Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
BIO 1 Naučit ćete objasniti odnos površine i volumena na razini stanice, organa i organizma povezujući ga s ekonomičnosti građe organizma i preživljavanjem.
BIO 2 Naučit ćete prepoznati važnost površine i volumena u svakodnevnom životu.
MAT 1 Naučit ćete primijeniti obrnutu proporcionalnost.
MAT 2 Naučit ćete primijeniti uspoređivanje racionalnih brojeva i njihovih različitih zapisa.
Podijeli ovu lekciju
Mrežna adresa je kopirana u međuspremnik
#1 Zadatak
U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
Udaljenost od 35 km u prirodi, na karti je prikazana s 35 mm. Zapišite udaljenosti u omjeru i pojednostavnite ga.
#2 Zadatak
U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
Koliki je omjer oplošja i volumena kocke duljine brida 600 m?
U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
Escherichia coli ima površinu 3.534
a volumen iznosi 0.3927
Koliki je omjer površine i volumena?
U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
Omogućuje li taj omjer brži ili sporiji prijenos tvari?
Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženih fotografija.
Označite točan odgovor.
Koja lisica ima veće uši?
U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
Koja lisica ima manji rep?
Procjena znanja
Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i tvrdnji iz lijevog stupca. To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.
Sparite vrste stanica s načinima povećanja površine.
crvena krvna stanica (eritrocit)
ima udubljenje
crijevna stanica
ima nabore
živčana stanica
dugačka je i tanka
Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca. To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.
Sparite organe s načinima povećanja površine.
tanko crijevo
mjehurići – alveole
pluća
crijevne resice – prstasti nastavci
škrge
nastavci u obliku listića
Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženih fotografija. Odgovorite na pitanja odabirom pojmova u padajućem izborniku. Liam je na plažu ponio dva ručnika, plavi i zeleni. Čim je stigao na plažu, odmah je utrčao u more. Nakon izlaska iz mora jednim se ručnikom htio obrisati, a na drugi legnuti kako bi čitao knjigu. Pomognite Liamu odabrati ručnik za brisanje odgovarajući na pitanja.
Koji ručnik nema nabore?
Koji ručnik ima veću površinu?
Koji će ručnik sporije upijati vodu?
Koji bi ručnik Liam trebao uzeti za brisanje?
U sljedećem zadatku odgovorite na pitanja odabirom pojmova u padajućem izborniku. Ana je zalogaj kruha prožvakala 20 puta, a Marko 7 puta. Odgovarajući na pitanja zaključite kako je to utjecalo na probavu zalogaja.
Čiji se zalogaj nakon žvakanja sastoji od više dijelova?
Čiji zalogaj nakon žvakanja ima manju površinu?
Čiji će se zalogaj kruha, koji sadržava škrob, brže razgraditi?
Čiji će zalogaj biti lakše progutan zbog bolje natopljenosti slinom?
Čiji će zalogaj biti lakše progutan zbog bolje natopljenosti slinom?
U sljedećem zadatku odgovorite na pitanja odabirom pojmova u padajućem izborniku. Miš ima veći omjer površine i volumena nego slon. Odgovarajući na pitanja zaključite kako je to utjecalo na njihove organizme.
Tko sporije gubi toplinsku energiju?
Tko sporije diše
Tko ima veću površinu tijela, u odnosu prema volumenu, koja je izložena okolini?
Tko ima manji broj otkucaja srca?
Tko ima brži protok krvi u organizmu?
U sljedećem zadatku pojmove poredajte prema zadanom kriteriju.
To ćete učiniti tako da kliknete na određeni pojam.
Imamo tri stanice kockasta oblika. Prva stanica ima površinu 8
a volumen 2
Druga stanica ima površinu 32
a volumen 16
Treća stanica ima površinu 24
a volumen 8
Poredajte stanice prema učinkovitosti izmjene tvari. Počnite sa stanicom koja će najučinkovitije prenositi tvari.
1.
prva stanica
2.
treća stanica
3.
druga stanica
U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
Imamo tri stanice kockasta oblika. Prva stanica ima površinu 8
a volumen 2
Druga stanica ima površinu 32
a volumen 16
Treća stanica ima površinu 24
a volumen 8
Koja je stanica najmanja?
Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženih ilustracija.
Označite točan odgovor.
Manji je pingvin patuljasti visine 43 cm, a veći carski pingvin visine 1,10 metara. Koji pingvin živi u hladnijim područjima?
U sljedećim zadatcima označite točan odgovor.
Omjer oplošja kocke i njezina volumena proporcionalan je s duljinom brida kocke.
U sljedećim zadatcima označite točan odgovor.
Za dvije obrnuto proporcionalne veličine x i y vrijedi xy = k, gdje je k konstanta.
U sljedećim zadatcima označite točan odgovor.
Omjeri 1 : 2 i 2 : 1 su jednaki.
U sljedećim zadatcima označite točan odgovor.
Omjeri 3 : 4 i 15 : 20 su jednaki.
U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
U pet radnih dana radnik je zaradio 250 €. Zapišite veličine u obliku omjera i pojednostavnite ga.
ili % točno odgovorenih pitanja
Procijenili ste svoje znanje o sljedećim ishodima:
Uspješno ste naučili:
Potrudite se još malo kako biste bolje naučili:
24. Omjer život znači
Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
BIO 1 Naučit ćete objasniti odnos površine i volumena na razini stanice, organa i organizma povezujući ga s ekonomičnosti građe organizma i preživljavanjem.
BIO 2 Naučit ćete prepoznati važnost površine i volumena u svakodnevnom životu.
MAT 1 Naučit ćete primijeniti obrnutu proporcionalnost.
MAT 2 Naučit ćete primijeniti uspoređivanje racionalnih brojeva i njihovih različitih zapisa.
Tema 5: Mali veliki svijet - Ishodi učenja: BIO OŠ A.7.2. Povezuje usložnjavanje građe s razvojem novih svojstava u različitih organizama., MAT OŠ A.7.5. Primjenjuje računanje s racionalnim brojevima., KEM OŠ D.7.3. Uočava zakonitosti uopćavanjem podataka prikazanih tekstom, crtežom modelima, tablicama i grafovima., MAT OŠ B.7.3. Primjenjuje proporcionalnost i obrnutu proporcionalnost;, OŠ HJ A.7.4. Učenik piše objektivne pripovjedne tekstove u skladu s temom i prema planu pritom pravilno upotrebljavajući pravila pisanja velikoga početnog slova u imenima ustanova, društava, pokreta, epoha i povijesnih događaja., KEM OŠ A.7.2. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari., FIZ OŠ A.7.1. Uspoređuje dimenzije, masu i gustoću različitih tijela i tvari., MAT OŠ B.7.1. Računa s algebarskim izrazima u Q., MAT OŠ A.7.2. Opisuje i primjenjuje znanstveni zapis broja., MAT OŠ A.7.3. Primjenjuje različite zapise racionalnih brojeva., MAT OŠ B.7.2. Rješava i primjenjuje linearnu jednadžbu., BIO OŠ A.7.1. Uspoređuje različite veličine u živome svijetu uz objašnjavanje principa građe živih bića., BIO OŠ D.7.2. Objašnjava važnost i utjecaj bioloških otkrića na svakodnevni život., MAT OŠ A.7.3. Primjenjuje različite zapise racionalnih brojeva., MAT OŠ A.7.4. Primjenjuje uspoređivanje racionalnih brojeva., KEM OŠ A.7.2. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari., OŠ GK A.7.1. Učenik poznaje određeni broj skladbi, OŠ GK A.7.2. Učenik razlikuje udaraljke s određenom i neodređenom visinom tona, skupinu glazbala i orkestre te opaža izvedbenu ulogu glazbala., MAT OŠ A.7.4. Primjenjuje uspoređivanje racionalnih brojeva., BIO OŠ A.7.1. Uspoređuje različite veličine u živome svijetu uz objašnjavanje principa građe živih bića., OŠ LK A.7.1. Učenik istražuje i interpretira različite sadržaje oblikujući ideje koje izražava služeći se likovnim i vizualnim jezikom., OŠ LK A.7.3. Učenik u vlastitome izražavanju koristi tehničke i izražajne mogućnosti novomedijskih tehnologija., OŠ LK C.7.1. Učenik analizira i u likovnom i vizualnom uratku ispituje utjecaj vizualnih komunikacija i prostornoga oblikovanja okoline na vlastiti život., OŠ GK A.7.1. Učenik poznaje određeni broj skladbi, OŠ GK A.7.3. Učenik na temelju slušanja, prepoznaje različite glazbene vrste.
