Učitavanje

1. Drvo života

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • opisati razvoj sistematike i filogenije
  • analizirati razvojno stablo živoga svijeta s tipičnim predstavnicima
  • usporediti organizme u razvojnom stablu
  • analizirati filogenetska stabla
  • analizirati tekstove iz hrvatske kulturne baštine i kulturnoga kruga i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet
  • opisivati simboličku vrijednost književnoga ili diskurzivnog teksta za hrvatski kulturni krug i baštinu
  • analizirati sadržajna, izrazna i idejna obilježja ulomka iz teksta
  • zaključivati o utjecaju jezične i književne nematerijalne kulturne baštine na oblikovanje vlastitoga kulturnog identiteta na odabranom tekstu
  • čitati u skladu s određenom svrhom izlagačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika
  • uspoređivati specifičnosti građe pojedinih organizama i povezuje ih s razvojnim stablom živoga svijeta

#1 Zadatak

Povežite nazive dijelova plana analize s primjerima aktivnostima koje im pripadaju.

kompozicijska analiza

sadržajna analiza

izražajna analiza

idejna analiza

#2 Zadatak

Odredite točnost tvrdnje. 

U latinskom nazivu biljne vrste prezime istraživača koji je prvi opisao vrstu navodimo cjelovito, a ne kraticom prezimena.

Procjena znanja

Jezična nematerijalna kulturna baština može pomoći u očuvanju i prenošenju kulturnih vrijednosti generacijama.

Jezična nematerijalna kulturna baština pomaže u očuvanju jedinstvenosti i posebnosti kulturnih zajednica.

Jezična nematerijalna kulturna baština ima minimalan utjecaj na oblikovanje vlastitog kulturnog identiteta.

Razvrstajte pridjeve ovisno o tome pripadaju li obilježjima znanstveno-popularnoga članka ili ne.

opširan
objektivan
senzacionalistički
vjerodostojan
subjektivan
edukativan
PRIPADA
NE PRIPADA

Koji se toponim povezan sa slavenskom mitologijom spominje u članku Sveto stablo starih Slavena?

Poredajte navedene sistematske kategorije od najuže prema najširoj sistematskoj kategoriji.

1. red
2. razred
3. domena
4. carstvo
5. porodica
6. koljeno
7. rod
8. vrsta

Promotrite kladogram koji prikazuje srodstvene odnose vrsta označenih slovima od A do F. Koja tvrdnja ispravno opisuje prikazane srodstvene odnose?

