoga napretka i održivoga razvoja Hrvatske
objašnjavati stvaranje suvremene hrvatske države, opisivati političko uređenje i upravno--teritorijalnu organizaciju Republike Hrvatske
govoriti i razgovarati o pročitanim i poslušanim tekstovima
čitati tekst, uspoređivati podatke prema važnosti i objašnjavati značenje teksta
razlikovati kategorije zaštite prirode, navoditi primjere zaštićene prirodne i kulturne baštine u Hrvatskoj, objašnjavati važnost zaštićenih područja i lokaliteta kao gospodarskoga potencijala i elementa identiteta te sudjelovati u aktivnostima čuvanja i adekvatnoga vrednovanja baštine na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini
Tema 3: O prehrani - Ishodi učenja: razlikovati kategorije zaštite prirode, navoditi primjere zaštićene prirodne i kulturne baštine u Hrvatskoj, objašnjavati važnost zaštićenih područja i lokaliteta kao gospodarskoga potencijala i elementa identiteta te sudjelovati u aktivnostima čuvanja i adekvatnoga vrednovanja baštine na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, analizirati podatke o gospodarskoj razvijenosti i procjenjivati stupanj razvijenosti države te objašnjavati važnost usklađivanja gospodarskoga napretka i održivoga razvoja Hrvatske, primjenjivati različite zapise nenegativnih racionalnih brojeva, primjenjivati uspoređivanje nenegativnih racionalnih brojeva, govoriti i razgovarati o pročitanim i poslušanim tekstovima, čitati tekst uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjavati značenje teksta, objašnjavati stvaranje suvremene hrvatske države, opisivati političko uređenje i upravno--teritorijalnu organizaciju Republike Hrvatske, odabirati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, primjenjivati računanje postotnoga iznosa zadane osnovne vrijednosti, slušati tekst, sažimati podatke u bilješke i objašnjavati značenje teksta, uspoređivati različito predstavljanje istih medijskih sadržaja i njihov utjecaj na razvoj mišljenja i stavova, oblikovati tekst i primjenjivati jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima, objašnjavati međusobne odnose živih bića s obzirom na zajedničko stanište, objašnjavati osnovne principe znanosti te odnose znanosti, tehnologije i društvenoga napretka, objašnjavati međuovisnost klime, tla i živoga svijeta te utjecaj čovjeka na promjenu bioraznolikosti na primjerima iz zavičaja i Hrvatske, objašnjavati organiziranost prirode uspoređujući cjelinu i sastavne dijelove
Videolekcija 3.1: Mediteranska prehrana - Ishodi učenja: primjenjivati različite zapise nenegativnih racionalnih brojeva, primjenjivati uspoređivanje nenegativnih racionalnih brojeva, razlikovati kategorije zaštite prirode, navoditi primjere zaštićene prirodne i kulturne baštine u Hrvatskoj, objašnjavati važnost zaštićenih područja i lokaliteta kao gospodarskoga potencijala i elementa identiteta te sudjelovati u aktivnostima čuvanja i adekvatnoga vrednovanja baštine na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, objašnjavati pojam i važnost baštine – navoditi primjere kulturne materijalne i nematerijalne baštine u Hrvatskoj, analizirati podatke o gospodarskoj razvijenosti i procjenjuje stupanj razvijenosti države te objašnjavati važnost usklađivanja gospodarskoga napretka i održivoga razvoja Hrvatske, objašnjavati važnost pojedinih djelatnosti za gospodarstvo zavičaja Hrvatske u okvirima održivoga razvoja
Videolekcija 3.3: Proizvodnja hrane - Ishodi učenja: odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, primjenjivati računanje postotnoga iznosa zadane osnovne vrijednosti, analizirati podatke o gospodarskoj razvijenosti i procjenjivati stupanj razvijenosti države te objašnjavati važnost usklađivanja gospodarskoga napretka i održivoga razvoja Hrvatske, objašnjavati važnost pojedinih djelatnosti za gospodarstvo zavičaja Hrvatske u okvirima održivoga razvoja
Videolekcija 3.4: Zaštićena oznaka izvornosti - Ishodi učenja: u pravokutnome koordinatnom sustavu u ravnini crtati točke zadane cjelobrojnim koordinatama, slušati tekst, sažimati podatke u bilješke i objašnjavati značenje teksta, sažimati podatke o slušanome tekstu u bilješke i objašnjavati značenje teksta, čitati tekst, uspoređivati podatke prema važnosti i objašnjavati značenje teksta, razlikovati svrhu čitanja: osobna i javna, dovoditi u vezu elemente grafičke strukture sa sadržajem teksta, izdvajati važne podatke iz čitanoga teksta, uspoređivati podatke sličnoga sadržaja pronađene u različitim izvorima i izabrati ih prema korisnosti, uspoređivati različito predstavljanje istih medijskih sadržaja i njihov utjecaj na razvoj mišljenja i stavova, uočavati predstavljanje istih medijskih sadržaja u različitim medijima, opisivati kako se različitim postupcima, tehnikama te vizualnim i zvučnim znakovima oblikuje značenje medijske poruke i stvara željeni učinak na publiku, opisivati i crtati/konstruirati geometrijske likove te stvarati motive koristeći se njima
Videolekcija 3.5: Čuvajmo zdravlje - Ishodi učenja: čitati tekst, uspoređivati podatke prema važnosti i objašnjavati značenje teksta, objašnjavati međusobne odnose živih bića s obzirom na zajedničko stanište, objašnjavati osnovne principe znanosti te odnose znanosti, tehnologije i društvenoga napretka, analizirati prijenos i pretvorbu energije u živim i neživim sustavima, oblikovati tekst i primjenjivati jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima
Videolekcija 3.6: Hranidbene mreže u vodi - Ishodi učenja: objašnjavati organiziranost prirode uspoređujući cjelinu i sastavne dijelove, razlikovati odnose između različitih organizacijskih razina, objašnjavati međusobne odnose živih bića s obzirom na zajedničko stanište, povezivati zadovoljavanje potreba, ponašanje i preživljavanje živih bića s uvjetima u okolišu, objašnjavati važnost međusobnih odnosa živih bića (iste vrste i različitih vrsta) koja dijele zajedničko stanište, analizirati podatke o gospodarskoj razvijenosti i procjenjivati stupanj razvijenosti države te objašnjavati važnost usklađivanja gospodarskoga napretka i održivoga razvoja Hrvatske, objašnjavati važnost pojedinih djelatnosti za gospodarstvo zavičaja Hrvatske u okvirima održivoga razvoja, objašnjavati međuovisnost klime, tla i živoga svijeta te utjecaj čovjeka na promjenu bioraznolikosti na primjerima iz zavičaja i Hrvatske, objašnjavati međusobnu povezanost klime, tla, biljnoga i životinjskoga svijeta na primjerima iz Hrvatske
Videolekcija 3.7: Hranidbene mreže u tlu i na njemu - Ishodi učenja: objašnjavati važnost pojedinih djelatnosti za gospodarstvo zavičaja Hrvatske u okvirima održivoga razvoja, objašnjavati međusobne odnose živih bića s obzirom na zajedničko stanište, povezivati zadovoljavanje potreba, ponašanje i preživljavanje živih bića s uvjetima u okolišu, objašnjavati važnost međusobnih odnosa živih bića (iste vrste i različitih vrsta) koja dijele zajedničko stanište, raspravljati o nadmetanju živih bića (iste vrste i različitih vrsta) pri zadovoljavanju životnih potreba, analizirati podatke o gospodarskoj razvijenosti i procjenjivati stupanj razvijenosti države te objašnjavati važnost usklađivanja gospodarskoga napretka i održivoga razvoja Hrvatske, objašnjavati međuovisnost klime, tla i živoga svijeta te utjecaj čovjeka na promjenu bioraznolikosti na primjerima iz zavičaja i Hrvatske, objašnjavati međusobnu povezanost klime, tla, biljnoga i životinjskoga svijeta na primjerima iz Hrvatske