Učitavanje

3. Umjetnost kao društvena kritika

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći stvarati kritički vizualni rad koristeći se aproprijacijom s ciljem izražavanja društvene kritike.
  • U potpunosti ću moći analizirati materijalna i izvedbena obilježja djela, likovne elemente, načine oblikovanja i kompozicijska načela korištena u svrhu izražavanja društvenog komentara.
  • U potpunosti ću moći zaključivati o važnosti nacionalne konceptualne umjetničke baštine.
  • Moći ću istražiti problematiziranje uloge umjetnika u društvu u hrvatskoj konceptualnoj umjetnosti.
  • Djelomično ću moći raspravljati o položaju i ulozi umjetnika u društvu.
  • Moći ću zaključivati na koji način likovna djela zrcale ili kritiziraju vrijednosti, ideje i uvjerenja vremena u kojemu su nastala (umjetnost kao društveni komentar).

Analizirajte sliku Rat Otta Dixa, Groszova suvremenika. Slika se još naziva i Drezdenski triptih, a opisuje iskustvo umjetnika u Prvome svjetskom ratu.  


Kako je prikazan Prvi svjetski rat?

Povežite teme s određenim dijelovima slike.

Ponuđeni odgovori: centralni dio slike, desno krilo slike, doljnji dio slike (tzv. predela), lijevo krilo slike.

Vojnici marširaju prema mjestu bitke centralni dio slike
Vojnici leže u skloništu desno krilo slike
Povlačenje iz borbe lijevo krilo slike
Posljedice bitke donji dio slike (tzv. predela)

Usporedite sliku s Grunewaldovim Isenheimskim oltarom iz renesanse.
Koji lik iz centralnog dijela Dixove slike ponavlja lik Krista u Grunewaldovoj slici?

Što njegovo izokretanje simbolizira?

Gordon Parks, jedna od ciklusa fotografija iz svakodnevnog života Elle Watson, afroameričke čistačice u državnoj upravi 1940-ih godina.  

Kakva je kompozicija slike? Moguće je odabrati više točnih odgovora.

Koji likovi nisu prisutni unutar kadra, ali ih ipak vidimo? Moguće je odabrati više točnih odgovora.

Koja je poruka praznih tanjura na stolu?

Procjena znanja

Što konceptualni umjetnik Tomislav Gotovac 1981. godine izražava preformansom Zagreb volim te?

Koja od navedenih tvrdnja ne odgovara opisu slike?

Odbačena odjeća, odnosno otpad koristi se kao jeftini materijal za skulpturu

Vrijedna klasična umjetnost i otpad su u kontrastu.

Umjetnost je vječna i nepromjenjiva.

Venera je zaronila licem u odbačenu odjeću i „guši” se u otpadu.

Kritika se vrši karikaturom i groteskom.

Kakvi su kontrasti prisutni u jednom od bakropisa iz ciklusa Ratne katastrofe Francisca Goye?

Što simboliziraju raširene ruke i svjetlost lika?

Kako umjetnik izražava kritiku rata?

Dopunite rečenicu.

Keith Haring zidnim muralom u Barceloni 1989. godine komentira društveni strah od

3. Umjetnost kao društvena kritika

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći stvarati kritički vizualni rad koristeći se aproprijacijom s ciljem izražavanja društvene kritike.
  • U potpunosti ću moći analizirati materijalna i izvedbena obilježja djela, likovne elemente, načine oblikovanja i kompozicijska načela korištena u svrhu izražavanja društvenog komentara.
  • U potpunosti ću moći zaključivati o važnosti nacionalne konceptualne umjetničke baštine.
  • Moći ću istražiti problematiziranje uloge umjetnika u društvu u hrvatskoj konceptualnoj umjetnosti.
  • Djelomično ću moći raspravljati o položaju i ulozi umjetnika u društvu.
  • Moći ću zaključivati na koji način likovna djela zrcale ili kritiziraju vrijednosti, ideje i uvjerenja vremena u kojemu su nastala (umjetnost kao društveni komentar).
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 1: Umjetnost i moć - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati djela te izraziti kritički stav., U potpunosti ću moći procijeniti važnost i društvenu odgovornost očuvanja nacionalne kulturne/umjetničke baštine., U potpunosti ću moći prosuditi međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila., Djelomično ću moći reinterpretirati ideju umjetničkog djela izražavajući se u odabranome mediju., Djelomično ću moći raspraviti o utjecaju kulta, vjere, duhovnosti, filozofije, znanosti i tehnologije na umjetničko stvaralaštvo te argumentirati vlastiti kritički stav., Djelomično ću moći analizirati i kritički prosuditi umjetničko djelo na temelju neposrednoga kontakta., Djelomično ću moći istražiti odabrani problem te prezentirati/izložiti rezultate istraživanja praktičnim radom u odabranome mediju.
    1. Videolekcija 1.1: Umjetnost i propaganda - moć slike - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti umjetnička djela nastala u svrhu propagande u različitim povijesnim periodima i stilovima., U potpunosti ću moći razmatrati upotrebu likovne umjetnosti u propagandne svrhe., U potpunosti ću moći uspoređivati propagandnu ulogu umjetnosti u različitim društvima., U potpunosti ću moći smjestiti analizirano umjetničko djelo u odgovarajući stil/razdoblje., U potpunosti ću moći kritički vrednovati odnos pojedinca i društva prema pojedinim djelima umjetničke baštine., U potpunosti ću moći analizirati materijalna i izvedbena obilježja djela, likovne i ikonografske elemente, načine oblikovanja i kompozicijska načela korištena u svrhu iskazivanja moći i društvenoga položaja.
    2. Videolekcija 1.2: Cenzura umjetnosti - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći raspraviti o cenzuri u umjetnosti., U potpunosti ću moći istražiti primjere cenzuriranih umjetničkih djela u povijesti umjetnosti., U potpunosti ću moći usporediti različite uzroke cenzure u likovnoj umjetnosti povezujući ih s odgovarajućim društveno-povijesnim kontekstom (vjerska, društvena, politička cenzura)., Moći ću kritički vrednovati odnos pojedinca i društva prema pojedinim djelima umjetničke baštine., U potpunosti ću moći reinterpretirati jedno cenzurirano umjetničko djelo tako da iskažem kritički stav o cenzuri u današnjem društvu., U potpunosti ću moći analizirati materijalna i izvedbena obilježja djela, likovne i ikonografske elemente, načine oblikovanja i kompozicijska načela., U potpunosti ću moći smjestitii analizirano umjetničko djelo u odgovarajući stil/ razdoblje.
    3. Videolekcija 1.4: Institucionalizacija umjetnosti - Ishodi učenja: Djelomično ću moći smjestiti analizirano umjetničko djelo u odgovarajući stil., U potpunosti ću moći iznositi argumente o utjecaju institucionalizacije na razvoj likovne umjetnosti., U potpunosti ću moći istražiti primjere otpora institucionalizaciji umjetnosti u 20. stoljeću., U potpunosti ću moći donositi zaključke o institucionalizaciji umjetnosti i primjera., U potpunosti ću moći iznositi kritički stav o značaju umjetničkog djela koje je odabrano u lokalnom muzeju., Djelomično ću moći analizirati materijalna i izvedbena obilježja djela, likovne i ikonografske elemente, načine oblikovanja i kompozicijska načela.