Učitavanje

4. Zaštićena oznaka izvornosti

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • u pravokutnome koordinatnom sustavu u ravnini crtati točke zadane cjelobrojnim koordinatama
  • slušati tekst, sažimati podatke u bilješke i objašnjavati značenje teksta
  • sažimati podatke o slušanome tekstu u bilješke i objašnjavati značenje teksta
  • čitati tekst, uspoređivati podatke prema važnosti i objašnjavati značenje teksta
  • razlikovati svrhu čitanja: osobna i javna
  • dovoditi u vezu elemente grafičke strukture sa sadržajem teksta
  • izdvajati važne podatke iz čitanoga teksta
  • uspoređivati podatke sličnoga sadržaja pronađene u različitim izvorima i izabrati ih prema korisnosti
  • uspoređivati različito predstavljanje istih medijskih sadržaja i njihov utjecaj na razvoj mišljenja i stavova
  • uočavati predstavljanje istih medijskih sadržaja u različitim medijima
  • opisivati kako se različitim postupcima, tehnikama te vizualnim i zvučnim znakovima oblikuje značenje medijske poruke i stvara željeni učinak na publiku
  • opisivati i crtati/konstruirati geometrijske likove te stvarati motive koristeći se njima

#1 Zadatak

Povucite nazive proizvoda do točke na karti

Karta
(-1, 9)
(-3, 8) 
(7, 6)
(-6, 1)
(-2, -3)
(1, -6) 

Pogledajte sliku, pročitajte zadatak i ponuđene odgovore. Odaberite odgovor koji smatrate točnim.

U koordinatnom sustavu u ravnini nalaze se koordinatne osi:

Pažljivo pogledajte sliku i zatim očitajte koordinate danih točaka.

U koordinatnom sustavu u ravnini ucrtane su točke A, B, C s koordinatama:
A (

), B (

), C (

)

Pogledajte sliku, potom uparite točke s koordinatama na kojima se nalaze.

A (4, 3)
B (-3, 2)
C (-5, -4)
D (2, -2)

Uparite točke koje predstavljaju područja na karti s proizvodom karakterističnim za to područje.

A Slavonska kobasica
B Krčki pršut
C Lička janjetina
D Zagorski mlinci
G Međimursko meso \'z tiblice

PRIJEDLOG ZA PISANJE BILJEŠKI

Ako želite isprobati drugačiji način pisanja bilješki, slijedite korake sljedeće inačice tzv. Cornellove metode. Nacrtajte sljedeću tablicu koja ima četiri polja: naslov, bilješke, ključne riječi i zaključak. Nakon toga slijedite sljedeće korake.

Korak 1: Budite pažljivi

Tijekom čitanja/slušanja/gledanja detaljno pišite ono što smatrate važnim u području za bilješke.

Korak 2: Sažmite

Nakon čitanja/slušanja/gledanja pregledajte bilješke i ukratko sažmite pojedine važne bilješke u ključne riječi i zapišite ih u odjeljku za ključne riječi. Zatim iz područja za bilješke izvucite zaključak od 2 do 3 rečenice i zapišite ih u odjeljku za sažetak.

Korak 3: Usmeno prepričajte

Ovo je korak kojim provjeravate koliko dobro poznajete sadržaj. Vježbajte izgovarajući ono što vam pada na pamet dok gledate samo ključne riječi. Ako bude potrebno, nakon što sve sadržaje usvojite, moći ćete govoriti o sadržaju čak i nakon što sakrijete bilješke.

Korak 4: Razmislite još jednom

Ovo je korak kojim proširujete svoje razmišljanje. Razmislite o sadržaju povezujući ključne riječi sa svojim prethodnim/postojećim znanjem i iskustvom.

Korak 5: Pregledajte i mijenjate prema potrebi

Pregledavajte i mijenjate napisano koliko god je potrebno.

#3 Zadatak

Dovucite naziv elementa bilješke (Cornellova metoda) na njegovo mjesto na skici(uz lijevi rub).

slika
naslov
bilješke
ključne riječi
zaključak

Procjena znanja

Uređeni par (x, y) je par brojeva kod kojega se točno zna koji je
član (x), a koji 
član (y).

Pogledajte sliku, pročitajte zadatak i ponuđene odgovore. Odaberite odgovor koji smatrate točnim.

U koordinatnom sustavu u ravnini dane su točke A i B. Osnosimetrične slike točaka s obzirom na os ordinatu su:

Kronološki poredajte faze u pisanju bilješki na temelju slušanja prema Cornellovoj metodi.

1. Pažljivo slušajte!
2. Pregledajte i mijenjate prema potrebi.
3. Sažmite.
4. Usmeno prepričajte.
5. Razmislite još jednom.

Dopunite rečenice.

Dva medijska oblika, videoreklama i
, koje je izdalo Ministarstvo poljoprivrede imaju istu temu, svrhu i namjenu: javnost informiraju o europskim oznakama 
  koje se dodjeljuju i hrvatskim proizvodima.

Odredite točnost tvrdnja.

Različito predstavljanje istih medijskih sadržaja omogućuje institucijama iskorištavanje prednosti svakog pojedinoga medija, dosezanje šire publike i da na drugačiji način ojačaju svoju medijsku poruku koju šalju javnosti.

4. Zaštićena oznaka izvornosti

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • u pravokutnome koordinatnom sustavu u ravnini crtati točke zadane cjelobrojnim koordinatama
  • slušati tekst, sažimati podatke u bilješke i objašnjavati značenje teksta
  • sažimati podatke o slušanome tekstu u bilješke i objašnjavati značenje teksta
  • čitati tekst, uspoređivati podatke prema važnosti i objašnjavati značenje teksta
  • razlikovati svrhu čitanja: osobna i javna
  • dovoditi u vezu elemente grafičke strukture sa sadržajem teksta
  • izdvajati važne podatke iz čitanoga teksta
  • uspoređivati podatke sličnoga sadržaja pronađene u različitim izvorima i izabrati ih prema korisnosti
  • uspoređivati različito predstavljanje istih medijskih sadržaja i njihov utjecaj na razvoj mišljenja i stavova
  • uočavati predstavljanje istih medijskih sadržaja u različitim medijima
  • opisivati kako se različitim postupcima, tehnikama te vizualnim i zvučnim znakovima oblikuje značenje medijske poruke i stvara željeni učinak na publiku
  • opisivati i crtati/konstruirati geometrijske likove te stvarati motive koristeći se njima
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 3: O prehrani - Ishodi učenja: razlikovati kategorije zaštite prirode, navoditi primjere zaštićene prirodne i kulturne baštine u Hrvatskoj, objašnjavati važnost zaštićenih područja i lokaliteta kao gospodarskoga potencijala i elementa identiteta te sudjelovati u aktivnostima čuvanja i adekvatnoga vrednovanja baštine na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, analizirati podatke o gospodarskoj razvijenosti i procjenjivati stupanj razvijenosti države te objašnjavati važnost usklađivanja gospodarskoga napretka i održivoga razvoja Hrvatske, primjenjivati različite zapise nenegativnih racionalnih brojeva, primjenjivati uspoređivanje nenegativnih racionalnih brojeva, govoriti i razgovarati o pročitanim i poslušanim tekstovima, čitati tekst uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjavati značenje teksta, objašnjavati stvaranje suvremene hrvatske države, opisivati političko uređenje i upravno--teritorijalnu organizaciju Republike Hrvatske, odabirati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, primjenjivati računanje postotnoga iznosa zadane osnovne vrijednosti, slušati tekst, sažimati podatke u bilješke i objašnjavati značenje teksta, uspoređivati različito predstavljanje istih medijskih sadržaja i njihov utjecaj na razvoj mišljenja i stavova, oblikovati tekst i primjenjivati jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima, objašnjavati međusobne odnose živih bića s obzirom na zajedničko stanište, objašnjavati osnovne principe znanosti te odnose znanosti, tehnologije i društvenoga napretka, objašnjavati međuovisnost klime, tla i živoga svijeta te utjecaj čovjeka na promjenu bioraznolikosti na primjerima iz zavičaja i Hrvatske, objašnjavati organiziranost prirode uspoređujući cjelinu i sastavne dijelove
    1. Videolekcija 3.1: Mediteranska prehrana - Ishodi učenja: primjenjivati različite zapise nenegativnih racionalnih brojeva, primjenjivati uspoređivanje nenegativnih racionalnih brojeva, razlikovati kategorije zaštite prirode, navoditi primjere zaštićene prirodne i kulturne baštine u Hrvatskoj, objašnjavati važnost zaštićenih područja i lokaliteta kao gospodarskoga potencijala i elementa identiteta te sudjelovati u aktivnostima čuvanja i adekvatnoga vrednovanja baštine na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, objašnjavati pojam i važnost baštine – navoditi primjere kulturne materijalne i nematerijalne baštine u Hrvatskoj, analizirati podatke o gospodarskoj razvijenosti i procjenjuje stupanj razvijenosti države te objašnjavati važnost usklađivanja gospodarskoga napretka i održivoga razvoja Hrvatske, objašnjavati važnost pojedinih djelatnosti za gospodarstvo zavičaja Hrvatske u okvirima održivoga razvoja
