Tema 4: Krug života - Ishodi učenja: primjenjivati znanja o krugu i kružnici, povezivati trigonometrijske omjere u pravokutnome trokutu s koordinatama točke na kružnici, uspoređivati književne tekstove prema temi ili žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove, analizirati tekstove iz hrvatske kulturne baštine i kulturnoga kruga i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet, uspoređivati specifičnosti građe pojedinih organizama i povezuje ih s razvojnim stablom živoga svijeta, uspoređivati prilagodbe organizama na životne uvjete te ih povezuje s evolucijom živoga svijeta na Zemlji, analizirati kemijske promjene anorganskih i organskih tvari, primijenjivati vjerojatnost, primjenjivati kvadratnu funkciju, uspoređivati životne cikluse organizama, analizirati kemijske promjene anorganskih i organskih tvari, objašnjavati održavanje i narušavanje homeostaze u različitih organizama, uspoređivati životne cikluse organizama, čitati u skladu s određenom svrhom izlagačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, analizirati brzine različitih promjena, objašnjavati održavanje i narušavanje homeostaze u različitih organizama, raspravljati o etičkim pitanjima u biološkim istraživanjima i primjeni bioloških otkrića te donosi odluke o vlastitim postupanjima, analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari, govoriti izlagačke tekstove u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja
Videolekcija 4.1: Drvo života - Ishodi učenja: opisati razvoj sistematike i filogenije, analizirati razvojno stablo živoga svijeta s tipičnim predstavnicima, usporediti organizme u razvojnom stablu, analizirati filogenetska stabla, analizirati tekstove iz hrvatske kulturne baštine i kulturnoga kruga i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet, opisivati simboličku vrijednost književnoga ili diskurzivnog teksta za hrvatski kulturni krug i baštinu, analizirati sadržajna, izrazna i idejna obilježja ulomka iz teksta, zaključivati o utjecaju jezične i književne nematerijalne kulturne baštine na oblikovanje vlastitoga kulturnog identiteta na odabranom tekstu, čitati u skladu s određenom svrhom izlagačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, uspoređivati specifičnosti građe pojedinih organizama i povezuje ih s razvojnim stablom živoga svijeta
Videolekcija 4.2: Od papratnjača do fosilnih goriva - Ishodi učenja: analizirati osnovna obilježja građe papratnjača, analizirati kemijske promjene anorganskih i organskih tvari, objasniti uvjete kolonizacije kopna, opisati načine razmnožavanja papratnjača, opisati proces nastanka ugljena iz papratnjača, opisati kemijska svojstva alkana, analizirati utjecaj tvari na okoliš, uspoređivati prilagodbe organizama na životne uvjete te ih povezivati s evolucijom živoga svijeta na Zemlji
Videolekcija 4.3: Životni ciklusi - Ishodi učenja: analizirati izmjene generacija u životnim ciklusima organizama, primjenjivati vjerojatnost, primjenjivati kvadratnu funkciju, uspoređivati životne cikluse organizama, uspoređivati različite načine razmnožavanja organizama, uspoređivati rasprostranjivanje, razvoj i sazrijevanje te brigu za potomstvo različitih skupina organizama
Videolekcija 4.4: Kemijski glasnici - Ishodi učenja: povezivati pojavu novih svojstava s promjenom složenosti organizacijskih razina u organizmu, objašnjavati održavanje i narušavanje homeostaze u različitih organizama, analizirati kemijske promjene anorganskih i organskih tvari
Videolekcija 4.5: Biološki sat - Ishodi učenja: čitati u skladu s određenom svrhom izlagačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, razlikovati zlagačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika i iz različitih izvora u skladu s određenom svrhom čitanja i namjeni, objašnjavati strukturna obilježja teksta pripadajućega funkcionalnog stila i oblika služeći se prethodno stečenim znanjima, povezivati informacije i ideje iz teksta sa svojim znanjem, iskustvom i drugim tekstovima, razlikovati provjerene i neprovjerene izvore informacija, uspoređivati životne cikluse organizama, objašnjavati važnost uspostavljanja prirodne ravnoteže, procjenjivati kako stanje ekosustava utječe na kvalitetu života, uspoređivati faze u životu čovjeka s obzirom na psihofizičke značajke
Videolekcija 4.6: Stres i starenje - Ishodi učenja: razlikovati prosječnu brzinu kemijske reakcije od prosječne brzine trošenja ili nastajanja tvari, opisati čimbenike koji utječu na brzinu kemijske reakcije, analizirati fiziološke procese stresa, analizirati fiziološke procese koji dovode do starenja čovjeka, analizirati fight or flight odgovor organizma na stres, napisati izraz za prosječnu brzinu kemijske reakcije, objašnjavati održavanje i narušavanje homeostaze u različitih organizama, analizirati brzine različitih promjena, raspravljati o etičkim pitanjima u biološkim istraživanjima i primjeni bioloških otkrića te donositi odluke o vlastitim postupanjima
Videolekcija 4.8: Zatvaranje kruga - Ishodi učenja: primjenjivati znanja o krugu i kružnici, povezivati trigonometrijske omjere u pravokutnome trokutu s koordinatama točke na kružnici, uspoređivati književne tekstove prema temi ili žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove, uspoređivati književne žanrove i vrste te njihova osnovna obilježja na oglednim primjerima, analizirati i uspoređivati književne tekstove na sadržajnoj i izraznoj razini primjenjujući književnoteorijske pojmove vezane uz prozne vrste i poetske vrste