Luka Novaković, Davorka Medvedović, Viktorija Vranešić, Anamarija Pogorelec, Karmen Toić Dlačić, Dragica Rade, Ana Pongrac Pavlina
Što ću naučiti
Primjenjivati strategije za prepoznavanje i rješavanje rutinskih hardverskih/softverskih problema do kojih može doći tijekom uporabe računalne tehnologije. (Potpuna ostvarenost.).
Koristiti i upoznavati se s različitim platformama i programima, koje prema potrebi pronalazi i instalira. (Djelomična ostvarenost.).
Prepoznati i proučavati interdisciplinarne poslove koji su poboljšani razvojem informatike i informacijske i komunikacijske tehnologije. (Potpuna ostvarenost.).
Analizirati proces suradnje među članovima virtualnih zajednica te njezin utjecaj na sve članove grupe, provjeravati i proučavati mogućnosti i načine otvaranja virtualne zajednice. (Potpuna ostvarenost.).
Primjenjivati algoritam (sekvencijalnog) pretraživanja pri rješavanju problema. (Djelomična ostvarenost.).
Prikupljati i unositi podatke kojima se analizira neki problem s pomoću odgovarajućega programa, otkrivati odnos među podatcima koristeći se različitim alatima programa te mogućnostima prikazivanja podataka. (Potpuna ostvarenost.).
Koristiti se simulacijom pri rješavanju nekoga, ne nužno računalnoga, problema. (Potpuna ostvarenost.).
Opisati, uspoređivati i koristiti se različitim formatima zapisivanja grafičkih i zvučnih podataka te videopodataka na računalu. (Djelomična ostvarenost.).
Pripremati, izrađivati te objavljivati vlastite mrežne stranice u skladu s dobrom praksom u području intelektualnoga vlasništva, kritički prosuđivati dobra i loša obilježja pojedinih mrežnih sadržaja. (Potpuna ostvarenost.).
Štititi svoj elektronički identitet i primjenjivati pravila za povećanje sigurnosti korisničkih računa. (Potpuna ostvarenost.).
Demonstrativno i argumentirano opisivati primjere dobrih strana dijeljenja informacija na internetu i njihova brzog širenja te primjenjivati pravila odgovornoga ponašanja. (Djelomična ostvarenost.).
Razvijati algoritme za rješavanje različitih problema koristeći se nekim programskim jezikom pri čemu se koristiti prikladnim strukturama i tipovima podataka. (Djelomična ostvarenost.).
Prepoznati i opisati ulogu glavnih komponenti računalnih mreža, istražiti kako obilježja strojne opreme utječu na mrežne aktivnosti, koristiti se zajedničkim dijeljenjem resursa na mreži. (Djelomična ostvarenost.).
Popis tema i videolekcija
Tema 1: Mreže - Ishodi učenja: Učenik primjenjuje strategije za prepoznavanje i rješavanje rutinskih hardverskih/softverskih problema do kojih može doći tijekom uporabe računalne tehnologije. (Potpuna ostvarenost), Učenik prepoznaje i opisuje ulogu glavnih komponenti računalnih mreža, istražuje kako obilježja strojne opreme utječu na mrežne aktivnosti, koristi se zajedničkim dijeljenjem resursa na mreži. (Potpuna ostvarenost)
Videolekcija 1.1: Računalo i mreža - Ishodi učenja: Učenik prepoznaje i opisuje ulogu glavnih komponenti računalnih mreža, istražuje kako obilježja strojne opreme utječu na mrežne aktivnosti, koristi se zajedničkim dijeljenjem resursa na mreži. (Potpuna ostvarenost)
Videolekcija 1.2: Rješavanje problema na mreži - Ishodi učenja: Učenik primjenjuje strategije za prepoznavanje i rješavanje rutinskih hardverskih/softverskih problema do kojih može doći tijekom uporabe računalne tehnologije. (Potpuna ostvarenost)
Tema 2: Kako razmišljaju programeri? - Ishodi učenja: Učenik razvija algoritme za rješavanje različitih problema koristeći se nekim programskim jezikom pri čemu se koristi prikladnim strukturama i tipovima podataka (Potpuna ostvarenost), Učenik primjenjuje algoritam (sekvencijalnog) pretraživanja pri rješavanju problema. (Potpuna ostvarenost), Učenik dizajnira i izrađuje modularne programe koji sadrže potprograme u programskom jeziku. (Potpuna ostvarenost), Učenik koristi se simulacijom pri rješavanju nekoga, ne nužno računalnoga, problema. (Potpuna ostvarenost), Učenik koristi i upoznaje se s različitim platformama i programima, koje prema potrebi pronalazi i instalira. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 2.2: Nizovi podataka – liste, funkcije i metode za rad s listama, sekvencijalno pretraživanje - Ishodi učenja: Učenik razvija algoritme za rješavanje različitih problema koristeći se nekim programskim jezikom pri čemu se koristi prikladnim strukturama i tipovima podataka. (Potpuna ostvarenost), Učenik primjenjuje algoritam (sekvencijalnog) pretraživanja pri rješavanju problema. (Potpuna ostvarenost)
Videolekcija 2.3: Potprogrami (funkcije) - Ishodi učenja: Učenik dizajnira i izrađuje modularne programe koji sadrže potprograme u programskom jeziku. (Potpuna ostvarenost), Učenik razvija algoritme za rješavanje različitih problema koristeći se nekim programskim jezikom pri čemu se koristi prikladnim strukturama i tipovima podataka. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 2.4: Primjena potprograma u grafičkim zadacima - Ishodi učenja: Učenik koristi se simulacijom pri rješavanju nekoga, ne nužno računalnoga, problema. (Potpuna ostvarenost), Učenik dizajnira i izrađuje modularne programe koji sadrže potprograme u programskom jeziku. (Potpuna ostvarenost), Učenik razvija algoritme za rješavanje različitih problema koristeći se nekim programskim jezikom pri čemu se koristi prikladnim strukturama i tipovima podataka. (Djelomična ostvarenost)
Tema 3: Multimediji oko nas - Ishodi učenja: Učenik opisuje, uspoređuje i koristi se različitim formatima zapisivanja grafičkih i zvučnih podataka te videopodataka na računalu. (Potpuna ostvarenost) ), Učenik koristi i upoznaje se s različitim platformama i programima, koje prema potrebi pronalazi i instalira. (Djelomična ostvarenost), Učenik demonstrira i argumentirano opisuje primjere dobrih strana dijeljenja informacija na internetu i njihova brzog širenja te primjenjuje pravila odgovornoga ponašanja. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 3.1: Formati multimedijskih datoteka - Ishodi učenja: Učenik opisuje, uspoređuje i koristi se različitim formatima zapisivanja grafičkih i zvučnih podataka te videopodataka na računalu. (Potpuna ostvarenost)
Videolekcija 3.2: Programi za prikazivanje, izradu i obradu multimedijskih datoteka - Ishodi učenja: Učenik opisuje, uspoređuje i koristi se različitim formatima zapisivanja grafičkih i zvučnih podataka te videopodataka na računalu. (Potpuna ostvarenost), Učenik koristi i upoznaje se s različitim platformama i programima, koje prema potrebi pronalazi i instalira. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 3.3: Pretraživanje i dijeljenje multimedijskih datoteka - Ishodi učenja: Učenik opisuje, uspoređuje i koristi se različitim formatima zapisivanja grafičkih i zvučnih podataka te videopodataka na računalu. (Potpuna ostvarenost.), Učenik demonstrira i argumentirano opisuje primjere dobrih strana dijeljenja informacija na internetu i njihova brzog širenja te primjenjuje pravila odgovornoga ponašanja. (Potpuna ostvarenost.)
Videolekcija 3.4: Prikaz slika na monitoru i pisaču - Ishodi učenja: Učenik opisuje, uspoređuje i koristi se različitim formatima zapisivanja grafičkih i zvučnih podataka te videopodataka na računalu. (Potpuna ostvarenost.)
Tema 4: Sigurnije na internetu - Ishodi učenja: Učenik analizira proces suradnje među članovima virtualnih zajednica te njezin utjecaj na sve članove grupe, provjerava i proučava mogućnosti i načine otvaranja virtualne zajednice. (Potpuna ostvarenost.), Učenik štiti svoj elektronički identitet i primjenjuje pravila za povećanje sigurnosti korisničkih računa. (Potpuna ostvarenost.), Učenik demonstrira i argumentirano opisuje primjere dobrih strana dijeljenja informacija na internetu i njihova brzog širenja te primjenjuje pravila odgovornoga ponašanja. (Potpuna ostvarenost.)
Videolekcija 4.1: Siguran elektronički identitet - Ishodi učenja: Učenik štiti svoj elektronički identitet i primjenjuje pravila za povećanje sigurnosti korisničkih računa. (Potpuna ostvarenost)
Videolekcija 4.2: Dijeljenje informacija i suradnja - Ishodi učenja: Učenik demonstrira i argumentirano opisuje primjere dobrih strana dijeljenja informacija na internetu i njihova brzog širenja te primjenjuje pravila odgovornoga ponašanja. (Potpuna ostvarenost), Učenik analizira proces suradnje među članovima virtualnih zajednica te njezin utjecaj na sve članove grupe, provjerava i proučava mogućnosti i načine otvaranja virtualne zajednice. (Potpuna ostvarenost)
Tema 5: Proračunske tablice - Ishodi učenja: Učenik se koristi simulacijom pri rješavanju nekog ne nužno računalnoga problema. (Potpuna ostvarenost.), Učenik se koristi i upoznaje s različitim platformama i programima, koje prema potrebi pronalazi i instalira. (Djelomična ostvarenost.), Učenik primjenjuje algoritam (sekvencijalnoga) pretraživanja pri rješavanju problema. (Djelomična ostvarenost.), Učenik prikuplja i unosi podatke kojima se analizira neki problem s pomoću odgovarajućega programa, otkriva odnos među podatcima koristeći se različitim alatima programa te mogućnostima prikazivanja podataka. (Potpuna ostvarenost.)
Videolekcija 5.1: Načini prikupljanja podataka - Ishodi učenja: Učenik se koristi simulacijom pri rješavanju nekog ne nužno računalnoga problema. (Potpuna ostvarenost), Učenik se koristi i upoznaje se s različitim platformama i programima, koje prema potrebi pronalazi i instalira. (Djelomična ostvarenost), Učenik prikuplja i unosi podatke kojima se analizira neki problem s pomoću odgovarajućega programa, otkriva odnos među podatcima koristeći se različitim alatima programa te mogućnostima prikazivanja podataka. (Potpuna ostvarenost)
Videolekcija 5.2: Prikaz i obrada podataka - Ishodi učenja: Učenik prikuplja i unosi podatke kojima se analizira neki problem s pomoću odgovarajućega programa, otkriva odnos među podatcima koristeći se različitim alatima programa te mogućnostima prikazivanja podataka. (Potpuna ostvarenost.), Učenik koristi i upoznaje se s različitim platformama i programima, koje prema potrebi pronalazi i instalira. (Djelomična ostvarenost.), Učenik se koristi simulacijom pri rješavanju nekog ne nužno računalnoga problema. (Potpuna ostvarenost.)
Videolekcija 5.3: Računanje u Excelu - formule i funkcije - Ishodi učenja: Učenik se koristi simulacijom pri rješavanju nekog ne nužno računalnoga problema. (Djelomična ostvarenost.), Učenik prikuplja i unosi podatke kojima se analizira neki problem s pomoću odgovarajućega programa, otkriva odnos među podatcima koristeći se različitim alatima programa te mogućnostima prikazivanja podataka. (Potpuna ostvarenost.)
Videolekcija 5.4: Analiza i prikaz podataka - Ishodi učenja: Učenik primjenjuje algoritam (sekvencijalnoga) pretraživanja pri rješavanju problema. (Djelomična ostvarenost.), Učenik prikuplja i unosi podatke kojima se analizira neki problem s pomoću odgovarajućega programa, otkriva odnos među podatcima koristeći se različitim alatima programa te mogućnostima prikazivanja podataka. (Potpuna ostvarenost.)
