Učitavanje

3. Planinarenje

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • izdvajati ključne riječi i pisati kratke bilješke
  • prepričavati tekst služeći se bilješkama
  • prepoznati svrhu čitanja: osobna i javna
  • računati s decimalnim brojevima
  • odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice
  • primjeniti računanje s novcem
  • čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta

#1 Zadatak

Unesite brojeve koji nedostaju

Ako ste u Starigradu na ljetovanju i želite posjetiti Nacionalni park Paklenicu, od plaže do špilje Manite peći potrebno vam je 1 h i 56 min, odnosno 6.8 km hoda. Od Manite peći do planinarskog doma Paklenica potrebno je 1 h 17 min, odnosno 4.9 km. Da biste se vratili na plažu, potrebno je 1 h i 44 min, odnosno 8.7 km hoda. Ukupno biste prešli 
km, a pješačili biste
h
min. 

Obrazac bilješki tijekom analize slikovnog prikaza

1. Promatranje

Primijetite i opišite najuočljivije vizualne elemente (slike, boje ili simboli).

Prepoznajte osjećaje ili poruke koje navedeni elementi prenose.

2. Tumačenje

Razmislite što vizualni elementi (slike, boje ili simboli) mogu značiti ili predstavljati.

Koje informacije saznajemo iz tekstnoga dijela (naslova, tvrdnji, slogana) i kako se vizualni elementi s njima podudaraju?

Kada je slikovni prikaz izrađen, kako i gdje je predstavljen javnosti? Ima li navedeno veze s njegovom svrhom (npr. informiranjem, upućivanjem, komentiranjem)

Razmislite o tome kako se vizualni elementi (slike, boje ili simboli) povezuju s idejom koju nosi.

3. Analiza kompozicije

Skicirajte ili opišite raspored vizualnih elemenata na plakatu.

Prokomentirajte položaj, veličinu i raspored vizualnih elemenata. Razmislite o tome utječe li ta kompozicija na cjelokupnu poruku, čini li ju jasnijom.

Prepoznajete li neku posebnu opremu teksta, poput naslova, podnaslova, zasebnih okvira?

4. Prepoznavanje ciljane publike

Kome je namijenjen plakat? Razmislite o posebnoj skupini ljudi ili demografskoj skupini (npr. prema dobi, spolu, narodnosti i sl.) kojoj je poruka usmjerena.

Zabilježite kako vizualni elementi (slike, boje ili simboli) privlače pažnju ciljane publike.

5. Procjena učinkovitosti

Procijenite je li slikovni prikaz uspješan u privlačenju pažnje i komunikaciji.

Promislite o tome može li slikovni prikaz izazvati osjećajnu reakciju ili potaknuti promatrače na neku aktivnost.

6. Ujedinjavanje zaključaka

Zaokružite ključne riječi u svojim bilješkama i podcrtajte one rečenice ili natuknice koje vam se čine najvažnijima. Potom sastavite kratak tekst u tri dijela (uvod, glavni dio, završetak) u kojem ćete prepričati najvažnije i iznijeti svoj zaključak.

#2 Zadatak

Dopunite rečenice.

Slikovni prikazi kombinacija su vizualnih elemenata i 
. Tijekom tumačenja slikovnih prikaza važan je način zapisivanja ključnih riječi, važnih informacija i ideja, koji nazivamo
.

Procjena znanja

Pročitajte zadatak i upišite brojeve koje nedostaju na prazna mjesta.

Ako se želite penjati na Ivanščicu, do zaseoka Jaranščina možete se dovesti autom, a od tamo do vrha Ivanščice potrebno je pješačiti 1 h i 42 minute i prijeći put duljine 5.8 km. U oba smjera propješačit ćete udaljenost od 
km, u trajanju od 
h
min.

Ako su troškovi traženja i spašavanja 2234.45 € po danu, a troškovi spašavanja helikopterom 1500 € po satu, a traženje i potom spašavanje trajali su 5 dana, gdje je helikopter letio 4 sata, tada ukupni troškovi spašavanja iznose:

Na oznaci Hrvatske gorske službe spašavanja nalazi se cvijet runolista koji je simbol planinara.

U slučaju nesreće potrebno je nazvati telefonski broj 911.

Dopunite tvrdnje. 

Međunarodna kratica ICE na hrvatskome jeziku znači: u slučaju
. Tri najvažnije stvari koje treba ponijeti na planinarenje su boca 
, mobilni uređaj s napunjenom 
 i baterijska lampa.

Povežite pojmove

namjena informiranje, upućivanje
svrha osobna, javna
oprema teksta naslov, okvir
vizualni elementi ilustracije, simboli, boja

3. Planinarenje

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • izdvajati ključne riječi i pisati kratke bilješke
  • prepričavati tekst služeći se bilješkama
  • prepoznati svrhu čitanja: osobna i javna
  • računati s decimalnim brojevima
  • odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice
  • primjeniti računanje s novcem
  • čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 3: Volim putovati - Ishodi učenja: čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta, razlikovati tiskane medijske tekstove i izdvajati tekstove/sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti, opisivati značenje popularno kulturnih tekstova u kontekstu svakodnevnoga života, računati s decimalnim brojevima, opisivati i crtati /konstruirati geometrijske likove te stvarati motive koristeći se njima, osnosimetrično i centralnosimetrično preslikavati skupove točaka u ravnini, mjeriti i crtati kutove, određivati mjere susjednih i vršnih kutova, odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, primjenjivati računanje s novcem, objašnjavati temeljnu građu prirode, objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda, opisivati osnovna obilježja i važnost kopnenih voda na Zemlji i u Hrvatskoj te podržavati njihovo održivo iskorištavanje, obrazlagati glavna obilježja mora, mogućnosti iskorištavanja mora i podmorja te prepoznati Jadransko more kao bogatstvo Hrvatske
    1. Videolekcija 3.1: Znakovi pored puta - Ishodi učenja: opisivati značenje popularnokulturnih tekstova u kontekstu svakodnevnoga života, opisivati i crtati /konstruirati geometrijske likove te stvarati motive koristeći se njima, osnosimetrično i centralnosimetrično preslikavati skupove točaka u ravnini, računati i primjeniti opseg i površinu geometrijskih likova
    2. Videolekcija 3.2: Putovanje rijekama - Ishodi učenja: opisivati osnovna obilježja i važnost kopnenih voda na Zemlji i u Hrvatskoj te podržavati njihovo održivo iskorištavanje, razlikovati temeljna žanrovska obilježja književnoga teksta, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istražiti mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda
    3. Videolekcija 3.4: Krstarenje - Ishodi učenja: obrazlagati glavna obilježja mora, mogućnosti iskorištavanja mora i podmorja te prepoznati Jadransko more kao bogatstvo Hrvatske, uspoređivati glavna svojstva i gibanja Jadranskoga i svjetskog mora, navoditi primjere iskorištavanja mora, obala i podmorja, prepoznati vrijednost primorskoga položaja Hrvatske, objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva
    4. Videolekcija 3.5: Planiranje putovanja - Ishodi učenja: pokazivati i uspoređivati kontinente i oceane na globusu i geografskoj karti te ih imenovati na slijepoj karti, razlikovati kontinente Staroga i Novoga svijeta, opisati posebnosti položaja Hrvatske, izdvajati i uspoređivati prirodno-geografske regije i upravno-teritorijalne jedinice Hrvatske, računati s decimalnim brojevima, odabirati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, primjeniti računanje s novcem, opisati oblik, granice i državne simbole Republike Hrvatske, objašnjavati aspekte položaja te izdvajati prirodno- geografske regije i upravno-teritorijalne jedinice koristeći se geografskim kartama
    5. Videolekcija 3.6: Jedrenje - Ishodi učenja: mjeriti i crtati kutove, određivati mjere susjednih i vršnih kutova, objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, pisati tekstove trodijelne strukture u skladu s temom, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja
    6. Videolekcija 3.7: Put u svemir - Ishodi učenja: govoriti i razgovarati u skladu s interesima, potrebama i iskustvom, opisivati i crtati/konstruirati geometrijske likove te stvarati motive koristeći se njima