Učitavanje

3. Ljeto ili zima

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Naučit ćete objasniti položaj Zemlje i Sunca na karakteristične datume početka godišnjih doba s pomoću skice.

Za one koji žele znati više

Istražite na mrežnim stranicama kako je znanstvenik Foucault s pomoću svojega njihala zorno dokazao da se Zemlja vrti oko svoje osi.

Primjeri:

https://edutorij.e-skole.hr/share/proxy/alfresco-noauth/edutorij/api/proxy-guest/0c409bd2-7b89-4bc5-b3aa-c217d6144edd/index.html

https://enciklopedija.hr/natuknica.aspx?ID=20294

https://povijest.hr/nadanasnjidan/leon-foucault-izumitelj-slavnog-njihala-1819/

Procjena znanja

Dopunite rečenicu.

Izmjena dana i noći posljedica je Zemljine 
.

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Dva su odgovora točna.

Koje su rečenice o Zemljinoj rotaciji točne?

Odaberite riječ u padajućem izborniku tako da rečenica bude točna.

Najvažnije posljedica nagnutosti Zemljine osi i Zemljine ophodnje jest izmjena 

.

Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca. To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.

Uparite karakteristične položaje Zemlje oko Sunca i opise.

Ljetni solsticij na sjevernoj polutki Sunčeve zrake padaju okomito na sjevernu obratnicu.
Zimski solsticij na sjevernoj polutki Na južnoj polutki počinje jesen.
Proljetna ravnodnevica na sjevernoj polutki Sunčeve zrake padaju okomito na ekvator.
Jesenska ravnodnevica na sjevernoj polutki Dan je najkraći, a noć najdulja u godini.

Odaberite riječ u padajućem izborniku tako da rečenica bude točna.

Nakon prvog dana ljeta, dani se na sjevernoj polutki počinju 

jer se Zemlja na svojemu kretanju oko Sunca približava 

.

Dopunite rečenicu.

21. prosinca je prvi dan 
na sjevernoj polutki. Dan je najkraći u godini i traje
sati, a noć je najdulja u godini i traje
sati. Sunčeve zrake tada padaju okomito na 
obratnicu. Na južnoj polutki počinje 
( upišite naziv godišnjeg doba).

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Na koji toplinski pojas na Zemlji Sunčeve zrake tijekom cijele godine padaju pod velikim kutom?

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

U kojoj od navedenih država neće biti ljeto u isto vrijeme kad i u Hrvatskoj?

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene karte vremenskih pojaseva. 

Označite točan odgovor.

Ako je u Splitu 13:00 sati koliko je sati u New Yorku?

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene karte vremenskih pojaseva.

Označite točan odgovor.

Ako je u Osijeku 12:00 sati koliko je sati u Los Angelesu?

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene karte vremenskih pojaseva. 

Označite točan odgovor.

Ako je u Rijeci 13:00 sati koliko je sati u Sydneyu?

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene karte vremenskih pojaseva.

Označite točan odgovor.

Ako je u Zagrebu 12:00 sati koliko je sati u New Delhiju?

Odaberite riječi u padajućem izborniku tako da rečenica bude točna.

Prijeđemo li datumsku granicu putujući sa

na

polutku, moramo dodati (preskočiti) jedan dan.     

3. Ljeto ili zima

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Naučit ćete objasniti položaj Zemlje i Sunca na karakteristične datume početka godišnjih doba s pomoću skice.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 2: PLANET ZEMLJA - Ishodi učenja: GEO OŠ B.8.3. Učenik objašnjava položaj, gibanja i međudjelovanje Zemlje s drugim nebeskim tijelima u Sunčevu sustavu i svemiru* i njihov utjecaj na život na Zemlji., GEO OŠ B.8.4. Učenik objašnjava građu i starost Zemlje, opisuje glavne unutarnje procese oblikovanja reljefa te na primjerima objašnjava uzroke i posljedice pokreta litosfernih ploča., GEO OŠ B.8.5. Učenik klasificira klimatske tipove, opisuje njihova obilježja i povezuje ih sa živim svijetom.
    1. Videolekcija 2.1: Veliki prasak - Ishodi učenja: Naučit ćete opisati nastanak Sunčeva sustava., Naučit ćete opisati nastanak Zemlje., Naučit ćete opisati nastanak Mjeseca., Naučit ćete razlikovati zvijezde od planeta., Naučit ćete opisati položaj Sunčeva sustava u galaksiji Mliječna staza., Naučit ćete navesti planete Sunčeva sustava prema udaljenosti od Sunca., Naučit ćete razlikovati planete Zemljine i Jupiterove skupine., Naučit ćete navesti osnovna obilježja i značenje Sunca., Naučit ćete navesti osnovna obilježja i značenje Mjeseca., Naučit ćete objasniti Mjesečeve mijene., Naučit ćete objasniti pomrčinu Sunca i Mjeseca., Naučit ćete opisati nastanak svemira.
    2. Videolekcija 2.2: Koliko je sati? - Ishodi učenja: Naučit ćete objasniti posljedice rotacije Zemlje., Naučit ćete objasniti posljedice revolucije Zemlje., Naučit ćete objasniti posljedice nagnutosti Zemljine osi., Naučit ćete razlikovati mjesno i pojasno vrijeme., Naučit ćete objasniti datumsku granicu.
    3. Videolekcija 2.4: Nemirna Zemlja - Ishodi učenja: Naučit ćete objasniti starost Zemlje, Naučit ćete objasniti građu Zemlje, Naučit ćete navesti tri osnovne skupine stijena, Naučit ćete navesti primjere za tri osnovne skupine stijena, Naučit ćete objasniti osnovna načela teorije globalne tektonike ploča, Naučit ćete razlikovati tri osnovna pokreta litosfernih ploča, Naučit ćete razlikovati tipove granica litosfernih ploča, Naučit ćete objasniti procese orogeneze., Naučit ćete objasniti procese seizmizma na granicama litosfernih ploča (*za procese navesti odabrane primjere)., Naučit ćete opisati Pacifički vatreni prsten., Naučit ćete objasniti procese vulkanizma na granicama litosfernih ploča (*za procese nav odabrane primjere).
    4. Videolekcija 2.5: Klima na Zemlji - Ishodi učenja: Analizirati klimatske dijagrame, Izraditi klimatske dijagrame, Navesti glavne klimatske tipove prema Köppenovoj klasifikaciji, Opisati njihova obilježja s pomoću klimatskoga dijagrama, Objasniti rasprostranjenost tipova klime s pomoću geografske karte, Opisati pripadajući živi svijet.