U sljedećem zadatku dopunite rečenice tako da odaberete točnu riječ u padajućem izborniku.
Sloj Zemlje koji se prvi ohladio i koji se sastoji od stijena po kojima hodamo naziva se
. U Zemljinoj unutrašnjosti najveći tlak i temperaturu ima
. Ispod Zemljine kore pa sve do Zemljina središta proteže se
.
Sljedeći zadatak riješite s pomoću ilustracije unutrašnje građe Zemlje.
Na točkama su označeni dijelovi građe Zemlje.
Imenima dijelova su pridruženi brojevi koji se nalaze ispod ilustracije
Brojeve koji se nalaze ispod ilustracije smjestite na točno mjesto na ilustraciji.
1 - kora
2 - plašt
3 - jezgra
1
2
3
Ako je odgovor točan, označite DA, a ako je netočan, označite NE.
U građi Zemlje razlikujemo dvije vrste kore. Tanja, ali gušća kora prikazana je brojem 2.
Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženih fotografija.
Označite polje uz fotografiju koja prikazuje točan odgovor.
Koja fotografija prikazuje magmatsku stijenu?
Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženih fotografija.
Označite polje uz fotografiju koja prikazuje točan odgovor.
Koja fotografija prikazuje stijene koje su sastavljene od zrnaca pijeska?
U sljedećemzadatkuoznačitetočneodgovore.
Koje su od navedenih tvrdnji točne? Tri su točna odgovora.
Procjena znanja
U sljedećemzadatkuoznačitetočneodgovore.
Koje su tvrdnje točne? Tri su točna odgovora.
Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca. To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.
Uparite osnovne vrste stijena s njihovim primjerima.
Magmatske ili vulkanske stijene
Vapnenac, pješčenjak
Taložne ili sedimentne stijene
Mramor, gnajs
Preobražene stijene
Granit, bazalt
Odaberitetočanodgovor.
Metamorfne ili preobražene stijene nastaju:
Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene karte.
Označite točan odgovor.
Granica između Sjevernoameričke i Euroazijske ploče primjer je:
Označite točan odgovor.
Kako je nastala Himalaja, najviša planina svijeta?
Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca. To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.
Uparite reljefne oblike s opisom njihovog nastanka.
srednjooceanski hrbat
podvlačenja oceanske kore pod kontinentsku
vulkanski otoci
podvlačenjem jedne oceanske ploče pod drugu
planine s vulkanima
razmicanje dviju oceanskih kora
Vulkani i potresi se pojavljuju duž
litosfernih ploča.
¾ svih vulkana i 90% svih potresa na Zemlji nastaje na području
(ime oceana) oceana. Taj pojas vulkanskih aktivnosti obuhvaća gotovo cijelu pacifičku ploču, a poznat je pod nazivom Pacifički
.
ili % točno odgovorenih pitanja
Procijenili ste svoje znanje o sljedećim ishodima:
Uspješno ste naučili:
Potrudite se još malo kako biste bolje naučili:
4. Nemirna Zemlja
Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
Naučit ćete objasniti starost Zemlje
Naučit ćete objasniti građu Zemlje
Naučit ćete navesti tri osnovne skupine stijena
Naučit ćete navesti primjere za tri osnovne skupine stijena
Naučit ćete objasniti osnovna načela teorije globalne tektonike ploča
Naučit ćete razlikovati tri osnovna pokreta litosfernih ploča
Naučit ćete razlikovati tipove granica litosfernih ploča
Naučit ćete objasniti procese orogeneze.
Naučit ćete objasniti procese seizmizma na granicama litosfernih ploča (*za procese navesti odabrane primjere).
Naučit ćete opisati Pacifički vatreni prsten.
Naučit ćete objasniti procese vulkanizma na granicama litosfernih ploča (*za procese nav odabrane primjere).
Tema 2: PLANET ZEMLJA - Ishodi učenja: GEO OŠ B.8.3. Učenik objašnjava položaj, gibanja i međudjelovanje Zemlje s drugim nebeskim tijelima u Sunčevu sustavu i svemiru* i njihov utjecaj na život na Zemlji., GEO OŠ B.8.4. Učenik objašnjava građu i starost Zemlje, opisuje glavne unutarnje procese oblikovanja reljefa te na primjerima objašnjava uzroke i posljedice pokreta litosfernih ploča., GEO OŠ B.8.5. Učenik klasificira klimatske tipove, opisuje njihova obilježja i povezuje ih sa živim svijetom.
Videolekcija 2.1: Veliki prasak - Ishodi učenja: Naučit ćete opisati nastanak Sunčeva sustava., Naučit ćete opisati nastanak Zemlje., Naučit ćete opisati nastanak Mjeseca., Naučit ćete razlikovati zvijezde od planeta., Naučit ćete opisati položaj Sunčeva sustava u galaksiji Mliječna staza., Naučit ćete navesti planete Sunčeva sustava prema udaljenosti od Sunca., Naučit ćete razlikovati planete Zemljine i Jupiterove skupine., Naučit ćete navesti osnovna obilježja i značenje Sunca., Naučit ćete navesti osnovna obilježja i značenje Mjeseca., Naučit ćete objasniti Mjesečeve mijene., Naučit ćete objasniti pomrčinu Sunca i Mjeseca., Naučit ćete opisati nastanak svemira.
Videolekcija 2.2: Koliko je sati? - Ishodi učenja: Naučit ćete objasniti posljedice rotacije Zemlje., Naučit ćete objasniti posljedice revolucije Zemlje., Naučit ćete objasniti posljedice nagnutosti Zemljine osi., Naučit ćete razlikovati mjesno i pojasno vrijeme., Naučit ćete objasniti datumsku granicu.
Videolekcija 2.3: Ljeto ili zima - Ishodi učenja: Naučit ćete objasniti položaj Zemlje i Sunca na karakteristične datume početka godišnjih doba s pomoću skice.
Videolekcija 2.5: Klima na Zemlji - Ishodi učenja: Analizirati klimatske dijagrame, Izraditi klimatske dijagrame, Navesti glavne klimatske tipove prema Köppenovoj klasifikaciji, Opisati njihova obilježja s pomoću klimatskoga dijagrama, Objasniti rasprostranjenost tipova klime s pomoću geografske karte, Opisati pripadajući živi svijet.