Videolekcija 5.5: Prikaz radne knjige i ispis podataka - Ishodi učenja: Učenik se koristi i upoznaje s različitim platformama i programima, koje prema potrebi pronalazi i instalira. (Djelomična ostvarenost.), Učenik prikuplja i unosi podatke kojima se analizira neki problem s pomoću odgovarajućega programa, otkriva odnos među podatcima koristeći se različitim alatima programa te mogućnostima prikazivanja podataka. (Djelomična ostvarenost.)
Tema 6: Računalo i programi - Ishodi učenja: Učenik koristi i upoznaje se s različitim platformama i programima, koje prema potrebi pronalazi i instalira. (Potpuna ostvarenost), Učenik prepoznaje i proučava interdisciplinarne poslove koji su poboljšani razvojem informatike i informacijske i komunikacijske tehnologije. (Potpuna ostvarenost)
Videolekcija 6.1: Operacijski sustavi - Ishodi učenja: Učenik koristi i upoznaje se s različitim platformama i programima, koje prema potrebi pronalazi i instalira. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 6.2: Programi operacijskog sustava - Ishodi učenja: Učenik koristi i upoznaje se s različitim platformama i programima, koje prema potrebi pronalazi i instalira. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 6.3: Instalacija programa - Ishodi učenja: Učenik koristi i upoznaje se s različitim platformama i programima, koje prema potrebi pronalazi i instalira. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 6.4: Promjene razvojem informacijsko-komunikacijske tehnologije - Ishodi učenja: Učenik prepoznaje i proučava interdisciplinarne poslove koji su poboljšani razvojem informatike i informacijske i komunikacijske tehnologije. (Potpuna ostvarenost), Učenik demonstrira i argumentirano opisuje primjere dobrih strana dijeljenja informacija na internetu i njihova brzog širenja te primjenjuje pravila odgovornoga ponašanja. (Djelomična ostvarenost)
Tema 7: Izrada mrežne stranice - Ishodi učenja: Učenik priprema, izrađuje te objavljuje vlastite mrežne stranice u skladu s dobrom praksom u području intelektualnoga vlasništva, kritički prosuđuje dobra i loša obilježja pojedinih mrežnih sadržaja. (Potpuna ostvarenost), Učenik prepoznaje i opisuje ulogu glavnih komponenti računalnih mreža, istražuje kako obilježja strojne opreme utječu na mrežne aktivnosti, koristi se zajedničkim dijeljenjem resursa na mreži. (Djelomična ostvarenost), Učenik opisuje, uspoređuje i koristi se različitim formatima zapisivanja grafičkih, zvučnih podataka i videopodataka na računalu. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 7.1: Govoriš li HTML? - Ishodi učenja: Učenik priprema, izrađuje te objavljuje vlastite mrežne stranice u skladu s dobrom praksom u području intelektualnoga vlasništva, kritički prosuđuje dobra i loša obilježja pojedinih mrežnih sadržaja. (Potpuna ostvarenost)
Videolekcija 7.2: Izrada mrežne stranice - Ishodi učenja: Učenik priprema, izrađuje te objavljuje vlastite mrežne stranice u skladu s dobrom praksom u području intelektualnoga vlasništva, kritički prosuđuje dobra i loša obilježja pojedinih mrežnih sadržaja. (Potpuna ostvarenost)
Videolekcija 7.3: Izgradimo mrežno sjedište - Ishodi učenja: Učenik priprema, izrađuje te objavljuje vlastite mrežne stranice u skladu s dobrom praksom u području intelektualnoga vlasništva, kritički prosuđuje dobra i loša obilježja pojedinih mrežnih sadržaja. (Potpuna ostvarenost)
1. Mreže
Mreže
Mreže
Ishodi:
Učenik primjenjuje strategije za prepoznavanje i rješavanje rutinskih hardverskih/softverskih problema do kojih može doći tijekom uporabe računalne tehnologije. (Potpuna ostvarenost)
Učenik prepoznaje i opisuje ulogu glavnih komponenti računalnih mreža, istražuje kako obilježja strojne opreme utječu na mrežne aktivnosti, koristi se zajedničkim dijeljenjem resursa na mreži. (Potpuna ostvarenost)
Videolekcija "Računalo i mreža" detaljno predstavlja način rada računalne mreže. Upoznaje vas s vrstama računalnih mreža, potrebnom opremom za rad i načinom funkcioniranja računalne mreže. Opisuje svojstva i uloge pojedinih dijelova u mreži. Govori vam o standardima i načinu prijenosa podataka u mreži kao i o povezivanju uređaja na mrežu.
