VR Grafički zavod Hrvatske
Prema hrvatskim zakonima, svaka reklama i svaki oglas moraju biti jasno označeni. Ipak, to često nije slučaj i takvo se oglašavanje naziva – prikriveno. Prikriveno se oglašavanje pojavljuje u svim vrstama medija, a zakonski nije dopušteno. U prikriveno oglašavanje spada svaki medijski oblik – pisani tekst, fotografija, radijski i televizijski prilog, magazinska emisija, igrana serija, videoobjava – koji nije jasno označen kao oglašavanje, a zapravo to je. U hrvatskom Zakonu o medijima stoji: „Oglas ne smije biti takav da kod gledatelja, slušatelja ili čitatelja izazove dojam kao da je riječ o programskom sadržaju medija.”
Prikriveni oglasi većinom izgledaju kao uobičajeni medijski sadržaj ili, čak, vijest, a sve kako bi im čitatelj ili gledatelj pristupio s više povjerenja i manje kritičnosti. Da bi oglašavanje bilo pošteno, u oglasu mora biti istaknut onaj tko ga naručuje (proizvođač, distributer, trgovac). Sadržaj treba biti označen kao oglas, reklama ili propagandni, odnosno plaćeni materijal i odvojen od ostaloga sadržaja čiji su autori novinari i urednici. Također, ne smije oglašavati proizvod ili uslugu koja nije u skladu s hrvatskim zakonima i drugim pravnim propisima i kodeksima oglašavanja, kao što su, primjerice, alkoholni ili duhanski proizvodi.
Prikriveno oglašavanje često je u objavama influencera, najčešće kada kušaju novo jelo nekog restorana, isprobavaju kozmetički ili neki drugi proizvod, otvaraju novu igračku ili uređaj, pokazuju svoju dnevnu rutinu njege lica, kuhaju i slično. U prikriveno oglašavanje spada i odjeća koju nose poznate osobe, glumci ili voditelji, sportski dresovi sportaša, kape i pozadine za fotografiranje ili davanje izjava novinarima. Zato je važno kritički procjenjivati svaki medijski sadržaj kojemu ste izloženi i provjeriti je li riječ o prikrivenom oglašavanju.
Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana