Učitavanje

6. Odgovornost za vlastito zdravlje

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • analizira obilježja teksta
  • Učenik čita u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika -čita javne, informativne, elektroničke znanstveno-popularne tekstove
  • protumačiti važnost samopregleda
  • Analizira posljedice narušavanja homeostaze.
  • razlikuje govorne i razgovorne raspravljačke vrste
  • demonstrirati postupak samopregleda melanoma, dojki i testisa
  • opisati postupak samopregleda melanoma, dojki i testisa
  • protumačiti postupke prilikom samopregleda
  • oblikuje temu, oblik, svrhu i namjenu rasprave

Recept je 
tekst.

Kritika je 
 tekst.

Drugi naziv za raspravljački tekst je argumentativni.

Bajka je 

Opis osobe pripada u deskriptivne tekstove.

Članak je izlagački tekst.

Recenzija je

Recenzija je 

Statut je opisni tekst.

#2 Zadatak

Pripoji odgovarajuće parove pitanju.

Je li prvi spolni odnos nužan za odlazak ginekologu?
Je li prvi spolni odnos nužan za odlazak ginekologu? Prvi spolni odnos nije nužan da bi se ostvario prvi kontakt s ginekologom i upoznalo se tijelo, njegove funkcije, moguća odstupanja, ali i prve spoznaje o oblicima i mogućnostima kontracepcije prije samog stupanja u spolne odnose
Na prvi ginekološki pregled/razgovor (bez obzira na godine) potrebno je otići u slučaju ako?
  • pojačani iscjedak iz rodnice ili pojačani svrbež stidnice i nemojte to zanemariti jer obriskom sa stidnih usna i predvorja rodnice možete dobiti odgovor na navedene tegobe;
  • znatna odstupanja u duljini, intenzitetu i trajanju (ciklusi kraći od 21 ili dulji od 35 dana posebice uz pojačanu dlakavost na licu (usnice) i pubičnu dlakavost) menstruacijskog ciklusa i nakon 2 godine od nastupanja prve menstruacije, nemojte to potisnuti i zavaravati se o mogućim spontanim samoregulacijama ciklusa;
  • ciklički bolovi u maloj zdjelici koji se javljaju jednom mjesečno bez evidentnog menstruacijskog krvarenja;
  • izostanak mjesečnih krvarenja nakon uspostave menstrualne regularnosti.
#3 Zadatak

Pripoji odgovarajuće parove pitanju.

Treba li se pripremiti za razgovor s ginekologom?  Pripremite odgovore na sljedeća pitanja:
  1. kada je nastupila prva menstruacija (u kojoj godini života)
  2. koliko prosječno traju menstrualni ciklusi
  3. kako bi opisali krvarenja (bolna, obilna)
  4. kojeg su intenziteta i koliko traju
  5. ako imate bolove, kad ste ih zamijetili i koliko traju koristite li bilo kakve druge lijekove i zašto
  6. svakako trebate napomenuti koji je osnovni razlog Vašeg dolaska.
Što odjenuti pri odlasku ginekologu? Pri odlasku ginekologu odjenite se da Vam bude što ugodnije.
Zbog čega je vrlo važna ultrazvučna ocjena izgleda ginekoloških organa? Ultrazvučna ocjena izgleda ginekoloških organa (maternice i jajnika) iznimno je važna u ocjeni cjelovitog reproduktivnog zdravlja žena.

Za raspravu potrebno je zauzeti stav i nije potrebno provoditi istraživanje mišljenja

U pripremi rasprave potrebno je navesti argumente.

U pripremi rasprave potrebno je navesti protuargumente.

Rasprava ima strukturu (uvod, središnji dio, završni dio).

Početnu tezu treba odbaciti.

#5 Zadatak

Klikom označite istinite tvrdnje.

#6 Zadatak

Odaberite točan odgovor.

Procjena znanja

ZADATAK 1.

Kriptorhizam je prerano spuštanje obaju sjemenika u mošnje.

Brzu hranu, hranu iz pekare, grickalice, slatkiše i slatka pića trebali bi jesti što češće jer su to namirnice bogate energijom

Na pregled ginekologu treba ići jednom u pet godina.

ZADATAK 2.

Odaberite točan odgovor.

Zdravlje je:

 ZADATAK 3.

Odaberite točan odgovor:

Sa samopregledom testisa poželjno je početi:

ZADATAK 4.

Odaberite točan odgovor: 

Simptomi zbog kojih se treba javiti liječniku nakon samopregleda dojki su:

ZADATAK 5.

Pisani raspravljački tekstovi su:

znanstveni članak

Pisani raspravljački tekstovi su:

debata

Pisani raspravljački tekstovi su:

sastanak

Pisani raspravljački tekstovi su:

recenzija

Pisani raspravljački tekstovi su:

polemika

6. Odgovornost za vlastito zdravlje

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • analizira obilježja teksta
  • Učenik čita u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika -čita javne, informativne, elektroničke znanstveno-popularne tekstove
  • protumačiti važnost samopregleda
  • Analizira posljedice narušavanja homeostaze.
  • razlikuje govorne i razgovorne raspravljačke vrste
  • demonstrirati postupak samopregleda melanoma, dojki i testisa
  • opisati postupak samopregleda melanoma, dojki i testisa
  • protumačiti postupke prilikom samopregleda
  • oblikuje temu, oblik, svrhu i namjenu rasprave
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 1: Izazovi novog doba - Ishodi učenja: Matematika: Primijeniti eksponencijalnu funkciju za modeliranje rasta broja zaraženih u slučaju pojave epidemije. Upoznati se s uzrocima, procesom širenja zaraze i modelima smanjenja ili zaustavljanja širenja zaraze. Računati vrijednost korijena i potencija racionalnoga eksponenta koristeći se džepnim računalom ili bez njega. Računati s potencijama racionalnoga eksponenta. Računati vrijednost funkcije zadanoga argumenta, kao i vrijednost argumenta zadane vrijednosti funkcije u problemu opisanome eksponencijalnom funkcijom., Biologija: Objašnjavati utjecaj patogena na razvoj bolesti. Opisati epidemiološki lanac. Analizirati posljedice narušavanja homeostaze. Sigurno se ponašati u društvu i suočavati se s ugrožavajućim situacijama koristeći se prilagođenim strategijama samozaštite., Hrvatski jezik: Prepoznaje jezične i stilske značajke priopćenja. Razlikuje pojmove usmeno i pisano priopćenje. Prepoznaje strukturne dijelove priopćenja (uvodni dio, središnji dio, završni dio). Izdvaja sastavnice uvoda (osnovni podaci o autoru, kontekst u kojem se pojavljuje), središnjeg dijela (sažetu temu priopćenja sa svim potrebnim informacijama), završetak (autor uobličava tekst; šalje jasnu poruku primatelju)., Biologija: Argumentirati potrebu očuvanja vlastitog zdravlja. Objasniti pojam endokrini (hormonski) remetitelj. Uključiti se u aktivnosti povezane sa zaštitom okoliša. Razviti pozitivne etičke stavove o odgovornosti svakog pojedinca prema sebi i prirodi., Biologija: Povezati utjecaj onkoloških čimbenika s razvojem tumorskog oboljenja. Objasniti ulogu staničnih dioba u očuvanju nasljedne upute. Opisati i prepoznati faze mitoze. Razumjeti osnovne mehanizme kontrole staničnog ciklusa., Matematika: Koristiti principe i strategije kombinatorike i primijeniti ih na primjerima u medicini. Prepoznati i opisati osnovne principe prebrojavanja, permutacije, kombinacije i varijacije. Objasniti, računati i dati primjer permutacija, kombinacija i varijacija. Ilustrirati i rješavati problem rabeći kombinatoriku. Rješavati probleme rabeći kombinacije i varijacije bez ponavljanja i permutacije.
