Učitavanje

6. Stabilnost i kretanje plovila

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • analizirati utjecaj hvatišta sile uzgona na stabilnost plovila
  • primijeniti zakon očuvanja energije na primjerima gibanja fluida
  • povezati zakone dinamike fluida sa stvarnim situacijama i vlastitim iskustvom - dinamika plovidbe
  • opisati ulogu, važnost i načine plovidbe u Europi u srednjem vijeku
  • analizirati razvoj i tehnike moreplovstva koji su omogućili prekooceanska putovanja
  • analizirati gospodarsku dinamiku srednjega i ranoga novog vijeka
  • analizirati utjecaje razvoja znanosti i tehnologije na društveni i gospodarski razvoj tijekom srednjega i ranoga novog vijeka
  • primijeniti zakone statike fluida
  • istraživati fizičke pojave

#1 Zadatak

Povežite pojmove s lijeve i desne strane.

Knarr svečanost „vjenčanja s morem”
Bucentaur najrasprostranjeniji brod među Vikinzima
„Dugi brod”  brod iz doba velikih zemljopisnih otkrića
Karavela tip vikinškog broda
Galija  najrasprostranjeniji tip mletačkog broda

#2 Zadatak

Povežite odgovarajuće pojmove i objašnjenja i njihove grafičke prikaze!

Zadatak
M JE IZNAD G
STABILNA RAVNOTEŽA
M JE ISPOD G
LABILNA RAVNOTEŽA
M I G SE POKLAPAJU
INDIFERENTNA RAVNOTEŽA

Procjena znanja

„Doba Vikinga” traje otprilike od 8. do sredine 11. stoljeća.

Izvor moći Venecije bila je prekooceanska trgovina.  

Osvajanjem i kolonizacijom „Novog svijeta” u 15. stoljeću dominirali su Portugalci i Španjolci.

Pojam Viking označavao je pirata i pljačkaša.  

Karavela je vrsta malog i pokretnog broda.

Ubacivanje pojmova.

Vikinški istraživač 
  stigao je do obala Sjeverne Amerike, a temelj ruske države postavio je princ 

Galija Bucentaur služila je posebnoj ceremoniji zvanoj
, koja je simbolično vjenčavala
s morem.

Osvajanje Amerike započelo je krajem
stoljeća, putovanjem na zapad talijanskog moreplovca u španjolskoj službi -
.

Španjolska i Portugal podijelili su pravo na istraživanje i kolonizaciju „novog svijeta” sporazumom iz 
. Najpoznatija carstva koja su srušena u španjolskoj ekspanziji u Americi bili su carstvo
 u Meksiku i carstvo
u Peruu.

Povežite odgovarajuće pojmove i objašnjenja i njihove grafičke prikaze!

Zadatak 3
M JE IZNAD G
M I G SE POKLAPAJU
STABILNA RAVNOTEŽA
M JE ISPOD G
LABILNA RAVNOTEŽA
INDIFERENTNA RAVNOTEŽA

Brod za kružna putovanja „Oceanski Div” ima masu od 70 000 tona. Gustoća morske vode je otprilike 1025 kg /m3 . Ako znamo da je „Oceanski Div” istisnuo 60 000 kubičnih metara vode, odredite silu uzgona koja na njega djeluje! Za ubrzanje sile teže koristite 10 m /s2.

Sila uzgona iznosi
 · 10 8 N.

Brod za kružna putovanja „Oceanski Div” ima masu od 70 000 tona. Gustoća morske vode je otprilike 1025 kg /m3 . Ako znamo da je „Oceanski Div” istisnuo 60 000 kubičnih metara vode, hoće li plutati ili potonuti?

Brod će

.

