Učitavanje

7. razred osnovne škole

DOS Informatika 7

Luka Novaković, Davorka Medvedović, Viktorija Vranešić, Anamarija Pogorelec, Karmen Toić Dlačić, Dragica Rade, Ana Pongrac Pavlina

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Primjenjivati strategije za prepoznavanje i rješavanje rutinskih hardverskih/softverskih problema do kojih može doći tijekom uporabe računalne tehnologije. (Potpuna ostvarenost.).
  • Koristiti i upoznavati se s različitim platformama i programima, koje prema potrebi pronalazi i instalira. (Djelomična ostvarenost.).
  • Prepoznati i proučavati interdisciplinarne poslove koji su poboljšani razvojem informatike i informacijske i komunikacijske tehnologije. (Potpuna ostvarenost.).
  • Analizirati proces suradnje među članovima virtualnih zajednica te njezin utjecaj na sve članove grupe, provjeravati i proučavati mogućnosti i načine otvaranja virtualne zajednice. (Potpuna ostvarenost.).
  • Primjenjivati algoritam (sekvencijalnog) pretraživanja pri rješavanju problema. (Djelomična ostvarenost.).
  • Prikupljati i unositi podatke kojima se analizira neki problem s pomoću odgovarajućega programa, otkrivati odnos među podatcima koristeći se različitim alatima programa te mogućnostima prikazivanja podataka. (Potpuna ostvarenost.).
  • Koristiti se simulacijom pri rješavanju nekoga, ne nužno računalnoga, problema. (Potpuna ostvarenost.).
  • Opisati, uspoređivati i koristiti se različitim formatima zapisivanja grafičkih i zvučnih podataka te videopodataka na računalu. (Djelomična ostvarenost.).
  • Pripremati, izrađivati te objavljivati vlastite mrežne stranice u skladu s dobrom praksom u području intelektualnoga vlasništva, kritički prosuđivati dobra i loša obilježja pojedinih mrežnih sadržaja. (Potpuna ostvarenost.).
  • Štititi svoj elektronički identitet i primjenjivati pravila za povećanje sigurnosti korisničkih računa. (Potpuna ostvarenost.).
  • Demonstrativno i argumentirano opisivati primjere dobrih strana dijeljenja informacija na internetu i njihova brzog širenja te primjenjivati pravila odgovornoga ponašanja. (Djelomična ostvarenost.).
  • Razvijati algoritme za rješavanje različitih problema koristeći se nekim programskim jezikom pri čemu se koristiti prikladnim strukturama i tipovima podataka. (Djelomična ostvarenost.).
  • Prepoznati i opisati ulogu glavnih komponenti računalnih mreža, istražiti kako obilježja strojne opreme utječu na mrežne aktivnosti, koristiti se zajedničkim dijeljenjem resursa na mreži. (Djelomična ostvarenost.).

Popis tema i videolekcija

  1. Tema 1: Mreže - Ishodi učenja: Učenik primjenjuje strategije za prepoznavanje i rješavanje rutinskih hardverskih/softverskih problema do kojih može doći tijekom uporabe računalne tehnologije. (Potpuna ostvarenost), Učenik prepoznaje i opisuje ulogu glavnih komponenti računalnih mreža, istražuje kako obilježja strojne opreme utječu na mrežne aktivnosti, koristi se zajedničkim dijeljenjem resursa na mreži. (Potpuna ostvarenost)
    1. Videolekcija 1.1: Računalo i mreža - Ishodi učenja: Učenik prepoznaje i opisuje ulogu glavnih komponenti računalnih mreža, istražuje kako obilježja strojne opreme utječu na mrežne aktivnosti, koristi se zajedničkim dijeljenjem resursa na mreži. (Potpuna ostvarenost)
    2. Videolekcija 1.2: Rješavanje problema na mreži - Ishodi učenja: Učenik primjenjuje strategije za prepoznavanje i rješavanje rutinskih hardverskih/softverskih problema do kojih može doći tijekom uporabe računalne tehnologije. (Potpuna ostvarenost)
