Učitavanje

4. Regulacija vode u životinja i čovjeka

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • povezivati pojavu novih svojstava s promjenom složenosti organizacijskih razina u organizmu
  • objašnjavati održavanje i narušavanje homeostaze u različitih organizama
  • uspoređivati prilagodbe organizama na životne uvjete povezujući ih s evolucijom živoga svijeta na Zemlji
  • primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari
  • analizirati kemijske promjene anorganskih i organskih tvari
  • uspoređivati specifičnosti građe pojedinih organizama i povezujući ih s razvojnim stablom živoga svijeta

#1 Zadatak

Odaberite jedan točan odgovor.

Kakva je posljedica za citoplazmu amebe ako je organizam naglo prenesen u  hipertoničnu otopinu, tj. otopinu veće koncentracije otopljene tvari od koncentracije u citoplazmi amebe?

#2 Zadatak

Odaberite točan odgovor:

Procjena znanja

#1 Zadatak

Kako se glomerularni filtrat kreće kroz Henleovu uzlaznu petlju, filtrat postaje razrjeđeniji. Zašto?

Procjena znanja

Poredajte navedene tjelesne tekućine prema porastu udjela u ukupnoj količini tjelesnih tekućina.

1. međustanična tekućina
2. očna vodica
3. unutarstanična tekućina
4. krvna plazma

Za navedene primjere organizama odaberite odgovarajući dominirajući spoj koji izlučuju sustavom za izlučivanje.

zidna gušterica

hobotnica

jastreb kokošar

čimpanza

gepard

U regulaciji čega od navedenog bubrezi nemaju izravnu ulogu?

Urin nastaje u procesu koji se sastoji od triju koraka: što od sljedećeg daje točan redoslijed kojim se ti koraci odvijaju u nefronu?

Odaberite jedan odgovor:

Odabir točnog odgovora.

Koja je posljedica povećanja koncentracije HCO3- u krvi?

4. Regulacija vode u životinja i čovjeka

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • povezivati pojavu novih svojstava s promjenom složenosti organizacijskih razina u organizmu
  • objašnjavati održavanje i narušavanje homeostaze u različitih organizama
  • uspoređivati prilagodbe organizama na životne uvjete povezujući ih s evolucijom živoga svijeta na Zemlji
  • primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari
  • analizirati kemijske promjene anorganskih i organskih tvari
  • uspoređivati specifičnosti građe pojedinih organizama i povezujući ih s razvojnim stablom živoga svijeta
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 2: Voda - Ishodi učenja: povezivati rezultate pokusa s konceptualnim spoznajama, povezivati pojavu novih svojstava s promjenom složenosti organizacijskih razina u organizmu, objašnjavati održavanje i narušavanje homeostaze u različitih organizama, objašnjavati važnost uspostavljanja prirodne ravnoteže, analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari, primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, analizirati kemijske promjene anorganskih i organskih tvari, primjenjivati matematička znanja i vještine, primjenjivati model čestične građe tvari, rješavati fizičke probleme, istraživati fizičke pojave, primjenjivati zakone statike fluida, primjenjivati zakone dinamike fluida, primjenjivati znanja o krugu i kružnici, računati volumen i oplošje geometrijskih tijela, analizirati gospodarsku dinamiku srednjega i ranoga novog vijeka, analizirati utjecaje razvoja znanosti i tehnologije na društveni i gospodarski razvoj tijekom srednjega i ranoga novog vijeka
    1. Videolekcija 2.1: Svojstva fluida - Ishodi učenja: primjenjivati model čestične građe tvari, istraživati fizičke pojave, primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, primjenjivati zakone statike fluida, analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari
    2. Videolekcija 2.2: Sastav otopina i tjelesnih tekućina - Ishodi učenja: analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari, povezivati pojavu novih svojstava s promjenom složenosti organizacijskih razina u organizmu, objašnjavati održavanje i narušavanje homeostaze u različitih organizama
    3. Videolekcija 2.3: Voda i biljke - Ishodi učenja: analizirati osmozu i osmotski tlak, izračunati osmotski tlak otopina, povezivati pojmove gutacija, korijenov tlak i transpiracija s fiziološkim procesima u biljkama, objašnjavati prilagodbe biljaka na uvjete odsutnosti vode, objašnjavati procese primanja i provođenja vode u biljkama, objašnjavati promjene tvari u izotoničnoj, hipertoničnoj i hipotoničnoj otopini, povezivati pojmove difuzija, osmoza i bubrenje s fiziološkim procesima u biljkama
    4. Videolekcija 2.5: Kako je govorio Arhimed - Ishodi učenja: objasniti ravnotežu tijela uronjenog u fluid, primijeniti silu uzgona, primijeniti zakone statike fluida na primjerima, crtati dijagram sila na tijelo uronjeno u fluid, objasniti uvjete lebdenja, plutanja i tonjenja tijela u fluidu te opisati odgovarajuće pojave u prirodi, objasniti uvjete lebdenja, plutanja i tonjenja tijela u fluidu te opisati odgovarajuće pojave u prirodi, uspoređivati prilagodbe organizama na životne uvjete te ih povezivati s evolucijom živoga svijeta na Zemlji, primjenjivati osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja i razvoj znanstvene misli stavljati u povijesni kontekst, rješavati fizičke probleme, istraživati fizičke pojave
    5. Videolekcija 2.6: Stabilnost i kretanje plovila - Ishodi učenja: analizirati utjecaj hvatišta sile uzgona na stabilnost plovila, primijeniti zakon očuvanja energije na primjerima gibanja fluida, povezati zakone dinamike fluida sa stvarnim situacijama i vlastitim iskustvom - dinamika plovidbe, opisati ulogu, važnost i načine plovidbe u Europi u srednjem vijeku, analizirati razvoj i tehnike moreplovstva koji su omogućili prekooceanska putovanja, analizirati gospodarsku dinamiku srednjega i ranoga novog vijeka, analizirati utjecaje razvoja znanosti i tehnologije na društveni i gospodarski razvoj tijekom srednjega i ranoga novog vijeka, primijeniti zakone statike fluida, istraživati fizičke pojave
    6. Videolekcija 2.7: Hidrodinamika vodovodne mreže - Ishodi učenja: primijeniti principe hidrodinamike na primjeru vodovodne mreže, razlikovati i tumačiti hidrostatski, hidraulički i dinamički tlak, tumačiti jednadžbu kontinuiteta i Bernoullijevu jednadžbu, primijeniti jednadžbu kontinuiteta, odrediti površinu onečišćenog područja, primijeniti volumen geometrijskih tijela na primjerima