Učitavanje

7. Put u svemir

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • govoriti i razgovarati u skladu s interesima, potrebama i iskustvom
  • opisivati i crtati/konstruirati geometrijske likove te stvarati motive koristeći se njima

#1 Zadatak

Zadatak 1
tetiva
promjer
polumjer

Kružni vijenac može se nacrtati pomoću

Upišite riječ koja nedostaje.

Dio ravnine omeđen dvama polumjerima i kružnim lukom naziva se kružni
.

Tetiva je dužina koja spaja dvije točke na kružnici.

#3 Zadatak

 Povežite pojmove s njihovim objašnjenjima.

humor kratka zanimljiva priča čija se tematika zasniva na nekom neobičnom događaju, najčešće iz života neke poznate osobe, sadrži obrat i poentu
smijeh instinktivna ili spontana reakcija
anegdota svi pisani, crtani i verbalno izneseni sadržaji koji izazivaju smijeh i veselje

Upute za izmišljanje viceva

Faza 1: Prikupljanje ideja

Razmišljajte o različitim temama koje vas zanimaju, poput životinja, škole, sporta, svemira ili hobija. Zapišite što više ideja, riječi ili izraza povezanih s odabranom temom. Razmišljajte o neobičnim ili suprotnim situacijama koje se mogu povezati s temom. Pokušajte se igrati riječima, pronađite kontraste/suprotnosti ili iznenadne obrate u svojim idejama.

Faza 2: Proširivanje ideje

Odaberite jednu ideju koju ćete razraditi i pretvoriti u vic. Razmislite o tome kako možete oblikovati vic koristeći izabranu ideju. Odredite strukturu vica prema sljedećem primjeru: postavka, sredina, iznenadna završnica. Osnovnome dijelu možete dodati detalje, dijaloge ili opise ako smisleno dopunjuju sadržaj ili utječu na izvedbu.

Faza 3: Testiranje i dorada

Testirajte učinkovitost svojeg vica, ispričajte ga pojedincu ili manjim grupama kako biste dobili povratne informacije. Prilagodite prvu verziju vica ovisno o komentarima i reakciji publike. Pitajte ih koji su im dijelovi najsmješniji, a za koje misle da se mogu poboljšati.

Faza 4: Izvedba i dijeljenje

Pronađite prikladnu prigodu za izvedbu viceva, maleni nastup pred razredom, prijateljima ili obitelji.

Procjena znanja

Dio ravnine omeđen kružnicom naziva se:

Upisivanje pojma koji nedostaje 

Dio ravnine omeđen tetivom i kružnim lukom naziva se
.

Dopunite.

je kratak pripovjedni oblik koji ima duhovit i iznenađujući 
, odnosno poentu ili neočekivani smiješni
. U njemu se događaji i situacije prikazuju na šaljiv, humorističan način.

Kako nazivamo brzinu govorenja, stanke, glasnoću i visinu glasa?

Kronološki poredajte faze stvaranja viceva.

1.  testiranje i dorada
2.  izvedba i dijeljenje
3. prikupljanje ideja
4. proširivanje ideja

7. Put u svemir

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • govoriti i razgovarati u skladu s interesima, potrebama i iskustvom
  • opisivati i crtati/konstruirati geometrijske likove te stvarati motive koristeći se njima
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 3: Volim putovati - Ishodi učenja: čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta, razlikovati tiskane medijske tekstove i izdvajati tekstove/sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti, opisivati značenje popularno kulturnih tekstova u kontekstu svakodnevnoga života, računati s decimalnim brojevima, opisivati i crtati /konstruirati geometrijske likove te stvarati motive koristeći se njima, osnosimetrično i centralnosimetrično preslikavati skupove točaka u ravnini, mjeriti i crtati kutove, određivati mjere susjednih i vršnih kutova, odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, primjenjivati računanje s novcem, objašnjavati temeljnu građu prirode, objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda, opisivati osnovna obilježja i važnost kopnenih voda na Zemlji i u Hrvatskoj te podržavati njihovo održivo iskorištavanje, obrazlagati glavna obilježja mora, mogućnosti iskorištavanja mora i podmorja te prepoznati Jadransko more kao bogatstvo Hrvatske
    1. Videolekcija 3.1: Znakovi pored puta - Ishodi učenja: opisivati značenje popularnokulturnih tekstova u kontekstu svakodnevnoga života, opisivati i crtati /konstruirati geometrijske likove te stvarati motive koristeći se njima, osnosimetrično i centralnosimetrično preslikavati skupove točaka u ravnini, računati i primjeniti opseg i površinu geometrijskih likova
    2. Videolekcija 3.2: Putovanje rijekama - Ishodi učenja: opisivati osnovna obilježja i važnost kopnenih voda na Zemlji i u Hrvatskoj te podržavati njihovo održivo iskorištavanje, razlikovati temeljna žanrovska obilježja književnoga teksta, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istražiti mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda
    3. Videolekcija 3.3: Planinarenje - Ishodi učenja: izdvajati ključne riječi i pisati kratke bilješke, prepričavati tekst služeći se bilješkama, prepoznati svrhu čitanja: osobna i javna, računati s decimalnim brojevima, odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, primjeniti računanje s novcem, čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta
    4. Videolekcija 3.4: Krstarenje - Ishodi učenja: obrazlagati glavna obilježja mora, mogućnosti iskorištavanja mora i podmorja te prepoznati Jadransko more kao bogatstvo Hrvatske, uspoređivati glavna svojstva i gibanja Jadranskoga i svjetskog mora, navoditi primjere iskorištavanja mora, obala i podmorja, prepoznati vrijednost primorskoga položaja Hrvatske, objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva
    5. Videolekcija 3.5: Planiranje putovanja - Ishodi učenja: pokazivati i uspoređivati kontinente i oceane na globusu i geografskoj karti te ih imenovati na slijepoj karti, razlikovati kontinente Staroga i Novoga svijeta, opisati posebnosti položaja Hrvatske, izdvajati i uspoređivati prirodno-geografske regije i upravno-teritorijalne jedinice Hrvatske, računati s decimalnim brojevima, odabirati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, primjeniti računanje s novcem, opisati oblik, granice i državne simbole Republike Hrvatske, objašnjavati aspekte položaja te izdvajati prirodno- geografske regije i upravno-teritorijalne jedinice koristeći se geografskim kartama
    6. Videolekcija 3.6: Jedrenje - Ishodi učenja: mjeriti i crtati kutove, određivati mjere susjednih i vršnih kutova, objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, pisati tekstove trodijelne strukture u skladu s temom, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja