Učitavanje

8. Refleks lirike

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • BIO 1 Naučit ćete prepoznati dijelove živčanog sustava.
  • BIO 2 Naučit ćete opisati građu kralježnične moždine.
  • BIO 3 Naučit ćete objasniti proces refleksnog pokreta.
  • BIO 4 Naučit ćete prepoznati različite refleksne reakcije u čovjeka.
  • HJ 1 Naučit ćete prepoznati strukturu književnog teksta prema žanrovskoj pripadnosti.
  • HJ 2 Naučit ćete kritički razmotriti književne tekstove.
  • HJ 3 Naučit ćete primijeniti informacije o književnoteorijskim pojmovima.
#1 Zadatak

Koja je uloga refleksnih reakcija?

#2 Zadatak

Poredajte pravilnim redoslijedom dijelove živčanog sustava u refleksnoj reakciji. 

1. pokretačko živčano vlakno
2. kralježnična moždina
3. osjetilno živčano vlakno
#3 Zadatak

Svrstajte vrste refleksa u odgovarajuću kategoriju.

kašljanje
gutanje
disanje
refleks pomicanja ruke
kihanje
Moroov refleks
refleks treptaja
REFLEKSI KOJI NAS ODRŽAVAJU NA ŽIVOTU
REFLEKSI KOJI NAS ŠTITE OD OZLJEDA
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory
Kartica igre memory

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Kome se pjesnik obraća u prvom dijelu pjesme?

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Koje doba dana treba izabrati za put?

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Što će putnik čuti čim iziđe u noć?

U sljedećem zadatku dopunite rečenice ponuđenim pojmovima.

Miris opija sudruga na putu.

divlje
ruže

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Što će putnika voditi cestom?

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Tri su odgovora točna.

Komu putnik ne bi trebao vjerovati?

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Dva su odgovora točna.

Kojim su motivima u prenesenom značenju predstavljene životne prepreke?

Odabirom točnog skupa riječi u padajućem izborniku riješite zadatak.

Putnik u pjesmi

žuriti.

U sljedećem zadatku upišite pojam koji nedostaje.

Pjesma Srebrna cesta pripada
ili misaonoj lirskoj vrsti.

Za one koji žele znati više

Gustav Krklec o svojem je pjesništvu rekao:
„Ja nikad nisam htio da pjevam ni pticama, ni zvijerima, ni stablima, ni talasima morskim, već srcu ljudskom, i tražio sam ritam, riječ i zvuk za to, za takvo srce, meni uvijek blizo i srodno, a ipak tako svoje, tako zagonetno. I kad to srce nije razumjelo jedan glas, ja sam, na svojoj svirali, – ne na harfi ili na liri – izvabio drugi, bliži zvuk, pastirski, ja sam pokušao da sviram svirku od pastira rodnog sela zagorskog.
Nemam, dakle, niti sam imao ikad pretenzija koje su drugi, gotovo uvijek, silom, htjeli da mi nametnu. Ovaj krug, ova cjelina, ovaj splet, ovaj svijet koji sam dao, koji je sav tu, neka bude kao vrelo bar za jednu kap vode žednome, neka bude bar jedan trak svjetlosti u mraku, neka bude blagi melem, neka bude šta hoće, ali svakako će biti jedan – možda mali, ali dostižan – dio onog mene koji sam bio najbliži nedostižnome, neizmjernome.”

Procjena znanja

U sljedećem zadatku odaberite točan odgovor.

Mozak upravlja refleksnim aktivnostima kojih nismo svjesni. 

U sljedećem zadatku odaberite točan odgovor.

Refleksna reakcija automatska je reakcija našeg tijela o kojoj ne razmišljamo.

U sljedećem zadatku odaberite točan odgovor.

Refleksne su reakcije brze jer podražaj odlazi do mozga, a za to treba malo vremena.

Sljedeći zadatak riješite s pomoću ilustracije.

Na ilustracijama su točkama označeni dijelovi živčanog sustava. Dijelovima su pridruženi brojevi koji se nalaze ispod ilustracije. Brojeve smjestite na točno mjesto na ilustraciji.

1 – živci

2 – kralježnična moždina

3 – mozak

 

Vrednovanje
1
2
3

Odabirom točnog pojma u padajućem izborniku riješite zadatak.

U središtu kralježnične moždine nalazi se

tvar, a izvana je

.
U središnjem se dijelu nalaze

živčanih stanica. Izvana se nalaze

.

Sljedeći zadatak riješite s pomoću ilustracije.

Na ilustracijama su točkama označeni dijelovi refleksne reakcije. Dijelovima su pridruženi brojevi koji se nalaze ispod ilustracije. Brojeve smjestite na točno mjesto na ilustraciji.

1 – pokretačko vlakno

2 – osjetilno vlakno

3 – kralježnična moždina

 

Vrednovanje
1
2
3

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Dva su odgovora točna.

Lana se s prijateljicom vraćala iz škole. U jednom trenutku zaletjela joj se mušica u oko, ali ga je na vrijeme zatvorila. Nastavile su dalje hodati prema kući te su na klupi ugledale majku s bebom koja se odjedanput protegnula kad je prošao glasan motor. Uz Laninu kuću nalaze se breze na koje je ona alergična pa je počela intenzivno kihati.

Koji su refleksi koji nas štite od ozljeda spomenuti u tekstu?

Odabirom točnog pojma u padajućem izborniku riješite zadatak.

Trenutak tišine koji dijeli stih na dva dijela ili više njih zovemo

ili pauza. Ona utječe na

pjesme.

Odabirom točne riječi u padajućem izborniku riješite zadatak.

Drugi naziv za refleksivnu pjesmu jest

lirska pjesma.

U sljedećem zadatku pojmove poredajte prema zadanom kriteriju. To učinite tako da kliknete na određeni pojam.

Poredate li pojmove točno, dobit ćete definiciju refleksivne pjesme.

1. prema
2. smisla
3. čovjekova
4. lirska
5. Refleksivna
6. pjesma
7. postojanja
8. i
9. bavi
10. se
11. odnosa
12. pitanjima
13. čovjekovoj
14. prolaznosti.

