Učitavanje

7. Od izvora do uporabe

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • uspoređivati svojstva metala
  • analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari
  • analizirati kemijske promjene anorganskih i organskih tvari
  • objašnjavati kemijske promjene metala i spojeva metala
  • istraživati i izdvajati informacije važne za pripremu i izvođenje govorenog teksta točno ih navodeći i poštujući autorstvo
  • prikladno se služiti natuknicama, bilješkama, karticama, plakatima i računalnim prikazima pri govorenju
  • pripremati javni govor
  • govoriti izlagačke tekstove u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja

#1 Zadatak

Što se koristi kao redukcijsko sredstvo u proizvodnji željeza u visokoj peći?

#2 Zadatak

 Dopunite rečenicu.

 govor je oblik
komunikacije koja se odvija pred publikom.

Plinoviti produkt koji nastaje reakcijom natrija i vode je
.

Što od navedenog nije svojstvo natrija?

Povežite pojmove i njihova značenja.

ethos argumentacija, sadržaj
pathos kredibilitet govornika
logos djelovanje na osjećaje publike

Povežite pojmove i njihova značenja.

causa govornik
auditor kontekst ili situacija
persona specifična vrsta govora
tempus publika

Ciceron je retoričar poznat po izjavi Dajte mi temu.

Procjena znanja

Nadopunite rečenicu odgovarajućim pojmom. Brojčane vrijednosti upišite riječima.

Atom natrija u svojoj vanjskoj ljusci ima
  elektron, a atom magnezija
elektrona. Iz navedenog zaključujemo da je
reaktivniji element.

Koji će produkti nastati reakcijom kalcija i vode?

Pojmu pridružite odgovarajuću tvrdnju koja se odnosi na metale.

dobra vodljivost
može se razvlačiti u folije
čvrsto
KOVKOST
AGREGACIJSKO STANJE NA SOBNOJ TEMPERATURI
ELEKTRIČNA VODLJIVOST

Uvod bi trebao sadržavati pozdrav, svojevrsno oslovljavanje publike čiju pažnju odmah u početku treba osvojiti.

U glavnome se dijelu upućuje poziv na akciju.

U uvodu se predstavlja glavna misao govora.

Dopunite rečenice.

Izraz
označava riječi ili skupine riječi koje služe kao vezna sredstva za uspostavljanje odnosa. Izraz
označava riječi kojima se izražava govornikov stav čime se preinačuje značenje rečenice.

