Učitavanje

4. Konceptualna umjetnost

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći kritički vrednovati odnos pojedinca i društva prema pojedinim djelima konceptualne nacionalne umjetničke baštine.
  • U potpunosti ću moći istražiti elemente koncepta u različitim oblicima likovnih i vizualnih umjetnosti.
  • U potpunosti ću moći argumentirano iznositi mišljenje na problemsku temu antiumjetnosti.
  • U potpunosti ću moći zaključiti koje su glavne odrednice i karakteristike koncepta zadanih umjetničkih djela.
  • U potpunosti ću moći odrediti kako odabir umjetničkih postupaka i materijala oblikuje ideju konceptualnoga umjetničkog djela.

Procjena znanja

Konceptualna umjetnost zasniva se na ideji – konceptu.

Čiji je utjecaj vidljiv u Kosuthovu radu?

Što je korišteno u djelu Nam Jun Pai?

Michelangelo Pistoletto bio je član umjetničke grupe Gorgona.

 Što prikazuje Kniferovo djelo?

 Što je ready made?

Označite činjenice koje se odnose na antiumjetnost.

Za koga je antislika karakteristična?

Hrvatske grupe konceptualnih umjetnika su:

Hrvatska konceptualna umjetnost je dovoljno prezentirana u javnosti.

4. Konceptualna umjetnost

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći kritički vrednovati odnos pojedinca i društva prema pojedinim djelima konceptualne nacionalne umjetničke baštine.
  • U potpunosti ću moći istražiti elemente koncepta u različitim oblicima likovnih i vizualnih umjetnosti.
  • U potpunosti ću moći argumentirano iznositi mišljenje na problemsku temu antiumjetnosti.
  • U potpunosti ću moći zaključiti koje su glavne odrednice i karakteristike koncepta zadanih umjetničkih djela.
  • U potpunosti ću moći odrediti kako odabir umjetničkih postupaka i materijala oblikuje ideju konceptualnoga umjetničkog djela.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 1: Pogled na svijet kroz formu - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati djelo koje se uklapa u temu te izraziti kritički stav., U potpunosti ću moći procijeniti važnost i društvenu odgovornost očuvanja nacionalne kulturne/ umjetničke baštine koja se uklapa u temu., U potpunosti ću moći prosuditi međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila., Djelomično ću moći istražiti odabrani problem u sklopu teme te prezentirati/ izložiti rezultat istraživanja praktičnim radom u odabranome mediju., Djelomično ću moći raspraviti o različitim umjetničkim pristupima ljudskome tijelu i vizualnoj stvarnosti te argumentirati vlastiti kritički stav., Djelomično ću moći analizirati i kritički prosuditi umjetničko djelo na temelju neposrednoga kontakta.
    1. Videolekcija 1.1: Kako doživljavamo i intepretiramo umjetnost? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći odrediti kako su likovni materijali i tehnike uvjetovali likovna i stilska obilježja slika., U potpunosti ću moći usporediti likovne elemente i kompozicijska načela na apstraktnoj i figurativnoj slici iz različitih razdoblja., U potpunosti ću moći usporediti skulpture prema elementima forme, materijalima i tehnikama., U potpunosti ću moći zaključiti kako povijesni, društveni i funkcionalni kontekst utječu na značenje skulpture., U potpunosti ću moći procijeniti važnost odabranih primjera nacionalne kiparske baštine.
    2. Videolekcija 1.2: Figuracija i apstrakcija - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći prepoznati različite oblike apstrakcije i figuracije., U potpunosti ću moći usporediti likovne elemente i kompozicijska načela u slikama geometrijske i organičke apstrakcije., U potpunosti ću moći odrediti kako su tehnike i postupci uvjetovali apstraktni ekspresionizam i optičku umjetnost., Djelomično ću moći iznositi kritički stav o djelu figurativne ili apstraktne forme koje je odabrano u lokalnom muzeju., U potpunosti ću moći zaključiti kako je društveno-povijesni kontekst odredio likovne karakteristike umjetničkog djela.
    3. Videolekcija 1.3: Kako prikazujemo prostor? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći usporediti način prikazivanja dubine geometrijskom perspektivom u renesansi i manirizmu., U potpunosti ću moći smjestiti umjetničko djelo u određeno povijesno razdoblje i/ili stil prema perspektivi., U potpunosti ću moći istražiti povijesni i kulturni kontekst ikonografske, vertikalne i obrnute perspektive., U potpunosti ću moći demonstrirati razumijevanje geometrijske perspektive ucrtavanjem konvergencije linija u zadanoj slici., U potpunosti ću moći odrediti karakteristike ikonografske, vertikalne, obrnute, geometrijske, atmosferske, kolorističke i poliperspektive., Djelomično ću moći odrediti utjecaj društveno-povijesnog konteksta na način prikazivanja prostora u različitim povijesnim razdobljima i stilovima.
    4. Videolekcija 1.5: Pogled na svijet kroz objektiv - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti razlike dokumentarne, komercijalne i umjetničke fotografije., U potpunosti ću moći analizirati karakter svjetlosti i kompozicijske elemente te izraziti kritički stav o tome kako pridonose umjetničkoj ideji fotografije., U potpunosti ću moći analizirati elemente oblikovanja filma i izraziti kritički stav o tome kako su odredili umjetničku ideju., Djelomično ću moći kritički prosuditi načine interpretacije vizualne stvarnosti u novim medijima., Djelomično ću moći procijeniti važnost odabranih primjera nacionalne, fotografske, filmske i multimedijske baštine., Djelomično ću moći razlikovati upotrebu i bilježenje stvarnosti u fotografiji, filmu i videu.