Učitavanje

6. Jedrenje

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • mjeriti i crtati kutove, određivati mjere susjednih i vršnih kutova
  • objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu
  • odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice
  • objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića
  • objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva
  • pisati tekstove trodijelne strukture u skladu s temom
  • tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja

#1 Zadatak

 Prikazani su kutovi između smjera vjetra i uzdužnice broda u stupnjevima i minutama. Uparite odgovarajuće stupnjeve i minute

Jedrenje sasvim oštro u vjetar: 35° 5 400’
Jedrenje bočnim vjetrom: 90° 2 100’
Jedrenje s vjetrom u pola krme: 135° 8 100’

#2 Zadatak

Povežite pojmove s njihovim objašnjenjima.

objektivni opis prikazivanje njezina izgleda i pojedinosti koje ju čine posebnom
objektivni opis sadrži činjenice i točne pojedinosti
opisivanje osobe sadrži na slikovit način prikazan autorov stav, mišljenje i osjećaje

PRIJEDLOG PLANA OPISA JAMESA COOKA

1. Uvod

Počnite sa zanimljivom rečenicom koja će privući pažnju čitatelja. Predstavite temu svojega portreta. Spomenite svrhu portreta Jamesa Cooka i njegovu važnost.

2. Glavni dio

2.2. Fizički opis

Opisujte fizički izgled Jamesa Cooka prema prikazu na slici slijedeći svoj odabrani redoslijed. Uključite detalje o njegovim crtama lica, kosi, odjeći i ostalim značajnim obilježjima. Neka vaš opis bude slikovit.

2.3. Karakterne osobine i značajke

Nakon istraživanja o životu J. Cooka i vlastite procjene njegovih osobina koje su mu omogućile velike uspjehe(npr. odlučnost, znatiželja, sposobnost vođenja ili otpornost), pokušajte te karakterne osobine povezati sa slikarovim odabirima prilikom slikanja njegova portreta.

Dokažite svoje tvrdnje primjerima s portreta usredotočujući se na izraze lica, držanje tijela i slično.

2.4. Utjecaj i važnost

Razmislite još jednom o važnosti lika Jamesa Cooka u povijesti i istraživanju. Objasnite važnost prikaza njegova lika i njegovih doprinosa.

3. Zaključak

Sažmite ključne točke o kojima ste govorili u glavnome dijelu i završite zaključnom izjavom koja će naglasiti vaš opći dojam o liku Jamesa Cooka prikazanom na portretu J. Webbera.

SAVJET: Uključite vlastita promišljanja, misli i interpretacije kako bi vaši portreti bili jedinstveni i zanimljivi.

Procjena znanja

Ako trebate postaviti kut jedara od 140°, tada je njegov sukut veličine

. Ako postavljate kut jedara od 37°, tada je njegov sukut veličine

.

Pročitajte zadatak i ponuđene odgovore. Odaberite odgovore koje smatrate točnima.

Kut veličine 34° jednak je

Ptice imaju vretenast oblik tijela.

Kosti ptica su šuplje, pa su one zbog toga laganije.

Šišmiš ima perje koje ga štiti od hladnoće.

Kukci su bolji letači od ptica.

Prije opisivanja osobe treba izraditi
opisa. Pritom portreti trebaju imati jednostavnu i preglednu
strukturu koja sadrži:
, glavni dio i završetak.

Povežite ključne pojmove koji se koriste prilikom opisivanja vanjskog izgleda osobe s primjerima.

stas visina, uzrast
način odijevanja boja očiju, crte i mimika lica
držanje pokreti
zanimljive pojedinosti odjeća, obuća, modni dodatci

6. Jedrenje

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • mjeriti i crtati kutove, određivati mjere susjednih i vršnih kutova
  • objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu
  • odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice
  • objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića
  • objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva
  • pisati tekstove trodijelne strukture u skladu s temom
  • tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 3: Volim putovati - Ishodi učenja: čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta, razlikovati tiskane medijske tekstove i izdvajati tekstove/sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti, opisivati značenje popularno kulturnih tekstova u kontekstu svakodnevnoga života, računati s decimalnim brojevima, opisivati i crtati /konstruirati geometrijske likove te stvarati motive koristeći se njima, osnosimetrično i centralnosimetrično preslikavati skupove točaka u ravnini, mjeriti i crtati kutove, određivati mjere susjednih i vršnih kutova, odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, primjenjivati računanje s novcem, objašnjavati temeljnu građu prirode, objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda, opisivati osnovna obilježja i važnost kopnenih voda na Zemlji i u Hrvatskoj te podržavati njihovo održivo iskorištavanje, obrazlagati glavna obilježja mora, mogućnosti iskorištavanja mora i podmorja te prepoznati Jadransko more kao bogatstvo Hrvatske
    1. Videolekcija 3.1: Znakovi pored puta - Ishodi učenja: opisivati značenje popularnokulturnih tekstova u kontekstu svakodnevnoga života, opisivati i crtati /konstruirati geometrijske likove te stvarati motive koristeći se njima, osnosimetrično i centralnosimetrično preslikavati skupove točaka u ravnini, računati i primjeniti opseg i površinu geometrijskih likova
    2. Videolekcija 3.2: Putovanje rijekama - Ishodi učenja: opisivati osnovna obilježja i važnost kopnenih voda na Zemlji i u Hrvatskoj te podržavati njihovo održivo iskorištavanje, razlikovati temeljna žanrovska obilježja književnoga teksta, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istražiti mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda
    3. Videolekcija 3.3: Planinarenje - Ishodi učenja: izdvajati ključne riječi i pisati kratke bilješke, prepričavati tekst služeći se bilješkama, prepoznati svrhu čitanja: osobna i javna, računati s decimalnim brojevima, odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, primjeniti računanje s novcem, čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta
    4. Videolekcija 3.4: Krstarenje - Ishodi učenja: obrazlagati glavna obilježja mora, mogućnosti iskorištavanja mora i podmorja te prepoznati Jadransko more kao bogatstvo Hrvatske, uspoređivati glavna svojstva i gibanja Jadranskoga i svjetskog mora, navoditi primjere iskorištavanja mora, obala i podmorja, prepoznati vrijednost primorskoga položaja Hrvatske, objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva
    5. Videolekcija 3.5: Planiranje putovanja - Ishodi učenja: pokazivati i uspoređivati kontinente i oceane na globusu i geografskoj karti te ih imenovati na slijepoj karti, razlikovati kontinente Staroga i Novoga svijeta, opisati posebnosti položaja Hrvatske, izdvajati i uspoređivati prirodno-geografske regije i upravno-teritorijalne jedinice Hrvatske, računati s decimalnim brojevima, odabirati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, primjeniti računanje s novcem, opisati oblik, granice i državne simbole Republike Hrvatske, objašnjavati aspekte položaja te izdvajati prirodno- geografske regije i upravno-teritorijalne jedinice koristeći se geografskim kartama
    6. Videolekcija 3.7: Put u svemir - Ishodi učenja: govoriti i razgovarati u skladu s interesima, potrebama i iskustvom, opisivati i crtati/konstruirati geometrijske likove te stvarati motive koristeći se njima