Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
U potpunosti ću moći iznijeti argumente o umjetničkome stvaralaštvu kao racionalnome ili emocionalnome procesu.
U potpunosti ću moći primijeniti destrukciju u stvaralačkome radu kojim ćete izražavati kritičko mišljenje.
U potpunosti ću moći prosuditi kako su znanost, tehnologija i društvene okolnosti utjecale na eksperimentiranje s materijalima i procesima u 20. st.
U potpunosti ću moći istražiti konstruktivne, dekonstruktivne i destruktivne oblike stvaranja.
Djelomično ću moći iznijeti kritičko mišljenje o tome kako su pojedini umjetnici i umjetnička djela utjecali na daljnji tijek umjetničkoga stvaralaštva u nacionalnome kontekstu.
Podijeli ovu lekciju
Mrežna adresa je kopirana u međuspremnik
Promotri slike Židovskoga muzeja u Berlinu arhitekta Daniela Liebeskinda i odgovori na pitanja. Jedan je točan odgovor.
Koji izraz najbolje opisuje oblik zgrade?
Što takvim oblikom arhitekt poručuje?
Što misliš da izražava raspucalost vanjske fasade od cinka i titana?
Kako te pukotine izgledaju iznutra? Što simboliziraju?
Vjenceslav Richter je hrvatski svestrani umjetnik i arhitekt, blizak funkcionalizmu i konstruktivizmu. Promotrite dokumente koji prikazuju njegov paviljon za EXPO 58 u Bruxellesu i odgovorite na pitanja. Po jedan je točan odgovor.
Kakav je odnos kontrukcije i forme?
Kakav je odnos unutarnjega i vanjskoga prostora?
Koji se oblici njeguju?
Kakva je komunikacija između prostorija i etaža unutar paviljona?
Kakva je uloga zida?
Osim staklenih zidova, što još omogućuje dobro osvjetljenje?
Procjena znanja
Umjetnica je u suradnji s vojskom izvela kontroliranu eksploziju svoje šupe sa svim odloženim predmetima u njoj. Sve što je ostalo nakon eksplozije sastavila je u prostornu instalaciju. Odaberite opise koji odgovaraju primjeru. Tri su točna odgovora.
Promotrite reljef i odredite odnosi li se izraz na djelo V. Richtera.
pridodani gradivni elementi
Promotrite reljef i odredite odnosi li se izraz na djelo V. Richtera.
lirska apstrakcija
Promotrite reljef i odredite odnosi li se izraz na djelo V. Richtera.
automatizam
Promotrite reljef i odredite odnosi li se izraz na djelo V. Richtera.
racionalnost i logičnost
Promotrite reljef i odredite odnosi li se izraz na djelo V. Richtera.
dekonstruktivizam
Promotrite zgradu Muzeja umjetnosti Broad u East Lansingu, Michigan, autorice Zahe Hadid i odgovorite na pitanja. Po jedan je točan odgovor.
Koji izraz opisuje građevinu?
Promotrite zgradu Muzeja umjetnosti Broad u East Lansingu, Michigan, autorice Zahe Hadid i odgovorite na pitanja. Po jedan je točan odgovor.
Kakvo odstupanje od uobičajene predodžbe o arhitekturi primjećujete?
Koji od stvaralačkih postupaka u padajućem izborniku primjećuješ u primjeru?
ili % točno odgovorenih pitanja
Procijenili ste svoje znanje o sljedećim ishodima:
Uspješno ste naučili:
Potrudite se još malo kako biste bolje naučili:
4. Konstrukcija, dekonstrukcija i destrukcija
Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
U potpunosti ću moći iznijeti argumente o umjetničkome stvaralaštvu kao racionalnome ili emocionalnome procesu.
U potpunosti ću moći primijeniti destrukciju u stvaralačkome radu kojim ćete izražavati kritičko mišljenje.
U potpunosti ću moći prosuditi kako su znanost, tehnologija i društvene okolnosti utjecale na eksperimentiranje s materijalima i procesima u 20. st.
U potpunosti ću moći istražiti konstruktivne, dekonstruktivne i destruktivne oblike stvaranja.
Djelomično ću moći iznijeti kritičko mišljenje o tome kako su pojedini umjetnici i umjetnička djela utjecali na daljnji tijek umjetničkoga stvaralaštva u nacionalnome kontekstu.
Tema 3: Umjetnost i stvaralački proces - Ishodi učenja: Djelomično ću moći raspraviti o utjecaju kulta, vjere, duhovnosti, filozofije, znanosti i tehnologije na umjetničko stvaralaštvo te argumentirati vlastiti kritički stav., Djelomično ću moći analizirati i kritički prosuditi umjetničko djelo na temelju neposrednog kontakta., U potpunosti ću moći analizirati djela te izražavati kritički stav., U potpunosti ću moći procijeniti važnost i društvenu odgovornost očuvanja nacionalne kulturne/ umjetničke baštine., U potpunosti ću moći prosuditi međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila., Djelomično ću moći istražiti odabrani problem te prezentirati/izlagati rezultate istraživanja praktičnim radom u odabranome mediju., Djelomično ću moći reinterpretirati ideju umjetničkoga djela izražavajući se u odabranome mediju.
Videolekcija 3.1: Od skice do umjetničkog djela - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati materijalna i izvedbena obilježja djela, likovne elemente, načine oblikovanja i kompozicijska načela korištena radi iskazivanja umjetničke ideje., U potpunosti ću moći uspoređivati rukopisna obilježja istoga umjetnika u različitim medijima., Djelomično ću moći uspoređivati razvijanje umjetničke ideje u različitim granama likovnih i vizualnih umjetnosti., Djelomično ću moći iznositi argumente o odnosu pojedinih faza unutar individualnoga stvaralačkog procesa (ideja, afektivni poticaj, realizacija)., Djelomično ću moći prosuđivati utjecaj društveno-povijesnoga i umjetničkog konteksta na stvaralaštvo pojedinog umjetnika., U potpunosti ću moći istraživati kreativne faze u radu jednog umjetnika.
Videolekcija 3.2: Od tehničke vještine do intelektualnog čina - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti kakav je odnos prema tehničkoj vještini različitih umjetnika., U potpunosti ću moći iznositi argumente o tradicionalnome (tehnička vještina) i suvremenom (konceptualnom) odnosu prema stvaralačkome procesu., Djelomično ću moći razmatrati oblike antiumjetničkog pristupa procesu stvaranja., Djelomično ću moći kritički vrednovati odnos pojedinca i društva prema pojedinim djelima umjetničke baštine., Djelomično ću moći prosuđivati utjecaj društveno-povijesnog konteksta na odnos prema tehničkoj vještini u umjetnosti.
Videolekcija 3.3: Ekspresija, ritual i automatizam - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti stvaralački proces umjetničkih djela koja imaju elemente ekspresije, rituala i automatizma., U potpunosti ću moći analizirati materijalna i izvedbena obilježja djela, likovne elemente i kompozicijska načela korištena radi iskazivanja umjetničke ideje., U potpunosti ću moći kritički vrednovati odnos pojedinca i društva prema pojedinim djelima umjetničke baštine., U potpunosti ću moći argumentirano iznijeti kritičko mišljenje o ulozi rituala i automatizma u umjetničkom stvaranju., Djelomično ću moći rekonstruirati stvaralački proces jednog umjetnika služeći se postupcima ekspresije, rituala ili automatizma., U potpunosti ću moći prosuditi kako su društvene i umjetničke okolnosti utjecale na eksperimentiranje s materijalima i procesima u 20. st. (proces kao ritual, automatizam, ekspresija).