    2. Videolekcija 3.2: Hrana kao dio kulturnog identiteta - Ishodi učenja: analizirati podatke o gospodarskoj razvijenosti i procjenjuje stupanj razvijenosti države te objašnjavati važnost usklađivanja gospodarskoga napretka i održivoga razvoja Hrvatske, objašnjavati stvaranje suvremene hrvatske države, opisivati političko uređenje i upravno--teritorijalnu organizaciju Republike Hrvatske, govoriti i razgovarati o pročitanim i poslušanim tekstovima, čitati tekst, uspoređivati podatke prema važnosti i objašnjavati značenje teksta, razlikovati kategorije zaštite prirode, navoditi primjere zaštićene prirodne i kulturne baštine u Hrvatskoj, objašnjavati važnost zaštićenih područja i lokaliteta kao gospodarskoga potencijala i elementa identiteta te sudjelovati u aktivnostima čuvanja i adekvatnoga vrednovanja baštine na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini
    3. Videolekcija 3.3: Proizvodnja hrane - Ishodi učenja: odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, primjenjivati računanje postotnoga iznosa zadane osnovne vrijednosti, analizirati podatke o gospodarskoj razvijenosti i procjenjivati stupanj razvijenosti države te objašnjavati važnost usklađivanja gospodarskoga napretka i održivoga razvoja Hrvatske, objašnjavati važnost pojedinih djelatnosti za gospodarstvo zavičaja Hrvatske u okvirima održivoga razvoja
    4. Videolekcija 3.5: Čuvajmo zdravlje - Ishodi učenja: čitati tekst, uspoređivati podatke prema važnosti i objašnjavati značenje teksta, objašnjavati međusobne odnose živih bića s obzirom na zajedničko stanište, objašnjavati osnovne principe znanosti te odnose znanosti, tehnologije i društvenoga napretka, analizirati prijenos i pretvorbu energije u živim i neživim sustavima, oblikovati tekst i primjenjivati jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima
    5. Videolekcija 3.6: Hranidbene mreže u vodi - Ishodi učenja: objašnjavati organiziranost prirode uspoređujući cjelinu i sastavne dijelove, razlikovati odnose između različitih organizacijskih razina, objašnjavati međusobne odnose živih bića s obzirom na zajedničko stanište, povezivati zadovoljavanje potreba, ponašanje i preživljavanje živih bića s uvjetima u okolišu, objašnjavati važnost međusobnih odnosa živih bića (iste vrste i različitih vrsta) koja dijele zajedničko stanište, analizirati podatke o gospodarskoj razvijenosti i procjenjivati stupanj razvijenosti države te objašnjavati važnost usklađivanja gospodarskoga napretka i održivoga razvoja Hrvatske, objašnjavati važnost pojedinih djelatnosti za gospodarstvo zavičaja Hrvatske u okvirima održivoga razvoja, objašnjavati međuovisnost klime, tla i živoga svijeta te utjecaj čovjeka na promjenu bioraznolikosti na primjerima iz zavičaja i Hrvatske, objašnjavati međusobnu povezanost klime, tla, biljnoga i životinjskoga svijeta na primjerima iz Hrvatske
    6. Videolekcija 3.7: Hranidbene mreže u tlu i na njemu - Ishodi učenja: objašnjavati važnost pojedinih djelatnosti za gospodarstvo zavičaja Hrvatske u okvirima održivoga razvoja, objašnjavati međusobne odnose živih bića s obzirom na zajedničko stanište, povezivati zadovoljavanje potreba, ponašanje i preživljavanje živih bića s uvjetima u okolišu, objašnjavati važnost međusobnih odnosa živih bića (iste vrste i različitih vrsta) koja dijele zajedničko stanište, raspravljati o nadmetanju živih bića (iste vrste i različitih vrsta) pri zadovoljavanju životnih potreba, analizirati podatke o gospodarskoj razvijenosti i procjenjivati stupanj razvijenosti države te objašnjavati važnost usklađivanja gospodarskoga napretka i održivoga razvoja Hrvatske, objašnjavati međuovisnost klime, tla i živoga svijeta te utjecaj čovjeka na promjenu bioraznolikosti na primjerima iz zavičaja i Hrvatske, objašnjavati međusobnu povezanost klime, tla, biljnoga i životinjskoga svijeta na primjerima iz Hrvatske