Učitavanje

4. Krstarenje

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • obrazlagati glavna obilježja mora, mogućnosti iskorištavanja mora i podmorja te prepoznati Jadransko more kao bogatstvo Hrvatske
  • uspoređivati glavna svojstva i gibanja Jadranskoga i svjetskog mora
  • navoditi primjere iskorištavanja mora, obala i podmorja
  • prepoznati vrijednost primorskoga položaja Hrvatske
  • objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu
  • objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića
  • tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja
  • objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva

Plovimo svjetskim morima

#1 Zadatak

Na priloženu kartu svijeta u odgovarajuće kružiće upišite brojeve prema obilježjima pojedinih oceana: 

Brojem 1 označite najveći svjetski ocean

Brojem 2 označite ocean koji sa zapada okružuju Sjeverna i Južna Amerika

Brojem 3 označite ocean koji sa sjevera okružuje Azija, a sa zapada Afrika

Brojem 4 označite ocean koji okružuje Antarktiku

Brojem 5 označite najmanji ocean svijeta

Sretno!

Zadatak
1
2
3
4
5

#2 Zadatak

Dopunite riječi koje nedostaju.

Na morskome
žive različite skupine organizama. Neke se ne kreću, a one koje se kreću, poput raže kamenice, imaju
oblik tijela. Nasuprot njima, većina ostalih riba i sisavaca, poput pliskavica, ima
oblik tijela. 
 

Procjena znanja

Voda je dobar medij za život mnogih organizama.

Većina riba ima vretenast oblik tijela.

Kornjače su dobri plivači jer imaju vretenast oblik tijela.

Pliskavica je sisavac jer rađa žive mlade.

Pliskavica diše plućima.

Ako usporedimo pliskavicu i ražu kamenicu bolje će plivati pliskavica jer? 

Umetnite riječi koje nedostaju.

Umjetan uzgoj morskih organizama naziva se
. Najveća morska luka za prijevoz tereta u Hrvatskoj je  
.

Jadransko more je slanije od svjetskog prosjeka.

Hladnija mora, poput Sjevernog, bogatija su živim svijetom i mutnija .

Na kojem se našem otoku nalazi solana?

4. Krstarenje

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • obrazlagati glavna obilježja mora, mogućnosti iskorištavanja mora i podmorja te prepoznati Jadransko more kao bogatstvo Hrvatske
  • uspoređivati glavna svojstva i gibanja Jadranskoga i svjetskog mora
  • navoditi primjere iskorištavanja mora, obala i podmorja
  • prepoznati vrijednost primorskoga položaja Hrvatske
  • objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu
  • objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića
  • tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja
  • objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 3: Volim putovati - Ishodi učenja: čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta, razlikovati tiskane medijske tekstove i izdvajati tekstove/sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti, opisivati značenje popularno kulturnih tekstova u kontekstu svakodnevnoga života, računati s decimalnim brojevima, opisivati i crtati /konstruirati geometrijske likove te stvarati motive koristeći se njima, osnosimetrično i centralnosimetrično preslikavati skupove točaka u ravnini, mjeriti i crtati kutove, određivati mjere susjednih i vršnih kutova, odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, primjenjivati računanje s novcem, objašnjavati temeljnu građu prirode, objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda, opisivati osnovna obilježja i važnost kopnenih voda na Zemlji i u Hrvatskoj te podržavati njihovo održivo iskorištavanje, obrazlagati glavna obilježja mora, mogućnosti iskorištavanja mora i podmorja te prepoznati Jadransko more kao bogatstvo Hrvatske
    1. Videolekcija 3.1: Znakovi pored puta - Ishodi učenja: opisivati značenje popularnokulturnih tekstova u kontekstu svakodnevnoga života, opisivati i crtati /konstruirati geometrijske likove te stvarati motive koristeći se njima, osnosimetrično i centralnosimetrično preslikavati skupove točaka u ravnini, računati i primjeniti opseg i površinu geometrijskih likova
    2. Videolekcija 3.2: Putovanje rijekama - Ishodi učenja: opisivati osnovna obilježja i važnost kopnenih voda na Zemlji i u Hrvatskoj te podržavati njihovo održivo iskorištavanje, razlikovati temeljna žanrovska obilježja književnoga teksta, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istražiti mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda
    3. Videolekcija 3.3: Planinarenje - Ishodi učenja: izdvajati ključne riječi i pisati kratke bilješke, prepričavati tekst služeći se bilješkama, prepoznati svrhu čitanja: osobna i javna, računati s decimalnim brojevima, odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, primjeniti računanje s novcem, čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta
    4. Videolekcija 3.5: Planiranje putovanja - Ishodi učenja: pokazivati i uspoređivati kontinente i oceane na globusu i geografskoj karti te ih imenovati na slijepoj karti, razlikovati kontinente Staroga i Novoga svijeta, opisati posebnosti položaja Hrvatske, izdvajati i uspoređivati prirodno-geografske regije i upravno-teritorijalne jedinice Hrvatske, računati s decimalnim brojevima, odabirati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, primjeniti računanje s novcem, opisati oblik, granice i državne simbole Republike Hrvatske, objašnjavati aspekte položaja te izdvajati prirodno- geografske regije i upravno-teritorijalne jedinice koristeći se geografskim kartama
    5. Videolekcija 3.6: Jedrenje - Ishodi učenja: mjeriti i crtati kutove, određivati mjere susjednih i vršnih kutova, objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, pisati tekstove trodijelne strukture u skladu s temom, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja
    6. Videolekcija 3.7: Put u svemir - Ishodi učenja: govoriti i razgovarati u skladu s interesima, potrebama i iskustvom, opisivati i crtati/konstruirati geometrijske likove te stvarati motive koristeći se njima