Učitavanje

10. Brzopotezne kompozicije

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • MAT 1 Naučit ćete računati s korijenima.
  • MAT 2 Naučit ćete računati s potencijama racionalne baze i nenegativnoga cjelobrojnog eksponenta.
  • MAT 3 Naučit ćete rješavati i primjenjivati kvadratnu jednadžbu.
  • LK 1 Naučit ćete prepoznati i razlikovati kroki, skicu i studiju na likovnim primjerima.
  • LK 2 Naučit ćete koji je proces nastanka slike te što je potrebno u tom procesu.
  • LK 3 Uočit ćete važnost brzopoteznih crteža te kako ih izraditi.
  • GK 1 Naučit ćete koja su obilježja glazbe 20. i 21. stoljeća.
  • GK 2 Naučit ćete imenovati skladateljske tehnike koje su se upotrebljavale u glazbi 20. i 21. stoljeća.
  • GK 3 Naučit ćete prepoznati pripadnost skladbi 20. i 21. stoljeću.
  • LK 4 Naučit ćete prepoznati i razlikovati studiju i skicu.
#1 Zadatak

Sljedeći zadatak riješite uparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca. To učinite tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknite na polje u koje ga želite smjestiti.

U sljedećem zadatku spojite potenciju i odgovarajući broj.

23 64
34   8
43 625
18  1
54 81
#2 Zadatak

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Kvadrirajte algebarski izraz:  3 a b 5 2

#3 Zadatak

Sljedeći zadatak riješite uparivanjem jednadžbe iz lijevog stupca i odgovarajućeg rješenja u desnom stupcu. To učinite tako da kliknete na rješenje koje želite pomaknuti, a zatim kliknite na polje u koje ga želite smjestiti.

-x = 5 x = 3
x2 = 1 x1 = 1, x2 = –1
2x = 6 x = 5
x2 = 9 x1 = 3, x2 = –3
4x = 20 x = –5
x2 = 49 x1 = 7, x2 = –7
#4 Zadatak

Sljedeći zadatak riješite s pomoću slikovnih odgovora. Brojeve koji se nalaze uz svaku reprodukciju crteža, dovucite do kružnicama označenih mjesta na glavnoj reprodukciji crteža. 

Prepoznajte studije likova koji se pojavljuju na crtežu Skupina znanstvenika Daniela Huntingtona iz 1858. godine.

Slika
1
2
3
4
5
6
7
8

Sljedeće zadatke riješite nakon što poslušate glazbeni primjer. U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Kakva je melodija u skladbi?

Nema dostupnog transkripta.

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Dva su odgovora točna.

Koje glazbeno-izražajne sastavnice prepoznajete u skladbi?

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženih fotografija. Označite polje uz fotografiju koja prikazuje točan odgovor.

Koje glazbalo izvodi skladbu?

Sljedeći zadatak riješite nakon što poslušate glazbeni primjer. U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Na koji je način postignut drukčiji zvuk na glasoviru?

Nema dostupnog transkripta.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Na koji parametar tona utječemo umetanjem različitih materijala među žice glasovira?

U sljedećem zadatku označite je li navedena tvrdnja točna ili netočna.

Umetanjem različitih materijala među žice glasovira glazbalo postaje vrsta melodijske udaraljke.

Procjena znanja

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženih reprodukcija. U zadatku označite polje uz reprodukciju koja prikazuje točan odgovor. 

Koji crtež prikazuje studiju konja?

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Kroki je crtež s malim brojem poteza i detalja, a obično nastaje u pola minute. Takav crtež možemo smatrati slikarovom zabilješkom ili skicom izravnog doživljaja najčešće kakva motiva u pokretu poput ljudi ili životinja.

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženih fotografija. Označite polje uz fotografiju koja prikazuje točan odgovor.

Prepoznaj jedan od crteža koji je poslužio kao konačno idejno rješenje za prikazanu sliku.

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženih reprodukcija. Označite polje uz crtež koji prikazuje točan odgovor.

Koji od ponuđenih crteža sadržava sve tri prikazane studije?

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Kako nazivamo odsutnost tonaliteta?

U sljedećem zadatku dopunite rečenice ponuđenim pojmovima.

Ako u žice glasovira umetnemo različite

, nastat će

glasovir. Takav glasovir mijenja

zvuka. Zvuk podsjeća na zvuk 

.

Sljedeći zadatak riješite uparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca. To učinite tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknite na polje u koje ga želite smjestiti.

polimetar istodobno zvučanje više različitih tonaliteta
poliritam istodobno zvučanje više različitih mjera
politonalitetnost istodobno zvučanje dvaju različitih tonaliteta
bitonalitetnost istodobno zvučanje više različitih ritmova

10. Brzopotezne kompozicije

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • MAT 1 Naučit ćete računati s korijenima.
  • MAT 2 Naučit ćete računati s potencijama racionalne baze i nenegativnoga cjelobrojnog eksponenta.
  • MAT 3 Naučit ćete rješavati i primjenjivati kvadratnu jednadžbu.
  • LK 1 Naučit ćete prepoznati i razlikovati kroki, skicu i studiju na likovnim primjerima.
  • LK 2 Naučit ćete koji je proces nastanka slike te što je potrebno u tom procesu.
  • LK 3 Uočit ćete važnost brzopoteznih crteža te kako ih izraditi.
  • GK 1 Naučit ćete koja su obilježja glazbe 20. i 21. stoljeća.
  • GK 2 Naučit ćete imenovati skladateljske tehnike koje su se upotrebljavale u glazbi 20. i 21. stoljeća.
  • GK 3 Naučit ćete prepoznati pripadnost skladbi 20. i 21. stoljeću.
  • LK 4 Naučit ćete prepoznati i razlikovati studiju i skicu.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 2: Brzi i žestoki - Ishodi učenja: FIZ OŠ C.8.5. Analizira gibanje tijela po pravcu., KEM OŠ A.8.1. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari., KEM OŠ B.8.3. Analizira brzine kemijskih promjena., KEM OŠ C.8.1. Analizira izmjene energije pri fizikalnim i kemijskim promjenama na čestičnoj razini., KEM OŠ D.8.1. Povezuje rezultate i zaključke istraživanja s konceptualnim spoznajama., OŠ GK A.8.1. Učenik poznaje određeni broj skladbi, OŠ GK A.8.3. Učenik slušno i vizualno prepoznaje, razlikuje, opisuje i uspoređuje glazbeno-scenske i vokalno-instrumentalne vrste., BIO OŠ A.8.1. Povezuje usložnjavanje građe s razvojem novih svojstava uz klasifikaciju organizama primjenom različitih kriterija ukazujući na njihovu srodnost i raznolikost., BIO OŠ B.8.1. Analizira principe regulacije, primanja i prijenosa informacija te reagiranja na podražaje., OŠ HJ B.8.1. Učenik obrazlaže odnos proživljenoga iskustva i iskustva stečenog ačitanjem književnih tekstova., OŠ HJ B.8.2. Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti., MAT OŠ A.8.2. Računa s potencijama racionalne baze i nenegativnoga cjelobrojnog eksponenta., MAT OŠ B.8.1. Računa s algebarskim izrazima u R, MAT OŠ B.8.3. Rješava i primjenjuje linearnu jednadžbu., FIZ OŠ C.8.5.Analizira gibanje tijela po pravcu., FIZ OŠ C.8.6. Analizira povezanost promjene brzine, sile i mase tijela., MAT OŠ A.8.1. Računa s korijenima., MAT OŠ A.8.2. Računa s potencijama racionalne baze i nenegativnoga cjelobrojnog eksponenta., MAT OŠ B.8.5. Rješava i primjenjuje kvadratnu jednadžbu., OŠ LK A.8.2. Učenik demonstrira fine motoričke vještine eksperimentirajući i varirajući različite likovne materijale i postupke u vlastitome likovnom izražavanju., OŠ LK A.8.3. Učenik u vlastitome izražavanju koristi tehničke i izražajne mogućnosti novomedijskih tehnologija., OŠ LK B.8.2.Učenik uspoređuje i vrednuje svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika, promišlja stvaralački proces te ukazuje na moguće promjene prvobitnih rješenja., OŠ GK A.8.1. Učenik poznaje određeni broj skladbi, OŠ GK A.8.2. Učenik slušno prepoznaje obilježja glazbe različitih glazbeno-stilskih razdoblja.
    1. Videolekcija 2.1: Gibanje na veliko i malo - Ishodi učenja: FIZ 1 Naučit ćete zašto je pojam gibanja relativan., FIZ 2 Naučit ćete što je brzina., FIZ 3 Naučit ćete imenovati i pretvarati mjerne jedinice za brzinu., FIZ 5 Naučit ćete uspoređivati brzine tijela., FIZ 6 Naučit ćete izračunati brzinu tijela., KEM 1 Naučit ćete opisati i usporediti brzine kemijskih promjena i objasniti utjecaj različitih čimbenika na njihovu brzinu., KEM 2 Naučit ćete razlikovati izmjene energije pri fizikalnim i kemijskim promjenama na čestičnoj razini., GK 1 Naučit ćete obilježja baleta kao glazbeno-scenske vrste., GK 2 Naučit ćete razlikovati baletne brojeve., FIZ 4 Naučit ćete izraz za brzinu.
    2. Videolekcija 2.2: Refleks lirike - Ishodi učenja: BIO 1 Naučit ćete prepoznati dijelove živčanog sustava., BIO 2 Naučit ćete opisati građu kralježnične moždine., BIO 3 Naučit ćete objasniti proces refleksnog pokreta., BIO 4 Naučit ćete prepoznati različite refleksne reakcije u čovjeka., HJ 1 Naučit ćete prepoznati strukturu književnog teksta prema žanrovskoj pripadnosti., HJ 2 Naučit ćete kritički razmotriti književne tekstove., HJ 3 Naučit ćete primijeniti informacije o književnoteorijskim pojmovima.
    3. Videolekcija 2.3: Priprema, pozor, skok! - Ishodi učenja: FIZ 1 Naučit ćete razlikovati jednoliko i ubrzano gibanje., FIZ 2 Naučit ćete imenovati fizikalne veličine vezane za gibanje i njihove jedinice., FIZ 3 Naučit ćete imenovati fizikalne veličine vezane za silu i njihove jedinice., FIZ 4 Naučit ćete vezu između mase, sile i ubrzanja tijela., FIZ 5 Naučit ćete razlikovati različite sile., MAT 1 Naučit ćete računati s potencijama racionalne baze i negativnoga cjelobrojnog eksponenta., MAT 2 Naučit ćete računati s algebarskim izrazima u skupu realnih brojeva., MAT 3 Naučit ćete rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu.