Učitavanje

5. Planiranje putovanja

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • pokazivati i uspoređivati kontinente i oceane na globusu i geografskoj karti te ih imenovati na slijepoj karti
  • razlikovati kontinente Staroga i Novoga svijeta
  • opisati posebnosti položaja Hrvatske, izdvajati i uspoređivati prirodno-geografske regije i upravno-teritorijalne jedinice Hrvatske
  • računati s decimalnim brojevima
  • odabirati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice
  • primjeniti računanje s novcem
  • opisati oblik, granice i državne simbole Republike Hrvatske, objašnjavati aspekte položaja te izdvajati prirodno- geografske regije i upravno-teritorijalne jedinice koristeći se geografskim kartama

#1 Zadatak

Na priloženoj karti svijeta u odgovarajuće kružiće povucite početna slova točaka na putovanjima

M za Moskvu, V za Vladivostok, C za Chicago, LA za Los Angeles, K za Kinarrodden, T za Tarifu

 

Karta
M
V
C
LA
K
T

#2 Zadatak

Pažljivo pročitajte zadatak. Na prazna mjesta upišite brojeve koji nedostaju.

Put od Zagreba do Šibenika dug je 340 km. 195 km od Zagreba nalazi se Gospić. Gospić je udaljen 

km od Šibenika. Od Zagreba do Šibenika potrebno je 3 h i 34 min vožnje, a od Zagreba do Gospića potrebno je 2 h i 24 min vožnje. Od Gospića do Šibenika potrebno je

h i

min vožnje.

Procjena znanja

Pažljivo pročitajte zadatak i odaberite točan odgovor.

Ako je duljina puta od Bjelovara do Zagreba 87.3 km, a od Zagreba do Bosiljeva 75.8 km, tada je duljina puta od Bjelovara do Bosiljeva:

Pažljivo pročitajte zadatak i odaberite točan odgovor.

Ako putovanje od Rijeke do Senja traje 1 h i 7 min, a od Rijeke do Zadra 3 h i 5 min, tada putovanje od Senja do Zadra traje

Pažljivo pročitajte zadatak, preračunajte valute i na odgovarajuća mjesta upišite brojeve koji nedostaju.

Ako imaš 350 eura i putuješ u Veliku Britaniju, tada ćeš ih promijeniti u

GBP . Ako ideš u Sjedinjene Američke Države, promijenit ćeš ih u

USD, pri čemu  je 1 EUR = 1.10 USD i 1 EUR= 0.85 GPB.

Umetnite riječi koje nedostaju.

Upravne jedinice u Hrvatskoj se nazivaju
. Najveća tradicijska regija u Hrvatskoj je
.

Pročitajte tvrdnje i odredite jesu li one točne ili netočne. Ako je tvrdnja točna, označite DA, a ako je netočna, označite NE.

Administrativno središte Istarske županije je Pula.

Pročitajte tvrdnje i odredite jesu li one točne ili netočne. Ako je tvrdnja točna, označite DA, a ako je netočna, označite NE.

Na najbržem putu od Čakovca do Pule prolazite kroz Gorski kotar.

5. Planiranje putovanja

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • pokazivati i uspoređivati kontinente i oceane na globusu i geografskoj karti te ih imenovati na slijepoj karti
  • razlikovati kontinente Staroga i Novoga svijeta
  • opisati posebnosti položaja Hrvatske, izdvajati i uspoređivati prirodno-geografske regije i upravno-teritorijalne jedinice Hrvatske
  • računati s decimalnim brojevima
  • odabirati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice
  • primjeniti računanje s novcem
  • opisati oblik, granice i državne simbole Republike Hrvatske, objašnjavati aspekte položaja te izdvajati prirodno- geografske regije i upravno-teritorijalne jedinice koristeći se geografskim kartama
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 3: Volim putovati - Ishodi učenja: čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta, razlikovati tiskane medijske tekstove i izdvajati tekstove/sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti, opisivati značenje popularno kulturnih tekstova u kontekstu svakodnevnoga života, računati s decimalnim brojevima, opisivati i crtati /konstruirati geometrijske likove te stvarati motive koristeći se njima, osnosimetrično i centralnosimetrično preslikavati skupove točaka u ravnini, mjeriti i crtati kutove, određivati mjere susjednih i vršnih kutova, odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, primjenjivati računanje s novcem, objašnjavati temeljnu građu prirode, objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda, opisivati osnovna obilježja i važnost kopnenih voda na Zemlji i u Hrvatskoj te podržavati njihovo održivo iskorištavanje, obrazlagati glavna obilježja mora, mogućnosti iskorištavanja mora i podmorja te prepoznati Jadransko more kao bogatstvo Hrvatske
    1. Videolekcija 3.1: Znakovi pored puta - Ishodi učenja: opisivati značenje popularnokulturnih tekstova u kontekstu svakodnevnoga života, opisivati i crtati /konstruirati geometrijske likove te stvarati motive koristeći se njima, osnosimetrično i centralnosimetrično preslikavati skupove točaka u ravnini, računati i primjeniti opseg i površinu geometrijskih likova
    2. Videolekcija 3.2: Putovanje rijekama - Ishodi učenja: opisivati osnovna obilježja i važnost kopnenih voda na Zemlji i u Hrvatskoj te podržavati njihovo održivo iskorištavanje, razlikovati temeljna žanrovska obilježja književnoga teksta, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istražiti mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda
    3. Videolekcija 3.3: Planinarenje - Ishodi učenja: izdvajati ključne riječi i pisati kratke bilješke, prepričavati tekst služeći se bilješkama, prepoznati svrhu čitanja: osobna i javna, računati s decimalnim brojevima, odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, primjeniti računanje s novcem, čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta
    4. Videolekcija 3.4: Krstarenje - Ishodi učenja: obrazlagati glavna obilježja mora, mogućnosti iskorištavanja mora i podmorja te prepoznati Jadransko more kao bogatstvo Hrvatske, uspoređivati glavna svojstva i gibanja Jadranskoga i svjetskog mora, navoditi primjere iskorištavanja mora, obala i podmorja, prepoznati vrijednost primorskoga položaja Hrvatske, objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva
    5. Videolekcija 3.6: Jedrenje - Ishodi učenja: mjeriti i crtati kutove, određivati mjere susjednih i vršnih kutova, objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, pisati tekstove trodijelne strukture u skladu s temom, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja
    6. Videolekcija 3.7: Put u svemir - Ishodi učenja: govoriti i razgovarati u skladu s interesima, potrebama i iskustvom, opisivati i crtati/konstruirati geometrijske likove te stvarati motive koristeći se njima