  2. Tema 2: Kako razmišljaju programeri? - Ishodi učenja: Učenik razvija algoritme za rješavanje različitih problema koristeći se nekim programskim jezikom pri čemu se koristi prikladnim strukturama i tipovima podataka (Potpuna ostvarenost), Učenik primjenjuje algoritam (sekvencijalnog) pretraživanja pri rješavanju problema. (Potpuna ostvarenost), Učenik dizajnira i izrađuje modularne programe koji sadrže potprograme u programskom jeziku. (Potpuna ostvarenost), Učenik koristi se simulacijom pri rješavanju nekoga, ne nužno računalnoga, problema. (Potpuna ostvarenost), Učenik koristi i upoznaje se s različitim platformama i programima, koje prema potrebi pronalazi i instalira. (Djelomična ostvarenost)
    1. Videolekcija 2.1: Tipovi i strukture podataka, funkcije i metode za rad sa znakovnim nizovima - Ishodi učenja: Učenik razvija algoritme za rješavanje različitih problema koristeći se nekim programskim jezikom pri čemu se koristi prikladnim strukturama i tipovima podataka. (Potpuna ostvarenost)
    2. Videolekcija 2.2: Nizovi podataka – liste, funkcije i metode za rad s listama, sekvencijalno pretraživanje - Ishodi učenja: Učenik razvija algoritme za rješavanje različitih problema koristeći se nekim programskim jezikom pri čemu se koristi prikladnim strukturama i tipovima podataka. (Potpuna ostvarenost), Učenik primjenjuje algoritam (sekvencijalnog) pretraživanja pri rješavanju problema. (Potpuna ostvarenost)
    3. Videolekcija 2.3: Potprogrami (funkcije) - Ishodi učenja: Učenik dizajnira i izrađuje modularne programe koji sadrže potprograme u programskom jeziku. (Potpuna ostvarenost), Učenik razvija algoritme za rješavanje različitih problema koristeći se nekim programskim jezikom pri čemu se koristi prikladnim strukturama i tipovima podataka. (Djelomična ostvarenost)
    4. Videolekcija 2.4: Primjena potprograma u grafičkim zadacima - Ishodi učenja: Učenik koristi se simulacijom pri rješavanju nekoga, ne nužno računalnoga, problema. (Potpuna ostvarenost), Učenik dizajnira i izrađuje modularne programe koji sadrže potprograme u programskom jeziku. (Potpuna ostvarenost), Učenik razvija algoritme za rješavanje različitih problema koristeći se nekim programskim jezikom pri čemu se koristi prikladnim strukturama i tipovima podataka. (Djelomična ostvarenost)
  3. Tema 3: Multimediji oko nas - Ishodi učenja: Učenik opisuje, uspoređuje i koristi se različitim formatima zapisivanja grafičkih i zvučnih podataka te videopodataka na računalu. (Potpuna ostvarenost) ), Učenik koristi i upoznaje se s različitim platformama i programima, koje prema potrebi pronalazi i instalira. (Djelomična ostvarenost), Učenik demonstrira i argumentirano opisuje primjere dobrih strana dijeljenja informacija na internetu i njihova brzog širenja te primjenjuje pravila odgovornoga ponašanja. (Djelomična ostvarenost)
    1. Videolekcija 3.1: Formati multimedijskih datoteka - Ishodi učenja: Učenik opisuje, uspoređuje i koristi se različitim formatima zapisivanja grafičkih i zvučnih podataka te videopodataka na računalu. (Potpuna ostvarenost)
    2. Videolekcija 3.2: Programi za prikazivanje, izradu i obradu multimedijskih datoteka - Ishodi učenja: Učenik opisuje, uspoređuje i koristi se različitim formatima zapisivanja grafičkih i zvučnih podataka te videopodataka na računalu. (Potpuna ostvarenost), Učenik koristi i upoznaje se s različitim platformama i programima, koje prema potrebi pronalazi i instalira. (Djelomična ostvarenost)
    3. Videolekcija 3.3: Pretraživanje i dijeljenje multimedijskih datoteka - Ishodi učenja: Učenik opisuje, uspoređuje i koristi se različitim formatima zapisivanja grafičkih i zvučnih podataka te videopodataka na računalu. (Potpuna ostvarenost.), Učenik demonstrira i argumentirano opisuje primjere dobrih strana dijeljenja informacija na internetu i njihova brzog širenja te primjenjuje pravila odgovornoga ponašanja. (Potpuna ostvarenost.)
