Koje su tvrdnje o promjenjivim i nepromjenjivim riječima točne?
Razvrstaj promjenjive i nepromjenjive riječi na odgovarajuće mjesto u tablici.
Navedi abecednim redom nepromjenjive vrste riječi u hrvatskome jeziku.
Koja nepromjenjiva vrsta riječi izriče različite okolnosti glagolske radnje?
Koju okolnost glagolske radnje izriču prilozi u rečenicama?
Preksinoć su gradom odjekivale sirene.
Dopuni rečenice odgovarajućim nepromjenjivim riječima. Obrati pažnju na značenje rečenice i ulogu nepromjenjivih riječi.
Naša je ulica pobijedila
Pronađi prijedlog u rečenicama.
Poveži nepromjenjive riječi s vrstom kojoj pripadaju.
iznenada
|
veznik |
a
|
čestica |
hm
|
prijedlog |
o
|
prilog |
ne
|
usklik |
Pridruži svakom pomoćnom glagolu odgovarajući opis.
neću | |
hoćeš | |
nisu | |
će | |
sam |
Koja je rečenica pravopisno točno napisana?
Kako nazivamo neodređeni glagolski oblik?
Dopuni rečenice traženim glagolskim oblicima. Obrati pažnju na gramatička obilježja zadanih glagola.
Spoji primjere s glagolskim oblikom kojem pripadaju.
razmislit ćemo | |
jeste | |
dotrčala je | |
uzdahnulo | |
liječiti |
Zadan je perfekt glagola misliti.
Poredaj zadane oblike po glagolskim licima i broju.
Odredi gramatička obilježja glagolima u rečenicama.
Znaš li moju veliku tajnu?
U kojoj je rečenici netočno napisan glagolski oblik?
Dopuni rečenice različitim oblicima imenice ulica pazeći na zadani broj i padež.
U sljedećim su rečenicama istaknute imenice. Tvoj je zadatak prepoznati u kojem je padežu svaka od tih imenica pa rečenici u kojoj se ona nalazi pridružiti odgovarajuće padežno pitanje, odnosno ono na koje odgovara istaknuta imenica.
Koga? Čega?
|
Dragi učenici , pišite uredno! |
Koga? Što?
|
Učiteljica je govorila o prijateljstvu. |
Tko? Što?
|
O toj šumi pričali su bajke. |
Oj! Ej!
|
Ušli su u labirint bez izlaza. |
S kim? Čim?
|
Voljela je igre na otvorenom. |
O komu? O čemu?
|
Radovala se malenomu bratu. |
Komu? Čemu?
|
Na izlet je išla s prijateljicama. |
Pridruži svakoj rečenici padež u kojem je u njoj istaknuta imenica.
Što vidiš na nebu? | |
Vidim oblake, draga učiteljice! | |
Vidiš li nešto i ispod stabla? | |
Ispod stabla vidim uvelo lišće. | |
Moja majka rado skuplja lišće i izrađuje ukrase. | |
Često u tome pomažem svojoj majci. | |
Različitim alatima izrađujemo najljepše ukrase. |
Koja je glasovna promjena provedena u obliku imenice majci u prethodnom zadatku?
U rečenici Kad podignem pogled, ugledam nebo. istaknuta je imenica:
Upiši prijedlog s/sa tamo gdje je potrebno.
Napiši zarez/zareze gdje je potrebno.
Pridruži istaknute imenice iz prethodnoga zadatka glasovnoj promjeni koju u njoj prepoznaješ.
lišće
|
jotacija |
zvjezdarnicu
|
palatalizacija |
dnevniče
|
kraćenje ije u je |
U kojoj od navedenih imenica prepoznaješ nepostojani a?
Razvrstaj pridjeve na opisne i posvojne: zeleni, Tenina, Rokov, sjajne, tvrd, bakino, ljubazna, susjedove.
Odredi padež istaknutim pridjevima. U određivanju padeža koristi se kraticama.
Odaberi rečenice u kojima prepoznaješ određene pridjeve.
Napiši zadane pridjeve u komparativu i superlativu.
Razvrstaj iz teksta pridjeve na odgovarajuće mjesto.
Radila sam u zelenome vrtu kad je došla moja susjeda. Hvalila se da je njezin vrt zeleniji od mog. Naravno da se nisam složila! Ja sam u obrani svog vrta najupornija i najglasnija. Opasna sam kad je u pitanju moj trud. Paprike u mom vrtu okrugle su i sjajnije od bilo kojih koje ste dosad vidjeli. Krastavci su sočni i slasniji od njezinih, to sa sigurnošću znam! Ipak, najdivnija mi je moja borba za njihova prava. A njihovo je pravo da im se kaže da su jedinstveni.