Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
LK 1 Naučit ćete što je omjer, a što razmjer (proporcija) u umjetničkim djelima i vlastitom portretu.
LK 2 Naučit ćete što je zlatni rez, kako se primjenjuje u umjetnosti i kako se pojavljuje u prirodi.
LK 3 Naučit ćete usporediti umjetnička djela s obzirom na različite društvene čimbenike te što ih povezuje sa stečenim znanjima iz drugih predmeta i iskustvima iz svakodnevnoga života.
GK 2 Naučit ćete prepoznati i razlikovati višestavačne vrste koncert i simfoniju.
GK 3 Naučit ćete slušno prepoznati primjere različitih instrumentalnih vrsta.
Podijeli ovu lekciju
Mrežna adresa je kopirana u međuspremnik
Sljedeće zadatke riješite nakon što poslušate glazbeni primjer.
Odaberite točan odgovor.
Koje glazbalo izvodi skladbu?
Nema dostupnog transkripta.
Odaberite točan odgovor.
Kakvoga je ugođaja skladba?
Odaberite točan odgovor.
Skladba je brzoga tempa.
U sljedećem zadatku dopunite rečenice tako da odaberete točnu riječ u padajućem izborniku.
Glasovir u skladbi ima
ulogu.
Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz lijevog stupca i njihova opisa iz desnog stupca.
To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.
piano
srednje glasno
forte
srednje tiho
mezzopiano
tiho
mezzoforte
glasno
Sljedeće zadatke riješite nakon što poslušate glazbeni primjer.
U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Dva su odgovora točna.
Koji izvođači sudjeluju u izvedbi skladbe?
Nema dostupnog transkripta.
U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
Glasovir dolazi do većega izražaja nego orkestar.
U sljedećem zadatku dopunite rečenice tako da odaberete točnu riječ u padajućem izborniku.
Dinamika je u skladbi
.
Sljedeće zadatke riješite nakon što poslušate glazbeni primjer.
U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
Koji izvođački sastav izvodi skladbu?
Nema dostupnog transkripta.
U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
Skladba je brzoga tempa.
U sljedećem zadatku dopunite rečenice tako da odaberete točnu riječ u padajućem izborniku.
Skladba je
ugođaja.
Procjena znanja
U sljedećem zadatku dopunite rečenicu tako da odaberete točnu riječ u padajućem izborniku.
Jednakost dvaju omjera, primjerice 1 : 4 = 4 : 16, nazivamo
U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
Proporcija je međusoban odnos veličina pojedinih dijelova cjeline i odnos pojedinih veličina dijelova prema cjelini. Označava se kao a : b = c : d.
U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
Starogrčki kanon proporcija kao ideal propisuje odnos glave i tijela u omjeru:
Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije. Dopunite rečenicu tako da odaberete točnu riječ u padajućem izborniku. Prikazani crtež, nastao oko 1487. godine, izveden tušem i perom na papiru s bilješkama, djelo je umjetnika
Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije. Dopunite rečenicu tako da odaberete točnu riječ u padajućem izborniku.
Pravokutnik kojem je manja stranica prema većoj u zlatnom rezu naziva se auron ili pravokutnik.
pravokutnik.
U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
Kako nazivamo skup pravila u likovnim umjetnostima kojima je točno navedeno kolika treba biti veličina svakog dijela tijela u odnosu prema drugom?
U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
Koliko stavaka ima klavirska minijatura?
U sljedećem zadatku dopunite rečenice tako da odaberete točnu riječ u padajućem izborniku.
Concerto grosso vrsta je koncerta u kojemu sudjeluju
.
Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca. To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.
W. A. Mozart
skladao 9 simfonija
J. Haydn
skladao 104 simfonije
L. van Beethoven
skladao 54 simfonije
ili % točno odgovorenih pitanja
Procijenili ste svoje znanje o sljedećim ishodima:
Uspješno ste naučili:
Potrudite se još malo kako biste bolje naučili:
26. Rastu oblici, raste zvuk
Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
LK 1 Naučit ćete što je omjer, a što razmjer (proporcija) u umjetničkim djelima i vlastitom portretu.
LK 2 Naučit ćete što je zlatni rez, kako se primjenjuje u umjetnosti i kako se pojavljuje u prirodi.
LK 3 Naučit ćete usporediti umjetnička djela s obzirom na različite društvene čimbenike te što ih povezuje sa stečenim znanjima iz drugih predmeta i iskustvima iz svakodnevnoga života.
Tema 5: Mali veliki svijet - Ishodi učenja: BIO OŠ A.7.2. Povezuje usložnjavanje građe s razvojem novih svojstava u različitih organizama., MAT OŠ A.7.5. Primjenjuje računanje s racionalnim brojevima., KEM OŠ D.7.3. Uočava zakonitosti uopćavanjem podataka prikazanih tekstom, crtežom modelima, tablicama i grafovima., MAT OŠ B.7.3. Primjenjuje proporcionalnost i obrnutu proporcionalnost;, OŠ HJ A.7.4. Učenik piše objektivne pripovjedne tekstove u skladu s temom i prema planu pritom pravilno upotrebljavajući pravila pisanja velikoga početnog slova u imenima ustanova, društava, pokreta, epoha i povijesnih događaja., KEM OŠ A.7.2. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari., FIZ OŠ A.7.1. Uspoređuje dimenzije, masu i gustoću različitih tijela i tvari., MAT OŠ B.7.1. Računa s algebarskim izrazima u Q., MAT OŠ A.7.2. Opisuje i primjenjuje znanstveni zapis broja., MAT OŠ A.7.3. Primjenjuje različite zapise racionalnih brojeva., MAT OŠ B.7.2. Rješava i primjenjuje linearnu jednadžbu., BIO OŠ A.7.1. Uspoređuje različite veličine u živome svijetu uz objašnjavanje principa građe živih bića., BIO OŠ D.7.2. Objašnjava važnost i utjecaj bioloških otkrića na svakodnevni život., MAT OŠ A.7.3. Primjenjuje različite zapise racionalnih brojeva., MAT OŠ A.7.4. Primjenjuje uspoređivanje racionalnih brojeva., KEM OŠ A.7.2. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari., OŠ GK A.7.1. Učenik poznaje određeni broj skladbi, OŠ GK A.7.2. Učenik razlikuje udaraljke s određenom i neodređenom visinom tona, skupinu glazbala i orkestre te opaža izvedbenu ulogu glazbala., MAT OŠ A.7.4. Primjenjuje uspoređivanje racionalnih brojeva., BIO OŠ A.7.1. Uspoređuje različite veličine u živome svijetu uz objašnjavanje principa građe živih bića., OŠ LK A.7.1. Učenik istražuje i interpretira različite sadržaje oblikujući ideje koje izražava služeći se likovnim i vizualnim jezikom., OŠ LK A.7.3. Učenik u vlastitome izražavanju koristi tehničke i izražajne mogućnosti novomedijskih tehnologija., OŠ LK C.7.1. Učenik analizira i u likovnom i vizualnom uratku ispituje utjecaj vizualnih komunikacija i prostornoga oblikovanja okoline na vlastiti život., OŠ GK A.7.1. Učenik poznaje određeni broj skladbi, OŠ GK A.7.3. Učenik na temelju slušanja, prepoznaje različite glazbene vrste.
Videolekcija 5.1: Mali rekorderi - Ishodi učenja: BIO 3 Naučit ćete opisati građu životinjske stanice i povezati veličine dijelova s odgovarajućim alatom za promatranje., MAT 2 Naučit ćete primjenjivati različite zapise racionalnih brojeva., BIO 1 Naučit ćete razlikovati mikroskopske veličine u prirodi., BIO 2 Naučit ćete primjenjivati odgovarajuće alate za proučavanje stanice, bakterije i virusa., BIO 4 Naučit ćete opisati važnost otkrića maske u smanjenju širenja virusa., MAT 1 Naučit ćete primjenjivati znanstveni zapis broja., MAT 3 Naučit ćete rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu.
Videolekcija 5.2: Uspoređujemo - Ishodi učenja: KEM 1 Naučit ćete primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari., KEM 2 Naučit ćete uočavati zakonitosti uopćavanjem podataka prikazanih tekstom, crtežom, modelima, tablicama i grafovima., MAT 1 Naučit ćete primjenjivati različite zapise racionalnih brojeva., MAT 2 Naučit ćete uspoređivati racionalne brojeve., MAT 3 Naučit ćete računati s racionalnim brojevima., GK 1 Naučit ćete prepoznati obilježja glazbala iz skupine udaraljki., GK 2 Naučit ćete razlikovati udaraljke s određenom i udaraljke s neodređenom visinom tona., GK 3 Naučit ćete prepoznati primjere konkretnih skladbi s udaraljkama.
Videolekcija 5.3: Omjer život znači - Ishodi učenja: BIO 1 Naučit ćete objasniti odnos površine i volumena na razini stanice, organa i organizma povezujući ga s ekonomičnosti građe organizma i preživljavanjem., BIO 2 Naučit ćete prepoznati važnost površine i volumena u svakodnevnom životu., MAT 1 Naučit ćete primijeniti obrnutu proporcionalnost., MAT 2 Naučit ćete primijeniti uspoređivanje racionalnih brojeva i njihovih različitih zapisa.
Videolekcija 5.4: Veliko jer je važno - Ishodi učenja: FIZ 1 Naučit ćete prepoznati primjere fizičkih veličina u svakodnevnom životu te moći objasniti zašto je važno mjeriti ih., FIZ 2 Naučit ćete preračunavati mjerne jedinice., FIZ 3 Naučit ćete razlikovati znakove fizičkih veličina i pravilno ih označavati u obliku velikih/malih slova., FIZ 4 Naučit ćete što su mjerni instrumenti i čemu služe., FIZ 5 Naučit ćete kako radimo usporednu i provjeru ispravnosti mjerenja., KEM 1 Naučit ćete objasniti kako su nastali i kako se tvore suvremeni kemijski simboli., KEM 2 Naučit ćete povezati ime kemijskog elementa s njegovim simbolom., KEM 3 Naučit ćete objasniti kvalitativno i kvantitativno značenje kemijskog simbola., HJ 1 Naučit ćete objasniti pravila pisanja velikoga početnog slova u imenima ustanova, društava, pokreta, epoha i povijesnih događaja., HJ 2 Naučit ćete primijeniti pravila pisanja velikoga početnog slova u vezanom tekstu.