Učitavanje

3. Voda i biljke

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • analizirati osmozu i osmotski tlak
  • izračunati osmotski tlak otopina
  • povezivati pojmove gutacija, korijenov tlak i transpiracija s fiziološkim procesima u biljkama
  • objašnjavati prilagodbe biljaka na uvjete odsutnosti vode
  • objašnjavati procese primanja i provođenja vode u biljkama
  • objašnjavati promjene tvari u izotoničnoj, hipertoničnoj i hipotoničnoj otopini
  • povezivati pojmove difuzija, osmoza i bubrenje s fiziološkim procesima u biljkama

#1 Zadatak

Proučite ilustraciju i prisjetite se kako se naziva pojava kretanja čestica niz njihov koncentracijski gradijent? 

#2 Zadatak

Odredite točnost tvrdnje.

Sok iz jagoda izlazi iz jagoda jer je koncentracija šećera veća izvan jagoda nego u plodovima.

 

Procjena znanja

Odaberite točnu tvrdnju:

Odaberite jedan točan odgovor.

Biljna stanica stavljena je u zasićenu otopinu kuhinjske soli. Što će se dogoditi s biljnom stanicom?

Poredajte navedene spojeve prema povećanju koeficijenta disocijacije i.

CaCl2, NaCl, FeCl3

1.

CaCl2

2.

NaCl

3.

FeCl3

Odredite točnost tvrdnje.

Tijekom procesa osmoze voda se kreće u otopinu manjeg osmotskog tlaka dok se osmotski tlakovi u obje otopine ne izjednače.

Odaberite jedan točan odgovor.

Koliko iznosi osmotski tlak vode za cvijeće volumena 0,5 L u kojoj je otopljeno 3,00 g saharoze, C12H22O11? Temperatura vode iznosi 20 °C. Rezultat izrazite u kPa.

3. Voda i biljke

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • analizirati osmozu i osmotski tlak
  • izračunati osmotski tlak otopina
  • povezivati pojmove gutacija, korijenov tlak i transpiracija s fiziološkim procesima u biljkama
  • objašnjavati prilagodbe biljaka na uvjete odsutnosti vode
  • objašnjavati procese primanja i provođenja vode u biljkama
  • objašnjavati promjene tvari u izotoničnoj, hipertoničnoj i hipotoničnoj otopini
  • povezivati pojmove difuzija, osmoza i bubrenje s fiziološkim procesima u biljkama
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 2: Voda - Ishodi učenja: povezivati rezultate pokusa s konceptualnim spoznajama, povezivati pojavu novih svojstava s promjenom složenosti organizacijskih razina u organizmu, objašnjavati održavanje i narušavanje homeostaze u različitih organizama, objašnjavati važnost uspostavljanja prirodne ravnoteže, analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari, primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, analizirati kemijske promjene anorganskih i organskih tvari, primjenjivati matematička znanja i vještine, primjenjivati model čestične građe tvari, rješavati fizičke probleme, istraživati fizičke pojave, primjenjivati zakone statike fluida, primjenjivati zakone dinamike fluida, primjenjivati znanja o krugu i kružnici, računati volumen i oplošje geometrijskih tijela, analizirati gospodarsku dinamiku srednjega i ranoga novog vijeka, analizirati utjecaje razvoja znanosti i tehnologije na društveni i gospodarski razvoj tijekom srednjega i ranoga novog vijeka
    1. Videolekcija 2.1: Svojstva fluida - Ishodi učenja: primjenjivati model čestične građe tvari, istraživati fizičke pojave, primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, primjenjivati zakone statike fluida, analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari
    2. Videolekcija 2.2: Sastav otopina i tjelesnih tekućina - Ishodi učenja: analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari, povezivati pojavu novih svojstava s promjenom složenosti organizacijskih razina u organizmu, objašnjavati održavanje i narušavanje homeostaze u različitih organizama
    3. Videolekcija 2.4: Regulacija vode u životinja i čovjeka - Ishodi učenja: povezivati pojavu novih svojstava s promjenom složenosti organizacijskih razina u organizmu, objašnjavati održavanje i narušavanje homeostaze u različitih organizama, uspoređivati prilagodbe organizama na životne uvjete povezujući ih s evolucijom živoga svijeta na Zemlji, primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, analizirati kemijske promjene anorganskih i organskih tvari, uspoređivati specifičnosti građe pojedinih organizama i povezujući ih s razvojnim stablom živoga svijeta
    4. Videolekcija 2.5: Kako je govorio Arhimed - Ishodi učenja: objasniti ravnotežu tijela uronjenog u fluid, primijeniti silu uzgona, primijeniti zakone statike fluida na primjerima, crtati dijagram sila na tijelo uronjeno u fluid, objasniti uvjete lebdenja, plutanja i tonjenja tijela u fluidu te opisati odgovarajuće pojave u prirodi, objasniti uvjete lebdenja, plutanja i tonjenja tijela u fluidu te opisati odgovarajuće pojave u prirodi, uspoređivati prilagodbe organizama na životne uvjete te ih povezivati s evolucijom živoga svijeta na Zemlji, primjenjivati osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja i razvoj znanstvene misli stavljati u povijesni kontekst, rješavati fizičke probleme, istraživati fizičke pojave
    5. Videolekcija 2.6: Stabilnost i kretanje plovila - Ishodi učenja: analizirati utjecaj hvatišta sile uzgona na stabilnost plovila, primijeniti zakon očuvanja energije na primjerima gibanja fluida, povezati zakone dinamike fluida sa stvarnim situacijama i vlastitim iskustvom - dinamika plovidbe, opisati ulogu, važnost i načine plovidbe u Europi u srednjem vijeku, analizirati razvoj i tehnike moreplovstva koji su omogućili prekooceanska putovanja, analizirati gospodarsku dinamiku srednjega i ranoga novog vijeka, analizirati utjecaje razvoja znanosti i tehnologije na društveni i gospodarski razvoj tijekom srednjega i ranoga novog vijeka, primijeniti zakone statike fluida, istraživati fizičke pojave
    6. Videolekcija 2.7: Hidrodinamika vodovodne mreže - Ishodi učenja: primijeniti principe hidrodinamike na primjeru vodovodne mreže, razlikovati i tumačiti hidrostatski, hidraulički i dinamički tlak, tumačiti jednadžbu kontinuiteta i Bernoullijevu jednadžbu, primijeniti jednadžbu kontinuiteta, odrediti površinu onečišćenog područja, primijeniti volumen geometrijskih tijela na primjerima