8. Refleks lirike

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • BIO 1 Naučit ćete prepoznati dijelove živčanog sustava.
  • BIO 2 Naučit ćete opisati građu kralježnične moždine.
  • BIO 3 Naučit ćete objasniti proces refleksnog pokreta.
  • BIO 4 Naučit ćete prepoznati različite refleksne reakcije u čovjeka.
  • HJ 1 Naučit ćete prepoznati strukturu književnog teksta prema žanrovskoj pripadnosti.
  • HJ 2 Naučit ćete kritički razmotriti književne tekstove.
  • HJ 3 Naučit ćete primijeniti informacije o književnoteorijskim pojmovima.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 2: Brzi i žestoki - Ishodi učenja: FIZ OŠ C.8.5. Analizira gibanje tijela po pravcu., KEM OŠ A.8.1. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari., KEM OŠ B.8.3. Analizira brzine kemijskih promjena., KEM OŠ C.8.1. Analizira izmjene energije pri fizikalnim i kemijskim promjenama na čestičnoj razini., KEM OŠ D.8.1. Povezuje rezultate i zaključke istraživanja s konceptualnim spoznajama., OŠ GK A.8.1. Učenik poznaje određeni broj skladbi, OŠ GK A.8.3. Učenik slušno i vizualno prepoznaje, razlikuje, opisuje i uspoređuje glazbeno-scenske i vokalno-instrumentalne vrste., BIO OŠ A.8.1. Povezuje usložnjavanje građe s razvojem novih svojstava uz klasifikaciju organizama primjenom različitih kriterija ukazujući na njihovu srodnost i raznolikost., BIO OŠ B.8.1. Analizira principe regulacije, primanja i prijenosa informacija te reagiranja na podražaje., OŠ HJ B.8.1. Učenik obrazlaže odnos proživljenoga iskustva i iskustva stečenog ačitanjem književnih tekstova., OŠ HJ B.8.2. Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti., MAT OŠ A.8.2. Računa s potencijama racionalne baze i nenegativnoga cjelobrojnog eksponenta., MAT OŠ B.8.1. Računa s algebarskim izrazima u R, MAT OŠ B.8.3. Rješava i primjenjuje linearnu jednadžbu., FIZ OŠ C.8.5.Analizira gibanje tijela po pravcu., FIZ OŠ C.8.6. Analizira povezanost promjene brzine, sile i mase tijela., MAT OŠ A.8.1. Računa s korijenima., MAT OŠ A.8.2. Računa s potencijama racionalne baze i nenegativnoga cjelobrojnog eksponenta., MAT OŠ B.8.5. Rješava i primjenjuje kvadratnu jednadžbu., OŠ LK A.8.2. Učenik demonstrira fine motoričke vještine eksperimentirajući i varirajući različite likovne materijale i postupke u vlastitome likovnom izražavanju., OŠ LK A.8.3. Učenik u vlastitome izražavanju koristi tehničke i izražajne mogućnosti novomedijskih tehnologija., OŠ LK B.8.2.Učenik uspoređuje i vrednuje svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika, promišlja stvaralački proces te ukazuje na moguće promjene prvobitnih rješenja., OŠ GK A.8.1. Učenik poznaje određeni broj skladbi, OŠ GK A.8.2. Učenik slušno prepoznaje obilježja glazbe različitih glazbeno-stilskih razdoblja.
    1. Videolekcija 2.1: Gibanje na veliko i malo - Ishodi učenja: FIZ 1 Naučit ćete zašto je pojam gibanja relativan., FIZ 2 Naučit ćete što je brzina., FIZ 3 Naučit ćete imenovati i pretvarati mjerne jedinice za brzinu., FIZ 5 Naučit ćete uspoređivati brzine tijela., FIZ 6 Naučit ćete izračunati brzinu tijela., KEM 1 Naučit ćete opisati i usporediti brzine kemijskih promjena i objasniti utjecaj različitih čimbenika na njihovu brzinu., KEM 2 Naučit ćete razlikovati izmjene energije pri fizikalnim i kemijskim promjenama na čestičnoj razini., GK 1 Naučit ćete obilježja baleta kao glazbeno-scenske vrste., GK 2 Naučit ćete razlikovati baletne brojeve., FIZ 4 Naučit ćete izraz za brzinu.
    2. Videolekcija 2.3: Priprema, pozor, skok! - Ishodi učenja: FIZ 1 Naučit ćete razlikovati jednoliko i ubrzano gibanje., FIZ 2 Naučit ćete imenovati fizikalne veličine vezane za gibanje i njihove jedinice., FIZ 3 Naučit ćete imenovati fizikalne veličine vezane za silu i njihove jedinice., FIZ 4 Naučit ćete vezu između mase, sile i ubrzanja tijela., FIZ 5 Naučit ćete razlikovati različite sile., MAT 1 Naučit ćete računati s potencijama racionalne baze i negativnoga cjelobrojnog eksponenta., MAT 2 Naučit ćete računati s algebarskim izrazima u skupu realnih brojeva., MAT 3 Naučit ćete rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu.
    3. Videolekcija 2.4: Brzopotezne kompozicije - Ishodi učenja: MAT 1 Naučit ćete računati s korijenima., MAT 2 Naučit ćete računati s potencijama racionalne baze i nenegativnoga cjelobrojnog eksponenta., MAT 3 Naučit ćete rješavati i primjenjivati kvadratnu jednadžbu., LK 1 Naučit ćete prepoznati i razlikovati kroki, skicu i studiju na likovnim primjerima., LK 2 Naučit ćete koji je proces nastanka slike te što je potrebno u tom procesu., LK 3 Uočit ćete važnost brzopoteznih crteža te kako ih izraditi., GK 1 Naučit ćete koja su obilježja glazbe 20. i 21. stoljeća., GK 2 Naučit ćete imenovati skladateljske tehnike koje su se upotrebljavale u glazbi 20. i 21. stoljeća., GK 3 Naučit ćete prepoznati pripadnost skladbi 20. i 21. stoljeću., LK 4 Naučit ćete prepoznati i razlikovati studiju i skicu.