Učitavanje

25. Veliko jer je važno

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • FIZ 1 Naučit ćete prepoznati primjere fizičkih veličina u svakodnevnom životu te moći objasniti zašto je važno mjeriti ih.
  • FIZ 2 Naučit ćete preračunavati mjerne jedinice.
  • FIZ 3 Naučit ćete razlikovati znakove fizičkih veličina i pravilno ih označavati u obliku velikih/malih slova.
  • FIZ 4 Naučit ćete što su mjerni instrumenti i čemu služe.
  • FIZ 5 Naučit ćete kako radimo usporednu i provjeru ispravnosti mjerenja.
  • KEM 1 Naučit ćete objasniti kako su nastali i kako se tvore suvremeni kemijski simboli.
  • KEM 2 Naučit ćete povezati ime kemijskog elementa s njegovim simbolom.
  • KEM 3 Naučit ćete objasniti kvalitativno i kvantitativno značenje kemijskog simbola.
  • HJ 1 Naučit ćete objasniti pravila pisanja velikoga početnog slova u imenima ustanova, društava, pokreta, epoha i povijesnih događaja.
  • HJ 2 Naučit ćete primijeniti pravila pisanja velikoga početnog slova u vezanom tekstu.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Je li sljedeća izjava točna?

Fizičke veličine svojstva su tijela ili pojave koja možemo izmjeriti.

U sljedećem zadatku upišite pojmove koji nedostaju.

Kada govorimo o duljini, koristimo se
slovom l, a kada govorimo o mjernim jedinicama za volumen tekućina, koristimo se
slovom L.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Marija je izmjerila da duljina klupe u učionici iznosi 1,2 metra.

Koliko ta duljina iznosi u decimetrima?

Za one koji žele znati više

Najviša temperatura dosad zabilježena na Zemlji iznosila je nevjerojatnih 56,7 °C u dolini Death Valley u Kaliforniji.
Udaljenost od Zemlje do Mjeseca iznosi otprilike 384 400 kilometara, što je kao da putujete oko svijeta 10 puta!
Brzina svjetlosti iznosi otprilike 299 792 458 metara u sekundi, što znači da bi svjetlost mogla obići Zemlju otprilike 7 puta u jednoj sekundi.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Svaki kemijski simbol ima kvalitativno i kvantitativno značenje.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Koje je značenje oznake 3 Fe? 

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Koja oznaka predstavlja pet atoma klora?

Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca. To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.

Navedene oznake povežite s njihovim značenjem.

3 H tri atoma kisika
3 O dva atoma žive
2 Hg dva atoma dušika
2 N kemijski element kalcij
Ca tri atoma vodika
kemijski element kalij

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Dva su odgovora točna.

Koje od navedenih oznaka imaju kvalitativno i kvantitativno značenje? 

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

U hrvatskome jeziku dva su temeljna pravila o pisanju velikoga početnog slova u višečlanim riječima.

Odabirom točnih riječi u padajućem izborniku riješite zadatak.

U imenima društava i ustanova prva se riječ piše

početnim slovom, a ostale riječi

slovom, osim

.
Jednorječna i višerječna imena
 

i

pišu se malim početnim slovom.
U imenima povijesnih događaja prva riječ piše se

početnim slovom.

U sljedećem zadatku razvrstajte pojmove prema uputi. 

U lijevi stupac razvrstajte pojmove koji se odnose na geografski pojam, a u desni koji se odnose na geopolitički pojam.

istočna Europa
Srednja Dalmacija
srednja Dalmacija
južni Jadran
Istočna Europa
Južni Jadran
GEOGRAFSKI POJAM
GEOPOLITIČKI POJAM

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Ime školskoga predmeta u kojemu učite o kemijskim reakcijama piše se velikim početnim slovom – Kemija.

Odabirom točno napisanih riječi u padajućem izborniku riješite zadatak. 

Hrvatsko

tradicionalno organizira

fizike namijenjenu učenicima koji su na

natjecanju postigli iznimne rezultate iz

.
Suorganizatori su

u Zagrebu,

fakultet,

Ruđer Bošković i

za fiziku.

U sljedećem zadatku razvrstajte pojmove prema uputi. 

U lijevi stupac razvrstajte epohe i povijesna razdoblja koji su napisani točno, a u desni koji su napisani netočno s obzirom na pravila o pisanju velikoga i maloga početnog slova.

Bitka za Vukovar
Prvi svjetski rat
socijalizam
Srednji vijek
Domovinski rat
križarski ratovi
Holokaust
Hrvatski narodni preporod
Industrijska revolucija
pretpovijest
stogodišnji rat
Seljačka Buna
TOČNO NAPISANO
NETOČNO NAPISANO

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Dva su odgovora točna.

Točno su napisana društva:

Procjena znanja

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Koji od sljedećih pojmova predstavlja fizičku veličinu?

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Dva su odgovora točna.

Mjerni su instrumenti alati kojima se koristimo za mjerenje fizičkih veličina. Koji su od pojmova navedenih u nastavku mjerni instrumenti?

Odabirom točnog pojma u padajućem izborniku riješite zadatak.

Mjerni su standardi referentne vrijednosti kojima se koristimo za usporedbu i provjeru ispravnosti naših mjerenja. Odaberite mjerni standard!

Odabirom točnog pojma u padajućem izborniku riješite zadatak.

Pri preračunavanju iz milimetara u centimetre iznos fizičke veličine treba

.
Pri preračunavanju iz decimetara u centimetre iznos fizičke veličine treba

.
Pri preračunavanju iz milimetara u decimetre iznos fizičke veličine treba

.
Pri preračunavanju iz decimetara u milimetre iznos fizičke veličine treba

.
Pri preračunavanju iz metara u milimetre iznos fizičke veličine treba

Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca.

To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.

MASA mol
DULJINA A (amper)
VRIJEME cd (kandela)
ELEKTRIČNA STRUJA kg (kilogram)
TEMPERATURA m (metar)
JAKOST SVJETLOSTI s (sekunda)
KOLIČINA TVARI K (kelvin)

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Simbole za označavanje tvari rabili su i alkemičari.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Tko je osmislio i predložio suvremene kemijske simbole?

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Kemijski elementi označavaju se isključivo jednim velikim slovom latinične abecede.

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Dva su odgovora točna.

Što označavamo kemijskim simbolima? 

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Simboli elemenata proizlaze iz njihovih latinskih ili latiniziranih te grčkih naziva.

Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova i kemijskih simbola iz desnog i lijevog stupca. To ćete učiniti tako da kliknete na simbol koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.

Povežite kemijske simbole s imenima kemijskih elemenata.

B kalcij
Br fluor
Ca brom
K kalij
F željezo
Fe bor

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Koje je značenje oznake 2 Hg? 

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Koja oznaka predstavlja četiri atoma sumpora?

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Odaberite točno napisanu ustanovu/društvo.

Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih odgovora. 

Povežite ispravno napisane pojmove s objašnjenjima njihova značenja.

Prvi svjetski rat naziv društva
hrvatski narodni preporod naziv znanstvenog sustava 
periodni sustav elemenata vremenski jasno utvrđen događaj
Peti hrvatski slavistički kongres razdoblje ili povijesni događaj kojemu trajanje nije jasno vremenski određeno

Odabirom točne riječi u padajućem izborniku riješite zadatak.

Manifestacija

jutro uz fiziku popularizacijski je projekt

za fiziku

u Rijeci.

U sljedećem zadatku upišite pojmove koji nedostaju.

Jednorječna i
imena epoha i
pišu se malim početnim slovom.

25. Veliko jer je važno

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • FIZ 1 Naučit ćete prepoznati primjere fizičkih veličina u svakodnevnom životu te moći objasniti zašto je važno mjeriti ih.
  • FIZ 2 Naučit ćete preračunavati mjerne jedinice.
  • FIZ 3 Naučit ćete razlikovati znakove fizičkih veličina i pravilno ih označavati u obliku velikih/malih slova.
  • FIZ 4 Naučit ćete što su mjerni instrumenti i čemu služe.
  • FIZ 5 Naučit ćete kako radimo usporednu i provjeru ispravnosti mjerenja.
  • KEM 1 Naučit ćete objasniti kako su nastali i kako se tvore suvremeni kemijski simboli.
  • KEM 2 Naučit ćete povezati ime kemijskog elementa s njegovim simbolom.
  • KEM 3 Naučit ćete objasniti kvalitativno i kvantitativno značenje kemijskog simbola.
  • HJ 1 Naučit ćete objasniti pravila pisanja velikoga početnog slova u imenima ustanova, društava, pokreta, epoha i povijesnih događaja.
  • HJ 2 Naučit ćete primijeniti pravila pisanja velikoga početnog slova u vezanom tekstu.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 5: Mali veliki svijet - Ishodi učenja: BIO OŠ A.7.2. Povezuje usložnjavanje građe s razvojem novih svojstava u različitih organizama., MAT OŠ A.7.5. Primjenjuje računanje s racionalnim brojevima., KEM OŠ D.7.3. Uočava zakonitosti uopćavanjem podataka prikazanih tekstom, crtežom modelima, tablicama i grafovima., MAT OŠ B.7.3. Primjenjuje proporcionalnost i obrnutu proporcionalnost;, OŠ HJ A.7.4. Učenik piše objektivne pripovjedne tekstove u skladu s temom i prema planu pritom pravilno upotrebljavajući pravila pisanja velikoga početnog slova u imenima ustanova, društava, pokreta, epoha i povijesnih događaja., KEM OŠ A.7.2. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari., FIZ OŠ A.7.1. Uspoređuje dimenzije, masu i gustoću različitih tijela i tvari., MAT OŠ B.7.1. Računa s algebarskim izrazima u Q., MAT OŠ A.7.2. Opisuje i primjenjuje znanstveni zapis broja., MAT OŠ A.7.3. Primjenjuje različite zapise racionalnih brojeva., MAT OŠ B.7.2. Rješava i primjenjuje linearnu jednadžbu., BIO OŠ A.7.1. Uspoređuje različite veličine u živome svijetu uz objašnjavanje principa građe živih bića., BIO OŠ D.7.2. Objašnjava važnost i utjecaj bioloških otkrića na svakodnevni život., MAT OŠ A.7.3. Primjenjuje različite zapise racionalnih brojeva., MAT OŠ A.7.4. Primjenjuje uspoređivanje racionalnih brojeva., KEM OŠ A.7.2. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari., OŠ GK A.7.1. Učenik poznaje određeni broj skladbi, OŠ GK A.7.2. Učenik razlikuje udaraljke s određenom i neodređenom visinom tona, skupinu glazbala i orkestre te opaža izvedbenu ulogu glazbala., MAT OŠ A.7.4. Primjenjuje uspoređivanje racionalnih brojeva., BIO OŠ A.7.1. Uspoređuje različite veličine u živome svijetu uz objašnjavanje principa građe živih bića., OŠ LK A.7.1. Učenik istražuje i interpretira različite sadržaje oblikujući ideje koje izražava služeći se likovnim i vizualnim jezikom., OŠ LK A.7.3. Učenik u vlastitome izražavanju koristi tehničke i izražajne mogućnosti novomedijskih tehnologija., OŠ LK C.7.1. Učenik analizira i u likovnom i vizualnom uratku ispituje utjecaj vizualnih komunikacija i prostornoga oblikovanja okoline na vlastiti život., OŠ GK A.7.1. Učenik poznaje određeni broj skladbi, OŠ GK A.7.3. Učenik na temelju slušanja, prepoznaje različite glazbene vrste.
    1. Videolekcija 5.1: Mali rekorderi - Ishodi učenja: BIO 3 Naučit ćete opisati građu životinjske stanice i povezati veličine dijelova s odgovarajućim alatom za promatranje., MAT 2 Naučit ćete primjenjivati različite zapise racionalnih brojeva., BIO 1 Naučit ćete razlikovati mikroskopske veličine u prirodi., BIO 2 Naučit ćete primjenjivati odgovarajuće alate za proučavanje stanice, bakterije i virusa., BIO 4 Naučit ćete opisati važnost otkrića maske u smanjenju širenja virusa., MAT 1 Naučit ćete primjenjivati znanstveni zapis broja., MAT 3 Naučit ćete rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu.
    2. Videolekcija 5.2: Uspoređujemo - Ishodi učenja: KEM 1 Naučit ćete primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari., KEM 2 Naučit ćete uočavati zakonitosti uopćavanjem podataka prikazanih tekstom, crtežom, modelima, tablicama i grafovima., MAT 1 Naučit ćete primjenjivati različite zapise racionalnih brojeva., MAT 2 Naučit ćete uspoređivati racionalne brojeve., MAT 3 Naučit ćete računati s racionalnim brojevima., GK 1 Naučit ćete prepoznati obilježja glazbala iz skupine udaraljki., GK 2 Naučit ćete razlikovati udaraljke s određenom i udaraljke s neodređenom visinom tona., GK 3 Naučit ćete prepoznati primjere konkretnih skladbi s udaraljkama.
    3. Videolekcija 5.3: Omjer život znači - Ishodi učenja: BIO 1 Naučit ćete objasniti odnos površine i volumena na razini stanice, organa i organizma povezujući ga s ekonomičnosti građe organizma i preživljavanjem., BIO 2 Naučit ćete prepoznati važnost površine i volumena u svakodnevnom životu., MAT 1 Naučit ćete primijeniti obrnutu proporcionalnost., MAT 2 Naučit ćete primijeniti uspoređivanje racionalnih brojeva i njihovih različitih zapisa.
    4. Videolekcija 5.5: Rastu oblici, raste zvuk - Ishodi učenja: LK 1 Naučit ćete što je omjer, a što razmjer (proporcija) u umjetničkim djelima i vlastitom portretu., LK 2 Naučit ćete što je zlatni rez, kako se primjenjuje u umjetnosti i kako se pojavljuje u prirodi., LK 3 Naučit ćete usporediti umjetnička djela s obzirom na različite društvene čimbenike te što ih povezuje sa stečenim znanjima iz drugih predmeta i iskustvima iz svakodnevnoga života., GK 1 Naučit ćete prepoznati obilježja klavirske minijature., GK 2 Naučit ćete prepoznati i razlikovati višestavačne vrste koncert i simfoniju., GK 3 Naučit ćete slušno prepoznati primjere različitih instrumentalnih vrsta.