    4. Videolekcija 3.4: Prikaz slika na monitoru i pisaču - Ishodi učenja: Učenik opisuje, uspoređuje i koristi se različitim formatima zapisivanja grafičkih i zvučnih podataka te videopodataka na računalu. (Potpuna ostvarenost.)
  4. Tema 4: Sigurnije na internetu - Ishodi učenja: Učenik analizira proces suradnje među članovima virtualnih zajednica te njezin utjecaj na sve članove grupe, provjerava i proučava mogućnosti i načine otvaranja virtualne zajednice. (Potpuna ostvarenost.), Učenik štiti svoj elektronički identitet i primjenjuje pravila za povećanje sigurnosti korisničkih računa. (Potpuna ostvarenost.), Učenik demonstrira i argumentirano opisuje primjere dobrih strana dijeljenja informacija na internetu i njihova brzog širenja te primjenjuje pravila odgovornoga ponašanja. (Potpuna ostvarenost.)
    1. Videolekcija 4.1: Siguran elektronički identitet - Ishodi učenja: Učenik štiti svoj elektronički identitet i primjenjuje pravila za povećanje sigurnosti korisničkih računa. (Potpuna ostvarenost)
    2. Videolekcija 4.2: Dijeljenje informacija i suradnja - Ishodi učenja: Učenik demonstrira i argumentirano opisuje primjere dobrih strana dijeljenja informacija na internetu i njihova brzog širenja te primjenjuje pravila odgovornoga ponašanja. (Potpuna ostvarenost), Učenik analizira proces suradnje među članovima virtualnih zajednica te njezin utjecaj na sve članove grupe, provjerava i proučava mogućnosti i načine otvaranja virtualne zajednice. (Potpuna ostvarenost)
  5. Tema 5: Proračunske tablice - Ishodi učenja: Učenik se koristi simulacijom pri rješavanju nekog ne nužno računalnoga problema. (Potpuna ostvarenost.), Učenik se koristi i upoznaje s različitim platformama i programima, koje prema potrebi pronalazi i instalira. (Djelomična ostvarenost.), Učenik primjenjuje algoritam (sekvencijalnoga) pretraživanja pri rješavanju problema. (Djelomična ostvarenost.), Učenik prikuplja i unosi podatke kojima se analizira neki problem s pomoću odgovarajućega programa, otkriva odnos među podatcima koristeći se različitim alatima programa te mogućnostima prikazivanja podataka. (Potpuna ostvarenost.)
    1. Videolekcija 5.1: Načini prikupljanja podataka - Ishodi učenja: Učenik se koristi simulacijom pri rješavanju nekog ne nužno računalnoga problema. (Potpuna ostvarenost), Učenik se koristi i upoznaje se s različitim platformama i programima, koje prema potrebi pronalazi i instalira. (Djelomična ostvarenost), Učenik prikuplja i unosi podatke kojima se analizira neki problem s pomoću odgovarajućega programa, otkriva odnos među podatcima koristeći se različitim alatima programa te mogućnostima prikazivanja podataka. (Potpuna ostvarenost)
    2. Videolekcija 5.2: Prikaz i obrada podataka - Ishodi učenja: Učenik prikuplja i unosi podatke kojima se analizira neki problem s pomoću odgovarajućega programa, otkriva odnos među podatcima koristeći se različitim alatima programa te mogućnostima prikazivanja podataka. (Potpuna ostvarenost.), Učenik koristi i upoznaje se s različitim platformama i programima, koje prema potrebi pronalazi i instalira. (Djelomična ostvarenost.), Učenik se koristi simulacijom pri rješavanju nekog ne nužno računalnoga problema. (Potpuna ostvarenost.)
    3. Videolekcija 5.3: Računanje u Excelu - formule i funkcije - Ishodi učenja: Učenik se koristi simulacijom pri rješavanju nekog ne nužno računalnoga problema. (Djelomična ostvarenost.), Učenik prikuplja i unosi podatke kojima se analizira neki problem s pomoću odgovarajućega programa, otkriva odnos među podatcima koristeći se različitim alatima programa te mogućnostima prikazivanja podataka. (Potpuna ostvarenost.)
