Učitavanje

8. Transformativna snaga umjetnosti

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • LK 1 Naučit ćete prepoznati i navesti primjere društveno angažirane umjetnosti.
  • LK 2 Naučit ćete prepoznati različite medije kojima se služi konceptualna umjetnost.
  • LK 3 Naučit ćete prepoznati kritički potencijal u umjetnosti kroz različite umjetničke prakse i medije te osmisliti vlastitu ideju i povezati je sa svakodnevnim životom.
  • GK 1 Naučit ćete razlikovati obilježja crossover glazbe od ostalih vrsta glazbe.
  • GK 2 Naučit ćete prepoznati obilježja nacionalnoga stila na konkretnim glazbenim primjerima
  • GK 3 Naučit ćete prepoznati glavne izvođače crossover glazbe u Hrvatskoj.

Za one koji žele znati više

Za izradu društveno-angažiranog plakata možete se koristiti i besplatnom digitalnom aplikacijom Canva, kojoj pristupate korisničkim imenom i zaporkom koje ste dobili u vašoj školi (skole.hr).
Potrebno je preuzeti aplikaciju na mobitel i prijaviti se te istražiti različite mogućnosti kako bi vaš plakat bio što uvjerljiviji i bolji, a poruka jasna i nedvosmislena.

Sljedeći zadatak riješite nakon što poslušate audiozapis.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Pripada li ova skladba klasičnoj glazbi?

Nema dostupnog transkripta.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Odaberite fotografiju glazbala koje se ističe u skladbi.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

U koju skupinu instrumenata ubrajamo glazbalo koje se ističe u skladbi?

Procjena znanja

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije. U zadatku označite točan odgovor. 

Na fotografiji je prikazana umjetnička instalacija austrijskog umjetnika Klausa Littmana, koji je na nogometnom stadionu Worthersee u Klagenfurtu posadio tri stotine stabala u znak prosvjeda protiv nekontroliranog krčenja šuma.

U koje područje umjetnosti možemo svrstati taj umjetnički rad?

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

 Angažirana umjetnost uglavnom obuhvaća samo klasične medije – plakat, ilustraciju, skulpturu, fotografiju, film ili izvedbu koja progovara o određenom problemu.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor. 

Društveno angažirana umjetnost ispunjena je socijalnim nabojem i prikazuje izvjesnu kritičnost prema sustavu i društvenim normama.

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije.
Dopunite rečenicu tako da u padajućem izborniku označite točan odgovor.

Picassova Guernica nadahnuta je

.

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije. U zadatku označite točan odgovor.

Koju umjetničku formu uočavamo u ovom djelu suvremenog umjetničkog stvaralaštva? 

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Koje dvije vrste glazbe spaja klasični crossover?

Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca.

To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.

2cellos muziciranje na glasoviru
Tamara Obrovac spoj tradicijske i jazz-glazbe
Maksim Mrvica muziciranje na violončelu

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Nacionalni stil označava prodiranje elemenata tradicijske glazbe u klasičnu glazbu.

8. Transformativna snaga umjetnosti

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • LK 1 Naučit ćete prepoznati i navesti primjere društveno angažirane umjetnosti.
  • LK 2 Naučit ćete prepoznati različite medije kojima se služi konceptualna umjetnost.
  • LK 3 Naučit ćete prepoznati kritički potencijal u umjetnosti kroz različite umjetničke prakse i medije te osmisliti vlastitu ideju i povezati je sa svakodnevnim životom.
  • GK 1 Naučit ćete razlikovati obilježja crossover glazbe od ostalih vrsta glazbe.
  • GK 2 Naučit ćete prepoznati obilježja nacionalnoga stila na konkretnim glazbenim primjerima
  • GK 3 Naučit ćete prepoznati glavne izvođače crossover glazbe u Hrvatskoj.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 2: Energija - Ishodi učenja: MAT OŠ A.7.1., MAT OŠ D.7.6. Računa postotak i primjenjuje postotni račun., MAT OŠ A.7.2. Opisuje i primjenjuje znanstveni zapis broja., MAT OŠ B.7.3. Primjenjuje proporcionalnost i obrnutu proporcionalnost., MAT OŠ A.7.3. Primjenjuje različite zapise racionalnih brojeva, MAT OŠ A.7.4. Primjenjuje uspoređivanje racionalnih brojeva., MAT OŠ A.7.5. Primjenjuje računanje s racionalnim brojevima., MAT OŠ D.7.5. Odabire i preračunava odgovarajuće mjerne jedinice., FIZ OŠ D.7.6. Povezuje rad s energijom tijela i analizira pretvorbe energije., KEM OŠ A.7.1. Istražuje svojstva i vrstu tvari., KEM OŠ B.7.1. Analizira fizikalne i kemijske promjene., KEM OŠ C.7.1. Analizira izmjenu energije između sustava i okoline., KEM OŠ C.7.2. Povezuje promjene energije unutar promatranoga sustava s makroskopskim promjenama., KEM OŠ C.7.3. Procjenjuje učinkovitost i utjecaj različitih izvora energije na okoliš., KEM OŠ D.7.1. Povezuje rezultate i zaključke istraživanja s konceptualnim spoznajama., KEM OŠ D.7.3. Uočava zakonitosti uopćavanjem podataka prikazanih tekstom, crtežom modelima, tablicama i grafovima., FIZ OŠ D.7.6. Povezuje rad s energijom tijela i analizira pretvorbe energije., FIZ OŠ A.7.8. Povezuje promjenu volumena tijela i tlaka plina s građom tvari i promjenom temperature., FIZ OŠ D.7.9. Povezuje promjenu unutarnje energije i toplinu., KEM OŠ A.7.1. Istražuje svojstva i vrstu tvari., KEM OŠ B.7.1. Analizira fizikalne i kemijske promjene., KEM OŠ C.7.2. Povezuje promjene energije unutar promatranoga sustava s makroskopskim promjenama., KEM OŠ C.7.3. Procjenjuje učinkovitost i utjecaj različitih izvora energije na okoliš., KEM OŠ D.7.1. Povezuje rezultate i zaključke istraživanja s konceptualnim spoznajama., KEM OŠ D.7.3. Uočava zakonitosti uopćavanjem podataka prikazanih tekstom, crtežom modelima, tablicama grafovima., OŠ HJ C.7.2. Učenik obrazlaže značenje popularnokulturnih tekstova s obzirom na društveni i ekonomski kontekst., OŠ HJ B.7.2. Učenik tumači književni tekst na temelju čitateljskoga iskustva i usporedbe s drugim tekstovima primjenjujući znanja o književnosti., OŠ GK C.7.1. Učenik opaža međusobne utjecaje različitih vrsta glazbi., OŠ GK A.7.3. Učenik na temelju slušanja, prepoznaje različite glazbene vrste., OŠ LK B.7.1. Učenik raspravlja o likovnom i vizualnom umjetničkom djelu povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu., OŠ GK A.7.1. Učenik poznaje određeni broj skladbi., OŠ LK C.7.1. Učenik analizira i u likovnom i vizualnom uratku ispituje utjecaj vizualnih komunikacija i prostornoga oblikovanja okoline na vlastiti život., OŠ LK C.7.2. Učenik raspravlja o društvenome kontekstu umjetničkoga djela.
    1. Videolekcija 2.1: Jeste li snažniji od svojeg računala - Ishodi učenja: MAT 1 Upoznat ćete omjere i njihovo značenje u matematici., MAT 2 Naučit ćete što su to proporcionalne veličine., MAT 3 Naučit ćete kako uspoređivati razlomke., FIZ 1 Naučit ćete kako određivati obavljeni rad., FIZ 2 Naučit ćete razlikovati oblike energije., FIZ 3 Naučit ćete imenovati fizikalne veličine vezane za rad i energiju i njihove jedinice., FIZ 4 Naučit ćete povezivati rad i snagu.
    2. Videolekcija 2.2: Mijenjam se - Ishodi učenja: FIZ 1 Naučit ćete objasniti kako zakon očuvanja energije igra ulogu u svim procesima pretvorbe energije., FIZ 2 Naučit ćete prepoznati različite oblike energije., FIZ 3 Naučit ćete kako dovođenje topline povećava unutarnju energiju tijela., FIZ 4 Naučit ćete objasniti toplinsko širenje tijela., FIZ 5 Naučit ćete kako se mijenjaju tlak i gustoća uz porast temperature., KEM 1 Naučit ćete prepoznati i opisati fizikalne i kemijske promjene na zadanim primjerima., KEM 2 Naučit ćete objasniti izmjenu energije između sustava i okoline te razlikovati endotermne od egzotermnih promjena., KEM 3 Naučit ćete povezati promjene energije u promatranom sustavu s makroskopskim promjenama.
    3. Videolekcija 2.3: Važna vijest - Ishodi učenja: KEM 1 Naučit ćete objasniti uzročno-posljedičnu vezu izgaranja fosilnih goriva i onečišćenja zraka., KEM 2 Naučit ćete opisati dobivanje vodika kao pogonskoga goriva., KEM 3 Naučit ćete navesti obnovljive izvore energije., KEM 4 Naučit ćete objasniti posljedice onečišćenja zraka i globalnog zatopljenja., HJ 1 Naučit ćete razlikovati elektroničke i tiskane medije., HJ 2 Naučit ćete obilježja različitih vrsta novinarskoga teksta., HJ 3 Naučit ćete prepoznati dijelove grafičkoga oblikovanja teksta u časopisu., HJ 4 Naučit ćete što je prikriveno oglašavanje i kako ga prepoznati.
    4. Videolekcija 2.5: Volim se gibat - Ishodi učenja: BIO 2 Naučit ćete usporediti kostur muškarca i žene na temelju njegove građe., BIO 1 Naučit ćete opisati smještaj mišića i kostiju te povezati njihovu građu i ulogu u kretanju., BIO 3 Naučit ćete prepoznati prilagodbe mišića i kostiju na što učinkovitije kretanje., BIO 4 Naučit ćete zaključiti kako razlike u građi kostura utječu na izvedbu fizičkih aktivnosti., FIZ 1 Naučit ćete što je poluga i koji su njezini osnovni dijelovi., FIZ 2 Naučit ćete primjenjivati zakon poluge., FIZ 3 Naučit ćete razlikovati vrste poluga., FIZ 4 Naučit ćete razlikovati dijelove tijela koji rade na principu poluge i usporediti ih s jednostavnim alatima koji rade na istome principu.