Učitavanje

3. Proizvodnja hrane

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice
  • primjenjivati računanje postotnoga iznosa zadane osnovne vrijednosti
  • analizirati podatke o gospodarskoj razvijenosti i procjenjivati stupanj razvijenosti države te objašnjavati važnost usklađivanja gospodarskoga napretka i održivoga razvoja Hrvatske
  • objašnjavati važnost pojedinih djelatnosti za gospodarstvo zavičaja Hrvatske u okvirima održivoga razvoja

#1 Zadatak

Umetnite riječi koje nedostaju.

Najzastupljenija kultura u Hrvatskoj je 
.
Biljke koje služe daljnjoj preradi nazivamo
bilje. 
Najzastupljenije poljoprivredne kulture u Gorskoj Hrvatskoj su
 i kupus.

#2 Zadatak

Na prazne linije unesite brojeve koji nedostaju

Dani su sastojci recepta za palačinke. Uočite sastojke dane pomoću mjernih jedinica za mjerenje mase i pretvorite ih u grame: 
0.2 kg glatkog brašna  -

g glatkog brašna
2  dag šećera -

 g šećera
1 vanilin šećer
1 žličica praška za pecivo
prstohvat soli
2 jaja
300 ml mlijeka
3 dag maslaca (otopljenog) -

g maslaca
ulje za pečenje

Procjena znanja

Ako je u receptu navedeno 0.15 kg badema, to znači da je potrebno dodati

Ako 35 % sastojaka u receptu trebaju biti zobene pahuljice, a ukupna masa sastojaka je 1.5 kg, to znači da je potrebno dodati

46 % od 500 g brašna je

g brašna.

Pročitajte tvrdnje i odredite jesu li one točne ili netočne. Ako je tvrdnja točna, označite DA, a ako je netočna, označite NE.

Suncokret se koristi za proizvodnju šećera.

Pročitajte tvrdnje i odredite jesu li one točne ili netočne. Ako je tvrdnja točna, označite DA, a ako je netočna, označite NE.

Ječam, raž i zob su žitarice.

Umetnite riječi koje nedostaju.

Agrumi i lubenice uzgajaju se u delti 
.

