Učitavanje

3. Kako prikazujemo prostor?

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći usporediti način prikazivanja dubine geometrijskom perspektivom u renesansi i manirizmu.
  • U potpunosti ću moći smjestiti umjetničko djelo u određeno povijesno razdoblje i/ili stil prema perspektivi.
  • U potpunosti ću moći istražiti povijesni i kulturni kontekst ikonografske, vertikalne i obrnute perspektive.
  • U potpunosti ću moći demonstrirati razumijevanje geometrijske perspektive ucrtavanjem konvergencije linija u zadanoj slici.
  • U potpunosti ću moći odrediti karakteristike ikonografske, vertikalne, obrnute, geometrijske, atmosferske, kolorističke i poliperspektive.
  • Djelomično ću moći odrediti utjecaj društveno-povijesnog konteksta na način prikazivanja prostora u različitim povijesnim razdobljima i stilovima.
#1 Zadatak

Označite tri točne tvrdnje koje se odnose na Tintorettovu Posljednju večeru.

Video - Za one koji žele znati više. Transkript: .

Za one koji žele znati više

Napravite svoj plakat u Canva (https://e-laboratorij.carnet.hr/canva/)

- za lakše snalaženje u alatu pogledajte videotutorial https://meduza.carnet.hr/index.php/media/watch/18573).

Procjena znanja

Kako je prikazan odnos likova u ikonografskoj perspektivi?

Kako se prikazuje dubina u vertikalnoj perspektivi?

S kojim perspektivama često kombiniramo Ikonografsku perspektivu?

Kako se prikazuje volumen predmeta u obrnutoj perspektivi?

Za koje je kulture i/ili povijesna razdoblja/stilove karakteristična ikonografska perspektiva?

U kojem se razdoblju najčešće koristi obrnuta perspektiva?

Obrnuta perspektiva najčešća je u

Upišite povijesno razdoblje i u kojoj državi nalazimo vertikalnu perspektivu?

Vertikalna perspektiva obilježje je prikazivanja u državi
 i razdoblju
.

U kojem se razdoblju počinje primjenjivati geometrijska perspektiva u umjetnosti?

Pravilo poliperspektive je:

Na čemu koloristička perspektiva temelji dojam dubine?

3. Kako prikazujemo prostor?

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći usporediti način prikazivanja dubine geometrijskom perspektivom u renesansi i manirizmu.
  • U potpunosti ću moći smjestiti umjetničko djelo u određeno povijesno razdoblje i/ili stil prema perspektivi.
  • U potpunosti ću moći istražiti povijesni i kulturni kontekst ikonografske, vertikalne i obrnute perspektive.
  • U potpunosti ću moći demonstrirati razumijevanje geometrijske perspektive ucrtavanjem konvergencije linija u zadanoj slici.
  • U potpunosti ću moći odrediti karakteristike ikonografske, vertikalne, obrnute, geometrijske, atmosferske, kolorističke i poliperspektive.
  • Djelomično ću moći odrediti utjecaj društveno-povijesnog konteksta na način prikazivanja prostora u različitim povijesnim razdobljima i stilovima.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 1: Pogled na svijet kroz formu - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati djelo koje se uklapa u temu te izraziti kritički stav., U potpunosti ću moći procijeniti važnost i društvenu odgovornost očuvanja nacionalne kulturne/ umjetničke baštine koja se uklapa u temu., U potpunosti ću moći prosuditi međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila., Djelomično ću moći istražiti odabrani problem u sklopu teme te prezentirati/ izložiti rezultat istraživanja praktičnim radom u odabranome mediju., Djelomično ću moći raspraviti o različitim umjetničkim pristupima ljudskome tijelu i vizualnoj stvarnosti te argumentirati vlastiti kritički stav., Djelomično ću moći analizirati i kritički prosuditi umjetničko djelo na temelju neposrednoga kontakta.
    1. Videolekcija 1.1: Kako doživljavamo i intepretiramo umjetnost? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći odrediti kako su likovni materijali i tehnike uvjetovali likovna i stilska obilježja slika., U potpunosti ću moći usporediti likovne elemente i kompozicijska načela na apstraktnoj i figurativnoj slici iz različitih razdoblja., U potpunosti ću moći usporediti skulpture prema elementima forme, materijalima i tehnikama., U potpunosti ću moći zaključiti kako povijesni, društveni i funkcionalni kontekst utječu na značenje skulpture., U potpunosti ću moći procijeniti važnost odabranih primjera nacionalne kiparske baštine.
    2. Videolekcija 1.2: Figuracija i apstrakcija - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći prepoznati različite oblike apstrakcije i figuracije., U potpunosti ću moći usporediti likovne elemente i kompozicijska načela u slikama geometrijske i organičke apstrakcije., U potpunosti ću moći odrediti kako su tehnike i postupci uvjetovali apstraktni ekspresionizam i optičku umjetnost., Djelomično ću moći iznositi kritički stav o djelu figurativne ili apstraktne forme koje je odabrano u lokalnom muzeju., U potpunosti ću moći zaključiti kako je društveno-povijesni kontekst odredio likovne karakteristike umjetničkog djela.
    3. Videolekcija 1.4: Konceptualna umjetnost - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći kritički vrednovati odnos pojedinca i društva prema pojedinim djelima konceptualne nacionalne umjetničke baštine., U potpunosti ću moći istražiti elemente koncepta u različitim oblicima likovnih i vizualnih umjetnosti., U potpunosti ću moći argumentirano iznositi mišljenje na problemsku temu antiumjetnosti., U potpunosti ću moći zaključiti koje su glavne odrednice i karakteristike koncepta zadanih umjetničkih djela., U potpunosti ću moći odrediti kako odabir umjetničkih postupaka i materijala oblikuje ideju konceptualnoga umjetničkog djela.
    4. Videolekcija 1.5: Pogled na svijet kroz objektiv - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti razlike dokumentarne, komercijalne i umjetničke fotografije., U potpunosti ću moći analizirati karakter svjetlosti i kompozicijske elemente te izraziti kritički stav o tome kako pridonose umjetničkoj ideji fotografije., U potpunosti ću moći analizirati elemente oblikovanja filma i izraziti kritički stav o tome kako su odredili umjetničku ideju., Djelomično ću moći kritički prosuditi načine interpretacije vizualne stvarnosti u novim medijima., Djelomično ću moći procijeniti važnost odabranih primjera nacionalne, fotografske, filmske i multimedijske baštine., Djelomično ću moći razlikovati upotrebu i bilježenje stvarnosti u fotografiji, filmu i videu.