Videolekcija "Rješavanje problema na mreži" upoznaje vas s određenim problemima na koje korisnik može naići tijekom rada na mreži. Prezentira načine detektiranja problema i njihovog otklanjanja kako bi korisnik nesmetano i sigurno mogao koristiti računalne mreže.
2. Kako razmišljaju programeri?
Kako razmišljaju programeri?
Kako razmišljaju programeri?
Ishodi:
Učenik razvija algoritme za rješavanje različitih problema koristeći se nekim programskim jezikom pri čemu se koristi prikladnim strukturama i tipovima podataka (Potpuna ostvarenost)
Učenik primjenjuje algoritam (sekvencijalnog) pretraživanja pri rješavanju problema. (Potpuna ostvarenost)
Učenik dizajnira i izrađuje modularne programe koji sadrže potprograme u programskom jeziku. (Potpuna ostvarenost)
Učenik koristi se simulacijom pri rješavanju nekoga, ne nužno računalnoga, problema. (Potpuna ostvarenost)
Učenik koristi i upoznaje se s različitim platformama i programima, koje prema potrebi pronalazi i instalira. (Djelomična ostvarenost)
U videolekciji su prikazani tipovi i strukture podataka – prikaz i definicija brojčanih (cijelih i decimalnih brojeva) i logičkih tipova podataka te znakovnog niza – primjeri u programskom jeziku. Prikazat će vam se i pretvaranje jednog tipa podataka u drugi. Vidjet ćete opis funkcija i metoda za rad sa znakovnim nizovima te prikaz primjera. Dobit ćete zadatke za vježbu (interaktivni dio lekcije).
Videolekcija započinje definiranjem niza podataka – liste uz prikaz nekoliko primjera s istovrsnim i različitim elementima liste. Opisuje vam se i način pridruživanja liste nekoj varijabli te stvaranje nove liste iz postojećih pomoću operatora za zbrajanje i/ili množenje. Prikazat će vam se i primjer dohvaćanja elemenata liste indeksiranjem i izdvajanje isječka liste. Vidjet ćete funkcije i metode za rad s listama uz primjere, uključujući i metodu za sekvencijalno pretraživanje niza.
U videolekciji se u uvodnom dijelu potprogrami (funkcije) uspoređuju s primjerom iz stvarnog života (gradnja kuće i pozivanje po potrebi majstora različitih profila). Zatim ćete upoznati sve četiri vrste potprograma (funkcija) uz programske primjere – oni koji vraćaju vrijednost nakon izvršavanja i oni koji ne vraćaju vrijednost nakon izvršavanja (i jedni i drugi mogu i ne moraju imati ulazne parametre).
Videolekcija obuhvaća simulacije u programima te primjenu potprograma u zadacima crtanja raznih likova i njihovih kombinacija. Opisuje se pojam simulacije i primjena u programskim zadacima. Upoznat ćete primjenu načina pozivanja potprograma unutar glavnog programa kako bi se dobili različiti slikovni prikazi.
3. Multimediji oko nas
Multimediji oko nas
Multimediji oko nas
Ishodi:
Učenik opisuje, uspoređuje i koristi se različitim formatima zapisivanja grafičkih i zvučnih podataka te videopodataka na računalu. (Potpuna ostvarenost) )
Učenik koristi i upoznaje se s različitim platformama i programima, koje prema potrebi pronalazi i instalira. (Djelomična ostvarenost)
Učenik demonstrira i argumentirano opisuje primjere dobrih strana dijeljenja informacija na internetu i njihova brzog širenja te primjenjuje pravila odgovornoga ponašanja. (Djelomična ostvarenost)
U videolekciji se ponavlja pojam multimediji (6. razred) i navode se načini na koji multimedijske datoteke mogu pomoći u učenju. Vidjet ćete opis formata grafičkih, zvučnih i video datoteka – po čemu ih prepoznajemo, sažeti i nesažeti formati datoteka, što određuje njihovu kvalitetu.
Upoznat ćete nekoliko programa za prikazivanje, izradu i obradu multimedijskih datoteka, uz kratki opis svakog programa i njegovih osnovnih mogućnosti. Opisuju se neki načini promjene formata multimedijskih datoteka.
Videolekcija prikazuje različite servise za dijeljenje i objavu grafičkih, zvučnih i videodatoteka te formate koji se na njima upotrebljavaju. Naglasit će vam važnost autorskih prava i odgovornog dijeljenja sadržaja na internetu.
Videolekcijom se prikazuje kratka usporedba sad i nekad – kako su se nekad stvarali slikovni, zvučni i videozapisi u odnosu na danas. Opisuju se pojmovi piksel, raster, rasterska grafika, razlučivost slike (rezolucija). Upoznat ćete se s promjenom razlučivosti monitora, a navode se i oznake za razlučivost monitora i pisača. Objasnit će vam se pojam "bitmape", također razlika između crno-bijele slike i slike u boji te pojam dubine boje i način prikaza slika na monitoru i pisaču. Uz to, naučit ćete i postupak izračuna veličine slikovne datoteke.
4. Sigurnije na internetu
Sigurnije na internetu
Sigurnije na internetu
Ishodi:
Učenik analizira proces suradnje među članovima virtualnih zajednica te njezin utjecaj na sve članove grupe, provjerava i proučava mogućnosti i načine otvaranja virtualne zajednice. (Potpuna ostvarenost.)
Učenik štiti svoj elektronički identitet i primjenjuje pravila za povećanje sigurnosti korisničkih računa. (Potpuna ostvarenost.)
Učenik demonstrira i argumentirano opisuje primjere dobrih strana dijeljenja informacija na internetu i njihova brzog širenja te primjenjuje pravila odgovornoga ponašanja. (Potpuna ostvarenost.)
Videolekcija "Siguran elektronički identitet" bavi se produbljivanjem sigurnog korištenja "online" usluga. Obradit ćete pojam elektroničkog identiteta, na koji način može doći do njegove krađe te najčešće načine prevare, kao i rizike do kojih dolazi korištenjem "online" usluga.
Videolekcijom "Dijeljenje informacija i suradnja" produbljujete znanje o "online" servisima i uslugama za dijeljenje informacija i suradnički rad. Opisat će vam se stvaranje digitalnog traga korisnika, kao i postupci koje su korisnici dužni učiniti ukoliko primijete nezakonite radnje, prijevare i sadržaje prilikom korištenja "online" usluga.
5. Proračunske tablice
Proračunske tablice
Proračunske tablice
Ishodi:
Učenik se koristi simulacijom pri rješavanju nekog ne nužno računalnoga problema. (Potpuna ostvarenost.)
Učenik se koristi i upoznaje s različitim platformama i programima, koje prema potrebi pronalazi i instalira. (Djelomična ostvarenost.)
Učenik primjenjuje algoritam (sekvencijalnoga) pretraživanja pri rješavanju problema. (Djelomična ostvarenost.)
Učenik prikuplja i unosi podatke kojima se analizira neki problem s pomoću odgovarajućega programa, otkriva odnos među podatcima koristeći se različitim alatima programa te mogućnostima prikazivanja podataka. (Potpuna ostvarenost.)
Videolekcija "Načini prikupljanja podataka" detaljno vam predstavlja načine na koje se podaci mogu prikupljati. Upoznat će vas s mrežnim obrascima za prikupljanje podataka – "MS Forms": kreiranje obrasca, stvaranje različitih vrsta pitanja, postavke dijeljenja obrasca za zajednički rad i stvaranje te dijeljenje poveznice za prikupljanje podataka. Pokazat će vam različite postavke dijeljenja obrasca. Nakon zatvaranja obrasca dobit ćete uvid u prikupljene podatke i načine prikaza podataka – grafovi te "Excel" tablica u kojoj se nalaze prikupljeni podaci. U videolekciji povući ćete paralelu između "MS Forms-a" i "Google" obrazaca jer su dostupni učenicima korištenjem "AAI@EduHr" podataka.
Videolekcija "Prikaz i obrada podataka" nadovezuje se na prethodnu. Podatke koje prikupite pomoću mrežnoga obrasca treba obraditi. Upoznat ćete se s osnovnim elementima prozora "MS Excela", s relativnom i apsolutnom adresom ćelije. Detaljno će vam biti prikazani načini oblikovanja upisanih podataka (tekst, broj, valuta, datum) i korištenje prilagođenih popisa.
Videolekcija "Računanje u Excelu – formule i funkcije" nadovezuje se na prethodnu. Videolekcija će vam objasniti pojmove relativne i apsolutne adrese ćelije te njihove primjene pri računanju s formulama i funkcijama.
Videolekcija "Analiza i prikaz podataka" predstavit će vam načine prikaza podataka sortiranjem (A-Z i Z-A), kako se korištenjem filtera izdvajaju određeni podaci iz tablice te koristi prilagođeno sortiranje. Potom ćete upoznati načine grafičkog prikazivanja podatka te se radi usporedba pojedinih grafičkih prikaza istih podataka i koriste se složeniji grafički prikazi podatka. Prikazuju se načini uređivanja grafikona (dodavanje naslova grafikona, naslova osi, natpisa podataka, podatkovne tablice).
Videolekcija će vam opisati načine prikaza radne knjige, prijeloma stranica te ispis podataka iz radne knjige.
6. Računalo i programi
Računalo i programi
Računalo i programi
Ishodi:
Učenik koristi i upoznaje se s različitim platformama i programima, koje prema potrebi pronalazi i instalira. (Potpuna ostvarenost)
Učenik prepoznaje i proučava interdisciplinarne poslove koji su poboljšani razvojem informatike i informacijske i komunikacijske tehnologije. (Potpuna ostvarenost)
Videolekcija se bavi raznim operacijskim sustavima koji su dostupni korisnicima. Objasnit će vam ulogu operacijskih sustava na pojedinim uređajima. Usporedit ćete operacijske sustave i njihove uvjete korištenja, prednosti i nedostatke.
Videolekcija obrađuje postupak instalacije i deinstalacije programa u operacijskom sustavu "Windows". Objasnit će vam načine provjere već instaliranih programa na uređaju i njihovu nadogradnju. Naglasak će staviti na uvjete korištenja programa i njihovo izučavanje.
Videolekcija proučava promjene u poslovnom svijetu na koje je utjecaj imao razvoj informacijsko-komunikacijske tehnologije. Usporedit ćete određena zanimanja nekada i danas. Uvidjet ćete prednosti i olakšanja u određenim poslovima do kojih je došlo razvojem informacijsko-komunikacijske tehnologije.
7. Izrada mrežne stranice
Izrada mrežne stranice
Izrada mrežne stranice
Ishodi:
Učenik priprema, izrađuje te objavljuje vlastite mrežne stranice u skladu s dobrom praksom u području intelektualnoga vlasništva, kritički prosuđuje dobra i loša obilježja pojedinih mrežnih sadržaja. (Potpuna ostvarenost)
Učenik prepoznaje i opisuje ulogu glavnih komponenti računalnih mreža, istražuje kako obilježja strojne opreme utječu na mrežne aktivnosti, koristi se zajedničkim dijeljenjem resursa na mreži. (Djelomična ostvarenost)
Učenik opisuje, uspoređuje i koristi se različitim formatima zapisivanja grafičkih, zvučnih podataka i videopodataka na računalu. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija "Govoriš li HTML?" upoznat će vas s osnovnim pojmovima jezika za izradu "web"-stranica kako biste pri izradi vlastitih mrežnih sjedišta mogli „pročitati“ HTML dokument i izvršiti prilagodbe u svojoj mrežnoj stranici.
U videolekciji "Izrada mrežne stranice" saznat ćeš kako povezati više mrežnih stranica u "web" sjedište, kako dodati sliku, tablicu i kako ugraditi kod u stranicu.
Videolekcija "Izgradimo mrežno sjedište" vodit će vas kroz proces stvaranja vlastitog mrežnog sjedišta korištenjem servisa u oblaku i upoznat će vas s pojmovima "domena" i "hosting" usluga.