    4. Videolekcija 5.4: Analiza i prikaz podataka - Ishodi učenja: Učenik primjenjuje algoritam (sekvencijalnoga) pretraživanja pri rješavanju problema. (Djelomična ostvarenost.), Učenik prikuplja i unosi podatke kojima se analizira neki problem s pomoću odgovarajućega programa, otkriva odnos među podatcima koristeći se različitim alatima programa te mogućnostima prikazivanja podataka. (Potpuna ostvarenost.)
    5. Videolekcija 5.5: Prikaz radne knjige i ispis podataka - Ishodi učenja: Učenik se koristi i upoznaje s različitim platformama i programima, koje prema potrebi pronalazi i instalira. (Djelomična ostvarenost.), Učenik prikuplja i unosi podatke kojima se analizira neki problem s pomoću odgovarajućega programa, otkriva odnos među podatcima koristeći se različitim alatima programa te mogućnostima prikazivanja podataka. (Djelomična ostvarenost.)
  6. Tema 6: Računalo i programi - Ishodi učenja: Učenik koristi i upoznaje se s različitim platformama i programima, koje prema potrebi pronalazi i instalira. (Potpuna ostvarenost), Učenik prepoznaje i proučava interdisciplinarne poslove koji su poboljšani razvojem informatike i informacijske i komunikacijske tehnologije. (Potpuna ostvarenost)
    1. Videolekcija 6.1: Operacijski sustavi - Ishodi učenja: Učenik koristi i upoznaje se s različitim platformama i programima, koje prema potrebi pronalazi i instalira. (Djelomična ostvarenost)
    2. Videolekcija 6.2: Programi operacijskog sustava - Ishodi učenja: Učenik koristi i upoznaje se s različitim platformama i programima, koje prema potrebi pronalazi i instalira. (Djelomična ostvarenost)
    3. Videolekcija 6.3: Instalacija programa - Ishodi učenja: Učenik koristi i upoznaje se s različitim platformama i programima, koje prema potrebi pronalazi i instalira. (Djelomična ostvarenost)
    4. Videolekcija 6.4: Promjene razvojem informacijsko-komunikacijske tehnologije - Ishodi učenja: Učenik prepoznaje i proučava interdisciplinarne poslove koji su poboljšani razvojem informatike i informacijske i komunikacijske tehnologije. (Potpuna ostvarenost), Učenik demonstrira i argumentirano opisuje primjere dobrih strana dijeljenja informacija na internetu i njihova brzog širenja te primjenjuje pravila odgovornoga ponašanja. (Djelomična ostvarenost)
  7. Tema 7: Izrada mrežne stranice - Ishodi učenja: Učenik priprema, izrađuje te objavljuje vlastite mrežne stranice u skladu s dobrom praksom u području intelektualnoga vlasništva, kritički prosuđuje dobra i loša obilježja pojedinih mrežnih sadržaja. (Potpuna ostvarenost), Učenik prepoznaje i opisuje ulogu glavnih komponenti računalnih mreža, istražuje kako obilježja strojne opreme utječu na mrežne aktivnosti, koristi se zajedničkim dijeljenjem resursa na mreži. (Djelomična ostvarenost), Učenik opisuje, uspoređuje i koristi se različitim formatima zapisivanja grafičkih, zvučnih podataka i videopodataka na računalu. (Djelomična ostvarenost)
    1. Videolekcija 7.1: Govoriš li HTML? - Ishodi učenja: Učenik priprema, izrađuje te objavljuje vlastite mrežne stranice u skladu s dobrom praksom u području intelektualnoga vlasništva, kritički prosuđuje dobra i loša obilježja pojedinih mrežnih sadržaja. (Potpuna ostvarenost)
    2. Videolekcija 7.2: Izrada mrežne stranice - Ishodi učenja: Učenik priprema, izrađuje te objavljuje vlastite mrežne stranice u skladu s dobrom praksom u području intelektualnoga vlasništva, kritički prosuđuje dobra i loša obilježja pojedinih mrežnih sadržaja. (Potpuna ostvarenost)
    3. Videolekcija 7.3: Izgradimo mrežno sjedište - Ishodi učenja: Učenik priprema, izrađuje te objavljuje vlastite mrežne stranice u skladu s dobrom praksom u području intelektualnoga vlasništva, kritički prosuđuje dobra i loša obilježja pojedinih mrežnih sadržaja. (Potpuna ostvarenost)
Pojmovnik