3. Proizvodnja hrane

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice
  • primjenjivati računanje postotnoga iznosa zadane osnovne vrijednosti
  • analizirati podatke o gospodarskoj razvijenosti i procjenjivati stupanj razvijenosti države te objašnjavati važnost usklađivanja gospodarskoga napretka i održivoga razvoja Hrvatske
  • objašnjavati važnost pojedinih djelatnosti za gospodarstvo zavičaja Hrvatske u okvirima održivoga razvoja
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 3: O prehrani - Ishodi učenja: razlikovati kategorije zaštite prirode, navoditi primjere zaštićene prirodne i kulturne baštine u Hrvatskoj, objašnjavati važnost zaštićenih područja i lokaliteta kao gospodarskoga potencijala i elementa identiteta te sudjelovati u aktivnostima čuvanja i adekvatnoga vrednovanja baštine na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, analizirati podatke o gospodarskoj razvijenosti i procjenjivati stupanj razvijenosti države te objašnjavati važnost usklađivanja gospodarskoga napretka i održivoga razvoja Hrvatske, primjenjivati različite zapise nenegativnih racionalnih brojeva, primjenjivati uspoređivanje nenegativnih racionalnih brojeva, govoriti i razgovarati o pročitanim i poslušanim tekstovima, čitati tekst uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjavati značenje teksta, objašnjavati stvaranje suvremene hrvatske države, opisivati političko uređenje i upravno--teritorijalnu organizaciju Republike Hrvatske, odabirati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, primjenjivati računanje postotnoga iznosa zadane osnovne vrijednosti, slušati tekst, sažimati podatke u bilješke i objašnjavati značenje teksta, uspoređivati različito predstavljanje istih medijskih sadržaja i njihov utjecaj na razvoj mišljenja i stavova, oblikovati tekst i primjenjivati jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima, objašnjavati međusobne odnose živih bića s obzirom na zajedničko stanište, objašnjavati osnovne principe znanosti te odnose znanosti, tehnologije i društvenoga napretka, objašnjavati međuovisnost klime, tla i živoga svijeta te utjecaj čovjeka na promjenu bioraznolikosti na primjerima iz zavičaja i Hrvatske, objašnjavati organiziranost prirode uspoređujući cjelinu i sastavne dijelove
    1. Videolekcija 3.1: Mediteranska prehrana - Ishodi učenja: primjenjivati različite zapise nenegativnih racionalnih brojeva, primjenjivati uspoređivanje nenegativnih racionalnih brojeva, razlikovati kategorije zaštite prirode, navoditi primjere zaštićene prirodne i kulturne baštine u Hrvatskoj, objašnjavati važnost zaštićenih područja i lokaliteta kao gospodarskoga potencijala i elementa identiteta te sudjelovati u aktivnostima čuvanja i adekvatnoga vrednovanja baštine na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, objašnjavati pojam i važnost baštine – navoditi primjere kulturne materijalne i nematerijalne baštine u Hrvatskoj, analizirati podatke o gospodarskoj razvijenosti i procjenjuje stupanj razvijenosti države te objašnjavati važnost usklađivanja gospodarskoga napretka i održivoga razvoja Hrvatske, objašnjavati važnost pojedinih djelatnosti za gospodarstvo zavičaja Hrvatske u okvirima održivoga razvoja
    2. Videolekcija 3.2: Hrana kao dio kulturnog identiteta - Ishodi učenja: analizirati podatke o gospodarskoj razvijenosti i procjenjuje stupanj razvijenosti države te objašnjavati važnost usklađivanja gospodarskoga napretka i održivoga razvoja Hrvatske, objašnjavati stvaranje suvremene hrvatske države, opisivati političko uređenje i upravno--teritorijalnu organizaciju Republike Hrvatske, govoriti i razgovarati o pročitanim i poslušanim tekstovima, čitati tekst, uspoređivati podatke prema važnosti i objašnjavati značenje teksta, razlikovati kategorije zaštite prirode, navoditi primjere zaštićene prirodne i kulturne baštine u Hrvatskoj, objašnjavati važnost zaštićenih područja i lokaliteta kao gospodarskoga potencijala i elementa identiteta te sudjelovati u aktivnostima čuvanja i adekvatnoga vrednovanja baštine na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini
    3. Videolekcija 3.4: Zaštićena oznaka izvornosti - Ishodi učenja: u pravokutnome koordinatnom sustavu u ravnini crtati točke zadane cjelobrojnim koordinatama, slušati tekst, sažimati podatke u bilješke i objašnjavati značenje teksta, sažimati podatke o slušanome tekstu u bilješke i objašnjavati značenje teksta, čitati tekst, uspoređivati podatke prema važnosti i objašnjavati značenje teksta, razlikovati svrhu čitanja: osobna i javna, dovoditi u vezu elemente grafičke strukture sa sadržajem teksta, izdvajati važne podatke iz čitanoga teksta, uspoređivati podatke sličnoga sadržaja pronađene u različitim izvorima i izabrati ih prema korisnosti, uspoređivati različito predstavljanje istih medijskih sadržaja i njihov utjecaj na razvoj mišljenja i stavova, uočavati predstavljanje istih medijskih sadržaja u različitim medijima, opisivati kako se različitim postupcima, tehnikama te vizualnim i zvučnim znakovima oblikuje značenje medijske poruke i stvara željeni učinak na publiku, opisivati i crtati/konstruirati geometrijske likove te stvarati motive koristeći se njima
    4. Videolekcija 3.5: Čuvajmo zdravlje - Ishodi učenja: čitati tekst, uspoređivati podatke prema važnosti i objašnjavati značenje teksta, objašnjavati međusobne odnose živih bića s obzirom na zajedničko stanište, objašnjavati osnovne principe znanosti te odnose znanosti, tehnologije i društvenoga napretka, analizirati prijenos i pretvorbu energije u živim i neživim sustavima, oblikovati tekst i primjenjivati jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima
    5. Videolekcija 3.6: Hranidbene mreže u vodi - Ishodi učenja: objašnjavati organiziranost prirode uspoređujući cjelinu i sastavne dijelove, razlikovati odnose između različitih organizacijskih razina, objašnjavati međusobne odnose živih bića s obzirom na zajedničko stanište, povezivati zadovoljavanje potreba, ponašanje i preživljavanje živih bića s uvjetima u okolišu, objašnjavati važnost međusobnih odnosa živih bića (iste vrste i različitih vrsta) koja dijele zajedničko stanište, analizirati podatke o gospodarskoj razvijenosti i procjenjivati stupanj razvijenosti države te objašnjavati važnost usklađivanja gospodarskoga napretka i održivoga razvoja Hrvatske, objašnjavati važnost pojedinih djelatnosti za gospodarstvo zavičaja Hrvatske u okvirima održivoga razvoja, objašnjavati međuovisnost klime, tla i živoga svijeta te utjecaj čovjeka na promjenu bioraznolikosti na primjerima iz zavičaja i Hrvatske, objašnjavati međusobnu povezanost klime, tla, biljnoga i životinjskoga svijeta na primjerima iz Hrvatske
    6. Videolekcija 3.7: Hranidbene mreže u tlu i na njemu - Ishodi učenja: objašnjavati važnost pojedinih djelatnosti za gospodarstvo zavičaja Hrvatske u okvirima održivoga razvoja, objašnjavati međusobne odnose živih bića s obzirom na zajedničko stanište, povezivati zadovoljavanje potreba, ponašanje i preživljavanje živih bića s uvjetima u okolišu, objašnjavati važnost međusobnih odnosa živih bića (iste vrste i različitih vrsta) koja dijele zajedničko stanište, raspravljati o nadmetanju živih bića (iste vrste i različitih vrsta) pri zadovoljavanju životnih potreba, analizirati podatke o gospodarskoj razvijenosti i procjenjivati stupanj razvijenosti države te objašnjavati važnost usklađivanja gospodarskoga napretka i održivoga razvoja Hrvatske, objašnjavati međuovisnost klime, tla i živoga svijeta te utjecaj čovjeka na promjenu bioraznolikosti na primjerima iz zavičaja i Hrvatske, objašnjavati međusobnu povezanost klime, tla, biljnoga i životinjskoga svijeta na primjerima iz Hrvatske