Učitavanje

3. Ekspresija, ritual i automatizam

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći istražiti stvaralački proces umjetničkih djela koja imaju elemente ekspresije, rituala i automatizma.
  • U potpunosti ću moći analizirati materijalna i izvedbena obilježja djela, likovne elemente i kompozicijska načela korištena radi iskazivanja umjetničke ideje.
  • U potpunosti ću moći kritički vrednovati odnos pojedinca i društva prema pojedinim djelima umjetničke baštine.
  • U potpunosti ću moći argumentirano iznijeti kritičko mišljenje o ulozi rituala i automatizma u umjetničkom stvaranju.
  • Djelomično ću moći rekonstruirati stvaralački proces jednog umjetnika služeći se postupcima ekspresije, rituala ili automatizma.
  • U potpunosti ću moći prosuditi kako su društvene i umjetničke okolnosti utjecale na eksperimentiranje s materijalima i procesima u 20. st. (proces kao ritual, automatizam, ekspresija).

Za one koji žele znati više

Proučite opus Richarda Longa, odaberite jedan primjer i pokušajte rekonstruirati njegov kreativni postupak. Osmislite vlastitu liniju kroz prostor i objasnite njezino značenje.

Procjena znanja

Povežite umjetnikovo ime i društveno-povijesni kontekst na koji se njegovo djelo referira.

Munch životnost pojedinca kroz akciju
Fautrier otpor rasizmu
Ernst osamljenost i otuđenost neshvaćenog pojedinca
Pollock nemoć pred bezumnim nasiljem
Beuys šamanski aktivizam protiv pasivnosti mnoštva
Basquiat psihoanaliza istražuje najdublje potisnute strahove

Automatizam je početna faza nastanka nadrealističkog djela nakon koje slijedi dorada.

Djelo nastalo postupkom rituala mora sadržavati komponentu ritmičnog ponavljanja.

Djela nastala automatizmom uvijek su apstraktna.

Ekspresija, automatizam i ritual isprepleteni su u akcijskom slikarstvu.

Što često uključuju Longova i Beuysova konceptualna djela?

Što povezuje Munchova i Miróova djela?

Koji se element NE odnosi na Pollockovo slikarstvo?

Koji se umjetnici NE koriste slikarstvom kao medijem za prikazivanje ideja?

Umjetnost 20. stoljeća naglašava svoj 

 odnos prema društvenim pojavama. Neki umjetnički pravci naglašavaju subjektivno kritičko viđenje pojava u društvu, primjerice 

. Nove umjetničke prakse potiču društvo na akciju, primjerice umjetnik 

. Međutim, umjetnički aktivizam često nailazi na nerazumijevanje  

.

Razvrstajte postupke tipične za ekspresiju, ritual i automatizam.

zanemarivanje krajnjeg učinka postupka
naglašena emotivnost
strukturiranost postupka
tematski sadržaj
spontanost stvaranja
tjelesna prisutnost autora
struja svijesti
snažan kolorit
gestualnost
koreografija
ekspresija
ritual
automatizam

3. Ekspresija, ritual i automatizam

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći istražiti stvaralački proces umjetničkih djela koja imaju elemente ekspresije, rituala i automatizma.
  • U potpunosti ću moći analizirati materijalna i izvedbena obilježja djela, likovne elemente i kompozicijska načela korištena radi iskazivanja umjetničke ideje.
  • U potpunosti ću moći kritički vrednovati odnos pojedinca i društva prema pojedinim djelima umjetničke baštine.
  • U potpunosti ću moći argumentirano iznijeti kritičko mišljenje o ulozi rituala i automatizma u umjetničkom stvaranju.
  • Djelomično ću moći rekonstruirati stvaralački proces jednog umjetnika služeći se postupcima ekspresije, rituala ili automatizma.
  • U potpunosti ću moći prosuditi kako su društvene i umjetničke okolnosti utjecale na eksperimentiranje s materijalima i procesima u 20. st. (proces kao ritual, automatizam, ekspresija).
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 3: Umjetnost i stvaralački proces - Ishodi učenja: Djelomično ću moći raspraviti o utjecaju kulta, vjere, duhovnosti, filozofije, znanosti i tehnologije na umjetničko stvaralaštvo te argumentirati vlastiti kritički stav., Djelomično ću moći analizirati i kritički prosuditi umjetničko djelo na temelju neposrednog kontakta., U potpunosti ću moći analizirati djela te izražavati kritički stav., U potpunosti ću moći procijeniti važnost i društvenu odgovornost očuvanja nacionalne kulturne/ umjetničke baštine., U potpunosti ću moći prosuditi međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila., Djelomično ću moći istražiti odabrani problem te prezentirati/izlagati rezultate istraživanja praktičnim radom u odabranome mediju., Djelomično ću moći reinterpretirati ideju umjetničkoga djela izražavajući se u odabranome mediju.
    1. Videolekcija 3.1: Od skice do umjetničkog djela - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati materijalna i izvedbena obilježja djela, likovne elemente, načine oblikovanja i kompozicijska načela korištena radi iskazivanja umjetničke ideje., U potpunosti ću moći uspoređivati rukopisna obilježja istoga umjetnika u različitim medijima., Djelomično ću moći uspoređivati razvijanje umjetničke ideje u različitim granama likovnih i vizualnih umjetnosti., Djelomično ću moći iznositi argumente o odnosu pojedinih faza unutar individualnoga stvaralačkog procesa (ideja, afektivni poticaj, realizacija)., Djelomično ću moći prosuđivati utjecaj društveno-povijesnoga i umjetničkog konteksta na stvaralaštvo pojedinog umjetnika., U potpunosti ću moći istraživati kreativne faze u radu jednog umjetnika.
    2. Videolekcija 3.2: Od tehničke vještine do intelektualnog čina - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti kakav je odnos prema tehničkoj vještini različitih umjetnika., U potpunosti ću moći iznositi argumente o tradicionalnome (tehnička vještina) i suvremenom (konceptualnom) odnosu prema stvaralačkome procesu., Djelomično ću moći razmatrati oblike antiumjetničkog pristupa procesu stvaranja., Djelomično ću moći kritički vrednovati odnos pojedinca i društva prema pojedinim djelima umjetničke baštine., Djelomično ću moći prosuđivati utjecaj društveno-povijesnog konteksta na odnos prema tehničkoj vještini u umjetnosti.
    3. Videolekcija 3.4: Konstrukcija, dekonstrukcija i destrukcija - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći iznijeti argumente o umjetničkome stvaralaštvu kao racionalnome ili emocionalnome procesu., U potpunosti ću moći primijeniti destrukciju u stvaralačkome radu kojim ćete izražavati kritičko mišljenje., U potpunosti ću moći prosuditi kako su znanost, tehnologija i društvene okolnosti utjecale na eksperimentiranje s materijalima i procesima u 20. st., U potpunosti ću moći istražiti konstruktivne, dekonstruktivne i destruktivne oblike stvaranja., Djelomično ću moći iznijeti kritičko mišljenje o tome kako su pojedini umjetnici i umjetnička djela utjecali na daljnji tijek umjetničkoga stvaralaštva u nacionalnome kontekstu.