Videolekcija 5.1: Mali rekorderi - Ishodi učenja: BIO 3 Naučit ćete opisati građu životinjske stanice i povezati veličine dijelova s odgovarajućim alatom za promatranje., MAT 2 Naučit ćete primjenjivati različite zapise racionalnih brojeva., BIO 1 Naučit ćete razlikovati mikroskopske veličine u prirodi., BIO 2 Naučit ćete primjenjivati odgovarajuće alate za proučavanje stanice, bakterije i virusa., BIO 4 Naučit ćete opisati važnost otkrića maske u smanjenju širenja virusa., MAT 1 Naučit ćete primjenjivati znanstveni zapis broja., MAT 3 Naučit ćete rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu.
Videolekcija 5.2: Uspoređujemo - Ishodi učenja: KEM 1 Naučit ćete primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari., KEM 2 Naučit ćete uočavati zakonitosti uopćavanjem podataka prikazanih tekstom, crtežom, modelima, tablicama i grafovima., MAT 1 Naučit ćete primjenjivati različite zapise racionalnih brojeva., MAT 2 Naučit ćete uspoređivati racionalne brojeve., MAT 3 Naučit ćete računati s racionalnim brojevima., GK 1 Naučit ćete prepoznati obilježja glazbala iz skupine udaraljki., GK 2 Naučit ćete razlikovati udaraljke s određenom i udaraljke s neodređenom visinom tona., GK 3 Naučit ćete prepoznati primjere konkretnih skladbi s udaraljkama.
Videolekcija 5.4: Veliko jer je važno - Ishodi učenja: FIZ 1 Naučit ćete prepoznati primjere fizičkih veličina u svakodnevnom životu te moći objasniti zašto je važno mjeriti ih., FIZ 2 Naučit ćete preračunavati mjerne jedinice., FIZ 3 Naučit ćete razlikovati znakove fizičkih veličina i pravilno ih označavati u obliku velikih/malih slova., FIZ 4 Naučit ćete što su mjerni instrumenti i čemu služe., FIZ 5 Naučit ćete kako radimo usporednu i provjeru ispravnosti mjerenja., KEM 1 Naučit ćete objasniti kako su nastali i kako se tvore suvremeni kemijski simboli., KEM 2 Naučit ćete povezati ime kemijskog elementa s njegovim simbolom., KEM 3 Naučit ćete objasniti kvalitativno i kvantitativno značenje kemijskog simbola., HJ 1 Naučit ćete objasniti pravila pisanja velikoga početnog slova u imenima ustanova, društava, pokreta, epoha i povijesnih događaja., HJ 2 Naučit ćete primijeniti pravila pisanja velikoga početnog slova u vezanom tekstu.
Videolekcija 5.5: Rastu oblici, raste zvuk - Ishodi učenja: LK 1 Naučit ćete što je omjer, a što razmjer (proporcija) u umjetničkim djelima i vlastitom portretu., LK 2 Naučit ćete što je zlatni rez, kako se primjenjuje u umjetnosti i kako se pojavljuje u prirodi., LK 3 Naučit ćete usporediti umjetnička djela s obzirom na različite društvene čimbenike te što ih povezuje sa stečenim znanjima iz drugih predmeta i iskustvima iz svakodnevnoga života., GK 1 Naučit ćete prepoznati obilježja klavirske minijature., GK 2 Naučit ćete prepoznati i razlikovati višestavačne vrste koncert i simfoniju., GK 3 Naučit ćete slušno prepoznati primjere različitih instrumentalnih vrsta.