7. Od izvora do uporabe

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • uspoređivati svojstva metala
  • analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari
  • analizirati kemijske promjene anorganskih i organskih tvari
  • objašnjavati kemijske promjene metala i spojeva metala
  • istraživati i izdvajati informacije važne za pripremu i izvođenje govorenog teksta točno ih navodeći i poštujući autorstvo
  • prikladno se služiti natuknicama, bilješkama, karticama, plakatima i računalnim prikazima pri govorenju
  • pripremati javni govor
  • govoriti izlagačke tekstove u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 4: Krug života - Ishodi učenja: primjenjivati znanja o krugu i kružnici, povezivati trigonometrijske omjere u pravokutnome trokutu s koordinatama točke na kružnici, uspoređivati književne tekstove prema temi ili žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove, analizirati tekstove iz hrvatske kulturne baštine i kulturnoga kruga i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet, uspoređivati specifičnosti građe pojedinih organizama i povezuje ih s razvojnim stablom živoga svijeta, uspoređivati prilagodbe organizama na životne uvjete te ih povezuje s evolucijom živoga svijeta na Zemlji, analizirati kemijske promjene anorganskih i organskih tvari, primijenjivati vjerojatnost, primjenjivati kvadratnu funkciju, uspoređivati životne cikluse organizama, analizirati kemijske promjene anorganskih i organskih tvari, objašnjavati održavanje i narušavanje homeostaze u različitih organizama, uspoređivati životne cikluse organizama, čitati u skladu s određenom svrhom izlagačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, analizirati brzine različitih promjena, objašnjavati održavanje i narušavanje homeostaze u različitih organizama, raspravljati o etičkim pitanjima u biološkim istraživanjima i primjeni bioloških otkrića te donosi odluke o vlastitim postupanjima, analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari, govoriti izlagačke tekstove u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja
    1. Videolekcija 4.1: Drvo života - Ishodi učenja: opisati razvoj sistematike i filogenije, analizirati razvojno stablo živoga svijeta s tipičnim predstavnicima, usporediti organizme u razvojnom stablu, analizirati filogenetska stabla, analizirati tekstove iz hrvatske kulturne baštine i kulturnoga kruga i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet, opisivati simboličku vrijednost književnoga ili diskurzivnog teksta za hrvatski kulturni krug i baštinu, analizirati sadržajna, izrazna i idejna obilježja ulomka iz teksta, zaključivati o utjecaju jezične i književne nematerijalne kulturne baštine na oblikovanje vlastitoga kulturnog identiteta na odabranom tekstu, čitati u skladu s određenom svrhom izlagačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, uspoređivati specifičnosti građe pojedinih organizama i povezuje ih s razvojnim stablom živoga svijeta
    2. Videolekcija 4.2: Od papratnjača do fosilnih goriva - Ishodi učenja: analizirati osnovna obilježja građe papratnjača, analizirati kemijske promjene anorganskih i organskih tvari, objasniti uvjete kolonizacije kopna, opisati načine razmnožavanja papratnjača, opisati proces nastanka ugljena iz papratnjača, opisati kemijska svojstva alkana, analizirati utjecaj tvari na okoliš, uspoređivati prilagodbe organizama na životne uvjete te ih povezivati s evolucijom živoga svijeta na Zemlji
    3. Videolekcija 4.3: Životni ciklusi - Ishodi učenja: analizirati izmjene generacija u životnim ciklusima organizama, primjenjivati vjerojatnost, primjenjivati kvadratnu funkciju, uspoređivati životne cikluse organizama, uspoređivati različite načine razmnožavanja organizama, uspoređivati rasprostranjivanje, razvoj i sazrijevanje te brigu za potomstvo različitih skupina organizama
    4. Videolekcija 4.4: Kemijski glasnici - Ishodi učenja: povezivati pojavu novih svojstava s promjenom složenosti organizacijskih razina u organizmu, objašnjavati održavanje i narušavanje homeostaze u različitih organizama, analizirati kemijske promjene anorganskih i organskih tvari
    5. Videolekcija 4.5: Biološki sat - Ishodi učenja: čitati u skladu s određenom svrhom izlagačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, razlikovati zlagačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika i iz različitih izvora u skladu s određenom svrhom čitanja i namjeni, objašnjavati strukturna obilježja teksta pripadajućega funkcionalnog stila i oblika služeći se prethodno stečenim znanjima, povezivati informacije i ideje iz teksta sa svojim znanjem, iskustvom i drugim tekstovima, razlikovati provjerene i neprovjerene izvore informacija, uspoređivati životne cikluse organizama, objašnjavati važnost uspostavljanja prirodne ravnoteže, procjenjivati kako stanje ekosustava utječe na kvalitetu života, uspoređivati faze u životu čovjeka s obzirom na psihofizičke značajke
    6. Videolekcija 4.6: Stres i starenje - Ishodi učenja: razlikovati prosječnu brzinu kemijske reakcije od prosječne brzine trošenja ili nastajanja tvari, opisati čimbenike koji utječu na brzinu kemijske reakcije, analizirati fiziološke procese stresa, analizirati fiziološke procese koji dovode do starenja čovjeka, analizirati fight or flight odgovor organizma na stres, napisati izraz za prosječnu brzinu kemijske reakcije, objašnjavati održavanje i narušavanje homeostaze u različitih organizama, analizirati brzine različitih promjena, raspravljati o etičkim pitanjima u biološkim istraživanjima i primjeni bioloških otkrića te donositi odluke o vlastitim postupanjima
    7. Videolekcija 4.8: Zatvaranje kruga - Ishodi učenja: primjenjivati znanja o krugu i kružnici, povezivati trigonometrijske omjere u pravokutnome trokutu s koordinatama točke na kružnici, uspoređivati književne tekstove prema temi ili žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove, uspoređivati književne žanrove i vrste te njihova osnovna obilježja na oglednim primjerima, analizirati i uspoređivati književne tekstove na sadržajnoj i izraznoj razini primjenjujući književnoteorijske pojmove vezane uz prozne vrste i poetske vrste