Učitavanje

23. Uspoređujemo

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • KEM 1 Naučit ćete primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari.
  • KEM 2 Naučit ćete uočavati zakonitosti uopćavanjem podataka prikazanih tekstom, crtežom, modelima, tablicama i grafovima.
  • MAT 1 Naučit ćete primjenjivati različite zapise racionalnih brojeva.
  • MAT 2 Naučit ćete uspoređivati racionalne brojeve.
  • MAT 3 Naučit ćete računati s racionalnim brojevima.
  • GK 1 Naučit ćete prepoznati obilježja glazbala iz skupine udaraljki.
  • GK 2 Naučit ćete razlikovati udaraljke s određenom i udaraljke s neodređenom visinom tona.
  • GK 3 Naučit ćete prepoznati primjere konkretnih skladbi s udaraljkama.

Na slici su predočene tvari: brašno, modra galica, sol, ulje, voda i zrak. Koje su od navedenih tvari bezbojne? Dva su odgovora točna.

Razvrstajte tvari na slici prema agregacijskom stanju. 

ulje
zrak
modra galica
sol
voda
brašno
ČVRSTE TVARI
TEKUĆE TVARI
PLINOVITE TVARI

Klikom na padajući izbornik odabire se točan odgovor vezan za sliku.

Koja je od tvari na slici organska tvar u čvrstom agregacijskom stanju? Klikom miša u padajućem izborniku odaberite ime tvari.

Klikom na padajući izbornik odabire se točan odgovor vezan za sliku.

Koja će od tvari na slici ispariti zagrijavanjem? Klikom miša u padajućem izborniku odaberite ime tvari.

Koje su od navedenih tvari kristalne građe pri sobnom tlaku i temperaturi? Dva su odgovora točna.

#2 Zadatak

Klikom na padajući izbornik odabire se točan odgovor.

U tablici su navedene gustoće tvari A, B, C i D. Ako se te tvari redom uliju u menzuru i zatim u nju ubaci komadić leda gustoće 0,92 g/cm3, u kojem će sloju biti led?
Klikom miša u padajućem izborniku odaberite točan odgovor.
 
Tvar A B C D
Gustoća(g/cm3) 0,97 0,71 0,92 1,4

#3 Zadatak

Imenu svake tvari pridružite odgovarajuće vrelište pri normalnom atmosferskom tlaku.

ugljikov dioksid −78,5 °C
natrij 883 °C
voda 100 °C

Sigurno ste čuli da se požar na električnim vodovima ne smije gasiti vodom.
Zašto je to tako?
Otopimo li u vodi sol, nastaju slobodni ioni. Ioni su električki pozitivno ili negativno nabijene čestice. Tvari koje se otapanjem u vodi razgrađuju na ione nazivamo elektrolitima. Takve vodene otopine provode električnu struju. Otopina soli u vodi sadržava ione Na+ i Cl–.
Vodovodna voda također sadržava otopljene soli i zbog toga provodi električnu struju. Vodena otopina šećera ne sadržava ione te stoga ne provodi električnu struju.
Tvari koje se otapanjem u vodi ne razgrađuju na ione, poput šećera, nazivamo neelektrolitima.

#4 Zadatak

Koje su od navedenih tvari dobri vodiči električne struje? Tri su odgovora točna.

#5 Zadatak

Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca. To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.

Spojite brojeve jednake vrijednosti, a različitog zapisa.

1/4  25%
0.8  7/7
3/2 1.5
100% 4/5
#6 Zadatak

Riješite zadatak i odaberite točan odgovor.

1 3 4 −( 1 5 + 0 , 3 · 2)

Sljedeće zadatke riješite nakon što poslušate glazbeni primjer.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Koja skupina izvođača izvodi glavnu melodiju?

Nema dostupnog transkripta.

U sljedećem zadatku dopunite rečenicu.
 

Skladba koju ste poslušali, prema načinu izvođenja, jest

.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Zvuk udaraljki nastaje udaranjem o tvrđu podlogu.