    1. Videolekcija 1.1: Potresi - Ishodi učenja: primijeniti logaritamsku funkciju pri računanju magnitude i energije potresa., modelirati problemsku situaciju, odrediti i provjeriti rješenja te im utvrditi smislenost., Matematika: Računati vrijednost funkcije zadanog argumenta kao i vrijednost argumenta zadane vrijednosti funkcije u problemu opisanom logaritamskom funkcijom., Hrvatski: Razlikovati upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, iz različitih izvora, u skladu s određenom svrhom čitanja i namjenom (dokazivanje, upućivanje)., odrediti elemente kružnice iz njezina grafičkog prikaza., primijeniti saznanja o kružnici u situacijama iz života (traženje epicentra)., analizirati valna svojstva na primjeru vrsta seizmičkih valova., objasniti nastanak vala na primjerima iz prirode., vizualizirati problemsku situaciju., identificirati ciljeve rješavanja problema., izabrati potrebne informacije i primijeniti fizička načela., konstruirati plan rješavanja problema., idealizirati, aproksimirati i vrednovati fizičke situacije., eksplicitno izraziti nepoznatu veličinu preko poznatih veličina., zaključiti o međuovisnosti fizičkih veličina na temelju matematičkog modela., kvalitativno zaključivati povezujući koncepte vezane uz sadržaje., matematički modelirati situacije i računati potrebne fizičke veličine., vrednovati postupak i rezultat., istražiti prirodne pojave., istražiti pojavu s pomoću računalne simulacije., tumačiti strukturna obilježja teksta., izdvajati i tumačiti ideje., uočavati i tumačiti autorovo gledište i namjenu teksta te utjecaj teksta na primatelja., razlikovati činjenice od mišljenja., prikladno povezivati ideje iz tekstova sa svojim znanjem, iskustvom i drugim tekstovima., uočavati pristranost i nepristranost izvora informacija.
    2. Videolekcija 1.2: Epidemije - Ishodi učenja: primjeniti eksponencijalnu i logaritamsku funkciju., analizirati eksponencijalnu i logaritamsku funkciju, analizirati posljedice narušavanja homeostaze
    3. Videolekcija 1.3: Javnost treba znati - Ishodi učenja: analizirati posljedice narušavanja homeostaze., čitati u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika., pisati upućivačke i raspravljačke tekstove u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom teksta i željenim učinkom na primatelja.
    4. Videolekcija 1.4: Tumorska oboljenja - Ishodi učenja: analizirati životne cikluse stanica povezujući ih s tijekom života organizma, birati strategiju i rješavati problem rabeći kombinatoriku.
    5. Videolekcija 1.5: Prevencija ovisnosti i uporabe psihoaktivnih tvari - Ishodi učenja: analizirati regulacijske mehanizme održavanja homeostaze na razini stanice i organizma, analizirati posljedice narušavanja homeostaze, kritički razmatrati upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš.
    6. Videolekcija 1.7: Utjecaj znanstvenih otkrića na svakodnevni život čovjeka - Ishodi učenja: Fizika: Prisjetiti se prije stečenih spoznaja vezanih uz električno i magnetsko polje, svojstva elektromagnetskih valova, spektra elektromagnetskih valova, mikrovalove., Fizika: Upoznati se primjenom mikrovalova u zagrijavanju hrane., Fizika: Upoznati dijelove, princip rada i upotrebu mikrovalne pećnice., Fizika: Odrediti brzinu svjetlosti pomoću čokolade., Matematika: Primijeniti trigonometrijske identitete i trigonometrijske funkcije na primjeru stojnih valova., Matematika: Prepoznati i opisati graf funkcije sinus., Matematika: Grafički prikazati funkciju sinus., Matematika: Analizirati probleme opisane trigonometrijskom funkcijom i primijeniti trigonometrijske funkcije za modeliranje., Analizira harmonijsko titranje., Objašnjava nastanak vala i analizira valna svojstva., Primjenjuje trigonometrijske funkcije., Istražuje fizičke pojave., Rješava fizičke probleme.