Učitavanje

5. Pogled na svijet kroz objektiv

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći istražiti razlike dokumentarne, komercijalne i umjetničke fotografije.
  • U potpunosti ću moći analizirati karakter svjetlosti i kompozicijske elemente te izraziti kritički stav o tome kako pridonose umjetničkoj ideji fotografije.
  • U potpunosti ću moći analizirati elemente oblikovanja filma i izraziti kritički stav o tome kako su odredili umjetničku ideju.
  • Djelomično ću moći kritički prosuditi načine interpretacije vizualne stvarnosti u novim medijima.
  • Djelomično ću moći procijeniti važnost odabranih primjera nacionalne, fotografske, filmske i multimedijske baštine.
  • Djelomično ću moći razlikovati upotrebu i bilježenje stvarnosti u fotografiji, filmu i videu.

Posebna je vrsta fotografije fotomontaža. To je sastavljanje izrezaka od više različitih fotografija u novu fotografiju tako da se stvara dojam jedne slike. Digitalna fotomontaža U dnevnom boravku mlade umjetnice Ivone Pupačić iz 2021/2022. godine nastala je spajanjem preko 200 fotografija različitih predmeta. Promotrite sliku i označite tvrdnje kao točne ili netočne.

Gomilanjem uobičajenih motiva stvara se neobičan dojam.

Nadrealnost prizora postiže se slobodnom upotrebom boje.

Naglašenom linearnom perspektivom stvara se dojam širenja slike van kadra i u dubinu.

Minucioznost detalja navodi nas na postupno i polagano iščitavanje” slike.

Film Ante Babaje "Tijelo". Transkript: Film Ante Babaje "Tijelo".

Mark Napier: net.flag: the first year, 2012. - https://www.guggenheim.org/artwork/10703

Za one koji žele znati više

Podijelite i raspravljate o radovima putem Padlet aplikacije.

https://e-laboratorij.carnet.hr/padlet-kolaboracija-na-dohvat-ruke/

Procjena znanja

O kojoj je vrsti fotografije riječ?

Promotrite fotografiju Aleksandra Rodčenka Stube i sjene i odgovorite na pitanje. Dva su odgovora točna.

Kakav je karakter svjetlosti u slici?

Promotrite scenu iz filma Ptice Alfreda Hitchcocka. 

PLAN JE DETALJ.

Promotrite scenu iz filma Ptice Alfreda Hitchcocka. 

SJENA KOJA PADA NA LICE ISTIČE STRAH U POGLEDU.

Promotrite scenu iz filma Ptice Alfreda Hitchcocka. 

SCENA JE STATIČNA.

Promotrite scenu iz filma Ptice Alfreda Hitchcocka. 

FOKUS KADRA JE NA SVJETILJCI KOJU GLUMICA DRŽI.

Promotrite fotografiju modernog američkog umjetnika Mana Raya Vrijeme zvjezdarnice: Ljubavnici i označite jesu li navedene tvrdnje točne ili netočne. 

Riječ je o tehnici fotomontaže.

Promotrite fotografiju modernog američkog umjetnika Mana Raya Vrijeme zvjezdarnice: Ljubavnici i označite jesu li navedene tvrdnje točne ili netočne. 

Sastavljanjem djelova različite slike u jednu cjelinu dobiva se objektivan realističan rezultat.

Promotrite fotografiju modernog američkog umjetnika Mana Raya Vrijeme zvjezdarnice: Ljubavnici i označite jesu li navedene tvrdnje točne ili netočne. 

Motivi su različitih neuobičajenih proporcija.

Promotrite fotografiju modernog američkog umjetnika Mana Raya Vrijeme zvjezdarnice: Ljubavnici i označite jesu li navedene tvrdnje točne ili netočne. 

Ženski akt prikazan je naturalistički s naglašenim fizičkim manama.

Promotrite fotografiju modernog američkog umjetnika Mana Raya Vrijeme zvjezdarnice: Ljubavnici i označite jesu li navedene tvrdnje točne ili netočne. 

Donji dio slike odnosi se na stvaran prostor, a gornji na san, tj. maštu.