1. Drvo života

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • opisati razvoj sistematike i filogenije
  • analizirati razvojno stablo živoga svijeta s tipičnim predstavnicima
  • usporediti organizme u razvojnom stablu
  • analizirati filogenetska stabla
  • analizirati tekstove iz hrvatske kulturne baštine i kulturnoga kruga i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet
  • opisivati simboličku vrijednost književnoga ili diskurzivnog teksta za hrvatski kulturni krug i baštinu
  • analizirati sadržajna, izrazna i idejna obilježja ulomka iz teksta
  • zaključivati o utjecaju jezične i književne nematerijalne kulturne baštine na oblikovanje vlastitoga kulturnog identiteta na odabranom tekstu
  • čitati u skladu s određenom svrhom izlagačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika
  • uspoređivati specifičnosti građe pojedinih organizama i povezuje ih s razvojnim stablom živoga svijeta
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 4: Krug života - Ishodi učenja: primjenjivati znanja o krugu i kružnici, povezivati trigonometrijske omjere u pravokutnome trokutu s koordinatama točke na kružnici, uspoređivati književne tekstove prema temi ili žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove, analizirati tekstove iz hrvatske kulturne baštine i kulturnoga kruga i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet, uspoređivati specifičnosti građe pojedinih organizama i povezuje ih s razvojnim stablom živoga svijeta, uspoređivati prilagodbe organizama na životne uvjete te ih povezuje s evolucijom živoga svijeta na Zemlji, analizirati kemijske promjene anorganskih i organskih tvari, primijenjivati vjerojatnost, primjenjivati kvadratnu funkciju, uspoređivati životne cikluse organizama, analizirati kemijske promjene anorganskih i organskih tvari, objašnjavati održavanje i narušavanje homeostaze u različitih organizama, uspoređivati životne cikluse organizama, čitati u skladu s određenom svrhom izlagačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, analizirati brzine različitih promjena, objašnjavati održavanje i narušavanje homeostaze u različitih organizama, raspravljati o etičkim pitanjima u biološkim istraživanjima i primjeni bioloških otkrića te donosi odluke o vlastitim postupanjima, analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari, govoriti izlagačke tekstove u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja
    1. Videolekcija 4.2: Od papratnjača do fosilnih goriva - Ishodi učenja: analizirati osnovna obilježja građe papratnjača, analizirati kemijske promjene anorganskih i organskih tvari, objasniti uvjete kolonizacije kopna, opisati načine razmnožavanja papratnjača, opisati proces nastanka ugljena iz papratnjača, opisati kemijska svojstva alkana, analizirati utjecaj tvari na okoliš, uspoređivati prilagodbe organizama na životne uvjete te ih povezivati s evolucijom živoga svijeta na Zemlji
    2. Videolekcija 4.3: Životni ciklusi - Ishodi učenja: analizirati izmjene generacija u životnim ciklusima organizama, primjenjivati vjerojatnost, primjenjivati kvadratnu funkciju, uspoređivati životne cikluse organizama, uspoređivati različite načine razmnožavanja organizama, uspoređivati rasprostranjivanje, razvoj i sazrijevanje te brigu za potomstvo različitih skupina organizama
    3. Videolekcija 4.4: Kemijski glasnici - Ishodi učenja: povezivati pojavu novih svojstava s promjenom složenosti organizacijskih razina u organizmu, objašnjavati održavanje i narušavanje homeostaze u različitih organizama, analizirati kemijske promjene anorganskih i organskih tvari
    4. Videolekcija 4.5: Biološki sat - Ishodi učenja: čitati u skladu s određenom svrhom izlagačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, razlikovati zlagačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika i iz različitih izvora u skladu s određenom svrhom čitanja i namjeni, objašnjavati strukturna obilježja teksta pripadajućega funkcionalnog stila i oblika služeći se prethodno stečenim znanjima, povezivati informacije i ideje iz teksta sa svojim znanjem, iskustvom i drugim tekstovima, razlikovati provjerene i neprovjerene izvore informacija, uspoređivati životne cikluse organizama, objašnjavati važnost uspostavljanja prirodne ravnoteže, procjenjivati kako stanje ekosustava utječe na kvalitetu života, uspoređivati faze u životu čovjeka s obzirom na psihofizičke značajke
    5. Videolekcija 4.6: Stres i starenje - Ishodi učenja: razlikovati prosječnu brzinu kemijske reakcije od prosječne brzine trošenja ili nastajanja tvari, opisati čimbenike koji utječu na brzinu kemijske reakcije, analizirati fiziološke procese stresa, analizirati fiziološke procese koji dovode do starenja čovjeka, analizirati fight or flight odgovor organizma na stres, napisati izraz za prosječnu brzinu kemijske reakcije, objašnjavati održavanje i narušavanje homeostaze u različitih organizama, analizirati brzine različitih promjena, raspravljati o etičkim pitanjima u biološkim istraživanjima i primjeni bioloških otkrića te donositi odluke o vlastitim postupanjima
    6. Videolekcija 4.7: Od izvora do uporabe - Ishodi učenja: uspoređivati svojstva metala, analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari, analizirati kemijske promjene anorganskih i organskih tvari, objašnjavati kemijske promjene metala i spojeva metala, istraživati i izdvajati informacije važne za pripremu i izvođenje govorenog teksta točno ih navodeći i poštujući autorstvo, prikladno se služiti natuknicama, bilješkama, karticama, plakatima i računalnim prikazima pri govorenju, pripremati javni govor, govoriti izlagačke tekstove u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja
    7. Videolekcija 4.8: Zatvaranje kruga - Ishodi učenja: primjenjivati znanja o krugu i kružnici, povezivati trigonometrijske omjere u pravokutnome trokutu s koordinatama točke na kružnici, uspoređivati književne tekstove prema temi ili žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove, uspoređivati književne žanrove i vrste te njihova osnovna obilježja na oglednim primjerima, analizirati i uspoređivati književne tekstove na sadržajnoj i izraznoj razini primjenjujući književnoteorijske pojmove vezane uz prozne vrste i poetske vrste