Učitavanje

9. Priprema, pozor, skok!

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • FIZ 1 Naučit ćete razlikovati jednoliko i ubrzano gibanje.
  • FIZ 2 Naučit ćete imenovati fizikalne veličine vezane za gibanje i njihove jedinice.
  • FIZ 3 Naučit ćete imenovati fizikalne veličine vezane za silu i njihove jedinice.
  • FIZ 4 Naučit ćete vezu između mase, sile i ubrzanja tijela.
  • FIZ 5 Naučit ćete razlikovati različite sile.
  • MAT 1 Naučit ćete računati s potencijama racionalne baze i negativnoga cjelobrojnog eksponenta.
  • MAT 2 Naučit ćete računati s algebarskim izrazima u skupu realnih brojeva.
  • MAT 3 Naučit ćete rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu.
#1 Zadatak

Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca. To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.

Mirovanje na mjestu. Brzina.
Gibanje tijela kojem se mijenja brzina. Brzina tijela je nula.
Gibanje tijela tako da se svake sekunde prosječna brzina promijeni za isti iznos. Ubrzano gibanje.
Promjena brzine u jedinici vremena. Jednoliko ubrzano gibanje.
Put prevaljen u nekom vremenu. Ubrzanje.
#2 Zadatak

U sljedećem zadatku dopunite rečenice.

uzrokuje promjenu brzine tijela. Ubrzanje je jednako sili po jedinici
tijela. Na tijela u
djeluje gravitacijska sila. Sva tijela imaju ista
ako na njih djeluje samo gravitacijska sila.

Za one koji žele znati više

U trenutku kad mačka počinje padati s neke visine, na nju djeluje gravitacijska sila pa ona ubrzava ubrzanjem sile teže. No, čim počne padati na nju djeluje i otpor zraka koji joj smanjuje ubrzanje prema tlu.
Kako bi što više smanjila svoje ubrzanje, mačka raširi noge što više može i time od svojeg tijela načini svojevrstan padobran! Na kraju postigne brzinu koja nije prevelika i sigurno slijeće na tlo.
Poznati su slučajevi u kojima su mačke pale s vrlo velikih visina, čak do 100 metara, no zapravo se nisu ozlijedile.

#3 Zadatak

U sljedećim zadatcima označite točne odgovore. Dva su odgovora točna.

Iz formule za izračunavanje brzine u jednolikom pravocrtnom gibanju v = s/t, pri čemu je s put, a t vrijeme, izrazite put s

Za one koji žele znati više

Međunarodni sustav jedinica (znak SI, prema franc. Système international d’unités), sustav mjernih jedinica, razvijen iz Metarskoga sustava jedinica.
Prihvaćen je 1960. godine. Sadržava sedam osnovnih jedinica (metar, kilogram, sekunda, amper, kelvin, mol, kandela), 22 izvedene jedinice s posebnim nazivima i znakovima (npr. herc, njutn, džul, vat, paskal, kulon, volt, om, tesla…).
Od jedinica se decimalnim postupcima tvore prema potrebi veće i manje jedinice (prefiksi za manje jedinice su deci, centi, mili, mikro, nano, piko, femto, ato, zepto, jokto, ronto, kvekto, a predmetci za veće su deka, hekto, kilo, mega, giga, tera, peta, eksa, zeta, jota, rona, kveta).
Primjenjuje se u svim područjima ljudskih djelatnosti i u svim granama znanosti i tehnike. Danas je prihvaćen u svim zemljama svijeta osim u SAD-u, Liberiji i Mjanmaru.
Mjerne jedinice se u međunarodnom sustavu definiraju u Međunarodnom uredu za mjere i utege sa sjedištem u Sévresu pokraj Pariza.

#4 Zadatak

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Preračunajte 35 000 km u milimetre i napišite u znanstvenom zapisu.

#5 Zadatak

Odabirom točne riječi ili broja u padajućem izborniku riješite zadatak. Čestica mase 0.92 g kreće se pod utjecajem stalne sile od 3 mN. Koliku akceleraciju ima čestica?

m =

F =

F=

a = F/m =

Procjena znanja

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Sljedeći zadatak riješite nakon što pogledate videozapis.

Promotrite videozapis i odredite je li tvrdnja točna ili nije. Automobil čiji je brzinomjer na slici giba se ubrzano.

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Dva su odgovora točna.

Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca. To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.

Uparite fizikalnu veličinu i odgovarajuću mjernu jedinicu.

Brzina metar u sekundi na kvadrat
Ubrzanje metar u sekundi
Sila njutn

Odabirom točnog pojma u padajućem izborniku riješite zadatak.

Tijelo ima ubrzanje 2 metra u sekundi na kvadrat i kreće iz mirovanja. Brzina tijela nakon pet sekundi iznosi

m/s.

U sljedećem zadatku dopunite rečenice tako da odaberete točan pojam u padajućem izborniku.

Na Mjesecu postoji

no ne postoji

pa sva tijela pri padu imaju

U sljedećim zadatcima označite točne odgovore. Dva su odgovora točna.

Iz formule za izračunavanje ubrzanja u jednolikom ubrzanom gibanju, a = v/t, gdje je v brzina, t vrijeme, izrazite brzinu v

U sljedećim zadatcima označite točne odgovore. Dva su odgovora točna.

Za zadani zadatak postavite jednadžbu s jednom nepoznanicom s kojom ćete ga riješiti.

Tijelo slobodno pada s 30 metara visine. Koliko će dugo tijelo padati prije nego što udari u tlo? Pretpostavite da je ubrzanje sile teže 10 m/s2

Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca. To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.

Spojite računski izraz sa znanstvenim zapisom.

3.5 · 10 9 · 5 5 · 10 4
0.5 3 ÷ 0.25 · 10 5 1.75 · 10 10
2 2 ÷ 10 2 · 10 8 ÷ 2 4 2.5 · 10 5

U sljedećem zadatku duljine puta poredajte prema veličini od najkraće do najdulje. To ćete učiniti tako da kliknete na određeni pojam.

1. 5.25 m
2. 5.2 · 10 - 3 m
3. 3.05 · 10 3 m
4. 2.83 · 10 - 2 m

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
Tijelo kreće iz mirovanja ubrzanjem a = 5 m/s2. Nakon nekog vremena dosegne brzinu v = 35 m/s. U formulu v2 = 2as uvrstite zadane podatke i izračunajte nepoznatu veličinu s.

9. Priprema, pozor, skok!

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • FIZ 1 Naučit ćete razlikovati jednoliko i ubrzano gibanje.
  • FIZ 2 Naučit ćete imenovati fizikalne veličine vezane za gibanje i njihove jedinice.
  • FIZ 3 Naučit ćete imenovati fizikalne veličine vezane za silu i njihove jedinice.
  • FIZ 4 Naučit ćete vezu između mase, sile i ubrzanja tijela.
  • FIZ 5 Naučit ćete razlikovati različite sile.
  • MAT 1 Naučit ćete računati s potencijama racionalne baze i negativnoga cjelobrojnog eksponenta.
  • MAT 2 Naučit ćete računati s algebarskim izrazima u skupu realnih brojeva.
  • MAT 3 Naučit ćete rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 2: Brzi i žestoki - Ishodi učenja: FIZ OŠ C.8.5. Analizira gibanje tijela po pravcu., KEM OŠ A.8.1. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari., KEM OŠ B.8.3. Analizira brzine kemijskih promjena., KEM OŠ C.8.1. Analizira izmjene energije pri fizikalnim i kemijskim promjenama na čestičnoj razini., KEM OŠ D.8.1. Povezuje rezultate i zaključke istraživanja s konceptualnim spoznajama., OŠ GK A.8.1. Učenik poznaje određeni broj skladbi, OŠ GK A.8.3. Učenik slušno i vizualno prepoznaje, razlikuje, opisuje i uspoređuje glazbeno-scenske i vokalno-instrumentalne vrste., BIO OŠ A.8.1. Povezuje usložnjavanje građe s razvojem novih svojstava uz klasifikaciju organizama primjenom različitih kriterija ukazujući na njihovu srodnost i raznolikost., BIO OŠ B.8.1. Analizira principe regulacije, primanja i prijenosa informacija te reagiranja na podražaje., OŠ HJ B.8.1. Učenik obrazlaže odnos proživljenoga iskustva i iskustva stečenog ačitanjem književnih tekstova., OŠ HJ B.8.2. Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti., MAT OŠ A.8.2. Računa s potencijama racionalne baze i nenegativnoga cjelobrojnog eksponenta., MAT OŠ B.8.1. Računa s algebarskim izrazima u R, MAT OŠ B.8.3. Rješava i primjenjuje linearnu jednadžbu., FIZ OŠ C.8.5.Analizira gibanje tijela po pravcu., FIZ OŠ C.8.6. Analizira povezanost promjene brzine, sile i mase tijela., MAT OŠ A.8.1. Računa s korijenima., MAT OŠ A.8.2. Računa s potencijama racionalne baze i nenegativnoga cjelobrojnog eksponenta., MAT OŠ B.8.5. Rješava i primjenjuje kvadratnu jednadžbu., OŠ LK A.8.2. Učenik demonstrira fine motoričke vještine eksperimentirajući i varirajući različite likovne materijale i postupke u vlastitome likovnom izražavanju., OŠ LK A.8.3. Učenik u vlastitome izražavanju koristi tehničke i izražajne mogućnosti novomedijskih tehnologija., OŠ LK B.8.2.Učenik uspoređuje i vrednuje svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika, promišlja stvaralački proces te ukazuje na moguće promjene prvobitnih rješenja., OŠ GK A.8.1. Učenik poznaje određeni broj skladbi, OŠ GK A.8.2. Učenik slušno prepoznaje obilježja glazbe različitih glazbeno-stilskih razdoblja.
    1. Videolekcija 2.1: Gibanje na veliko i malo - Ishodi učenja: FIZ 1 Naučit ćete zašto je pojam gibanja relativan., FIZ 2 Naučit ćete što je brzina., FIZ 3 Naučit ćete imenovati i pretvarati mjerne jedinice za brzinu., FIZ 5 Naučit ćete uspoređivati brzine tijela., FIZ 6 Naučit ćete izračunati brzinu tijela., KEM 1 Naučit ćete opisati i usporediti brzine kemijskih promjena i objasniti utjecaj različitih čimbenika na njihovu brzinu., KEM 2 Naučit ćete razlikovati izmjene energije pri fizikalnim i kemijskim promjenama na čestičnoj razini., GK 1 Naučit ćete obilježja baleta kao glazbeno-scenske vrste., GK 2 Naučit ćete razlikovati baletne brojeve., FIZ 4 Naučit ćete izraz za brzinu.
    2. Videolekcija 2.2: Refleks lirike - Ishodi učenja: BIO 1 Naučit ćete prepoznati dijelove živčanog sustava., BIO 2 Naučit ćete opisati građu kralježnične moždine., BIO 3 Naučit ćete objasniti proces refleksnog pokreta., BIO 4 Naučit ćete prepoznati različite refleksne reakcije u čovjeka., HJ 1 Naučit ćete prepoznati strukturu književnog teksta prema žanrovskoj pripadnosti., HJ 2 Naučit ćete kritički razmotriti književne tekstove., HJ 3 Naučit ćete primijeniti informacije o književnoteorijskim pojmovima.
    3. Videolekcija 2.4: Brzopotezne kompozicije - Ishodi učenja: MAT 1 Naučit ćete računati s korijenima., MAT 2 Naučit ćete računati s potencijama racionalne baze i nenegativnoga cjelobrojnog eksponenta., MAT 3 Naučit ćete rješavati i primjenjivati kvadratnu jednadžbu., LK 1 Naučit ćete prepoznati i razlikovati kroki, skicu i studiju na likovnim primjerima., LK 2 Naučit ćete koji je proces nastanka slike te što je potrebno u tom procesu., LK 3 Uočit ćete važnost brzopoteznih crteža te kako ih izraditi., GK 1 Naučit ćete koja su obilježja glazbe 20. i 21. stoljeća., GK 2 Naučit ćete imenovati skladateljske tehnike koje su se upotrebljavale u glazbi 20. i 21. stoljeća., GK 3 Naučit ćete prepoznati pripadnost skladbi 20. i 21. stoljeću., LK 4 Naučit ćete prepoznati i razlikovati studiju i skicu.