Današnja digitalna tehnologija nam opisuje svijet kodirajući cijeli naš kozmos brojevima 1 i 0, ima-nema, upaljeno-ugašeno. I to je sve što se nalazi u našim mobitelima, u našim računalima, no to nije pravo stanje stvari. Za pravo stanje našeg svemira potreban nam je broj 3: proton, elektron i neutron ili crvena, žuta i plava boja. To su osnovne stvari. Glazba je upravo takva i sjedinjuje brojeve 2 i 3 i daje nam kompletnu sliku svijeta. Recimo kako glazba spaja brojeve 2 i 3. Makedonci to rade ovako. Južnoamerikanci bi radili to ovako. Međutim, mi rokeri to radimo na najinteresantniji način, a to je ovo. To svira gitarista, međutim bubnjar svira nešto drugo. To kad se spoji dobijemo jednu specijalnu napetost koja otpušta naše loše napetosti i zato je glazba jedna cjelovita aktivnost koja se sastoji kao i u kompjuterima ima-nema, ali pauza s kojom kontroliramo ritam. Govoreći o instrumentima raznih kultura svaki instrument, kao i svaka kultura, je jezik za sebe. Što više instrumenta sviraš to si bogatiji i više jezika govoriš. Sami bubnjevi su vrlo bogati svojim izričajem i imaju duboke i visoke tonove, razne teksture i različiti ritmovi se mogu svirati s njima. Ovaj konkretno se zove djembe i dolazi nam iz Afrike. Sredozemlje, od Egipta, Turske i Španjolske svuda se svira darbuka ili doumbek. Ovaj ritam nam je inače vrlo interesantan po brojevima 2 i 3 jer je to devet osminski ritam. Makedonci bogatstvo u glazbi vide u njezinom grubljem dijelu i u njezinom nježnom dijelu. Ovo nam daje osnovu. Ovo priča svoju nježnu priču. Kad ih spojimo. Sjevernoamerički indijanci imaju svoje ritualne bubnjeve i tu nema puno nauke. Brzinom i snagom tumače okolinu oko nas: šume, životinje i biljke. U Aziji vole metal iz nekog razloga. Azija je puna zvončića, zvona, tibetanskih zdjela i naravno gong koji nam daje široki spektar razno raznih frekvencija. . Transkript: Današnja digitalna tehnologija nam opisuje svijet kodirajući cijeli naš kozmos brojevima 1 i 0, ima-nema, upaljeno-ugašeno. I to je sve što se nalazi u našim mobitelima, u našim računalima, no to nije pravo stanje stvari. Za pravo stanje našeg svemira potreban nam je broj 3: proton, elektron i neutron ili crvena, žuta i plava boja. To su osnovne stvari. Glazba je upravo takva i sjedinjuje brojeve 2 i 3 i daje nam kompletnu sliku svijeta. Recimo kako glazba spaja brojeve 2 i 3. Makedonci to rade ovako. Južnoamerikanci bi radili to ovako. Međutim, mi rokeri to radimo na najinteresantniji način, a to je ovo. To svira gitarista, međutim bubnjar svira nešto drugo. To kad se spoji dobijemo jednu specijalnu napetost koja otpušta naše loše napetosti i zato je glazba jedna cjelovita aktivnost koja se sastoji kao i u kompjuterima ima-nema, ali pauza s kojom kontroliramo ritam. Govoreći o instrumentima raznih kultura svaki instrument, kao i svaka kultura, je jezik za sebe. Što više instrumenta sviraš to si bogatiji i više jezika govoriš. Sami bubnjevi su vrlo bogati svojim izričajem i imaju duboke i visoke tonove, razne teksture i različiti ritmovi se mogu svirati s njima. Ovaj konkretno se zove djembe i dolazi nam iz Afrike. Sredozemlje, od Egipta, Turske i Španjolske svuda se svira darbuka ili doumbek. Ovaj ritam nam je inače vrlo interesantan po brojevima 2 i 3 jer je to devet osminski ritam. Makedonci bogatstvo u glazbi vide u njezinom grubljem dijelu i u njezinom nježnom dijelu. Ovo nam daje osnovu. Ovo priča svoju nježnu priču. Kad ih spojimo. Sjevernoamerički indijanci imaju svoje ritualne bubnjeve i tu nema puno nauke. Brzinom i snagom tumače okolinu oko nas: šume, životinje i biljke. U Aziji vole metal iz nekog razloga. Azija je puna zvončića, zvona, tibetanskih zdjela i naravno gong koji nam daje široki spektar razno raznih frekvencija. .

Procjena znanja

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Tri su odgovora točna.

Broj 1.2 možemo napisati na beskonačno mnogo različitih načina. Odaberite brojeve koji imaju jednaku vrijednost kao broj 1.2.

U sljedećem zadatku odabirom točnog znaka usporedite brojeve.
 

1/4

0.3
65 % 

1/2
2

200 %
2.8 

2/8

Koliko je  ( 0.75   +   1.25 )   ·   3 4 ?

Koja od kemijskih jednadžbi prikazuje promjenu pri vrenju vode?

U tablici su navedene vrijednosti gustoće nekih metala. Razvrstajte ih na lake i teške metale.

Metal Zn Na Li Cu Al Hg Ca
ρ (g/cm3) 7,13 0,97 0,53 8,96 2,70 13,5 1,55

Li
Al
Hg
Ca
Zn
Na
Cu
LAKI METALI
TEŠKI METALI

Poznato je da ulje „pliva” na vodi. Ulje ima veću gustoću od vode.

Svakoj od navedenih tvari pridružite odgovarajuće fizikalno svojstvo.

VODA GUSTOĆA MANJA OD 1 g/cm^3
BAKAR TALIŠTE 0 °C
GUMA DOBAR VODIČ ELEKTRIČNE STRUJE
ULJE IZOLATOR

Dopunite rečenicu.

Vrelište vode
se povećanjem tlaka.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Na koji način nastaje zvuk kod udaraljki?

U sljedećem zadatku označite riječ i smjestite je u odgovarajući stupac.

trokutić
marimba
metalofon
tamburin
zvončići
zvona
timpani
bubanj
kastanjete
činele
gong
ksilofon
udaraljke s određenom visinom tona
udaraljke s neodređenom visinom tona

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Dva su odgovora točna.

Čime se sviraju udaraljke?