6. Stabilnost i kretanje plovila

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • analizirati utjecaj hvatišta sile uzgona na stabilnost plovila
  • primijeniti zakon očuvanja energije na primjerima gibanja fluida
  • povezati zakone dinamike fluida sa stvarnim situacijama i vlastitim iskustvom - dinamika plovidbe
  • opisati ulogu, važnost i načine plovidbe u Europi u srednjem vijeku
  • analizirati razvoj i tehnike moreplovstva koji su omogućili prekooceanska putovanja
  • analizirati gospodarsku dinamiku srednjega i ranoga novog vijeka
  • analizirati utjecaje razvoja znanosti i tehnologije na društveni i gospodarski razvoj tijekom srednjega i ranoga novog vijeka
  • primijeniti zakone statike fluida
  • istraživati fizičke pojave
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 2: Voda - Ishodi učenja: povezivati rezultate pokusa s konceptualnim spoznajama, povezivati pojavu novih svojstava s promjenom složenosti organizacijskih razina u organizmu, objašnjavati održavanje i narušavanje homeostaze u različitih organizama, objašnjavati važnost uspostavljanja prirodne ravnoteže, analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari, primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, analizirati kemijske promjene anorganskih i organskih tvari, primjenjivati matematička znanja i vještine, primjenjivati model čestične građe tvari, rješavati fizičke probleme, istraživati fizičke pojave, primjenjivati zakone statike fluida, primjenjivati zakone dinamike fluida, primjenjivati znanja o krugu i kružnici, računati volumen i oplošje geometrijskih tijela, analizirati gospodarsku dinamiku srednjega i ranoga novog vijeka, analizirati utjecaje razvoja znanosti i tehnologije na društveni i gospodarski razvoj tijekom srednjega i ranoga novog vijeka
    1. Videolekcija 2.1: Svojstva fluida - Ishodi učenja: primjenjivati model čestične građe tvari, istraživati fizičke pojave, primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, primjenjivati zakone statike fluida, analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari
    2. Videolekcija 2.2: Sastav otopina i tjelesnih tekućina - Ishodi učenja: analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari, povezivati pojavu novih svojstava s promjenom složenosti organizacijskih razina u organizmu, objašnjavati održavanje i narušavanje homeostaze u različitih organizama
    3. Videolekcija 2.3: Voda i biljke - Ishodi učenja: analizirati osmozu i osmotski tlak, izračunati osmotski tlak otopina, povezivati pojmove gutacija, korijenov tlak i transpiracija s fiziološkim procesima u biljkama, objašnjavati prilagodbe biljaka na uvjete odsutnosti vode, objašnjavati procese primanja i provođenja vode u biljkama, objašnjavati promjene tvari u izotoničnoj, hipertoničnoj i hipotoničnoj otopini, povezivati pojmove difuzija, osmoza i bubrenje s fiziološkim procesima u biljkama
    4. Videolekcija 2.4: Regulacija vode u životinja i čovjeka - Ishodi učenja: povezivati pojavu novih svojstava s promjenom složenosti organizacijskih razina u organizmu, objašnjavati održavanje i narušavanje homeostaze u različitih organizama, uspoređivati prilagodbe organizama na životne uvjete povezujući ih s evolucijom živoga svijeta na Zemlji, primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, analizirati kemijske promjene anorganskih i organskih tvari, uspoređivati specifičnosti građe pojedinih organizama i povezujući ih s razvojnim stablom živoga svijeta
    5. Videolekcija 2.5: Kako je govorio Arhimed - Ishodi učenja: objasniti ravnotežu tijela uronjenog u fluid, primijeniti silu uzgona, primijeniti zakone statike fluida na primjerima, crtati dijagram sila na tijelo uronjeno u fluid, objasniti uvjete lebdenja, plutanja i tonjenja tijela u fluidu te opisati odgovarajuće pojave u prirodi, objasniti uvjete lebdenja, plutanja i tonjenja tijela u fluidu te opisati odgovarajuće pojave u prirodi, uspoređivati prilagodbe organizama na životne uvjete te ih povezivati s evolucijom živoga svijeta na Zemlji, primjenjivati osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja i razvoj znanstvene misli stavljati u povijesni kontekst, rješavati fizičke probleme, istraživati fizičke pojave
    6. Videolekcija 2.7: Hidrodinamika vodovodne mreže - Ishodi učenja: primijeniti principe hidrodinamike na primjeru vodovodne mreže, razlikovati i tumačiti hidrostatski, hidraulički i dinamički tlak, tumačiti jednadžbu kontinuiteta i Bernoullijevu jednadžbu, primijeniti jednadžbu kontinuiteta, odrediti površinu onečišćenog područja, primijeniti volumen geometrijskih tijela na primjerima