Učitavanje

4. Institucionalizacija umjetnosti

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Djelomično ću moći smjestiti analizirano umjetničko djelo u odgovarajući stil.
  • U potpunosti ću moći iznositi argumente o utjecaju institucionalizacije na razvoj likovne umjetnosti.
  • U potpunosti ću moći istražiti primjere otpora institucionalizaciji umjetnosti u 20. stoljeću.
  • U potpunosti ću moći donositi zaključke o institucionalizaciji umjetnosti i primjera.
  • U potpunosti ću moći iznositi kritički stav o značaju umjetničkog djela koje je odabrano u lokalnom muzeju.
  • Djelomično ću moći analizirati materijalna i izvedbena obilježja djela, likovne i ikonografske elemente, načine oblikovanja i kompozicijska načela.
Intervju - Iva Koerbler. Transkript: .

Procjena znanja

Povežite medij s njegovim obilježjem

Land art umjetnička intervencija u urbanom prostoru
Graffiti umjetnička intervencija u prirodi
Ready-made uporabni predmet kao likovni medij
Plakat slikovno-tekstualni medij prenošenja poruke

Dopunite rečenicu.

Narodni muzeji nastaju većinom tijekom
stoljeća kao zbirke
i
umjetnosti. Prvi nacionalni muzej bio je pariški
. Djela modernih majstora u međuratnom razdoblju otkupljuju
i
. Najstariji festival suvremene umjetnosti je onaj osnovan 1895. godine u
.

Svrha je muzeja čuvati vrhunska umjetnička djela.

Izložba može biti subverzija.

Izložbu novih realista i Vladimira Dodiga Trokuta povezuje smeće.

Umjetnost uvijek mora predstavljati ili prikazivati nekoga ili nešto.

Konceptualna umjetnost oslobađa umjetnika stvaralačkog postupka.

Povežite tvrdnju s autorom koji je zagovara svojim djelima.

Umjetnost se opire čuvanju u muzeju. Robert Smithson
Umjetnici ne dolaze isključivo iz engleskoga govornog područja. Mladen Stilinović
Umjetnost pripada svima. Robert Rauschenberg
Promišljanje umjetnika stvaralački je proces. Yves Klein
Smisao izložbe nije isključivo zarada. Banksy

Nadopunite rečenicu odabirom riječi.

Zanimanje tržišta za kupovinu avangardnih autora javilo se sredinom

stoljeća. Velik utjecaj na formiranje ukusa na tržištu umjetnina ima

. Trgovina umjetninama smatra se

pa takve investicije dovode do

umjetnosti. Jedan od aspekata tog procesa je pojava

. Bezuspješni pokušaj otpora procesu komercijalizacije pružila je

.

4. Institucionalizacija umjetnosti

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Djelomično ću moći smjestiti analizirano umjetničko djelo u odgovarajući stil.
  • U potpunosti ću moći iznositi argumente o utjecaju institucionalizacije na razvoj likovne umjetnosti.
  • U potpunosti ću moći istražiti primjere otpora institucionalizaciji umjetnosti u 20. stoljeću.
  • U potpunosti ću moći donositi zaključke o institucionalizaciji umjetnosti i primjera.
  • U potpunosti ću moći iznositi kritički stav o značaju umjetničkog djela koje je odabrano u lokalnom muzeju.
  • Djelomično ću moći analizirati materijalna i izvedbena obilježja djela, likovne i ikonografske elemente, načine oblikovanja i kompozicijska načela.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 1: Umjetnost i moć - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati djela te izraziti kritički stav., U potpunosti ću moći procijeniti važnost i društvenu odgovornost očuvanja nacionalne kulturne/umjetničke baštine., U potpunosti ću moći prosuditi međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila., Djelomično ću moći reinterpretirati ideju umjetničkog djela izražavajući se u odabranome mediju., Djelomično ću moći raspraviti o utjecaju kulta, vjere, duhovnosti, filozofije, znanosti i tehnologije na umjetničko stvaralaštvo te argumentirati vlastiti kritički stav., Djelomično ću moći analizirati i kritički prosuditi umjetničko djelo na temelju neposrednoga kontakta., Djelomično ću moći istražiti odabrani problem te prezentirati/izložiti rezultate istraživanja praktičnim radom u odabranome mediju.
    1. Videolekcija 1.1: Umjetnost i propaganda - moć slike - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti umjetnička djela nastala u svrhu propagande u različitim povijesnim periodima i stilovima., U potpunosti ću moći razmatrati upotrebu likovne umjetnosti u propagandne svrhe., U potpunosti ću moći uspoređivati propagandnu ulogu umjetnosti u različitim društvima., U potpunosti ću moći smjestiti analizirano umjetničko djelo u odgovarajući stil/razdoblje., U potpunosti ću moći kritički vrednovati odnos pojedinca i društva prema pojedinim djelima umjetničke baštine., U potpunosti ću moći analizirati materijalna i izvedbena obilježja djela, likovne i ikonografske elemente, načine oblikovanja i kompozicijska načela korištena u svrhu iskazivanja moći i društvenoga položaja.
    2. Videolekcija 1.2: Cenzura umjetnosti - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći raspraviti o cenzuri u umjetnosti., U potpunosti ću moći istražiti primjere cenzuriranih umjetničkih djela u povijesti umjetnosti., U potpunosti ću moći usporediti različite uzroke cenzure u likovnoj umjetnosti povezujući ih s odgovarajućim društveno-povijesnim kontekstom (vjerska, društvena, politička cenzura)., Moći ću kritički vrednovati odnos pojedinca i društva prema pojedinim djelima umjetničke baštine., U potpunosti ću moći reinterpretirati jedno cenzurirano umjetničko djelo tako da iskažem kritički stav o cenzuri u današnjem društvu., U potpunosti ću moći analizirati materijalna i izvedbena obilježja djela, likovne i ikonografske elemente, načine oblikovanja i kompozicijska načela., U potpunosti ću moći smjestitii analizirano umjetničko djelo u odgovarajući stil/ razdoblje.
    3. Videolekcija 1.3: Umjetnost kao društvena kritika - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći stvarati kritički vizualni rad koristeći se aproprijacijom s ciljem izražavanja društvene kritike., U potpunosti ću moći analizirati materijalna i izvedbena obilježja djela, likovne elemente, načine oblikovanja i kompozicijska načela korištena u svrhu izražavanja društvenog komentara., U potpunosti ću moći zaključivati o važnosti nacionalne konceptualne umjetničke baštine., Moći ću istražiti problematiziranje uloge umjetnika u društvu u hrvatskoj konceptualnoj umjetnosti., Djelomično ću moći raspravljati o položaju i ulozi umjetnika u društvu., Moći ću zaključivati na koji način likovna djela zrcale ili kritiziraju vrijednosti, ideje i uvjerenja vremena u kojemu su nastala (umjetnost kao društveni komentar).