Promotrite videoinstalaciju Billa Viole Mučenici i odredite koji od četiriju elemenata (vatra, voda, zemlja i zrak) vrijedi za određeni videopano od lijeve strane prema desnoj.

prvi slijeva zrak
drugi slijeva zemlja
treći slijeva vatra
četvrti voda

5. Pogled na svijet kroz objektiv

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći istražiti razlike dokumentarne, komercijalne i umjetničke fotografije.
  • U potpunosti ću moći analizirati karakter svjetlosti i kompozicijske elemente te izraziti kritički stav o tome kako pridonose umjetničkoj ideji fotografije.
  • U potpunosti ću moći analizirati elemente oblikovanja filma i izraziti kritički stav o tome kako su odredili umjetničku ideju.
  • Djelomično ću moći kritički prosuditi načine interpretacije vizualne stvarnosti u novim medijima.
  • Djelomično ću moći procijeniti važnost odabranih primjera nacionalne, fotografske, filmske i multimedijske baštine.
  • Djelomično ću moći razlikovati upotrebu i bilježenje stvarnosti u fotografiji, filmu i videu.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 1: Pogled na svijet kroz formu - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati djelo koje se uklapa u temu te izraziti kritički stav., U potpunosti ću moći procijeniti važnost i društvenu odgovornost očuvanja nacionalne kulturne/ umjetničke baštine koja se uklapa u temu., U potpunosti ću moći prosuditi međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila., Djelomično ću moći istražiti odabrani problem u sklopu teme te prezentirati/ izložiti rezultat istraživanja praktičnim radom u odabranome mediju., Djelomično ću moći raspraviti o različitim umjetničkim pristupima ljudskome tijelu i vizualnoj stvarnosti te argumentirati vlastiti kritički stav., Djelomično ću moći analizirati i kritički prosuditi umjetničko djelo na temelju neposrednoga kontakta.
    1. Videolekcija 1.1: Kako doživljavamo i intepretiramo umjetnost? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći odrediti kako su likovni materijali i tehnike uvjetovali likovna i stilska obilježja slika., U potpunosti ću moći usporediti likovne elemente i kompozicijska načela na apstraktnoj i figurativnoj slici iz različitih razdoblja., U potpunosti ću moći usporediti skulpture prema elementima forme, materijalima i tehnikama., U potpunosti ću moći zaključiti kako povijesni, društveni i funkcionalni kontekst utječu na značenje skulpture., U potpunosti ću moći procijeniti važnost odabranih primjera nacionalne kiparske baštine.
    2. Videolekcija 1.2: Figuracija i apstrakcija - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći prepoznati različite oblike apstrakcije i figuracije., U potpunosti ću moći usporediti likovne elemente i kompozicijska načela u slikama geometrijske i organičke apstrakcije., U potpunosti ću moći odrediti kako su tehnike i postupci uvjetovali apstraktni ekspresionizam i optičku umjetnost., Djelomično ću moći iznositi kritički stav o djelu figurativne ili apstraktne forme koje je odabrano u lokalnom muzeju., U potpunosti ću moći zaključiti kako je društveno-povijesni kontekst odredio likovne karakteristike umjetničkog djela.
    3. Videolekcija 1.3: Kako prikazujemo prostor? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći usporediti način prikazivanja dubine geometrijskom perspektivom u renesansi i manirizmu., U potpunosti ću moći smjestiti umjetničko djelo u određeno povijesno razdoblje i/ili stil prema perspektivi., U potpunosti ću moći istražiti povijesni i kulturni kontekst ikonografske, vertikalne i obrnute perspektive., U potpunosti ću moći demonstrirati razumijevanje geometrijske perspektive ucrtavanjem konvergencije linija u zadanoj slici., U potpunosti ću moći odrediti karakteristike ikonografske, vertikalne, obrnute, geometrijske, atmosferske, kolorističke i poliperspektive., Djelomično ću moći odrediti utjecaj društveno-povijesnog konteksta na način prikazivanja prostora u različitim povijesnim razdobljima i stilovima.
    4. Videolekcija 1.4: Konceptualna umjetnost - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći kritički vrednovati odnos pojedinca i društva prema pojedinim djelima konceptualne nacionalne umjetničke baštine., U potpunosti ću moći istražiti elemente koncepta u različitim oblicima likovnih i vizualnih umjetnosti., U potpunosti ću moći argumentirano iznositi mišljenje na problemsku temu antiumjetnosti., U potpunosti ću moći zaključiti koje su glavne odrednice i karakteristike koncepta zadanih umjetničkih djela., U potpunosti ću moći odrediti kako odabir umjetničkih postupaka i materijala oblikuje ideju konceptualnoga umjetničkog djela.