Učitavanje

1. Umjetnost i propaganda - moć slike

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći istražiti umjetnička djela nastala u svrhu propagande u različitim povijesnim periodima i stilovima.
  • U potpunosti ću moći razmatrati upotrebu likovne umjetnosti u propagandne svrhe.
  • U potpunosti ću moći uspoređivati propagandnu ulogu umjetnosti u različitim društvima.
  • U potpunosti ću moći smjestiti analizirano umjetničko djelo u odgovarajući stil/razdoblje.
  • U potpunosti ću moći kritički vrednovati odnos pojedinca i društva prema pojedinim djelima umjetničke baštine.
  • U potpunosti ću moći analizirati materijalna i izvedbena obilježja djela, likovne i ikonografske elemente, načine oblikovanja i kompozicijska načela korištena u svrhu iskazivanja moći i društvenoga položaja.

Za one koji žele znati više

Potražite na mrežnim stranicama film Olympia. Pogledajte ga te zabilježite svoja opažanja. Pri tome obratite pažnju na pristup koji je redateljica koristila u izradi filma. Svoje uratke možete prikazati u obliku digitalnoga plakata ili infografike izrađene u digitalnom alatu Canva: https://e-laboratorij.carnet.hr/canva/, te ih u dogovoru s nastavnikom prezentirati drugim učenicima u razredu.

#1 Zadatak

Pogledajte ovaj plakat i pokušajte odgonetnuti koja se propagandna ideja njime prenosi i komu. Razmislite zašto je odabran upravo korišteni motiv? Koja je uloga likovnog jezika u jasnoći poruke? Kakav je sadržaj poruke koju prenosi? Na koju se društvenu i povijesnu situaciju odnosi? Odgovorite na pitanja u sljedećem zadatku. Koristite sljedeće pojmove: komplementarni, rad, domaćica, Drugoga svjetskog rata, ženske ravnopravnosti, marama, muškarca.

Plakat prenosi ideju Žena se prikazuje u gesti Na koju vas društvenu ulogu žene podsjeća prikaz? Žena je prikazana kao Na to me podsjeća na glavi. Kakvim se kontrastima boja koristi? Dominantan je kontrast. Na koju se društvenu situaciju odnosi plakat? Odnosi se na prava žena na rad nakon Dizajniran je da potakne žene na .

komplementarni
marama
muškarca
domaćica
ženske ravnopravnosti
rad
Drugoga svjetskog rata

Procjena znanja

Označite tvrdnje koje se odnose na kult ličnosti.

U kojim je razdobljima konjanički spomenik bio čest primjer prikazivanja vladara?

Portret se nakon Egipta koristi samo za vjerodostojno prikazivanje ličnosti.

Koji je najučinkovitiji način širenja poruka većem broju ljudi?

Tko ne pripada osvajačima?

1. Umjetnost i propaganda - moć slike

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći istražiti umjetnička djela nastala u svrhu propagande u različitim povijesnim periodima i stilovima.
  • U potpunosti ću moći razmatrati upotrebu likovne umjetnosti u propagandne svrhe.
  • U potpunosti ću moći uspoređivati propagandnu ulogu umjetnosti u različitim društvima.
  • U potpunosti ću moći smjestiti analizirano umjetničko djelo u odgovarajući stil/razdoblje.
  • U potpunosti ću moći kritički vrednovati odnos pojedinca i društva prema pojedinim djelima umjetničke baštine.
  • U potpunosti ću moći analizirati materijalna i izvedbena obilježja djela, likovne i ikonografske elemente, načine oblikovanja i kompozicijska načela korištena u svrhu iskazivanja moći i društvenoga položaja.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 1: Umjetnost i moć - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati djela te izraziti kritički stav., U potpunosti ću moći procijeniti važnost i društvenu odgovornost očuvanja nacionalne kulturne/umjetničke baštine., U potpunosti ću moći prosuditi međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila., Djelomično ću moći reinterpretirati ideju umjetničkog djela izražavajući se u odabranome mediju., Djelomično ću moći raspraviti o utjecaju kulta, vjere, duhovnosti, filozofije, znanosti i tehnologije na umjetničko stvaralaštvo te argumentirati vlastiti kritički stav., Djelomično ću moći analizirati i kritički prosuditi umjetničko djelo na temelju neposrednoga kontakta., Djelomično ću moći istražiti odabrani problem te prezentirati/izložiti rezultate istraživanja praktičnim radom u odabranome mediju.
    1. Videolekcija 1.2: Cenzura umjetnosti - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći raspraviti o cenzuri u umjetnosti., U potpunosti ću moći istražiti primjere cenzuriranih umjetničkih djela u povijesti umjetnosti., U potpunosti ću moći usporediti različite uzroke cenzure u likovnoj umjetnosti povezujući ih s odgovarajućim društveno-povijesnim kontekstom (vjerska, društvena, politička cenzura)., Moći ću kritički vrednovati odnos pojedinca i društva prema pojedinim djelima umjetničke baštine., U potpunosti ću moći reinterpretirati jedno cenzurirano umjetničko djelo tako da iskažem kritički stav o cenzuri u današnjem društvu., U potpunosti ću moći analizirati materijalna i izvedbena obilježja djela, likovne i ikonografske elemente, načine oblikovanja i kompozicijska načela., U potpunosti ću moći smjestitii analizirano umjetničko djelo u odgovarajući stil/ razdoblje.
    2. Videolekcija 1.3: Umjetnost kao društvena kritika - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći stvarati kritički vizualni rad koristeći se aproprijacijom s ciljem izražavanja društvene kritike., U potpunosti ću moći analizirati materijalna i izvedbena obilježja djela, likovne elemente, načine oblikovanja i kompozicijska načela korištena u svrhu izražavanja društvenog komentara., U potpunosti ću moći zaključivati o važnosti nacionalne konceptualne umjetničke baštine., Moći ću istražiti problematiziranje uloge umjetnika u društvu u hrvatskoj konceptualnoj umjetnosti., Djelomično ću moći raspravljati o položaju i ulozi umjetnika u društvu., Moći ću zaključivati na koji način likovna djela zrcale ili kritiziraju vrijednosti, ideje i uvjerenja vremena u kojemu su nastala (umjetnost kao društveni komentar).
    3. Videolekcija 1.4: Institucionalizacija umjetnosti - Ishodi učenja: Djelomično ću moći smjestiti analizirano umjetničko djelo u odgovarajući stil., U potpunosti ću moći iznositi argumente o utjecaju institucionalizacije na razvoj likovne umjetnosti., U potpunosti ću moći istražiti primjere otpora institucionalizaciji umjetnosti u 20. stoljeću., U potpunosti ću moći donositi zaključke o institucionalizaciji umjetnosti i primjera., U potpunosti ću moći iznositi kritički stav o značaju umjetničkog djela koje je odabrano u lokalnom muzeju., Djelomično ću moći analizirati materijalna i izvedbena obilježja djela, likovne i ikonografske elemente, načine oblikovanja i kompozicijska načela.