23. Uspoređujemo

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • KEM 1 Naučit ćete primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari.
  • KEM 2 Naučit ćete uočavati zakonitosti uopćavanjem podataka prikazanih tekstom, crtežom, modelima, tablicama i grafovima.
  • MAT 1 Naučit ćete primjenjivati različite zapise racionalnih brojeva.
  • MAT 2 Naučit ćete uspoređivati racionalne brojeve.
  • MAT 3 Naučit ćete računati s racionalnim brojevima.
  • GK 1 Naučit ćete prepoznati obilježja glazbala iz skupine udaraljki.
  • GK 2 Naučit ćete razlikovati udaraljke s određenom i udaraljke s neodređenom visinom tona.
  • GK 3 Naučit ćete prepoznati primjere konkretnih skladbi s udaraljkama.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 5: Mali veliki svijet - Ishodi učenja: BIO OŠ A.7.2. Povezuje usložnjavanje građe s razvojem novih svojstava u različitih organizama., MAT OŠ A.7.5. Primjenjuje računanje s racionalnim brojevima., KEM OŠ D.7.3. Uočava zakonitosti uopćavanjem podataka prikazanih tekstom, crtežom modelima, tablicama i grafovima., MAT OŠ B.7.3. Primjenjuje proporcionalnost i obrnutu proporcionalnost;, OŠ HJ A.7.4. Učenik piše objektivne pripovjedne tekstove u skladu s temom i prema planu pritom pravilno upotrebljavajući pravila pisanja velikoga početnog slova u imenima ustanova, društava, pokreta, epoha i povijesnih događaja., KEM OŠ A.7.2. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari., FIZ OŠ A.7.1. Uspoređuje dimenzije, masu i gustoću različitih tijela i tvari., MAT OŠ B.7.1. Računa s algebarskim izrazima u Q., MAT OŠ A.7.2. Opisuje i primjenjuje znanstveni zapis broja., MAT OŠ A.7.3. Primjenjuje različite zapise racionalnih brojeva., MAT OŠ B.7.2. Rješava i primjenjuje linearnu jednadžbu., BIO OŠ A.7.1. Uspoređuje različite veličine u živome svijetu uz objašnjavanje principa građe živih bića., BIO OŠ D.7.2. Objašnjava važnost i utjecaj bioloških otkrića na svakodnevni život., MAT OŠ A.7.3. Primjenjuje različite zapise racionalnih brojeva., MAT OŠ A.7.4. Primjenjuje uspoređivanje racionalnih brojeva., KEM OŠ A.7.2. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari., OŠ GK A.7.1. Učenik poznaje određeni broj skladbi, OŠ GK A.7.2. Učenik razlikuje udaraljke s određenom i neodređenom visinom tona, skupinu glazbala i orkestre te opaža izvedbenu ulogu glazbala., MAT OŠ A.7.4. Primjenjuje uspoređivanje racionalnih brojeva., BIO OŠ A.7.1. Uspoređuje različite veličine u živome svijetu uz objašnjavanje principa građe živih bića., OŠ LK A.7.1. Učenik istražuje i interpretira različite sadržaje oblikujući ideje koje izražava služeći se likovnim i vizualnim jezikom., OŠ LK A.7.3. Učenik u vlastitome izražavanju koristi tehničke i izražajne mogućnosti novomedijskih tehnologija., OŠ LK C.7.1. Učenik analizira i u likovnom i vizualnom uratku ispituje utjecaj vizualnih komunikacija i prostornoga oblikovanja okoline na vlastiti život., OŠ GK A.7.1. Učenik poznaje određeni broj skladbi, OŠ GK A.7.3. Učenik na temelju slušanja, prepoznaje različite glazbene vrste.
    1. Videolekcija 5.1: Mali rekorderi - Ishodi učenja: BIO 3 Naučit ćete opisati građu životinjske stanice i povezati veličine dijelova s odgovarajućim alatom za promatranje., MAT 2 Naučit ćete primjenjivati različite zapise racionalnih brojeva., BIO 1 Naučit ćete razlikovati mikroskopske veličine u prirodi., BIO 2 Naučit ćete primjenjivati odgovarajuće alate za proučavanje stanice, bakterije i virusa., BIO 4 Naučit ćete opisati važnost otkrića maske u smanjenju širenja virusa., MAT 1 Naučit ćete primjenjivati znanstveni zapis broja., MAT 3 Naučit ćete rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu.
    2. Videolekcija 5.3: Omjer život znači - Ishodi učenja: BIO 1 Naučit ćete objasniti odnos površine i volumena na razini stanice, organa i organizma povezujući ga s ekonomičnosti građe organizma i preživljavanjem., BIO 2 Naučit ćete prepoznati važnost površine i volumena u svakodnevnom životu., MAT 1 Naučit ćete primijeniti obrnutu proporcionalnost., MAT 2 Naučit ćete primijeniti uspoređivanje racionalnih brojeva i njihovih različitih zapisa.
    3. Videolekcija 5.4: Veliko jer je važno - Ishodi učenja: FIZ 1 Naučit ćete prepoznati primjere fizičkih veličina u svakodnevnom životu te moći objasniti zašto je važno mjeriti ih., FIZ 2 Naučit ćete preračunavati mjerne jedinice., FIZ 3 Naučit ćete razlikovati znakove fizičkih veličina i pravilno ih označavati u obliku velikih/malih slova., FIZ 4 Naučit ćete što su mjerni instrumenti i čemu služe., FIZ 5 Naučit ćete kako radimo usporednu i provjeru ispravnosti mjerenja., KEM 1 Naučit ćete objasniti kako su nastali i kako se tvore suvremeni kemijski simboli., KEM 2 Naučit ćete povezati ime kemijskog elementa s njegovim simbolom., KEM 3 Naučit ćete objasniti kvalitativno i kvantitativno značenje kemijskog simbola., HJ 1 Naučit ćete objasniti pravila pisanja velikoga početnog slova u imenima ustanova, društava, pokreta, epoha i povijesnih događaja., HJ 2 Naučit ćete primijeniti pravila pisanja velikoga početnog slova u vezanom tekstu.
    4. Videolekcija 5.5: Rastu oblici, raste zvuk - Ishodi učenja: LK 1 Naučit ćete što je omjer, a što razmjer (proporcija) u umjetničkim djelima i vlastitom portretu., LK 2 Naučit ćete što je zlatni rez, kako se primjenjuje u umjetnosti i kako se pojavljuje u prirodi., LK 3 Naučit ćete usporediti umjetnička djela s obzirom na različite društvene čimbenike te što ih povezuje sa stečenim znanjima iz drugih predmeta i iskustvima iz svakodnevnoga života., GK 1 Naučit ćete prepoznati obilježja klavirske minijature., GK 2 Naučit ćete prepoznati i razlikovati višestavačne vrste koncert i simfoniju., GK 3 Naučit ćete slušno prepoznati primjere različitih instrumentalnih vrsta.