Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
U potpunosti ću moći raspraviti o cenzuri u umjetnosti.
U potpunosti ću moći istražiti primjere cenzuriranih umjetničkih djela u povijesti umjetnosti.
U potpunosti ću moći usporediti različite uzroke cenzure u likovnoj umjetnosti povezujući ih s odgovarajućim društveno-povijesnim kontekstom (vjerska, društvena, politička cenzura).
Moći ću kritički vrednovati odnos pojedinca i društva prema pojedinim djelima umjetničke baštine.
U potpunosti ću moći reinterpretirati jedno cenzurirano umjetničko djelo tako da iskažem kritički stav o cenzuri u današnjem društvu.
U potpunosti ću moći analizirati materijalna i izvedbena obilježja djela, likovne i ikonografske elemente, načine oblikovanja i kompozicijska načela.
U potpunosti ću moći smjestitii analizirano umjetničko djelo u odgovarajući stil/ razdoblje.
Podijeli ovu lekciju
Mrežna adresa je kopirana u međuspremnik
#1 Zadatak
Koje su zajedničke karakteristike svih spomenika koje ste vidjeli u slideru?
Vjerska cenzura. Transkript: .
#2 Zadatak
Vjerska cenzura karakteristična je samo za razdoblja iza 20. stoljeća.
Procjena znanja
Koji motiv prepoznajete na plakatu?
Čiji se utjecaj vidi u oblikovanju motiva?
Kojim se društvenim problemom bavi predstava?
Koji se kontrasti boja pojavljuju na plakatu?
Na plakatu su prikazani muški i ženski lik.
ili % točno odgovorenih pitanja
Procijenili ste svoje znanje o sljedećim ishodima:
Uspješno ste naučili:
Potrudite se još malo kako biste bolje naučili:
Spojite umjetnička djela s vrstom cenzure kojoj su bila podvrgnuta.
Društvena
Društvena
Vjerska
Politička
Vjerska
Politička
Uništavanje i zanemarivanje kulturne baštine ne pripada cenzuri.
Kada umjetnik sam regulira što će raditi prema onome što je dopušteno nazivamo
Velasquezova Rokeby Venera je:
Označite tvrdnje koje se odnose na umjetnost ruskog konstruktivizma.
Ikonoklazam je oblik vjerske cenzure.
2. Cenzura umjetnosti
Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
U potpunosti ću moći raspraviti o cenzuri u umjetnosti.
U potpunosti ću moći istražiti primjere cenzuriranih umjetničkih djela u povijesti umjetnosti.
U potpunosti ću moći usporediti različite uzroke cenzure u likovnoj umjetnosti povezujući ih s odgovarajućim društveno-povijesnim kontekstom (vjerska, društvena, politička cenzura).
Moći ću kritički vrednovati odnos pojedinca i društva prema pojedinim djelima umjetničke baštine.
U potpunosti ću moći reinterpretirati jedno cenzurirano umjetničko djelo tako da iskažem kritički stav o cenzuri u današnjem društvu.
U potpunosti ću moći analizirati materijalna i izvedbena obilježja djela, likovne i ikonografske elemente, načine oblikovanja i kompozicijska načela.
U potpunosti ću moći smjestitii analizirano umjetničko djelo u odgovarajući stil/ razdoblje.
Tema 1: Umjetnost i moć - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati djela te izraziti kritički stav., U potpunosti ću moći procijeniti važnost i društvenu odgovornost očuvanja nacionalne kulturne/umjetničke baštine., U potpunosti ću moći prosuditi međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila., Djelomično ću moći reinterpretirati ideju umjetničkog djela izražavajući se u odabranome mediju., Djelomično ću moći raspraviti o utjecaju kulta, vjere, duhovnosti, filozofije, znanosti i tehnologije na umjetničko stvaralaštvo te argumentirati vlastiti kritički stav., Djelomično ću moći analizirati i kritički prosuditi umjetničko djelo na temelju neposrednoga kontakta., Djelomično ću moći istražiti odabrani problem te prezentirati/izložiti rezultate istraživanja praktičnim radom u odabranome mediju.
Videolekcija 1.1: Umjetnost i propaganda - moć slike - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti umjetnička djela nastala u svrhu propagande u različitim povijesnim periodima i stilovima., U potpunosti ću moći razmatrati upotrebu likovne umjetnosti u propagandne svrhe., U potpunosti ću moći uspoređivati propagandnu ulogu umjetnosti u različitim društvima., U potpunosti ću moći smjestiti analizirano umjetničko djelo u odgovarajući stil/razdoblje., U potpunosti ću moći kritički vrednovati odnos pojedinca i društva prema pojedinim djelima umjetničke baštine., U potpunosti ću moći analizirati materijalna i izvedbena obilježja djela, likovne i ikonografske elemente, načine oblikovanja i kompozicijska načela korištena u svrhu iskazivanja moći i društvenoga položaja.
Videolekcija 1.3: Umjetnost kao društvena kritika - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći stvarati kritički vizualni rad koristeći se aproprijacijom s ciljem izražavanja društvene kritike., U potpunosti ću moći analizirati materijalna i izvedbena obilježja djela, likovne elemente, načine oblikovanja i kompozicijska načela korištena u svrhu izražavanja društvenog komentara., U potpunosti ću moći zaključivati o važnosti nacionalne konceptualne umjetničke baštine., Moći ću istražiti problematiziranje uloge umjetnika u društvu u hrvatskoj konceptualnoj umjetnosti., Djelomično ću moći raspravljati o položaju i ulozi umjetnika u društvu., Moći ću zaključivati na koji način likovna djela zrcale ili kritiziraju vrijednosti, ideje i uvjerenja vremena u kojemu su nastala (umjetnost kao društveni komentar).
Videolekcija 1.4: Institucionalizacija umjetnosti - Ishodi učenja: Djelomično ću moći smjestiti analizirano umjetničko djelo u odgovarajući stil., U potpunosti ću moći iznositi argumente o utjecaju institucionalizacije na razvoj likovne umjetnosti., U potpunosti ću moći istražiti primjere otpora institucionalizaciji umjetnosti u 20. stoljeću., U potpunosti ću moći donositi zaključke o institucionalizaciji umjetnosti i primjera., U potpunosti ću moći iznositi kritički stav o značaju umjetničkog djela koje je odabrano u lokalnom muzeju., Djelomično ću moći analizirati materijalna i izvedbena obilježja djela, likovne i ikonografske elemente, načine oblikovanja i kompozicijska načela.