Obrazovanje je pravo svakog djeteta. Za većinu afričke djece obrazovanje je jedini način da se izvuku iz siromaštva. Samo oni koji znaju čitati, pisati i računati mogu se nadati bolje plaćenom poslu kad odrastu. No školovanje je i mnogo više od pripreme za rad: ima životno važnu ulogu jer pomaže djeci zaštititi se od bolesti koje haraju siromašnim područjima. Jednostavni i svakodnevni savjeti o higijeni i prevenciji bolesti spašavaju živote i održavaju obitelji na okupu. Osim toga, za mnogu je djecu ručak koji dobiju u školi jedini topli obrok u danu. Također, škole podižu samopouzdanje i osjećaj zajedništva. Manje je vjerojatno da će obrazovana djeca postati žrtve nasilja, zlostavljanja, ropskog rada ili da će biti prisiljena postati djeca vojnici. Veća je vjerojatnost da će i sama, kad odrastu, ulagati u napredak svoje zajednice. Pozitivni učinci obrazovanja brzo se množe. Nastojeći osigurati bolje uvjete svojim obiteljima, obrazovana djeca istodobno unaprjeđuju i cijelu zajednicu. Školovanje djevojčica osobito je važno za društvo. Postoji izravna povezanost između stupnja obrazovanja žena i vjerojatnosti
preživljavanja njihove djece. Obrazovane se djevojke kasnije udaju i mogu se bolje brinuti za svoju djecu te je manje vjerojatno da će dopustiti da ih zlostavljaju, seksualno iskorištavaju i izrabljuju. Djeca čije majke znaju čitati imaju 50 % veće izglede doživjeti petu godinu života. Svaka dodatna godina obrazovanja majke smanjuje smrtnost novorođenčadi od 5 % do 10 %. Djevojčice koje nastave obrazovanje i nakon osnovne škole pet su puta češće educirane o HIV-u i sidi. Čak 171 milijun ljudi mogao bi izići iz siromaštva kada bi svi učenici u zemljama s niskim dohotkom napustili školu s osnovnim vještinama čitanja (izvor: Education Counts − Towards the Millennium Development Goals, UNESCO, 2011). „Nijedno ulaganje nema tako dugotrajan učinak kao obrazovanje djece. Djeca koja se školuju zdravija su, samouvjerenija i bolje pripremljena za zapošljavanje. Usto, obrazovanje je jedino učinkovito ‚cjepivo’ protiv HIV-a/side”, rekao je Per Engebak, regionalni direktor UNICEF-a za Istočnu i Južnu Afriku.
Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana