Učitavanje

2. Tajne bioluminiscencije

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • primjenjuje zakone geometrijske optike
  • rješava fizičke probleme
  • analizira procese kruženja tvari, vezanja i pretvorbi energije na razini stanice te ih povezuje s funkcioniranjem organizama
  • analizira principe iskorištavanja energije na razini stanice
  • opisuje razlaganje svjetlosti
  • primjenjuje Snellov zakon
  • rješava numeričke i konceptualne zadatke
  • objasniti biološki značaj i primjenu bioluminiscencije
  • analizirati energijske pretvorbe tijekom bioluminiscencije
  • analizirati enzimske reakcije na primjeru bioluminiscencije

#1 Zadatak

Razvrstaj u tablicu:

svijeća
žarulja
svjetlost neke zvijezde
bioluminiscencija
baterijska lampa
Sunce
Prirodni izvor svjetlosti
Umjetni izvor svjetlosti
#2 Zadatak

Morski orah proizvodi bioluminiscentnu svjetlost valne duljine približno 485nm.

Koje je boje ta svjetlost?

Procjena znanja

U vidljivim valnim duljinama energija koju oslobađa mol fotona ( 6 , 02   ×   10 23 ) iznosi oko:

Dopuni:

Svjetlost se u vodi širi
, a indeks loma vode iznosi

Poveži parove:

valna priroda svjetlosti korpuskule
čestična priroda svjetlosti foton
dualna priroda svjetlosti valovi

Koja se pretvorba energije zbiva tijekom bioluminiscencije u organizmima?

Koja tvrdnja ispravno opisuje prikazanu fazu enzimski katalizirane reakcije?

2. Tajne bioluminiscencije

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • primjenjuje zakone geometrijske optike
  • rješava fizičke probleme
  • analizira procese kruženja tvari, vezanja i pretvorbi energije na razini stanice te ih povezuje s funkcioniranjem organizama
  • analizira principe iskorištavanja energije na razini stanice
  • opisuje razlaganje svjetlosti
  • primjenjuje Snellov zakon
  • rješava numeričke i konceptualne zadatke
  • objasniti biološki značaj i primjenu bioluminiscencije
  • analizirati energijske pretvorbe tijekom bioluminiscencije
  • analizirati enzimske reakcije na primjeru bioluminiscencije
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 3: Igra svjetla i sjene - Ishodi učenja: primjeniti kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, raspravljati o prirodoznanstvenome pogledu koji podrazumijeva da u prirodi postoje uzročno-posljedične veze te da su prirodne pojave objašnjive i predvidljive ali i da su znanstvena objašnjenja, teorije i modeli podložni promjenama i dopunama, primjeniti osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja kritički prosuđujući rezultate te opisuje posljedice razvoja znanstvene misli tijekom povijesti, primjeniti zakone geometrijske optike, rješavati fizičke probleme, povezivati pojavu novih svojstava s usložnjavanjem stanice i objašnjava specijalizaciju stanica u složenijim sustavima, analizirati procese kruženja tvari, vezanja i pretvorbi energije na razini stanice te ih povezuje s funkcioniranjem organizama, procjeniti utjecaj čimbenika na sastav reakcijske smjese u ravnotežnom sustavu, primjeniti matematička znanja i vještine, uspoređivati književne tekstove iste teme ili žanra na sadržajnoj i izraznoj razini i tumači reprezentativnost književne vrste u različitim književnopovijesnim razdobljima, opisivati svojstva magneta i analizira vezu između električne struje i magnetizma, analizirati posljedice narušavanja homeostaze, objasniti nastanak vala i analizirati valna svojstva, primjenjivati zakone geometrijske optike, primjenjivati jednadžbu pravca, analizirati principe iskorištavanja energije na razini stanice, primjenjivati trigonometrijske funkcije, primjenjivati zakone geometrijske optike, opisivati svojstva magneta i analizira vezu između električne struje i magnetizma, objašnjavati nastanak vala i analizira valna svojstva, uspoređivati književne tekstove iste teme ili žanra na sadržajnoj i izraznoj razini i tumači reprezentativnost književne vrste u različitim književnopovijesnim razdobljima
    1. Videolekcija 3.1: Optičke Iluzije - Ishodi učenja: primjenjuje zakone geometrijske optike, primjenjuje osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja kritički prosuđujući rezultate te opisuje posljedice razvoja znanstvene misli tijekom povijesti, raspravlja o prirodoznanstvenome pogledu koji podrazumijeva da u prirodi postoje uzročno-posljedične veze te da su prirodne pojave objašnjive i predvidljive ali i da su znanstvena objašnjenja, teorije i modeli podložni promjenama i dopunama - djelomično ostvaren, primjenjuje zakone geometrijske optike, primjenjuje zakon odbijanja svjetlosti od zrcala, primjenjuje Snellov zakon, opisuje potpuno odbijanje svjetlosti, povezuje pojavu novih svojstava s usložnjavanjem stanice i objašnjava specijalizaciju stanica u složenijim sustavima
    2. Videolekcija 3.3: Pogled kroz filtere - Ishodi učenja: primjenjuje zakone geometrijske optike, konstruira sliku predmeta nastalu lomom svjetlosti u leći, opisuje nastanak slike lomom svjetlosti u optičkim instrumentima: mikroskopu, teleskopu i oku, procjenjuje utjecaj čimbenika na sastav reakcijske smjese u ravnotežnom sustavu, opisati položaj dinamičke ravnoteže sustava te načine mijenjanja stanja ravnoteže u promatranome sustavu, usporediti djelovanje čimbenika na ravnotežno stanje, primjenjuje matematička znanja i vještine, izračunati vrijednost konstante ravnoteža i sastav ravnotežne smjese
    3. Videolekcija 3.4: Nebeska magija - Ishodi učenja: učenik uspoređuje književne tekstove iste teme ili žanra na sadržajnoj i izraznoj razini i tumači reprezentativnost književne vrste u različitim književnopovijesnim razdobljima, opisuje svojstva magneta i analizira vezu između električne struje i magnetizma, analizira i uspoređuje hrvatske i svjetske književne tekstove na sadržajnoj i izraznoj razini primjenjujući književnoteorijske pojmove vezane uz poetske vrste, poetske vrste: obilježja moderne poezije, vrste i oblici moderne poezije, struktura moderne lirske pjesme: tema, motiv, pjesnička slika, ritam, rima, strofa, stih (Tin Ujević, izbor iz poezije), svevremenske teme Ujevićeve lirike, osnovne teme i motivi, osobitost poetike, analizira i uspoređuje nastanak Aurore Borealis i Aurore Australis u blizini polarnih područja, analizira Zemljin magnetizam i njegovu vezu s ioniziranim česticama koje dolaze sa Sunca
    4. Videolekcija 3.5: Svjetlošću obojen svijet - Ishodi učenja: primjenjuje zakone geometrijske optike, primjenjuje zakone geometrijske optike, analizira posljedice narušavanja homeostaze, opisuje razlaganje svjetlosti, rješava numeričke i konceptualne zadatke, identificirati izvore svjetlosnog onečišćenja i njihov utjecaj na okoliš. Analizirati utjecaj svjetlosnog onečišćenja na homeostazu čovjeka i ponašanje životinja, rješava fizičke probleme
    5. Videolekcija 3.6: Sve boje duge - Ishodi učenja: objašnjava nastanak vala i analizira valna svojstva, primjenjuje zakone geometrijske optike, primjenjuje jednadžbu pravca, opisati nastanak vala, opisati lom vala, rješavati numeričke i konceptualne zadatke, analizirati raspršenje ili disperziju svjetlosti pomoću prizme, prepoznati, opisati i nacrtati pravac u koordinatnom sustavu iz njegove jednadžbe, izvoditi jednadžbu pravca iz grafičkog prikaza ili zadanih parametara, analizirati eksplicitni oblik jednadžbe pravca, računati mjeru kuta pravca s pozitivnim dijelom apscise i povezati ga s koeficijentom smjera pravca, računati kut između dva pravca, primijeniti kut između dva pravca na lom svjetlosti na prizmi
    6. Videolekcija 3.7: Putevi svjetlosti - Ishodi učenja: primjenjuje zakone geometrijske optike, analizira principe iskorištavanja energije na razini stanice, rješava fizičke probleme, analizira procese kruženja tvari, vezanja i pretvorbi energije na razini stanice te ih povezuje s funkcioniranjem organizma, analizira principe iskorištavanja energije na razini stanice, primjenjuje zakon odbijanja svjetlosti od zrcala, primjenjuje Snellov zakon, opisuje potpuno odbijanje svjetlosti, opisuje razlaganje svjetlosti, rješava numeričke i konceptualne zadatke, analizira procese kruženja tvari, vezanja i pretvorbi energije na razini stanice te ih povezuje s funkcioniranjem organizma, opisuje primarne i sekundarne reakcije fotosinteze, analizira utjecaj čimbenika okoline na intenzitet fotosinteze, raspoznaje biljne i životinjske pigmente
    7. Videolekcija 3.8: Laserski svjetovi - Ishodi učenja: primjenjuje zakone geometrijske optike, Analizira i opisuje potpuno odbijanje svjetlosti, Primjenjuje zakon odbijanja svjetlosti od zrcala, analizira lasersku svjetlost i njenu primjenu u svjetlovodima i različitim telekomunikacijskim uređajima, primjenjuje trigonometrijske funkcije