Učitavanje

1. Svojstva fluida

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • primjenjivati model čestične građe tvari
  • istraživati fizičke pojave
  • primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari
  • primjenjivati zakone statike fluida
  • analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari

Procjena znanja

#1 Zadatak

Povežite svojstva fluida s njihovim definicijama.

Difuzija nasumično gibanje sitnih čestica uronjenih u fluid koje nastaje zbog toplinskog gibanja molekula fluida
Brownovo gibanje  djelovanje sila na jediničnu površinu
tlak gibanje atoma ili molekula iz područja više u područje niže koncentracije
gustoća omjer mase i obujma

Procjena znanja

Ana je stavila ruksak na leđa. Njezin tlak na pod se smanjio.

Marko podigne stopalo s poda pa ostane stajati na jednoj nozi.

Sila kojom djeluje na pod:

Barometar će pokazati veći tlak u Splitu nego na vrhu Mosora.

 Koliki je tlak na drugog ronioca koji se nalazi ispod stijene na istoj dubini kao i prvi?

Stijena se uruši i u potpunosti zatvori drugog ronioca. Kakav je sada tlak na njega u odnosu na tlak koji djeluje na prvog ronioca?

Procjena znanja

#1 Zadatak

Interaktivni element niže razine – pomicanje dijelova sadržaja povlačenjem miša
ugljikov(IV) oksid
natrijev oksid
dušikov(IV) oksid
kalcijev oksid
-78,46 °C
1800 °C
21 °C
2850 °C

Procjena znanja

Osnovna fizikalna svojstva fluida jesu:

Povežite vrste tlakova s uzrokom njihova nastanka: 

vrsta tlaka

hidrostatski tlak

atmosferski tlak

hidraulički tlak

bolest nastaje zbog smanjenja atmosferskog tlaka prilikom penjanja i boravka na velikim visinama (iznad 3000 metara).
nastaje zbog naglog pada vanjskog, hidrauličkog tlaka, primjerice prilikom izranjanja pri ronjenju.

 Upišite točan odgovor u prazno polje.

Za koliko će se stupnjeva sniziti ledište 200 g vode ako u nju dodamo 184 g šećera? Ebulioskopska konstanta vode iznosi 1,86 K kg mol-1 .
°C.

Označite točan odgovor.

Koja od navedenih tvari ima najviše vrelište?

1. Svojstva fluida

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • primjenjivati model čestične građe tvari
  • istraživati fizičke pojave
  • primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari
  • primjenjivati zakone statike fluida
  • analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 2: Voda - Ishodi učenja: povezivati rezultate pokusa s konceptualnim spoznajama, povezivati pojavu novih svojstava s promjenom složenosti organizacijskih razina u organizmu, objašnjavati održavanje i narušavanje homeostaze u različitih organizama, objašnjavati važnost uspostavljanja prirodne ravnoteže, analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari, primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, analizirati kemijske promjene anorganskih i organskih tvari, primjenjivati matematička znanja i vještine, primjenjivati model čestične građe tvari, rješavati fizičke probleme, istraživati fizičke pojave, primjenjivati zakone statike fluida, primjenjivati zakone dinamike fluida, primjenjivati znanja o krugu i kružnici, računati volumen i oplošje geometrijskih tijela, analizirati gospodarsku dinamiku srednjega i ranoga novog vijeka, analizirati utjecaje razvoja znanosti i tehnologije na društveni i gospodarski razvoj tijekom srednjega i ranoga novog vijeka
    1. Videolekcija 2.2: Sastav otopina i tjelesnih tekućina - Ishodi učenja: analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari, povezivati pojavu novih svojstava s promjenom složenosti organizacijskih razina u organizmu, objašnjavati održavanje i narušavanje homeostaze u različitih organizama
    2. Videolekcija 2.3: Voda i biljke - Ishodi učenja: analizirati osmozu i osmotski tlak, izračunati osmotski tlak otopina, povezivati pojmove gutacija, korijenov tlak i transpiracija s fiziološkim procesima u biljkama, objašnjavati prilagodbe biljaka na uvjete odsutnosti vode, objašnjavati procese primanja i provođenja vode u biljkama, objašnjavati promjene tvari u izotoničnoj, hipertoničnoj i hipotoničnoj otopini, povezivati pojmove difuzija, osmoza i bubrenje s fiziološkim procesima u biljkama
    3. Videolekcija 2.4: Regulacija vode u životinja i čovjeka - Ishodi učenja: povezivati pojavu novih svojstava s promjenom složenosti organizacijskih razina u organizmu, objašnjavati održavanje i narušavanje homeostaze u različitih organizama, uspoređivati prilagodbe organizama na životne uvjete povezujući ih s evolucijom živoga svijeta na Zemlji, primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, analizirati kemijske promjene anorganskih i organskih tvari, uspoređivati specifičnosti građe pojedinih organizama i povezujući ih s razvojnim stablom živoga svijeta
    4. Videolekcija 2.5: Kako je govorio Arhimed - Ishodi učenja: objasniti ravnotežu tijela uronjenog u fluid, primijeniti silu uzgona, primijeniti zakone statike fluida na primjerima, crtati dijagram sila na tijelo uronjeno u fluid, objasniti uvjete lebdenja, plutanja i tonjenja tijela u fluidu te opisati odgovarajuće pojave u prirodi, objasniti uvjete lebdenja, plutanja i tonjenja tijela u fluidu te opisati odgovarajuće pojave u prirodi, uspoređivati prilagodbe organizama na životne uvjete te ih povezivati s evolucijom živoga svijeta na Zemlji, primjenjivati osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja i razvoj znanstvene misli stavljati u povijesni kontekst, rješavati fizičke probleme, istraživati fizičke pojave
    5. Videolekcija 2.6: Stabilnost i kretanje plovila - Ishodi učenja: analizirati utjecaj hvatišta sile uzgona na stabilnost plovila, primijeniti zakon očuvanja energije na primjerima gibanja fluida, povezati zakone dinamike fluida sa stvarnim situacijama i vlastitim iskustvom - dinamika plovidbe, opisati ulogu, važnost i načine plovidbe u Europi u srednjem vijeku, analizirati razvoj i tehnike moreplovstva koji su omogućili prekooceanska putovanja, analizirati gospodarsku dinamiku srednjega i ranoga novog vijeka, analizirati utjecaje razvoja znanosti i tehnologije na društveni i gospodarski razvoj tijekom srednjega i ranoga novog vijeka, primijeniti zakone statike fluida, istraživati fizičke pojave
    6. Videolekcija 2.7: Hidrodinamika vodovodne mreže - Ishodi učenja: primijeniti principe hidrodinamike na primjeru vodovodne mreže, razlikovati i tumačiti hidrostatski, hidraulički i dinamički tlak, tumačiti jednadžbu kontinuiteta i Bernoullijevu jednadžbu, primijeniti jednadžbu kontinuiteta, odrediti površinu onečišćenog područja, primijeniti volumen geometrijskih tijela na primjerima